Cu Ready Action-ul e cam asa...
Exemplu 1 (singur):
Night Slasher (rogue 8 ) : Se ascunde dupa usa (hide 30) si anunta ready action: Daca vreun orc intra pe usa ii infig rapierul in ceafa (-8 attack pentru a lovi in ceafa si incearca un massive damage pentru kill).
Cand orcul intra daca nu se astepta la asa ceva (un roll de listen de exemplu) atunci se face ready action-ul asta inseamna ca Night Slasher isi face atacul de ready action cu penalizarea necesara. Dar orcul era nepregatit deci este flat footed si nu are Dex AC iar Night Slasher are sansa de sneak attack. Dupa lovitura daca acesta nu a reusit un spot ca sa vada unde se afla Night Slasher atunci rogue-ul are +8 initiativa si si incepe combatul primul.
Exemplul 2 (party combo):
Striker Lightbringer (Paladin of Helm 6/ Fighter 4/ Holy Liberator 2

): Se aseaza de partea stanga a usii si anunta ready action: Cand dau semnalul la party deschid usa si astept pana ce fireball-ul lui Brainy intra pe usa, apoi o inchid la loc, si repet asta la un nou semnal.
Brainy (Sorcerer 16): Sta la 10 feet in fata usii si langa Keeper si anunta ready action: Cand Striker da semnalul si deschide usa castez maximized & empowered fireball in camera la 40 feet distanta sau daca e mnai mica de 30 de feet in directia in care ma uit dau in centrul camerei, sau la distanta maxima posibila daca e mai mare de 70 feet, dupa care cu move action ma pitesc dupa scutul 2 tinut de Keeper. Daca Striker da iar semnalul ies si refac ready actionul.
Keeper (Cleric of Lathader 10/ Morning Avenger 2): Sta putin in stanga lui Brainy tinand 2 tower shielduri in fiecare mana sprijinindu-le de pamant, el fiind pitit dupa cel din stanga (cover 70%-100%) anunta ready action: daca Brainy este ranit atunci las scuturile jos (move action) si castez Cure Critical Wounds pe Brainy.
Kelgor (Fighter 13): Sta intre Keeper si Brainy la vreo 3 feet in spatele lor cu o sulita setata impotriva charge-ului (x3 damge vs charge attack, run or bull rush) si alte cateva asezate pe jos langa el si anunta ready action: daca cineva se infige in sulita o las din mana si iau alta de jos si o asez impotriva charge-ului.
Heizar'Kan (Monk 9/ Rogue 5): Sta in dreapta usii opus fata de Striker si anunta ready action: Daca cineva intra totusi pe usa inainte sa o inchida Striker si nu se infige in sulita lui Kelgor eu ii aplic un flury of blows (6 atacuri cu posibilitate de sneak attack). Repet ready actionul la fiecare semnal al lui Striker.
Acum Striker da semnalul si totul incepe. Din pacate in camera de 30/30 feet erau taranii rapiti din sat care trebuiau salvati. Dar ready actionul fiind deja setat totul decurge conform planului. Cei care au scapat de flacarile lui Brainy au ajuns infipti in sulita lui Kelgor. Ceilalti au fost nimiciti de atacurile devastatoare ale lui Heizar'Kan, asta daca nu au primit toti cumva o usa in nas de la Striker. Ce Holy Liberator de treaba

:D:D:D:D:D:D::D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D.
Deci ready actionul este o actiune foarte puternica. De aceea DM-ul trebuie sa fie atent cand aceasta se actioneaza. Adika in cazul de mai sus DM-ul ar fi putut sa de un roll de Wisdom lu Brainy ca acesta sa isi dea seama ca in camera sunt doar niste tarani si sa se opreasca din castat, dar daca erau monstrii acestia nu prea aveau sanse de supravietuire, deci party-ul avea un avantaj prea mare. Ready Actionul are si minusuri. De exemplu cineva sta in capatul unui hol cu arcul si zice ca trage in prima persoana ostila care apare in capatul opus. Dar cum isi poate da seama daca e cu adevarat ostila? Asta inseamna un roll de Spot si de Wisdom la -8 pentru ca nu are timp sa observe prea mult altfel pierde ready action-ul. Se pot seta ready action-uri impotriva unor ready action-uri in cazul in care te astepti la unele, dar cele mai complexe ready action-uri sau cele mai vagi ca descriere se fac ultimele. Totul tine insa de DM cum vrea el sa trateze situatia.