Starcraft / Starcraft Broodwar

Referitor la jocuri PC, tipuri de jocuri, universuri, concursuri sau servere,

Moderator: Moderatori

User avatar
Ze
Posts: 942
Joined: Fri Jul 08, 2005 12:16 am

Post by Ze »

ice01 wrote: P.S. Nu va imaginati cum se poate vedea pe monitor de 19", unitatile si cladirile sunt cat caramizile pe ecran, imi aduc aminte de 14 analog, care abia tinea 800/600 in 60Hz :laughing6:
=)) 19 here too :D cam prea prea mari dacă pot să spun s`ar putea să`mi pun monitoru de 15" să fie mai plăcut.
Disparut JACK SHEPARD doctor american.
La data disparitiei purta costum si o servieta de piele.
39 de ani; 1,88 m
User avatar
ice01
Posts: 8413
Joined: Tue Dec 16, 2003 9:15 pm

Post by ice01 »

Cu toate astea ramane un joc cu o grafica draguta si acum, chiar dupa mai bine de jumatate de deceniu.
Hhehee, ia uitati ce se pregateste deseara, o schita a unei hartii custom in care gustul sa fie@max =P~
Made by mack ...
Attachments
SCHITA HARTA.jpg
User avatar
Edge
Posts: 6333
Joined: Tue Jan 28, 2003 10:50 pm

Post by Edge »

ice01 > cam putine intrari in baza pe harta desenata de tine. E adevarat ca se poate intra aerian pe deasupra acelui fragment de cerc de apa, dar pana face computerul aeriene, tu deja ai apare antiaeriana acolo. In locurile de intrare in baza, vreo 2 bunkere cu ghosts in ele, aparate din spate cu ceva tancuri in siege mode is sfinte \:D/ Favorita mea ramane BigGame Hunter's \:D/ Am reusit pe harta asta, eu Protoss cu un prieten Terran, sa nimicim 3 inamici, 2 protosi si 1 terran. Am avut noroc ca am fost amplasati unul langa celalalt [smilie=maniac.gif]
.:. Just passing by...don't mind me. .:.
Nosferat
Posts: 162
Joined: Thu Jan 12, 2006 3:09 pm

Post by Nosferat »

Whistler daca mai ai chef sa te antrenezi la brood,cauta pe google harti cu comp insane,aia joaca chiar bine,mie todeauna imi prindea bine de un antrenament inainte de un meci,si btw ai incercat fastest possible map? acolo se joaca la masacru.
User avatar
Edge
Posts: 6333
Joined: Tue Jan 28, 2003 10:50 pm

Post by Edge »

N-am fost niciodata adeptul hartilor sau meciurilor de tip rush. Chiar si in retea cand jucam cu baietii, alegeam un timp de x minute, in care fiecare facea ce vroia si nu ne atacam. Cu compurile e mai greu sa faci asa ceva, dar am observat ca in cam toate cazurile, odata descoperit un coechipier, computerele il vor ataca numai pe ala pana il distrug. Ai 2 optiuni, fie te dezvolti rpd, si acorzi ajutor pana se dezvolta si celalalt partener, fie ataci pe la spate compurile :) Hum... cre'ca mi-ati cam facut pofta de StarCraft..ia sa-l instalez eu :laughing6:
.:. Just passing by...don't mind me. .:.
User avatar
Mack
Posts: 806
Joined: Fri Jun 25, 2004 2:42 pm

Post by Mack »

harta aceea e facuta pentru relaxare.......nu e o harta in care sa te grabesti....sa cauti strategii complexe......e o harta in care ai minerale cate vrei, constructia ei iti ofera destul timp pt aparare si constructia de armate enorme si apoi un atac relaxant, si o victorie multumitoare. Asta e genul de harta pe care o prefer seara cand ajung la ora 22 acasa dupa 12 ore de munca.......e nevoie si de relaxare. Aveam facute pe vechiul brood cateva harti in care trebuia sa te dai peste cap sa rezisti atacutilor. Erau harti facute de mine pentru single player cu triggers-uri facute de mine. Acolo intr-adevar erau lupte grele cu strategii si toate cele......dar pe acea vreme eram in vacanta intre anii scolari :tongue3: din pacate acea vreme a trecut, timpul este tot mai putin si.......suntem tot mai obositi. Oricum, cand simtiti ca AI-ul nu mai este pe masura voastra, incercati patch-ul ala "insane AI".......se va schimba radical treaba.....sau daca nu vreti acel patch, rugati un prieten sa va faca o harta pt singleplayer cu triggers-uri facute de el. Va avea el grija ce sa puna acolo ca sa aveti un adversar. :thumbleft: Bafta all !!! Victory is near......
If you can't beat them, join them......if yoy can't beat or join them.....run like hell ! - The way it's meant to be played !
XSamSung
Posts: 3745
Joined: Wed May 03, 2006 7:40 pm

Post by XSamSung »

Atunci jucati batranul "Big Game Hunters" varianata cu mii de minerale, o harta putin mai grea jucata la competii de Brood in ultimii ani a fost "The Lost Temple" cu minerale standard, cea mai seaca treaba pe aceasta harta e atacul cu Cariere ;).

Mai tin minte vremurile cand ne strangeam 4 vs 4 si incepeam cu Rushuri si terminam cu Gardieni si Cariere , era super misto, 3 bagau Rush si unul se dezvolta, nu iesea Rushul se strangeau toţi la ala in baza :d
User avatar
jollyfellow
Posts: 619
Joined: Sun Jan 25, 2004 4:34 pm

Post by jollyfellow »

dap, pe lost temple ies cele mai frumoase meciuri.. desi terrani sunt cei mai avantajati(dropuri cu sieguri pe terren inalt)

am repulsie fata Big game hunters si restul de genul.. standardizeaza enorm jocul, si de reteta cannoane-carriere nu se apropie nimic. nu implica deloc ce mi se pare mie atat de delicios la joc, anume sa gasesti reteta de timing/unitati care sa invinga unitatile /alegerile pe tech-tree /strategia de expansiune a adversarului. pe bgh poti ataca oriunde de oricand si tot cam aceleasi rezultate o sa ai. micro-managementul nu exista, combinatiile de unitati nu exista. totul depinde de cat de eficient esti sa-ti ridici linia de productie.

cand mai joc, joc cu 3 amici pe lost temple si de multe ori cea mai avansata unitate pe care ajung sa o produc e archonul, din templari care nu mai au energie. in rest zealoti templari corsairs. si nu, nu e joc bazat pe rush, care se bazeaza pe a lua inamicul prin surprindere devreme. daca te pregatesti din primele minute nu mai ai nici o surpriza cei 6 zerlingi de inceput sunt facuti pilaf de primii tai doi zealoti

bine ca pana la urma exista o vraja care anuleaza complet tacticile de gen controale de nave de ultim nivel trimise toate intr-un singur punct. ma mir cum de nu e aproape deloc folosita.
I'll be ok..
If you're going to tell people the truth, be funny or they'll kill you
Nosferat
Posts: 162
Joined: Thu Jan 12, 2006 3:09 pm

Post by Nosferat »

Pe fastest map possible,nu iasa ultimate defense ce iasa pe lost temple si pe big game...adic ultimate defense,ma refer arbiter+reaver+stormeri cat incape si cativa observeri si canoane...nimic nu o intrat...pe lost temple am rezistat asa 1,5ore...daca aliatul meu nu iesea afara,castigam meciul,am avut un scor de aproape 1 mil,si units killed aproape 4 mii,lost temple se joaca mai mult ladder,Insa fastest se baga 4v4 la masacru,acolo poti da rush in 2 minute,nu ai cum sa faci baricade d'alea de nepatruns,totul se bazeaza pe blitzkrieg acolo
User avatar
Mack
Posts: 806
Joined: Fri Jun 25, 2004 2:42 pm

Post by Mack »

bine ca pana la urma exista o vraja care anuleaza complet tacticile de gen controale de nave de ultim nivel trimise toate intr-un singur punct.
detaliaza putin.....la ce te referi ?
If you can't beat them, join them......if yoy can't beat or join them.....run like hell ! - The way it's meant to be played !
XSamSung
Posts: 3745
Joined: Wed May 03, 2006 7:40 pm

Post by XSamSung »

Daca o zis vraja cred ca la "Storm" :d, cu 3 Stormisti dai jos o armata de cariere sau BC (chiar daca au BC Bilute cu ES in apropiere distrugi biluta si faci armata) , oricum cel mai stresant rush eu il faceam cu turete ;)
User avatar
Mack
Posts: 806
Joined: Fri Jun 25, 2004 2:42 pm

Post by Mack »

ok....dar exista mai multe ipoteze.....in primul rand ca sa poata fi distrus un intreg control de cariere spre ex ai nevoie ca toate sa fie la un loc (unul aproape de celalalt) si sa ai oricum mai mult de 3 "stormisti" .......3 stormuri nu pot cuprinde si distruge un intreg control de cariere upgradate la level 3. Dar mai este o conditie....acei stormisti tre sa fie "in viatza" ca sa poata da stormurile.......cum pacalesti 1 control de cariere sa nu traga in ei? Eu cred ca jollyfellow se refera la altceva.....astept sa ne explice el ce are in minte.
If you can't beat them, join them......if yoy can't beat or join them.....run like hell ! - The way it's meant to be played !
User avatar
Edge
Posts: 6333
Joined: Tue Jan 28, 2003 10:50 pm

Post by Edge »

Am jucat aseara pe Big Game Hunter's cu Protoss impotriva a 2 compuri Terrane... m-a tampit cu vraja aia data de ghosts [smilie=Nice-try.gif] La un moment dat mai aveam 1 singur carrier capabil sa atace dintr-un control intreg [smilie=maniac.gif] La protoss intr-adevar stormerii sunt o adevara mana cereasca impotriva adunaturilor de inamici :thumbleft:
.:. Just passing by...don't mind me. .:.
User avatar
Mack
Posts: 806
Joined: Fri Jun 25, 2004 2:42 pm

Post by Mack »

lockdown-ul de la ghost chiar e enervanta rau...:)) folosita cu cap intr-adevar este o amenintare.......la fel si plaga de la zergi........de multe ori imi venea sa mor de nervi.....cand adunam si eu cateva cariere si mergeam cu ele in atac si dadeam de un defiler imputit imi tragea o plaga pe ele si........dintr-odata viatza lor scadea la 151......:(.......daca aveau si niste besini de-alea aeriene.....imi luam larevedere de la cariere. Cel mai mult imi place Mind Controlul......dupa mine e una din cele mai puternice arme ( atat ingame cat si in viatza de zi cu zi :P ) ......deseori imi adunam o armata intreaga doar din mind control...:d
If you can't beat them, join them......if yoy can't beat or join them.....run like hell ! - The way it's meant to be played !
Nosferat
Posts: 162
Joined: Thu Jan 12, 2006 3:09 pm

Post by Nosferat »

Ultima oara cand am jucat,plaga se putea "repara" prin cativa medici,medicii erau esentiali pentru un teran,indiscutabil.La rush,sau la masacru,cu restoration scoti plaga,blind,si iradiation nu mai tin minte,dar ala nu cred,nush ca nu am jucat de o vreme buna,incerc sa imi aduc aminte din turele jucate.Oricum acel ultimate defense,putea fi patruns cu o strategie,dar era destul de greu.Prin acel defense stormeri,canoane si restu la aia ma refer,data trecuta(acuma aproape 3 ani) am tocat 2 protossi,baricadati in baza,noi eram 2 terani,am facut cate 2 controale de vessel,si dai bataie,emp+nucklear launch,emp+launch,emp+launch,apoi intram cu cativa goliati si primul era gata,la al doilea la fel.Oricum eu cand am inceput sa joc brood,erau multe buguri,pacat ca so"fix" cam pe cand m-am lasat eu,adica stiti si voi,pasari din catei,goliati in bunker,archon invincibil,drona invincibila,gardieni invizibili,mutatul bazei mai aproape de minerale la terani..samd
User avatar
jollyfellow
Posts: 619
Joined: Sun Jan 25, 2004 4:34 pm

Post by jollyfellow »

detaliaza putin.....la ce te referi ?
n-am postat-o pt ca or fi oameni care savureaza un joc la dezvoltare, si *-ul, IMO, distruge conceptul
so.. am raspuns pe pm.
I'll be ok..
If you're going to tell people the truth, be funny or they'll kill you
Nosferat
Posts: 162
Joined: Thu Jan 12, 2006 3:09 pm

Post by Nosferat »

Eu cred ca stiu la ce se refera jollyfellow dar daca nu o postat o sa fac si eu la fel,momentan am 4 ipoteze cu care poti tine stormistii sub "protectie"
User avatar
Mack
Posts: 806
Joined: Fri Jun 25, 2004 2:42 pm

Post by Mack »

eu unul sunt adeptul atacului pe flancuri......deci nu atac niciodata cu toata armata la un loc. E pre periculos. Si atunci prefer atacuri pe flancuri...... armata o impart de obicei in 3 grupuri.......primul grup sa zicem un 15% din armata ataca.......un alt grup cam de 30% il pun sa atace pe o alta parte a bazei....de obicei victima se gandeste ca primul atac este defapt o diversiune ca apoi sa atac cu restul armatei in cealalta parte si is va directiona puterea armatei spre al doilea atac.....si atunci restul de 55% al armatei ataca exact prin acelasi loc cu primul atac de 15%....acest atac are o eficienta cam de 80%.......putine cazuri au fost cand victima a scapat cu viatza.....in special daca in alea 55% se regasesc niste ghosti cu ceva nucleare....:D
If you can't beat them, join them......if yoy can't beat or join them.....run like hell ! - The way it's meant to be played !
User avatar
jollyfellow
Posts: 619
Joined: Sun Jan 25, 2004 4:34 pm

Post by jollyfellow »

heh.. si cu 100% din armata lui ce se intampla? cum scapi de ea?
pai eu in locul atacatului vin cu toata armata pe oricare din cele doua subgrupuri. considerand ca ambii avem aceeasi forta(trecand peste faptul ca poate am aparare), nu ies invins impotriva la nici un grup. la sfarsit am ramas fara ceva din baza si ceva din armata, tu fara armata.
dupa parerea mea, iti aplici singur vraja aia de care vorbeam.
Mack wrote:in special daca in alea 55% se regasesc niste ghosti cu ceva nucleare....:D
eh, asta-i cu totul alta poveste.. de obicei am pe hotkeys ceva separat impotriva la ghosti, dar oricum urasc intreaga treaba legata de nucleare, pt ca de multe ori motivul pt care nu reusesc sa opresc una e ca nu disting ghostul pe ecran in multitudinea de culori sau adversarul e un marlan care-si muta flota peste ghost si nu mai pot ca click pe el.
bine ca intr-un joc normal, de obicei o nucleara e o investitie prea mare, si-ti dai seama atunci cand esti atacat ca celalalt vine cu mai multe unitati decat ai tu sa te aperi, iar nucleara aia nu te ajuta la fix nimic.

atacul pe flancuri e, pana una alta, cu adevarat valorificat la zerg vs protoss. bine ca actualii mei inamici zergi habar nu au despre ce vorbesc.
I'll be ok..
If you're going to tell people the truth, be funny or they'll kill you
User avatar
IaMa
Posts: 447
Joined: Mon Aug 09, 2004 8:51 pm

..

Post by IaMa »

pt o adevarata experienta strategica jucati "the hunters" sau "lost temple" ... mai erau vreo 2-3 pe care se jucau meciurile pe battlenet insa nu mi le mai amintesc..
spunea cineva k e o strategie seaca cea cu carriere pe lost temple.. se insela amarnic.. :) 2 carriere nu strica niciodata,mai ales tinand cont de faptul k poti adopta urmatoare vs zerg: stargate + corsair repede.. nu mai retin exact timpul,insa scoteam primul corsair si atacam overlorzii intr-un timp in care zergu nu ajungea la hidre.. apoi al 2-lea,al 3-lea corsair.. si il cam opream din productie :) apoi evident el venea cu lurker si daca respingeam mergeam cu 2-3 dragoni,4-5 zeloti si un templar... era gata meciul..ei bine aici intervine faza cu carierele.. daca nici asa nu mergea at. faceam 2 cariere si se termina meciul..
mai spunea cineva k terranu e avantajat pe harta asta pt k poate folosi siege-uri... fals!
daca e vreo rasa avantajata undeva pe o harta,aceea este zerg,pt k se poate dezvolta uimitor de repede..
la strategia de la terran,unde venea terranu cu drop de siege-uri pe clifs treaba era simpla: * daca erai zerg: lurker,dar in mom. in care el avea dropship si 2 siege-uri sau eventual si pe-al doilea cu scv pt a face bunker langa siege-uri zergu deja are 2-3 gardieni..
* cat despre protoss: singurele sanse la protoss sunt: zeloti cu upgrade de viteza care merg la sacrificiu,templari(un singur storm nimicea siege-urile :D ) si cea mai buna strategie contra terran -> darci :) insa terranu poate sa bata protoss numa intr-un singur fel .. vulturi cu mine si siege-uri ... desi tot ceea ce facem noi aici e polemica si-mi aminteste de un articol dintr-o revista in care autorul spunea ceva de genu: "jucam ore intregi starcraft si petreceam apoi de 2 ori timpul pe care-l pierdusem jucandu-ne facand polemici... daca eu veneam cu nu stiu ce,dar daca tu aveai nu stiu ce... si se auzea un strigat in redactie: am facut server! "
deci una peste alta hai sa ne strangem "turma" pe un canal de pe bnet si sa incingem cateva meciuri [smilie=Victory.gif]
User avatar
Tweek
Posts: 391
Joined: Sat Dec 31, 2005 8:30 pm

Post by Tweek »

daca iti e perimis rush, nu te opreste nimeni sa il atatci cu un carrier in 5 min, sau cu nuke in 10. riscant dar eficient :laughing6:

plague e o pacoste ... si nu prea vad pe nimeni sa stea cu medicii sa vindece toate unitatile lovite.
de la protoss la fel de bun ca mind control sau ca psi storm e si maelstorm, mai ales daca e Zerg
Image
User avatar
jollyfellow
Posts: 619
Joined: Sun Jan 25, 2004 4:34 pm

Re: ..

Post by jollyfellow »

fkiama wrote:mai spunea cineva k terranu e avantajat pe harta asta pt k poate folosi siege-uri... fals!
daca e vreo rasa avantajata undeva pe o harta,aceea este zerg,pt k se poate dezvolta uimitor de repede..
la strategia de la terran,unde venea terranu cu drop de siege-uri pe clifs treaba era simpla: * daca erai zerg: lurker,dar in mom. in care el avea dropship si 2 siege-uri sau eventual si pe-al doilea cu scv pt a face bunker langa siege-uri zergu deja are 2-3 gardieni..
* cat despre protoss: singurele sanse la protoss sunt: zeloti cu upgrade de viteza care merg la sacrificiu,templari(un singur storm nimicea siege-urile :D )
nope, storm da 110, tancurile au 150. plus ca siegeurile au raza mai mare ca saracul templar, in mod normal trebuie sa distragi atentia cu ceva sa-i dai timp sa traga, ori daca tancurile mai sunt si aparate de terenul inalt.. daca esti la inceput, tot ce potiface e un zealot(sau dark) drop, pt ca pica aproape de tancuri si astea au limita minima de raza, dar si asa nu-i e greu sa aduca niste goliaths sau wraiths sa respinga shuttle-ul, caz in care chiar esti ars. in alte cuvinte daca joci contra terran, e mai bine sa pui ceva sa patruleze zona(sair) si sa ataci dropshipul cand are de gand sa faca dropul, take him down from the air
I'll be ok..
If you're going to tell people the truth, be funny or they'll kill you
XSamSung
Posts: 3745
Joined: Wed May 03, 2006 7:40 pm

Post by XSamSung »

Fac 7 Compuri pe "Big Game Hunters", cea mai tare rasa pentru asa ceva este logic teranul ;), cu un control de Bile nici nu mai tzin cont de unitati care au la baza energie :P, acuma sa nu credeti ca ata cu BC :d, (Siege si Aeriene).

Pentru cei ce nu au jocul in momentul de fata va anunt ca a ajuns 27 Ron la GameShop (din pacate costa 14 Ron transportu in afara Buc), poate bagam un Battlenet, eu l-am cumparat recent desi l-am mai avut mai demult ;)

[mod][/mod]
User avatar
IaMa
Posts: 447
Joined: Mon Aug 09, 2004 8:51 pm

..

Post by IaMa »

putem juca oricand starcraft pe battle net insa trebuie sa indeplinim doua conditii:
1. sa fim multi
2. sa stabilim in prealabil o data/ora... \:D/
User avatar
Tweek
Posts: 391
Joined: Sat Dec 31, 2005 8:30 pm

Post by Tweek »

cu cate nave poate sa vina ca sa faca un drop bun ? avand in vedere ca un siege ocupa 4 casute si ca intr-un drop intra doar 2 tancuri, ai nevoie de vreo 5-6 Dships ca sa fie eficient + inca vreo 2-3 pline cu marini si goliati. pana faci asa o armata, un zerg poate deja sa aiba scourge-uri, sau swarm de zerglinig. un protoss are deja 3-4 scouti sau 2-3 reaveri sau 3-4 dark templari.
asa ca pana la urma se rezuma la cat de bun e jucatorul, nu cine are armata mai mare.
Image
User avatar
master999
Posts: 161
Joined: Wed Jul 26, 2006 3:57 pm

Post by master999 »

in starcraft victoria tine de 2 factori,cat de bine gandesti strategic si cat de repede actionezi(APM),nu are sens sa stam sa scriem scenarii de victorie sau de joc ...sunt aproape infinite si conditionate de felul adversarului de a juca
fkiama wrote:putem juca oricand starcraft pe battle net insa trebuie sa indeplinim doua conditii:
1. sa fim multi
2. sa stabilim in prealabil o data/ora... \:D/
cine mai joaca star sa incerce si gamespace(sv din ro) aflati exact cum pe http://www.starcraft.ro ,eventual ma ofer si adversar :P
XSamSung
Posts: 3745
Joined: Wed May 03, 2006 7:40 pm

Post by XSamSung »

jollyfellow wrote:
Pantsless wrote: Eu am ramas cu impresia ca Protoss erau cei mai tari... [smilie=maniac.gif]
sau poate ca nu stiam eu sa joc bine cu ceilalti?
nope. 3 rase atat de fundamental diferite si totusi balansate excelent. dovada e ca exista jucatori formidabili si de cariera in toate 3 rasele.
Depinde de harta - unele rase au un avantaj pe unele harti, din punctul meu de vedere BGH este cea mai echilibrata harta (nu LT ce se juca la competitii). ;)
User avatar
jollyfellow
Posts: 619
Joined: Sun Jan 25, 2004 4:34 pm

Post by jollyfellow »

nu-mi displace nimic mai mult ca BGH, fiecare joc e la fel. faci forta de extractie imensa, faci aparare imensa, faci flota imensa, intrii peste adversar pe unde vrei.. da un dezcreierat un nuke.. nu vede nimeni unde-i punctu de la cata invalmaseala e, toata lumea bubuie, si o luam de la inceput.. :laughing6:
LT nu e echilibrata da e exrem de fun. numai pe LT joc, chiar si contra terrani
I'll be ok..
If you're going to tell people the truth, be funny or they'll kill you
XSamSung
Posts: 3745
Joined: Wed May 03, 2006 7:40 pm

Post by XSamSung »

jollyfellow wrote:nu-mi displace nimic mai mult ca BGH, fiecare joc e la fel. faci forta de extractie imensa, faci aparare imensa, faci flota imensa, intrii peste adversar pe unde vrei.. da un dezcreierat un nuke.. nu vede nimeni unde-i punctu de la cata invalmaseala e, toata lumea bubuie, si o luam de la inceput.. :laughing6:
LT nu e echilibrata da e exrem de fun. numai pe LT joc, chiar si contra terrani
Mai joaca si cu oameni - calculatoare bate oricine, in SC este si o strategie numita "Rush" - nu are nimic cu rusa, inseamna "Atac rapid" (tradus pe romaneste) - daca joci cu jucatori buni nu ajungeti voi la Carrier si Nuke sau voi sunteti daia cu: "Dezvoltare 20 de minute"? :laughing6:
User avatar
LeSharK
Posts: 373
Joined: Sat Jul 02, 2005 1:17 pm

Post by LeSharK »

nu mai jucati toate mizeriile de harti cu resurse virtual nelimitate.. jucati hartile folosite in competitii gen WCG pe care pot avea loc meciuri foarte antrenante si spectaculoase (Azalea, Gaia, Paranoid Android, Martian Cross, Lost Temple etc.)

check this out: un meci de Starcraft BW intre Midas si Draco cu comentariu in engleza!

http://www.youtube.com/watch?v=6_qqxPysnL8 (incepe pe la minutul 3-4)
god save the queen 'cos tourists are money!
User avatar
jollyfellow
Posts: 619
Joined: Sun Jan 25, 2004 4:34 pm

Post by jollyfellow »

Mai joaca si cu oameni - calculatoare bate oricine, in SC este si o strategie numita "Rush" - nu are nimic cu rusa, inseamna "Atac rapid" (tradus pe romaneste) - daca joci cu jucatori buni nu ajungeti voi la Carrier si Nuke sau voi sunteti daia cu: "Dezvoltare 20 de minute"? laughing6
rush pe Big Game Hunters? nush cat de buni sunt "jucatori buni" de care zici tu..

rush-ul se face pe plansi cel mult medii. si se face cand stii unde e inamicul, nu cand tre sa-l cauti in 7 pozitii posibile, impartite pe o plansa extra-large (in alte cuvinte pe BGH tre sa fii chiar sucker sa te invinga cineva cu un rush dupa ce a bajbait prin toata plansa dupa tine). asta daca nu e joc de 8 si toate pozitiile sunt ocupate, caz in care rush-ul e practic suicid, pt ca sacrifici pe atac resurse pe care altii le pun pe dezvoltare. adica daca ai facut zerlingi in loc de drone in minutul 3, in minutul 10 esti probabil cel mai slab jucator din joc.
ideea e ca in BGH ai resurse mai multe decat iti trebuie =>
1 n-ai de ce sa te extinzi, deci nu te ciocnesti cu nimeni decat daca vrei
2 iti permiti sa ridici aparare masiva la rampa, ceea ce face ca atacurile terestre sa fie destul de ineficiente.
si ajungi la flote si nuke-uri, nu pt ca e cel mai convenabil ci pt ca e cel mai logic. din pacate e si cel mai plictisitor.
I'll be ok..
If you're going to tell people the truth, be funny or they'll kill you
User avatar
IaMa
Posts: 447
Joined: Mon Aug 09, 2004 8:51 pm

Post by IaMa »

jollyfellow wrote:
Mai joaca si cu oameni - calculatoare bate oricine, in SC este si o strategie numita "Rush" - nu are nimic cu rusa, inseamna "Atac rapid" (tradus pe romaneste) - daca joci cu jucatori buni nu ajungeti voi la Carrier si Nuke sau voi sunteti daia cu: "Dezvoltare 20 de minute"? laughing6
rush pe Big Game Hunters? nush cat de buni sunt "jucatori buni" de care zici tu..

rush-ul se face pe plansi cel mult medii. si se face cand stii unde e inamicul, nu cand tre sa-l cauti in 7 pozitii posibile, impartite pe o plansa extra-large (in alte cuvinte pe BGH tre sa fii chiar sucker sa te invinga cineva cu un rush dupa ce a bajbait prin toata plansa dupa tine). asta daca nu e joc de 8 si toate pozitiile sunt ocupate, caz in care rush-ul e practic suicid, pt ca sacrifici pe atac resurse pe care altii le pun pe dezvoltare. adica daca ai facut zerlingi in loc de drone in minutul 3, in minutul 10 esti probabil cel mai slab jucator din joc.
ideea e ca in BGH ai resurse mai multe decat iti trebuie =>
1 n-ai de ce sa te extinzi, deci nu te ciocnesti cu nimeni decat daca vrei
2 iti permiti sa ridici aparare masiva la rampa, ceea ce face ca atacurile terestre sa fie destul de ineficiente.
si ajungi la flote si nuke-uri, nu pt ca e cel mai convenabil ci pt ca e cel mai logic. din pacate e si cel mai plictisitor.

a bit offtopic arent we
sunt "f. buni" , iti voi raspunde eu!
tocmai asta e ideea .... d'aia se numeste RTS ( real TIME STRATEGY ).
daca tie-ti place sa te plafonezi jucand fiecare meci de starcraft dupa o singura strategie, pt k in fond si la urma urmei daca procedezi asa cum ai spus mai sus ... se pierde tot farmecul e intr-adevar placerea si alegerea ta dar nu generaliza.
nu-mi mai amintesc foarte bine (calitativ si cantitativ) strategiile insa iti dau exemplu de un record personal: ~ 4 min. ( +- 20 sec.) la 3 lurkeri . (asta se numeste rush).
nu mai retin exact insa un rush interesant era la toss vs zerg si anume:
cybernetics core - stargate - corsair
scoteai un corsair foarte repede, extrem de repede as spune... mai repede chiar de a scoate zergul hidre... si ce puteai sa faci cu corsair-ul? :-~ alergai toti overlorzii => (fara overlorzi zergul nu poate produce unitati , fiind bine de stiut ce viteza aveau overlorzii fara upgrade ) ... asta e o strategie de "jucatori buni" de care se pomenea mai sus.
hmm... alta strategie... zerg vs toss/terran era cam asa:
scoteai repede 6 catei , repede puneai de gaz, mergeai in baza inamicului , pana iti ajungeau cainii aveai 100 gaz, dadeai upgrade-ul pt a ingropa unitatile si pac mergeai la scv-uri ... venea cu zelot sau marin pac ii bagai in pamant... si crede-ma era frustrant rau sa patesti asta in primele 3-4 min.
cand imi voi aminti mici "artificii" voi posta !

sa-ti raspund la 1. nu trebuie neaparat sa te extinzi pt a acapara tu resurse, ba din contra te poti extinde pt a bloca adversarul sa-si construiasca o eventuala secundara.
cat despre 2. cand te gandesti la aparare eficienta probabil iti imaginezi vreo n siege-uri & stuff #-o ... crede-ma k tot degeaba le faci... tot corsair-ul avea un upgrade ( nu mai retin exact numele) - bloca pret de cateva secunde o zona destul de mare cat sa-ti cuprinda o tureta si 3-4 siege-uri . ti-ajungeau 6 corsairi ... siege-urile nu mai functionau... bagai zeloti ... pac! asta pt k ai zis k atacurile terestre ar fi ineficiente...
si sunt muuulte... muuuuuuuulte polemici in care pot intra [smilie=maniac.gif] dar am sa ma opresc aici...
e posibil sa fi gresit unele unitati sau cladiri pt k a trecut ceva timp de-atunci ... daca gresesc rog a fi corectat !
StarCraft 2 sigur va avea cred eu mai mult de 2 rase pe langa cele 3 consacrate :d
Nici cei de la Blizzard nu ar fi multumiti de propria lor imaginatie daca ar introduce o singura rasa... :)
User avatar
RedVelvet
Posts: 1277
Joined: Thu Aug 24, 2006 1:02 pm

Post by RedVelvet »

Sau:

zerg vs zerg.
dadeai parasite cu queen pe niste overlorzi, apoi faceai rpd un nydus canal care poate nu il vedea inamic si ii umpleai baza de unitati direct de la tine ^^
XSamSung
Posts: 3745
Joined: Wed May 03, 2006 7:40 pm

Post by XSamSung »

Zergu era bazat cand era "Spawning Pool" cu 150 Minerale - acuma de cand e 200 ies mai greu cainii, oricum:

Protos rush turete/zeloti.
Zerg rush caini/lurkers.
Teran rush marini +F/M sau 2 tankuri daca te misti destul de repede.

Desigur - se joaca in echipa si se completeaza unul pe altul, sa nu mai zic ca cele mai jucate harti pe Battlenet raman "Fastest Map" :).

PS.Unii dintre ei intradevar sunt foarte buni - ca veni vorba, campioni de la un PC Party care au castigat pe harti gen "Lost Temple" - au luat-o rau 2 pe 2 pe BGH, meciul nu a durat mai mult de 10 minute (maxim) - Ironic "NU"? :d
User avatar
jollyfellow
Posts: 619
Joined: Sun Jan 25, 2004 4:34 pm

Post by jollyfellow »

daca tie-ti place sa te plafonezi jucand fiecare meci de starcraft dupa o singura strategie, pt k in fond si la urma urmei daca procedezi asa cum ai spus mai sus ... se pierde tot farmecul e intr-adevar placerea si alegerea ta dar nu generaliza.
pai tocmai ca NU precedez.. pt ca nu mai joc pe BGH, joc pe planse normale, in special Lost Temple.
repet ideea, tre sa fi slab ca sa iti iei un rush pe plansa aia. nu sunt "f. buni jucatorii", sunt f. praf adversarii lor. pt ca toate exemplele care le dai tu (sair vs lord o stiam*) sunt complet pe degeaba daca nu ii gasesti baza in timp util (lucru nu chiar rar in BGH) si ajungi prea tarziu.

*- si sa iti zic si problema, daca tu ai investit totul in corsair inseamna ca nu prea ai avut bani de altceva. zergul totusi are ceva sanse sa te invinga daca isi trimite tot ce are la tine in baza(prob. multi multi caini).

si in mod normal consider ca lurkerii nu sunt in nici un caz rush (de sair nu mai zic). deja iti trebuie Hydralisk den, apoi Lair(!), apoi upgrade, plus tone de gaz.
hehe.. tin minte ca doar pe BGH foloseam ce zici tu, cu lurkeri devreme, pt ca nu aveam prioritate sa investesc in secundara. si de fiecare data era acelasi scenariu, tipul cu care jucam imi gasea cu zealotii baza exact in timp ce se cloceau lurkerii. ba chiar de multe ori trecea si de sunken colonies si se apuca sa ma distruga.
sentimentul cand in sfarsit ieseau lurkerii din oua si in cateva secunde ii faceau praf tot rush-ul>> priceless. binenteles 1 minut mai tarziu eram deja la el in baza (care era lipsita de detectie ca bagase toti banii in zealoti)
sa-ti raspund la 1. nu trebuie neaparat sa te extinzi pt a acapara tu resurse, ba din contra te poti extinde pt a bloca adversarul sa-si construiasca o eventuala secundara.
heh.. dar lui de ce sa-i trebuiasca secundara? si el tot pe BGH joaca, remember?
2. cand te gandesti la aparare eficienta probabil iti imaginezi vreo n siege-uri & stuff d'oh! ... crede-ma k tot degeaba le faci... tot corsair-ul avea un upgrade ( nu mai retin exact numele) - bloca pret de cateva secunde o zona destul de mare cat sa-ti cuprinda o tureta si 3-4 siege-uri .
hehe.. da mah stiu faza.
preferata mea e dark swarm de la defileri cu vreo 5-6+ controale de hidre cu upgrade-uri. trec si prin carriere ca prin branza. iar daca tipul si-a inchis complet rampa si nu poate trimite unitati meelee, chiar e halit

dar pt ambele iti trebuie o dezvoltare serioasa. pt defileri cladire speciala, de varful techtree-ului, iar pt ce zici tu cu sair-urile, fleet beacon + upgrade. toate astea sunt chestii aproximativ de late-game, care apar cam in acelasi timp cu capitol ships si nuke-urile de care vorbeam.
in alte cuvinte tot tre sa stai sa te dezvolti ceva. practic asta vroiam sa spun.. ca rar vezi un joc normal, cu hartuiri, dominatie, etc. singurele meciuri pe care le-am jucat pe bgh care s-au terminat repede au fost cand a facut cineva o gafa serioasa..
I'll be ok..
If you're going to tell people the truth, be funny or they'll kill you
User avatar
IaMa
Posts: 447
Joined: Mon Aug 09, 2004 8:51 pm

..

Post by IaMa »

nu-mi plac polemicilie si din acest motiv o sa evit sa discut in contradictoriu...
un meci de 1vs1 chiar si pe bgh se termina pana sa ajungi sa scoti carriere !
media unui meci de starcraft din punctul meu de vedere este pe la 12-15 min.
daca vrei sa te convingi putem incerca sa jucam pe battle.net :d
User avatar
jollyfellow
Posts: 619
Joined: Sun Jan 25, 2004 4:34 pm

Re: ..

Post by jollyfellow »

oki, doar raspundeam la ce ziceai tu.
fkiama wrote: media unui meci de starcraft din punctul meu de vedere este pe la 12-15 min. daca vrei sa te convingi putem incerca sa jucam pe battle.net :d
bring it! [smilie=maniac.gif]
and check ur pm
I'll be ok..
If you're going to tell people the truth, be funny or they'll kill you
User avatar
jollyfellow
Posts: 619
Joined: Sun Jan 25, 2004 4:34 pm

Post by jollyfellow »

simt nevoia sa spun.
mi-o iaauuuuuuuuuuuu !!!!

am reusit in sfarsit cu IaMa sa jucam in seara asta si ieri. doua zile de rusine si devastru. [smilie=maniac.gif]

exemplu de partida:

fac cativa zeali si ii dau rush. totul merge bine, reusesc sa distrug ceva. apoi ii ies lurkerii. eu fug inapoi in baza. lurkerii lui dupa mine. eu nu am detectie.( desi vazusem ouale). termin 2 cannonuri fix cand ajunge el. descopar ca le-am amplasat prost. fug cu probele. cu nexus-ul, evident, nu pot sa fug :laughing6: . intru cu zealotii inapoi la el in baza. incepem sa ne distrugem reciproc bazele. pana la urma dau ochii cu setul lui nou de lurkeri. rezultat final, sange si durere. mi-am amintit in timp ce jucam de fazele alea de sfarsit din Benny Hill cand toata lumea fuge dupa toata lumea pe muzica aia tampita.

mda.. pana la urmatoarea sper sa mai imi revina putin reflexele, ca nu se poate domn'le..
I'll be ok..
If you're going to tell people the truth, be funny or they'll kill you
User avatar
IaMa
Posts: 447
Joined: Mon Aug 09, 2004 8:51 pm

..

Post by IaMa »

rusine???
jolly, exagerezi...
au fost echilibrate meciurile... am avut si noroc... :) ca in orice joc..
daca tot s-a redeschis topicu' vin si eu cu o invitatie: hai sa facem un lan party prin hamachi !
pt detalii pm la mine sau jolly !
User avatar
karnak
Posts: 646
Joined: Wed Jul 23, 2003 2:24 pm

Post by karnak »

mai este cineva care joaca pe Gamespace stacraft ? eu joc cu nickul "godkiller"
1."It is impossible to make anything foolproof because fools are so ingenious"
2."When all else fails, follow instructions"
Post Reply