Pen & Paper pe forum
Moderator: Moderatori
- Bogdan Bridinel
- Posts: 460
- Joined: Thu Sep 19, 2002 3:00 am
Pen & Paper pe forum
Foarte putini dintre noi au avut ocazia de juca un RPG pen&paper, desi majoritatea celor care au facut-o spun ca sunt experinte foarte deosebite. In colaborare cu Lup_Alb, care a realizat o adaptare romaneasca a setului de reguli Fallout_PNP, am vrea sa initiem un astfel de joc pe acest forum. Mai multe detalii despre desfasurarea lui vor veni in zilele urmatoare, deocamdata puteti afla mai multe detalii si setul de reguli la adresa
http://groups.yahoo.com/group/fallout_ro.
Asteptam inscrieri si intrebari de la cei interesati. Ar fi bine daca acestia pot intra macar o data pe zi pe forum, nu la intervale rare, pentru ca ar prelungi jocul prea mult.
http://groups.yahoo.com/group/fallout_ro.
Asteptam inscrieri si intrebari de la cei interesati. Ar fi bine daca acestia pot intra macar o data pe zi pe forum, nu la intervale rare, pentru ca ar prelungi jocul prea mult.
Primele precizari...
Pentru inceput ar fi de preferat sa cititi regulile. RPG-ul Pen&Paper nu seamana cu CRPG-urile pe care le cunoasteti iar actiunea nu este ingradita in nici un fel. Exista totusi cateva misiuni de indeplinit. Am spus "misiuni" si nu "misiune" pentru ca jucatorii nu sunt obligati sa accepte o misiune daca nu doresc. Ceea ce pierde prin lipsa graficii (nu chiar de tot, vor exista cateva elemente grafice dar reduse la minimum necesar, de obicei hartile), un RPG Pen&Paper castiga prin libertatea de actiune si posibilitatea de a te "scufunda" intr-un univers in care totul este permis. Totusi orice actiune are urmari, deci jucatorii trebuie sa aleaga cu atentie actiunile pe care le vor intreprinde. In acest tip de joc moartea este finala si nu exista posibilitatea de "save"&"reload". Diferenta esentiala fata de CRPG-uri este ca veti vedea povestea conturandu-se ca urmare a actiunilor voastre. Nimic nu este dinainte stabilit (mai putin locatia). Voi fi bucuros sa raspund la orice intrebare si voi lua in considerare toate sugestiile care vor fi argumentate serios. Astept parerile voastre.
Pentru inceput ar fi de preferat sa cititi regulile. RPG-ul Pen&Paper nu seamana cu CRPG-urile pe care le cunoasteti iar actiunea nu este ingradita in nici un fel. Exista totusi cateva misiuni de indeplinit. Am spus "misiuni" si nu "misiune" pentru ca jucatorii nu sunt obligati sa accepte o misiune daca nu doresc. Ceea ce pierde prin lipsa graficii (nu chiar de tot, vor exista cateva elemente grafice dar reduse la minimum necesar, de obicei hartile), un RPG Pen&Paper castiga prin libertatea de actiune si posibilitatea de a te "scufunda" intr-un univers in care totul este permis. Totusi orice actiune are urmari, deci jucatorii trebuie sa aleaga cu atentie actiunile pe care le vor intreprinde. In acest tip de joc moartea este finala si nu exista posibilitatea de "save"&"reload". Diferenta esentiala fata de CRPG-uri este ca veti vedea povestea conturandu-se ca urmare a actiunilor voastre. Nimic nu este dinainte stabilit (mai putin locatia). Voi fi bucuros sa raspund la orice intrebare si voi lua in considerare toate sugestiile care vor fi argumentate serios. Astept parerile voastre.
Pen & Paper? More like keyboard and notepad...
Din cate inteleg eu, acest joc va fi un 'play-by-post', nu (adica se va juca pe pe forum). Personal, eu prefer jocurile 'live', care daca nu sunt pen-and-paper in stil clasic, adica cu jucatorii adunati in jurul unei mese, atunci sa fie jucate prin chat. Eu joc de ceva ani buni D&D PnP (cam de 5 ani) si pot sa va spun ca nimic nu se compara (in ceea ce priveste jucatul online bineinteles) cu a juca in modul clasic, prin chat, in sesiuni de cateva ore. Sigur, unii gasesc modul play-by-post mai usor de jucat deoarece nu necesita alocarea unui numar de ore specific pentru jucat, insa parea mea personala este ca jocurile play-by-post nu au intensitate. Intr-un joc RPG PnP, cel mai important element este imersiunea, ori acest lucru este greu de facut doar pentru cateva minute pe zi pentru a da un reply. De aceea sesiunile de D&D dureaza multe ore, deoarece pornesc mai greu, dar dupa o vreme, lucrurile devin intr-adevar interesante.
Concluzie 1: Poate ar trebui sa luati in considerare un joc prin chat. Oricine poate avea acces la un mIRC cateva ore pe saptamana, si pentru mIRC, exista destui boti creati special pentru astfel de jocuri (ca asta de exemplu - shameless self promotion). Parerea mea este ca 'feeling-ul' este cu totul altul...
Daca totusi v-ati hotarat sa jucati play-by-post, atunci va sugerez sa fiti atenti la reguli. Jocurile RPG PnP obisnuite (inclusiv Fallout PnP-ul) sunt facute sa fie jucate 'live'. Exista insa carti destule cu reguli speciale pentru jocuri play-by-post/play-by-mail care acomodeaza regulile obisnuite la un astfel de mod de joc. Cel mai important element aici este combat-ul. Daca sunt folosite regulile obisnuite, o lupta intr-un play-by-post poate dura luni intregi. De aceea v-as sfatui sa cautati niste carti de play-by-post, si sa adaptati regulile de Fallout PnP pentru stilul play-by-post. Oricum, un astfel de joc dureaza foarte mult, deci trebuie avut mare grija ca jucatorul sa nu se sature de joc doar din cauza unor elemente triviale care insa dupa o vreme devin obositoare. Parerea mea personala, bazata pe experienta...
Si inca ceva. Daca tot este asta unul dintre primele 'evenimente' de gen de pe la noi, i-as sugera GM-ului (mai ales daca e incepator) sa nu grabeasca inceputul jocului pana nu are pregatita o poveste solida. Ar fi pacat ca prima experienta a unor jucatori sa lase un gust amar. Daca am invatat un lucru de-a lunul anilor, a fost ca cea mai importanta faza intr-un RPG PnP este cea de pregatire a campaniei/jocului. Odata pornit, GM nu mai are control, deoarece totul depinde de jucatori, ori tocmai de aceea, totul trebuie pregatit dinainte. In momentul inceperii unei campanii noi, un GM serios ar trebui sa aiba:
- un 'plot' serios, bine planificat si de scara mare (care va conduce campania - acest plot include deci prima aventura, dar nu se rezuma la ea)
- o aventura de inceput cat mai detaliata
- Destule NPC-uri detaliate, fiecare cu o 'agenda' independenta de actiunile jucatorilor (acestea sunt personaje principale, care apar de multe ori de-a lungul jocului)
- Cat mai multe NPC-uri semidetaliate, care cu putin efort pot fi introduse in joc, in functie de situatie (on stand-by, ca sa zic asa)
- Cat mai multe 'hook'-uri pregatite pentru o buna continuitate a jocului (un joc bun trebuie sa fie cursiv)
Inca odata, acestea sunt doar pareri personale. In final, GM-ul trebuie sa decida ce sa faca, si cum sa faca...
Concluzie 1: Poate ar trebui sa luati in considerare un joc prin chat. Oricine poate avea acces la un mIRC cateva ore pe saptamana, si pentru mIRC, exista destui boti creati special pentru astfel de jocuri (ca asta de exemplu - shameless self promotion). Parerea mea este ca 'feeling-ul' este cu totul altul...
Daca totusi v-ati hotarat sa jucati play-by-post, atunci va sugerez sa fiti atenti la reguli. Jocurile RPG PnP obisnuite (inclusiv Fallout PnP-ul) sunt facute sa fie jucate 'live'. Exista insa carti destule cu reguli speciale pentru jocuri play-by-post/play-by-mail care acomodeaza regulile obisnuite la un astfel de mod de joc. Cel mai important element aici este combat-ul. Daca sunt folosite regulile obisnuite, o lupta intr-un play-by-post poate dura luni intregi. De aceea v-as sfatui sa cautati niste carti de play-by-post, si sa adaptati regulile de Fallout PnP pentru stilul play-by-post. Oricum, un astfel de joc dureaza foarte mult, deci trebuie avut mare grija ca jucatorul sa nu se sature de joc doar din cauza unor elemente triviale care insa dupa o vreme devin obositoare. Parerea mea personala, bazata pe experienta...
Si inca ceva. Daca tot este asta unul dintre primele 'evenimente' de gen de pe la noi, i-as sugera GM-ului (mai ales daca e incepator) sa nu grabeasca inceputul jocului pana nu are pregatita o poveste solida. Ar fi pacat ca prima experienta a unor jucatori sa lase un gust amar. Daca am invatat un lucru de-a lunul anilor, a fost ca cea mai importanta faza intr-un RPG PnP este cea de pregatire a campaniei/jocului. Odata pornit, GM nu mai are control, deoarece totul depinde de jucatori, ori tocmai de aceea, totul trebuie pregatit dinainte. In momentul inceperii unei campanii noi, un GM serios ar trebui sa aiba:
- un 'plot' serios, bine planificat si de scara mare (care va conduce campania - acest plot include deci prima aventura, dar nu se rezuma la ea)
- o aventura de inceput cat mai detaliata
- Destule NPC-uri detaliate, fiecare cu o 'agenda' independenta de actiunile jucatorilor (acestea sunt personaje principale, care apar de multe ori de-a lungul jocului)
- Cat mai multe NPC-uri semidetaliate, care cu putin efort pot fi introduse in joc, in functie de situatie (on stand-by, ca sa zic asa)
- Cat mai multe 'hook'-uri pregatite pentru o buna continuitate a jocului (un joc bun trebuie sa fie cursiv)
Inca odata, acestea sunt doar pareri personale. In final, GM-ul trebuie sa decida ce sa faca, si cum sa faca...
I'm not Karan. I'm someone else.
- The Madman
- Posts: 519
- Joined: Mon Dec 02, 2002 6:41 pm
Am incercat sa accesez linkul cu grupul de la yahoo si nu apare decat mesajul:
There is no group called fallout_ro..
As vrea sa citesc si eu regulile, sa vad cum se joaca (fiindca nu am mai jucat asa ceva pana acum) si eventual sa particip la acest joc.
There is no group called fallout_ro..
As vrea sa citesc si eu regulile, sa vad cum se joaca (fiindca nu am mai jucat asa ceva pana acum) si eventual sa particip la acest joc.
"Oamenilor le-au fost date cuvintele pentru a-si putea ascunde gandurile." - Cehov
- The Madman
- Posts: 519
- Joined: Mon Dec 02, 2002 6:41 pm
as fi interesat de un joc PNP pe internet mai ales cu adversari din romania, mai ales ca am auzit de la prieteni din afara ca este foarte marfa. banuiesc ca totul va depinde de modul in care va fi implementat pe net. o implementare buna il poate face o experienta unica in romania in timp ce o implementare proasta il poate face un alt experiment ratat.
din punctul meu de vedere va urez cat mai mult noroc si sper sa iasa ceva bun.

din punctul meu de vedere va urez cat mai mult noroc si sper sa iasa ceva bun.

Deocamdata nu este nimic batut in cuie. Eu ma gandeam ca rundele sa se joace de doa ori pe saptamana, Miercuri si Sambata. Jucatorii au la dispozitie doua zile sa puna intrebari, sa se gandeasca la actiunile pe care le vor face si sa discute intre ei. In ziua in care se joaca runda, GM-ul, adica eu, posteaza rezultatul actiunilor. Daca un jucator nu a postat actiunile pe care doreste sa le faca, GM-ul preia personajul si-l joaca dupa comportamentul din runda precedenta. In doua zile cred ca toata lumea gaseste 5-10 minute ca sa-si posteze actiunea. Toate aruncarile se fac de catre GM pentru a elimina posibilitatea de trisare(desi cred ca nu este cazul) si pentru a nu intinde prea mult jocul. Eu joc de cateva luni un asemenea joc prin E-mail. Daca cineva dintre voi doreste sa vada cum a decurs prima aventura din campanie sa-mi trimita un mesaj pe PM si adresa de mail. Am sa-i trimit un fisier cu rundele de pana acum.
- Elven_Destroyer
- Radioactiv
- Posts: 73
- Joined: Fri Sep 06, 2002 3:00 am
In curand vom incepe. Acum se pun la punct ultimele detalii tehnice. Pemtru cei care vor sa stie mai multe despre cum se poate juca un RPG prin e-mail sau prin intermediul forumului, puteti gasi la adresa clubului Fallout_Ro de pe Yahoo, in sectiunea "files" niste exemple din jocurile prin e-mail la care am participat. Adresa este:
http://groups.yahoo.com/group/fallout_ro.
http://groups.yahoo.com/group/fallout_ro.
- Bogdan Bridinel
- Posts: 460
- Joined: Thu Sep 19, 2002 3:00 am
- Bogdan Bridinel
- Posts: 460
- Joined: Thu Sep 19, 2002 3:00 am
Fisierele mai pot fi luate si de la http://www.overspin.org/Files.zip
Este un fisier zip de aproximativ 85kb.
Este un fisier zip de aproximativ 85kb.
- Bogdan Bridinel
- Posts: 460
- Joined: Thu Sep 19, 2002 3:00 am
Vom incepe in momentul in care vor fi puse la punct toate problemele tehnice si cei interesati vor citi regulile si vor trimite listele personajelor. Am inceput o aventura pe e-mail cu membrii grupului dar asata nu inseamna ca va fi singura. O aventura Pen&Paper nu poate fi jucata de foarte multi jucatori, numarul ideal este intre 3 si 6. Mai putin este prea putin si mai mult este dificil de controlat. Este posibil ca unii dintre actualii jucatori sa devina Game Masteri daca le place destul de mult si atunci poate ca vor fi mai multe aventuri desfasurandu-se concomitent, mai vedem. Oricum prima aventura va fi accesibila tuturor celor interesati pentru a putea vedea despre ce este vorba. Sectiunea files a grupului de pe yahoo este publica, gasiti acolo exemple din aventurile pe care le-am jucat cu prieteni de "dincolo".
Am vazut un documentar legat de astfel de RPG -uri PnP.Sunt interesante distractive si foarte mari consumatoare de timp

Anyway dupa cum spunea si colegul meu AngeloML sper sa iasa ceva Bun si foarte "mancator de nervi" ca sa zic asa.
Asteptam vesti cat mai bune de la voi
_____________
And so they listened the cries of war and rally against an unseen enemy
Heckhaloth the Little
"Know your enemy and know yourself and your victory shall never be endagered.
Know the ground know the weather and your victory shall be total"
Sun Tzu's Art of War
Know the ground know the weather and your victory shall be total"
Sun Tzu's Art of War
OK! Cei care doriti sa jucati pe forum, cititi regulile si timiteti-i pe PM o comfirmere de inscriere. Pe forum nu vor putea posta decat cei care se inscriu in aventura, ceilalti vor putea doar sa vada ce posteaza jucatorii si GM-ul. Faceti-va un personaj principal si unul de rezerva (se mai si moare prin campiile radioactive si "resurectia" nu este permisa:) ). Am sa incep o noua aventura in momentul in care vor fi 4 jucatori. Sectiunea "Radioactiv" va fi deblocata numai pentru jucatori.
:lol: Idei cam sinistre...Oricum, deocamdata cainii nu sunt disponibili ca personaje pentru ca nu exista o lista de abilitati si pecializari pentru ei. Ca prostituata ghoul (Spectru, in jocul "Radioactiv") trebuie ca toti jucatorii din aventura respectiva sa porneasca dintr-un oras de "spectre". Daca gasesti inca 2-3 jucatori dispusi la o astfel de aventura, n-am nimic impotriva
. Sunt chiar curios cum va evolua aventura. Dupa cum vad multi vor sa joace pe forum dar nimeni nu s-a inscris oficial. Este nevoie de 3-4 jucatori. In functie de personaje voi alege aventura pe care o vom juca sau daca vreti o sa postez un inceput de aventura pentru ca sa puteti creea personajele in functie de punctul de plecare. Oricum trebuie sa stiu cate personaje voi avea asa ca inscrieti-va!

Pana acum cu crearea personajelor a fost fain...sa vedem ce se mai intampla...deja au inceput crizele de isterie din cauza claustrofobiei :roll:
Eu sunt o orfana cleptomana...ce dragut!
Eu sunt o orfana cleptomana...ce dragut!
I'm going to name my kids Control, Alt, and Delete.
If they ever get to be a problem I'll just hit them all twice
Problem solved.
If they ever get to be a problem I'll just hit them all twice
Problem solved.
Pentru jucatorii cu care am inceput "Iesirea la suprafata" prin e-mail.... Sunteti de acord sa mutam aventura pe forum? Asa vor vedea si ceilalti cam cum se joaca si ce se intampla. Runda urmatoare vine spre voi in cateva minute. Am sa postez intrebarea asta si in club.
Pentru cei care sunt interesati de o noua aventura, mai am nevoie de 2-3 jucatori pentrua lansa o aventura pe forum. Cu cat va inscrieti mai repede cu atat incepem mai repede. Astept mesajele voastre pe PM. Descarcati si cititi regulile (sectiunea Files din clubul de pe Yahoo este publica, oricine o poate accesa fara sa fie membru in club) si creeati-va personaje, chiar cate 2-3 ca sa vedeti care se va potrivi mai bine aventurii (celelalte raman de rezerva in cazul in care trageti "somnul cel lung" in praful radioactiv).
Pentru cei care sunt interesati de o noua aventura, mai am nevoie de 2-3 jucatori pentrua lansa o aventura pe forum. Cu cat va inscrieti mai repede cu atat incepem mai repede. Astept mesajele voastre pe PM. Descarcati si cititi regulile (sectiunea Files din clubul de pe Yahoo este publica, oricine o poate accesa fara sa fie membru in club) si creeati-va personaje, chiar cate 2-3 ca sa vedeti care se va potrivi mai bine aventurii (celelalte raman de rezerva in cazul in care trageti "somnul cel lung" in praful radioactiv).
Eu sunt de parere ca e mult mai bine pe forum caci asa vom avea toate mesajele unul dupa altul si nu ne vom mai incurca ca prostii.
Deci eu sunt pro-forum.
Lup Alb cand poti... da-i drumu la joc pe forum si anunta-ne in grup.
Mesajele secrete iti vor fi trimise prin personal messages... asa ca nu vor fi probleme. Sa lasam mailul si grupul si sa folosim forumul.
Apropo... sper sa iei in considerare ideea lui Imoen cu fisele noastre fara poze... caci eu am dial-up si-mi ia foarte mult sa le iau de pe net.
Deci eu sunt pro-forum.
Lup Alb cand poti... da-i drumu la joc pe forum si anunta-ne in grup.
Mesajele secrete iti vor fi trimise prin personal messages... asa ca nu vor fi probleme. Sa lasam mailul si grupul si sa folosim forumul.
Apropo... sper sa iei in considerare ideea lui Imoen cu fisele noastre fara poze... caci eu am dial-up si-mi ia foarte mult sa le iau de pe net.
Nu voi muta aventura pe forum decat daca toata lumea este de acord. Asta inseamna ca toti cei 5 jucatori sa spuna: "Da! Ne mutam pe forum."
Discutati impreuna si hotarati-va.
Oricum am sa incep o noua aventura aici pe forum. Pana acum exista doua inscrieri Hubert si Dick. Daca se mai inscrie inca un jucator o sa ii dam drumul.
Discutati impreuna si hotarati-va.
Oricum am sa incep o noua aventura aici pe forum. Pana acum exista doua inscrieri Hubert si Dick. Daca se mai inscrie inca un jucator o sa ii dam drumul.
Pe forum mi se pare mult mai comod si elegant de jucat decat pe mail.
Stiu ca nu sunt jucator, la aventura dp mail, da sper sa-mi luatzi in considerare si parerea mea. Nu se poate incepe o noua aventura si pe forum (dacă nu vrezti s-a mutazti p'aia dp mail) ca am vazut ca mai sunt oameni interesatzi.
Stiu ca nu sunt jucator, la aventura dp mail, da sper sa-mi luatzi in considerare si parerea mea. Nu se poate incepe o noua aventura si pe forum (dacă nu vrezti s-a mutazti p'aia dp mail) ca am vazut ca mai sunt oameni interesatzi.
Don't steal. The government hates competition.
Knowledge is power. Power corrupts. Study hard. Be Evil.
===============================
Voucher...G6TPRZ4K...PC Garage...1% reducere
Knowledge is power. Power corrupts. Study hard. Be Evil.
===============================
Voucher...G6TPRZ4K...PC Garage...1% reducere