@ALLEX
Daca iti mai aduci aminte, Skoda nu a inceput direct cu Fabia si Octavia ci a trecut prin fazele Favorit si Felicia. Intr-un fel, tot intr-un mod mai domol s-a facut trecerea. Si e normal, pentru ca sub acoperirea unei marci cu zero recunoastere (desi Skoda a avut un renume inainte de razboi) nu poti avea pretentii sa vinzi masini de prea-multe-mii de euro. Cam asta e povestea si cu Logan-ul.
Ai dreptate, insa intre modelele Skoda MB, S100, 120 LS, ( tu aveai pe atunci circa 7-8 ani

) sa putut remarca cu usurinta treptele de modernisare atat a technicii cat si a liniei caroseriei cu inbunatatirile de rigoare.
Dacia 13xx, 14xx insa, de la prima masina iesita de pe liniile de fabricatie in 1972-73 parca pana nu demult, isi pastreaza linia de:
O stranie combinatie intre un Renault antic si un tractor
(dupa un articol a unei reviste ghid turistic din Suedia)
“Iar daca turistul vrea sa inchirieze o masina, e sfatuit sa ia o Dacie, pentru ca nu e o masina luxoasa, dar e tot ce-ti trebuie pe drumurile din Romania, fiind o “stranie combinatie intre un Renault antic si un tractor”.
Deci trecerea de la caroseria Dacia 1300 pana la ultimul model isi pastreaza fidel in proportie de 95% linia mai sus amintita.
Cred ca nu forteaza nimeni asa ceva ci concurenta se simte amenintata. Nu cred ca cei de la Renault au promovat Logan-ul pe post de cea mai buna masina din lume dpdv calitativ si la un pret exceptional. Din ce am vazut, Logan este impins ca o masina absolut practica, cu un pret corect pentru ceea ce ofera.
“Dupa lansarea pe piata româneasca în septembrie 2004, comercializarea vehiculului Logan a fost extinsa în Croatia, Republica Ceha, Ungaria, Turcia, Slovacia si Siria, prin intermediul retelei Renault. (atentie la ce spuneam mai sus: tarile preferate ale celui mai iubit fiu al poporului)
Decizia de a comercializa acest model în Franta, Germania si Spania a încununat primirea exceptionala de care s-a bucurat vehiculul la lansarea sa. (sic)
Vor urma celelalte tari din Europa Occidentala, Centrala si Orientala, precum si tari din Maghreb si Orientul Mijlociu. La sfârsitul anului 2005, Logan va fi comercializat în aproape 40 de tari.
PROFIL DACIA
Destinul Daciei a inceput in 1966, cand a fost construita uzina Dacia la Pitesti. Doi ani mai tarziu a inceput si productia autoturismului Dacia 1100, dupa semnarea unui acord cu grupul francez Renault. In 1969, uzina de la Colibasi producea Dacia 1300 si abia dupa zece ani a prezentat un nou model, 1310. Timp de aproape 20 de ani, uzina romaneasca nu a mai avut nici o premiera. Schimbarea regimului politic si lipsa investitorilor au facut din Dacia o marca invechita, o masina de proasta calitate pe care romanii o mai cumparau inca doar datorita pretului foarte mic. In anul 1995 gama Dacia s-a largit cu modelul Nova, acuzat si el de o calitate slaba.
Grupul Renault a decis sa cumpere in 1999 uzina de la Pitesti, pentru a produce aici un autoturism cu care isi propunea sa revolutioneze lumea auto internationala: masina de 5.000 de euro. Acuzati ca ar fi facut un pariu nebunesc cumparand o uzina care putea fi rentabila doar disponibilizand doua treimi din angajati, Renault a trecut peste toate problemele sociale si nu a renuntat la masina de 5.000 de euro. Intre timp a scos doua modele intermediare: Dacia SupeR Nova in 2000 si Solenza in 2003.
Recenta lansare a modelului Logan sub brandul Dacia este deja o noutate care se bucura de o popularitate cum nu am mai vazut de la rebrandingul Orange de acum doi ani. Cu aceasta versiune, Dacia este pe cale sa devina o marca internationala. Masina de 5.000 de euro, dupa cum a denumit-o constructorul sau francez Renault, va fi vanduta sub marca Dacia in tarile in care Renault are o prezenta puternica si unde Dacia este cunoscuta sub acest nume: Romania si alte tari din Europa Centrala si de Est, precum si in Nordul Africii.
Pe pietele unde prezenta sa este inca slaba, Renault va profita de ocazie pentru a vinde modelul Logan sub propriul brand. Este cazul unor tari precum Rusia si Venezuela. Renault va incepe comercializarea sa in Romania in luna septembrie, pentru ca dupa aceea sa o lanseze pe mai multe piete din Europa Centrala, Africa, Orientul Apropiat si America de Sud. In primele patru luni ale anului, Dacia a comercializat 14.835 de masini, fiind pe primul loc pe piata auto din Romania, in termeni de vanzari.
Ei uite ca fortzeza !!!
De acord cu tine. Sunt, insa, curios sa aflu care o sa fie impactul Logan-ului in Germania.
Imi pare rau insa nu am nici timpul necesar nici prea mare pofta de traducere.
Cine stie un pic de germana va intelege dece “concurenta se simte amenintata”.
Nicidecum de concurenta ci de siguranta.
Motor-Talk
Eure Meinung zum Dacia "Logan" 5000€-auto?
Ich weis net, was ich von der Karre halten soll.
Der günstige Preis gilt ja wohl eh nicht für unsere Gefilde und dort, wo er angedacht ist, ist auch das noch ne Menge Holz.
Wie bei uns letztlich natürlich auch...
Ich finde den Wagen vom Optischen äusserst hässlich - aber das ist Geschmackssache.
Für mich ist es so ne Art "Sozialamt-Auto"
Und das ist gar net böse, sondern eher ironisch gemeint... aber vielleicht ne Menge dran.
Dieses sogenannte "Dritte Welt Auto" ist auch dort, wo man sich den besten Absatz erhofft nicht günstig. Das kann sich auch dort immer noch kaum jemand leisten. Ist leider so.
Ich denke mal, das die Karre so unnütz ist wie nen Kropf....
Anstatt das Geld in neue - zukunftsträchtige und auch umweltschonende - Techniken zu stecken, die irgendwann mal allen zu gute kommen würden, wird jetzt so nen Auto auf dem Markt gebracht, das in seiner Grundtechnik (auch hier ACHTUNG IRONIE) einem Opel Kadett C entspricht....
Tut nicht wirklich Not.
Im Gegenteil. Wenn man den Ländern, in dem so ein Wagen wirklich zum Absatz gedacht ist, was gutes tun will, wie wäre es da nicht mal mit nem Auto, was im Punkto sparsamkeit und zukunftstechnologie wirklich Akzente setzt?
Wenn solche Autos hier schon durch die Industrie unerwünscht sind.... da würde es reissenden Absatz finden....
Für mich die grösste Mogelpackung, die für mich diesen Konzern in einem Licht rückt, was von Profitgier kaum zu überbieten ist.
Das ist kein "Gnadenbrot" dieses Auto.... sondern die grösste Verarsche aller Zeiten..
Asta este un mod de gandire care se potriveste consumatorului care nu-si evalueaza alegerile.
Adesea, diferentele de pret nu sunt date de cine-stie-ce minuni tehnologice ci de costuri. Mai ales cele salariale, de promovare, de transport, de cercetare dezvoltare, de mai-stiu-eu-ce. Astfel incat, in costul final al unei masini din Europa de Vest, probabil ca 40% reprezinta costul efectiv de productie iar restul costurile de mai sus (a fost un articol pe aceasta tema - o sa-l caut).
Agresivitatea cu care producatorii de produse jeftinede proasta calitate insa cu pretentii de f.buna calitate din tarile de EST, ASIA & CO. care copiaza tot felul de licentze, incearca in mod fraudulos sa strapunga bariera calitatii a cerintelor tarilor occidentale este la ora actuala privita cu mare suspiciune.
Poporul german are o oarecare experienta nefasta cu asemenea oferte si se intreaba bineinteles unde poate fii “tzeapa” la o oferta de ceas “Rolex” la 29,99 €” oferita in Turcia la fel ca la un autoturism pt. suma provocanta de 5.000 €, dupa sloganul:
“Logan, un vehicul de origine în întregime Renault (tehnologie, dezvoltare, bază rulantă, motor, cutie de viteze, standarde de fabricaţie), a fost conceput la Technocentre Renault situat în regiunea pariziana, fiind deosebit de bine adaptat caracteristicilor pieţelor vizate: modernitatea sa, preţul său moderat, capacitatea sa de încărcare (cea mai buna din clasa sa), cele cinci locuri încăpătoare şi costurile reduse de întretinere constituie atuurile sale cele mai preţioase.
Conceptia sa moderna corespunde standardelor internationale, în special normelor europene în materie de securitate, poluare, insonorizare si reciclarea materialelor.
Renault a utilizat întreaga sa expertiza pentru realizarea proiectului Logan, un produs modern, robust, fiabil si foarte competitiv.”
La ultima fraza da-mi voie sa pa prepelesc de ras !!! Tzapa pare sa se ascunda chiar aici !!!
de examplu linia de vopsire nu este robotizata ci umana....hehehe
Sa inteleg ca Cinquecento, Corsa, Seicento, Punto, Twingo si alte astfel de modele precum si masini de 8-9 ani pe care le-am vazut pe autostrazile Germaniei si-au castigat dreptul de a circula pe acele drumuri.. Sa fim seriosi..
Aici, permite celor care traiesc de ani de zile in occident, muncesc aici zi de zi si bat „autobahn-urile“ in mod regulat, la lucru, la cumparaturi, la spalat masina, la alimentare cu combustibil in alte cuvinte pt. aproape orice cacaretza, sa-si dea parerea.
Eu care traies de 15 ani aici, consider ca modelele enumerate de tine mai sus sunt o pacoste (daca intradevar posesorii acestora se incumeteaza sa foloseseasca autostrada in mod regulat) pe autostrazile germaniei, la fel ca si autocamioanele.
Eu nici nu imi amintesc sa fii vazut prea des aceste marci pe autostrada, sau oricum f.rar.
Dacia mai are inca mult drum de strabatut pana sa ajunga precum un producator vestic dar asta nu inseamna ca nu fac eforturi. Am vorbit cu oameni care au fost in fabrica lor, oameni "umblati" si cu suficiente experiente pentru a emite o parere pertinenta, oameni care au ramas incantati de ceea ce au vazut in fabrica Dacia. Asa ca hai sa nu ne mai imbatam cu patriotism dar nici sa nu mai improscam cu rahat orice inseamna "made in Romania".
“Dacia mai are inca mult drum de strabatut pana sa ajunga precum un producator vestic dar asta nu inseamna ca nu fac eforturi.”
Perfect de acord, cu conditia sa nu se repete Evolutia si Modernizarea autoturismului Dacia 1300, constructorii sa aiba curajul autocriticii si mai ales sa aiba curajul necesar sa investeasca in lucruri INTREADEVAR fiabile si moderne.
De data asta sa se faca mamaliga din malai nu din beton.
Asa ca hai sa nu ne mai imbatam cu patriotism dar nici sa nu mai improscam cu rahat orice inseamna "made in Romania".
Se pare ca cei de “acasa” au o parere prea proasta despre noi care traim in occident.
Parvenit capitalist infatuat, este una dintre epitetele cele mai des folosite.
Oricum, noi ne bucuram sincer de evolutia intregii romanii, in primul rand ca a fost si va ramane “tara noastra” daca vrem daca nu vrem…….cu voia voastra sau fara….
Asteptam poate mai nerabdatori chiar decat cei de acasa sa ne putem arata mandrii ca venim din Romania, sa ne prezentam pasapoartele romanesti in loc de cele occidentale, sa nu ne fie rusine sa vorbim tare in public romaneste de teama de a fii luati drept sovietici sau mai rau, ramani spargatori de seifuri. (rumänenbande)
Insa daca, cum am mai spus, Romania incearca din nou o cacialma politica sau comerciala, NOI suntem primii care trebuie sa plecam capul de rusine sis a luam shuturi im “Arsch”
De aceea suntem vigilenti si PUTEM privii lucrurile critic.
santiago
P.S dupa atata scris, imi permit sa ma duc acum pana in magazinul de vis-a-vis sa-mi cumpar o sticla de "Murfatlar" MADE IN ROMANIA, pe care o prefer inaintea oricarui vin german si a multori vinuri celebre fraceze.
deci...inca de pe acum asa cum obijnuim noi ardeleni de pe la Cluj sa spunem...."hai noroc, sa nu uitam de ce am venit"