Page 1 of 2

Dragon - work in progres

Posted: Mon May 16, 2005 2:09 pm
by Wi][iE
Dragi copilasi amatori d 3d. Am pornit topicelul asta pentru cei interesati sa vada de unde am pornit si unde am ajuns cu modelarea unui dragon. Dintr-o lene existentiala, nu voi scrie prea mult, in schimb am sa raspund la intrebari cat mai bine si mai rapid posibil.
PS: Apreciez criticile, pentru k nu am impresia k as fi cine stie c modelator...

yo

Posted: Mon May 16, 2005 2:12 pm
by Majin
sunt un total noob in 3d,dar mie nu imi seamana dragon...mai mult ca o nava klingoniana..dar ma rog...
keep it up!
ja!

Posted: Mon May 16, 2005 2:15 pm
by Wi][iE
...eram sigur k le pune invers...
Am sarit direct la deget... n-are importanta... asta am vrut sa fac atunci...

PS: n-am apucat sa ajung la deget si deja am un reply... :)
Wai, daca nu vezi acolo dragonul...n-are nimic k nici eu nu-l vad... ai putina rabdare...

Posted: Mon May 16, 2005 2:16 pm
by Wi][iE
...continuam...

yo

Posted: Mon May 16, 2005 2:20 pm
by Majin
parca,parca se intrezareste ceva......
:D
ja!

Posted: Mon May 16, 2005 2:20 pm
by Wi][iE
...continuam...

Posted: Mon May 16, 2005 2:30 pm
by Wi][iE
...and so it begins...

Posted: Mon May 16, 2005 2:33 pm
by Wi][iE
...

Posted: Mon May 16, 2005 2:56 pm
by Wi][iE
(merge netul destul de ciudat...)

Ideea generala care trebuie avuta in vedere atunci cand modelezi chestii "sanatoase" este sa incercati sa nu aveti decat poligoane cu 4 varfuri si nu triunghiuri. Ideea e ca atunci cand se ajunge la animatie, triunghiurile pot sa creeze unele probleme in model (nu am probat, mi-a explicat altcineva, deci nu ma intrebati nici voi).

Posted: Mon May 16, 2005 2:59 pm
by Wi][iE
hmmm...antebratul avea destule probleme, dar nu m-am mai ocupat d el pentru ca vroiam sa ajung si la picior (doar o chestiune de preferinta: daca lucrez la o parte a modelului si nu imi dau seama cum iese, trec la alta parte...sau ma culc...). Daca ma uit la modelul meu, in spatele coapsei mai am o serie de triunghiuri care pot fi eliminate...

Ideea e ca din start sa nu incepeti sa creati triunghiuri. Uneori e imposibil sa le ocolesti, dar de cele mai multe ori, triunghiurile pot fi modificate impreuna cu patratele in asa fel incat sa se ajunga la poligoane patrate.

Posted: Mon May 16, 2005 3:00 pm
by Wi][iE
Unirea picioarelor/ mainilor nu ar trebui sa fie o problema... dar c bine ca am facut screenshot-urile astea k imi dau seama cate defecte am in privinta formei generale (gatul inca e patrat, coastele par mai degraba taieturi...) le postez oricum k sa vada si altii c inseamna sa te pierzi in detalii.

Posted: Mon May 16, 2005 3:17 pm
by Wi][iE
...

Posted: Mon May 16, 2005 3:18 pm
by Wi][iE
...

Posted: Mon May 16, 2005 3:30 pm
by Wi][iE
poate ca ar trebui sa adaug ca liniile galbene de deasupra sunt de fapt modelul p care lucrez. Ceea ce e albastru dedesupt e o referinta a modelului galben, pe care am aplicat meshsmooth.

PS: am obosit de-atatea uploaduri si cred k am sa mai pun capul mai incolo...

Posted: Tue May 17, 2005 10:57 am
by Wi][iE
Ok, back online.
Terminasem deja de cuplat toti spinii pe spate (munca laborioasa si plictisitoare), si am inceput sa le dau o nota de originalitate variindu-le dimensiunile. Aici am folosit soft selection cu succes iar rezultatul se vede mai jos. Am descoperit ca bratul meu vazut din spate arata destul de patratos... need fixing...

Posted: Tue May 17, 2005 10:59 am
by Wi][iE
S-acuma... party time. Partea p care multi cred ca au asteptat-o: capul.
Sa o luam de la 0:

Posted: Tue May 17, 2005 11:04 am
by Wi][iE
...si abia acum capata forma...

Posted: Tue May 17, 2005 11:30 am
by Wi][iE
...si inca o parte definitorie a capului...
PS: mi-a mancat nervii pe paine sa incerc sa fac pleoapele animalului asta... si totusi a iesit...

Posted: Tue May 17, 2005 11:36 am
by Wi][iE
(si totusi degeaba nu am facut eu imaginile astea) Coarnele nu prea par sa plece firesc din cap...again, need fixing...

Posted: Tue May 17, 2005 11:56 am
by Wi][iE
Si inchei seria asta cu 2 corectari: una la coarne si o gramada la brat. Acum arat mult mai realist dpdv fizic.
Urmatoarea imagine... cand oi finisa aripile, k inca nu imi place cum arata si nici cum am inceput...

Posted: Wed May 18, 2005 4:26 pm
by Wi][iE
Sa inteleg k nimeni nu are intrebari pentru ca nu a inteles ce am facut? sau poate a inteles si i se pare banal?.. :P ..sau e prea avansata treaba? ...nu prezinta interes? ... Voi chiar nu aveti intrebari?

Posted: Wed May 18, 2005 4:28 pm
by Wi][iE
Sa inteleg k nimeni nu are intrebari pentru ca nu a inteles ce am facut? sau poate a inteles si i se pare banal?.. :P ..sau e prea avansata treaba? ...nu prezinta interes? ... Voi chiar nu aveti intrebari?

Posted: Wed May 18, 2005 4:47 pm
by Trickster
E doar polymodeling. Pana si eu am facut asa ceva :P. Si oricum e urat dragonul :P :P


Eu cred ca lumea asteapta sa-l vada intreg si poate terminat ca sa dea cu parerea.

Posted: Wed May 18, 2005 6:54 pm
by Wi][iE
hmmm... eu speram sa fie p post de tutorial, nu de hai-sa-vedem-ce-iese-la-final... Dar daca asta e vointa poporului... Hey: less work for me!

Posted: Wed May 18, 2005 7:50 pm
by VDtot
Foarte frumos lucrat intr-adevar, se vede musculatura foarte bine (chiar daca seamana cu cea umana pare naturala) insa am ceva obiectii la coarne. Crestaturile acelea nu se potrivesc. Au un pattern ne-natural sunt prea simetrice. In rest capul e lucrat foarte bine si dovedeste ca nu esti la prima incercare :D

P.S. La problema cu lucratul in patrulatere(neaparat sa aiba 4 laturi nu merg cele de 5 pentru ca sunt formate dintr-un patrat si un triunghi) explicatia este foarte simpla. In momentul in care se ajunge la animatii vertecsii ce formeaza triunghiul se vor deplasa si vor deplasa cu ei triunghiul intreg, afectand astfel calitatea suprafetei generale din care face parte acesta. Mai clar, vor aparea "gauri" si colturi in anumite cadre. Se prefera lucrul cu patrulatere pentru ca in cazul acestora, daca vertecsii din colturi sunt deplasati in cadrul animatiei normala la suprafata ce isi are punctul de aplicatie in punctul de intersectie al diagonalelor nu se deplaseaza. Acest lucru este esential, pentru ca deformeaza suprafata si nu o deplaseaza ca in cazul triunghiurilor.

Posted: Wed May 18, 2005 9:13 pm
by Wi][iE
:P ba sunt la prima incercare (d dragon si de model d o asa complexitate), dar am avut in spate alte proiectzele si mai ales niste tutoriale de calibru mare.
Cat despre coarne... m-ai lamurit pe deplin... sa vedem: astea ar merge? Va intreb pe voi ca mie chiar nu-mi pasa... sau ma rog imi pasa ca eu trebuie sa le fac texturarea :sad1:

PS: un site destul de bun in materie de dragoni e neondragonart.com

Posted: Wed May 18, 2005 9:52 pm
by VDtot
La coarne ma refeream la suprafata lor. Seamana prea mult cu cele de berbec, cand cele de dragon ar trebui sa fie smooth. Ma rog pana la urma e si o chestiune de gusturi.

Posted: Wed May 18, 2005 10:05 pm
by Wi][iE
VDtot wrote:La coarne ma refeream la suprafata lor. Seamana prea mult cu cele de berbec, cand cele de dragon ar trebui sa fie smooth. Ma rog pana la urma e si o chestiune de gusturi.
OK, se rezolva! Imi trimiti si mie poza unui dragon in carne si oase si ma conformez imediat :D

He, he... Welcome to the world of 3D modelling. Cam tot ceea ce pare a fi un defect, este in realitate ceea ce a intentionat autorul in subconstient sa realizeze, numai ca tu nu stii... :glasses8: ... si nici el... Intradevar, nu prea arata cum as fi vrut. Inital ele trebuiau sa fie semn de batranete... cicatrici mai degraba... si se vede ca nu mi-a iesit. Numai ca nici perfect fine nu ies k lumea. Pot spune ca nu-mi plac de loc... dar
VDtot wrote:pana la urma e si o chestiune de gusturi.
:D

Posted: Wed May 18, 2005 10:05 pm
by TheCube
Tine-o asa in continuare cu topicul asta. Mi se pare foarte interesant mie, care n-am nici o legatura cu modelarea 3D. Nu in fiecare zi vezi etapele prin care trece o opera. De obicei vezi rezultatul final si nu apreciezi munca din spate.
O sa urmaresc cu interes. :blob7:

Posted: Thu May 19, 2005 12:21 pm
by VDtot
Offtopic total: la toate topicurile unde sunt atasate poze la 9 din 10 accesari nu sunt afisate acestea. Spre exemplu acum in tot topicul asta nu apare nici o poza. Si in alte topicuri la fel imi face. Noroc ca am apucat sa vad pozele aseara :)

Posted: Thu May 19, 2005 12:28 pm
by john
VDtot wrote:Offtopic total: la toate topicurile unde sunt atasate poze la 9 din 10 accesari nu sunt afisate acestea. Spre exemplu acum in tot topicul asta nu apare nici o poza. Si in alte topicuri la fel imi face. Noroc ca am apucat sa vad pozele aseara :)
Probleme cu forumul? Se raporteaza in topicul dedicat! Nu stricati topicurile.

Oricum problema despre care vorbesti dispare la un simplu refresh (in sensul ca sunt afisate si pozele).

Posted: Sat May 21, 2005 1:35 pm
by CroW
Mie imi place. Nice job at the dragon. Your are talented.

Posted: Wed Aug 17, 2005 6:59 am
by Wi][iE
Si totusi n-am murit...

Am impartit id-urile materialelor si am obtinuit img 1. Apoi am generat cu Infinite Textures textura pentru piele si cornitze. Coarnele primesc material fara bitmap...

Posted: Wed Aug 17, 2005 7:01 am
by Wi][iE
...and..TA-TA...
..hmmm..poate ar merge putin mai rosie textura...

Posted: Wed Aug 17, 2005 7:46 am
by andrei
Felicitări, mi se pare genial.

Abia aştept render-ul final.

--textura capului e prea uniformă peste tot.. şi cam întunecată.

Posted: Tue Aug 23, 2005 7:18 am
by Wi][iE
Si in sfarsit am pus si aripile si am asignati id-urile pe model... nu e neaparat munca grea dar putin mai laborioasa...

later edit: si odata cu combinarea finala a modelului am dat intr-un bug de max care mi-a redefinit id-urile intr-un mod cat se poate de ciudat... vad cum rezolv...

later edit after later edit :wink: : Aproape am terminat cu modelarea si texturarea. La sfatul unui coleg am pus cateva zeci de kg in plus la dragon in zona abdomenului. "Are mijloc de furnica" mi s-a zis...

Posted: Fri Sep 02, 2005 8:43 pm
by andrei
E ok, dar.. e cam rigid.. nişte oase, ceva :) are o poziţie ciudată.

Posted: Fri Sep 02, 2005 9:58 pm
by CroW
pozitia e facuta ca sa vezi tot la un model 3d ;) ... e misto ... ma deranjeaza capu nu imi place. Auzi daca ai jucat cumva Disciples 1 ... incearca sa faci un cap de dragon ca alea de acolo. Acuma alea is capetele de dragon care arata cel mai bine. ;) sau iei de pe net un cap de trex ii scazi poli sa se potriveasca la al tau si ii adaugi tu coarne si tepi stii cum iese. Iese superb. Am mai vazut le unu. ;)

program ?

Posted: Sat Sep 03, 2005 12:43 pm
by 3v1L
frate in c program lai fct ???

Posted: Sat Sep 03, 2005 3:10 pm
by Wi][iE
3dstudio max
dar orice program de modelare sanatos poate face asa ceva... ma rog ... program de modelare sanatos+ grafician sanatos :wink: