ideea de a face un joc
Moderator: Moderatori
Chestia asta ma preocupa si pe mine de multa vreme.Ei bine pt toti care vor sa faca asa ceva le recomand situl unde vor gasi raspunsuri la toate intrebarile care pot aparea in cadrul acestei provocari:www.gamedev.net.are zeci de mii de articole din taote domeniile(grafica,muzica,programare),tutoriale,exemple,o groaza de forumuri specializate.(eu am downloadat numai partea pt beginners si am peste 100 MB de informatie.te invata pas cu pas cum sa intri in lumea game developmentului cu dreptul.Adica incet si sigur.adica daca deja sti sa programezi,e bine sa te apuci sa faci urmatoarele 4 jocuri:tetris,breackout, pacman si apoi ceva in gen mario.abia apoi te poti apuca de proiecte mai mari.motivatiile pt a face astea 4 jocuri le gasiti la sectiunea resources/for beginners.
eu stiu sa lucrez in max,photoshop si c++(acum ma obisnuiesc cu interfata de la visual c++ 6).am inceput sa invat si direct x(in opengl mi se pare mai frumos da mai complicat pt un incepator ca si mine).acest topic se adreseaza celor care vor sa inceapa sa fac jocuri si mai ales celor care fac deja acest lucru si vor sa impartaseasca si novicilor cam de unde sa se apuce si ce sa faca.E un topic de gamedevelopment,asa ca nu va bagati cu cine stie ce altceva.
eu stiu sa lucrez in max,photoshop si c++(acum ma obisnuiesc cu interfata de la visual c++ 6).am inceput sa invat si direct x(in opengl mi se pare mai frumos da mai complicat pt un incepator ca si mine).acest topic se adreseaza celor care vor sa inceapa sa fac jocuri si mai ales celor care fac deja acest lucru si vor sa impartaseasca si novicilor cam de unde sa se apuce si ce sa faca.E un topic de gamedevelopment,asa ca nu va bagati cu cine stie ce altceva.
- Max the Fire Raven
- Posts: 588
- Joined: Wed Sep 26, 2001 3:00 am
Eu am facut in Pascal inainte sa stiu ce e aia proceduri/functii un joc de genul pipes, in care curgea apa si tre'a sa pui bucati de tevi ca sa ajungi intr'un anume loc cu apa. Apoi dupa ce am invatat procedurile si alea am facut un tetris, da' in mod text... adica nu cu litere
tot grafic dar in mod text, cam ca ala din Dos Navigator si ii bagasem niste optiuni... cum ar fi sa joci cu terenul cat tot ecranul (stateai o ora sa faci o linie) sau handicap - sa se considere completata o linie care nu era decat 95%. Si apoi am facut ceva 3D tot in Pascal, dar m'am plictisit si m'am lasat. Ce zici, ma angajezi?
desi am zis ca o sa ma apuc de tetris m-am apucat de altceva:de Worm(sau Snake),jocu ala de pe celulare cand papi chestii si creste Rama.Mai am de lucru vreo cateva zile si e gata(imaginile le-am facut in photoshop iar jocu e in visual c++ 6.0 cu directx sdk 8.1).sa nu aud idei de genu dx 8 e naspa ca n-are direcdraw,etc,ca e mai bine asa:totul e treide.dupa ce termin o sa-l pun pe site(e freeware
).deocamdata nu va recomand sa vizitati acest site deoarece contine dureri de cap(cursuri de analiza matematica:).Si,ca sa-i raspund lui graffix,acolo pe topicu' ala al vostru am tot citit prima pagina dar n-am vazut nimic concret.Am insa o intrebare:experienta in game development aveti?ca eu,dupa cum v-am spus fac doar rama si deja am avut o groaza de probleme pana am ajuns in stadiul asta,sa-i zicem aproape alpha.Eu sunt de acord cu voi,ne putem apuca sa facem design la un joc(eu am deja unul facut in mare,adica e gata povestea si un pic din caracteristicile unitatilor.Dar mai are mult pana sa se faca schitele si celelalte detalii.Cand am citit acolo la voi de ce aveti de gand sa va apucati,apoi daca nu va gasiti echipa klumea nu-l terminati nici la pastele cailor.asta al meu e un joc de strategie 3D cu vreo 4 rase si o poveste mortala,un concept de joc complet nou(se bazeaza pe ala nou de la blizzard,RPS(role playing strategy),dar e mult mai complex,si proiectat sa aiba un AI f puternic(ca de asta duc lipsa jocurile mai nou),dar asta habar n-am cum se face.Eu raman deocamdata la rama mea.Si voi de unde sunteti?ca eu sunt din baia mare,dar stau mai mult prin cluj-napoca in timpul anului universitar.
Stiu si eu ceva programare in delphi ,inclusiv directx si opengl , nu la un nivel foarte anvansat. Meeshoo daca ai nevoie de cinva eu sunt diponibil . Daca esti de acord si reusim sa formam echipa ar trebui sa ne apucam de lucru cat mai repede. Sa stiudiem fiecare ideea ta si sa completam si noi.
Sorcersbk
- Catalin1505
- Posts: 160
- Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm
- Catalin1505
- Posts: 160
- Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm
Cred ca o sa ia ceva timp sa creati un joc(sper sa fac si eu parte din echipa).Cred ca o sa ia timp mult pt ca si celor de la LionHead Std. le-a luat cu 3 ani mai mult sa faca Black&Whiteul decat credeau ei, dar a meritat intarzierea(e pe primul loc in the most 25 overrated games of all).Mai MEESHOOle , zic ca ar fi bine sa facem un FPS-RPG-RTD, ar iesi super belea.VOI ce ziceti?
Am lucrat si eu impreuna cu alti 6 preteni la schitele unui joc(pierdute insa in urma examenului de capacitate).
Ne iesise tare BELEA "scheletul" jocului, storyul.Faza cu rasele, hmmm, pretty old don't you think? Tre ceva original, nu ce au facut si aia de la Blizzard inaintea noastra
.Si mai intai de toate astea ne trebuie o "LUME", un univers al nostru, nu? Propun sa faceti o lume gigantica, gen Morrowind, Gothic, etc... Ar iesi super belea un joc cu o "LUME" gigantica, multe personaje. Si mai presus de toate, sa poti si explora lumea aceea
ehhh asta da gaselnita. Cate ceva din Diablo(ca structura ma refer, nu ca detalii) , cate ceva din Morrowind, cate ceva din Gothic(si 2), O lume cu mai multe sate(orase cum vreti voi), sa poti merge dintr-unul in altul. Cine a jucat LBA2 stie la ce ma refer(faza cand mergeai de pe o insula pe alta, de pe o plantea pe alta, etc...) HAI CA AM VORBIT PREA MULT.Astept sa vad ce ziceti si voi!




Este imposibil sa faci un super joc din prima incercare. Problema nu este neaparat cu crearea jocului, ci cu finantarea. Chiar daca o sa ziceti "noi nu avem nevoie de bani..." dupa ce o sa incepeti sa lucrati mai serios la el o sa vedeti ca nu merita daca nu scoateti si voi un ban din asta (oricat de putin). Si aici apare problema, gasirea unui distribuitor (asta daca aveti o varianta finala), a unui investitor (in cazul in care nu aveti decat ceva concept art, un beta, un filmulet...). Si cel mai complicat este cu software-ul. Trebuie sa fie legal ceea ce duce automat la nevoia unei surse destul de mari de bani. Puteti incerca sa folositi doar programe freeware, open-source, dar rezultatele nu vor fi cum va veti dori. Aici vorbesc in special de programe de grafica 3D (Max costa enorm), dar si de compilatoare (pt. un joc aveti nevoie de functii care nu sa gasesc in variantele free sau open-source ale limbajelor).
Si chestia cu Lionhead este un exemplu negativ in loc sa fie unul pozitiv. Sa fii in topul jocurilor overrated nu este deloc un lucru bun. Overrated inseamna supraestimate, adica jocuri care au avut parte de un interes major inainte de lansare, dar s-au dovedit a fi esecuri totale.
Problema cu timpul nu este chiar atat de drastica, pt. ca se presupune ca lucrul la joc este o distractie din partea intregii echipe.
Problema de care o sa va loviti insa este alta. Nici banii, nici timpul nu sunt probleme majore, ci echipa. Faptul ca o sa lucrati destul de independent la distanta fizica unii de altii, reprezinta cea mai mare problema pentru echipele aflate la inceput de drum. Marile studiouri de jocuri pot lucra repede si bine tocmai prin prezenta fizica a membrilor echipe in acelasi loc. Este destul de greu sa va coordonati la distanta si aveti sanse cam de 50-50 sa abandonati proiectul inainte de a fi gata.
Eu personal, va-si sfatui sa incepeti sa lucrati intai la un joc mai simplu, dar nu chiar Snake sau Tetris. Un joc nu foarte complicat din punct de vedere tehnic, dar spectaculos vizual (efect, violenta, sange
). Asta ar fi un lucru bun pentru a testa viabilitatea echipei (daca va intelegeti bine, si puteti duce la capat un proiect), dar va poate ajuta si la obtinerea unor fonduri pentru jocul principal care va fi piesa de rezistenta a echipei.
Imi pare rau daca am fost un pic pesimist, dar toate cele scrise mai sus provin din experienta proprie, si eu cred ca sunt niste observatii pertinente legate de lumea creatorilor de jocuri. Daca aveti nevoie de ajutor eu sunt dispus sa va ajut cu orice pot (grafica, ceva programare).
Oricum eu va urez succes si sper sa aud de voi in viitor.
Si chestia cu Lionhead este un exemplu negativ in loc sa fie unul pozitiv. Sa fii in topul jocurilor overrated nu este deloc un lucru bun. Overrated inseamna supraestimate, adica jocuri care au avut parte de un interes major inainte de lansare, dar s-au dovedit a fi esecuri totale.
Problema cu timpul nu este chiar atat de drastica, pt. ca se presupune ca lucrul la joc este o distractie din partea intregii echipe.
Problema de care o sa va loviti insa este alta. Nici banii, nici timpul nu sunt probleme majore, ci echipa. Faptul ca o sa lucrati destul de independent la distanta fizica unii de altii, reprezinta cea mai mare problema pentru echipele aflate la inceput de drum. Marile studiouri de jocuri pot lucra repede si bine tocmai prin prezenta fizica a membrilor echipe in acelasi loc. Este destul de greu sa va coordonati la distanta si aveti sanse cam de 50-50 sa abandonati proiectul inainte de a fi gata.
Eu personal, va-si sfatui sa incepeti sa lucrati intai la un joc mai simplu, dar nu chiar Snake sau Tetris. Un joc nu foarte complicat din punct de vedere tehnic, dar spectaculos vizual (efect, violenta, sange

Imi pare rau daca am fost un pic pesimist, dar toate cele scrise mai sus provin din experienta proprie, si eu cred ca sunt niste observatii pertinente legate de lumea creatorilor de jocuri. Daca aveti nevoie de ajutor eu sunt dispus sa va ajut cu orice pot (grafica, ceva programare).
Oricum eu va urez succes si sper sa aud de voi in viitor.
- Catalin1505
- Posts: 160
- Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm
Aici ai dreptate, chestia cu distanta e crima, dar deasta a inventat omul cd-rw si posta
In felul asta fiecare isi face bucata lui de treaba(totul se petrece pe stagii, ex:lumea: unul face aia, altul face aia)apoi cand terminam fiecare trimitem la programatori, care ei la randul lor imbina lucrurile.
Cred ca ar fii o solutie.Bine, acum unii dintre noi s-ar pute sa nu aiba cd-rw si atunci e de rau.Eu unul am CD-RW.Oricum o descurcam noi si p-asta.
Inca o data tre sa fiu de acord cu tine, la inceput tre sa facem ceva cu super-grafica, apoi ne bagam in detalii(story,bla,bla,bla)Dar oricum e bine sa le avem si pastea,e chiar indicat.
Tot ce ramane e sa se formeze echipa, sa incepem sa colaboram,si sa muncim la joc. PROPUN MSN Messenger, pt colaborare!
In felul asta fiecare isi face bucata lui de treaba(totul se petrece pe stagii, ex:lumea: unul face aia, altul face aia)apoi cand terminam fiecare trimitem la programatori, care ei la randul lor imbina lucrurile.
Cred ca ar fii o solutie.Bine, acum unii dintre noi s-ar pute sa nu aiba cd-rw si atunci e de rau.Eu unul am CD-RW.Oricum o descurcam noi si p-asta.
Inca o data tre sa fiu de acord cu tine, la inceput tre sa facem ceva cu super-grafica, apoi ne bagam in detalii(story,bla,bla,bla)Dar oricum e bine sa le avem si pastea,e chiar indicat.
Tot ce ramane e sa se formeze echipa, sa incepem sa colaboram,si sa muncim la joc. PROPUN MSN Messenger, pt colaborare!
Need proffesional level? Ok va pot ajuta cu obiecte format obj pentru a le implementa mai usor in mediu. Problema ramane cu timpul de randare a animatiilor. Asta e time consuming chiar si pe scule puternice. Nu am indoieli asupra programatorilr. Buba vine la animatie. Aici e durerea... modelarea.... easy as 1,2.3 daca stii sa-ti tii poligoanele in frau:D
Daca chiar aveti ganduri d-astea dati un mail si la mine ca nu doare...
Daca chiar aveti ganduri d-astea dati un mail si la mine ca nu doare...
Yet there is hope, while company is true...
- Catalin1505
- Posts: 160
- Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm
MA, eu nu stiu la ce trebuie randata o animatie(asta probabil doar ca sa facem eu stiu, un filmulet intre capitole),La partea de animatii trebuie facuta animatia, si apoi data programatorului(asa fac si aia de la id software)(va puteti uita in doom3 legacy movie).La ce trebuie randata animatia respectiva?Pentru ce?Imagini trebuie randate, multe imagini,si imagini super belea facute, cu multe efecte,chestii.Nu zic ca ar strica si un film, dar chiar e mult chin la a face un film, mai ales daca este lung.Hmmm...ai putea sa ne ajuti la facut case
Ar fi super belea daca te-ai implica si tu in proiect Marwen. :evilbat: 



Nu aveti nevoie de randare aproape deloc, decat ca sa vedeti cum arata modelele si pentru niste filmulete, concept art si alte prostii din astea. Pentru jocul efectiv nu aveti de randare, ci doar de un engine 3D care face asta in real time. Problema sa ridica insa la puterea engine-ului si la nr. de poligoane al modelelor. Daca aveti modele prea detaliate o sa va trebuiasca supercomputere sa jucati ceea ce ati facut.
Deci in principiu va trebuie un engine puternic, care poate randa multe poligoane si modele cat mai detaliate si mai impresionante, dar cu cat mai putine detalii.
Deci in principiu va trebuie un engine puternic, care poate randa multe poligoane si modele cat mai detaliate si mai impresionante, dar cu cat mai putine detalii.
Deci, preupunand ca jocul va fi 3d(logic) si ca va fi fps sau rpc am si eu cateva modele 3d,dar blestemul meu este cel a poligoanelor foarte mult.
Deocamdata am terminat un destul de low poly tank de talie mijlocie(util pentru un joc in care exista rocket luncher)
pot sa fac multi robotei(util pentru un joc in care sunt goblini).
am si o mica sonda.
pot sa fac si niste monstri dar nu va asteptati la mult
Oricum mapricep in 3d sa daca vreti eu cu siguranta vreau.
Post-me and mail-me
(si sa-mi zica cineva cum pot afla numarul de poligoane dintr-o scea in max.[don't laugh] PEACE)
0X
Deocamdata am terminat un destul de low poly tank de talie mijlocie(util pentru un joc in care exista rocket luncher)
pot sa fac multi robotei(util pentru un joc in care sunt goblini).
am si o mica sonda.
pot sa fac si niste monstri dar nu va asteptati la mult
Oricum mapricep in 3d sa daca vreti eu cu siguranta vreau.
Post-me and mail-me
(si sa-mi zica cineva cum pot afla numarul de poligoane dintr-o scea in max.[don't laugh] PEACE)
0X
Parerea mea!
- Catalin1505
- Posts: 160
- Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm
Salut Gigele.Ti-am citit replyul, si hmmm vad ca vrei sa te implici si tu (ca si mine si multi altii) in acest proiect.Din pacate vad ca nu prea mai raspund cei ce au infiintat acest topic,ehh bine nu-i nimic.Am mai vorbit cu un prieten care si el la randul lui este interesat de acest proiect.Din cate citesc eu de la tine, vad ca te-ai putea pricepe la personaje.Ceea ce este foarte bine.As propune ca toti cei ce raspund aici sa isi lase unele informatii despre ei, cum ar e-mailul, e-mailul de contactare msn sau yahoo(messenger), pentru ca-n felul asta sa putem colabora unul cu celalalt.Astept vesti de la voi toti.
P.S: Gigel, pentru a vedea cate poligoane(fete) are scena ta, te duci la File/Summary info... Si acolo vezi tot ce se poate spune despre scena ta(Eu am avut o scena cu multe balarii, in care aveam 5 milioane de poligoane, NASPA nu?)
:evilbat: 
P.S: Gigel, pentru a vedea cate poligoane(fete) are scena ta, te duci la File/Summary info... Si acolo vezi tot ce se poate spune despre scena ta(Eu am avut o scena cu multe balarii, in care aveam 5 milioane de poligoane, NASPA nu?)



- Catalin1505
- Posts: 160
- Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm
Grafix si cu Meeshoo, de ce nu mai raspundeti frate???Am si eu o intrebare, tot m-am apucat de treaba, acum intrebarea unde si in ce timp se va petrece actiune???EU unul propun ceva cu case de lemn,.....evul mediu...sau ceva mai in trecut.Publicul trage mai mult la alea din trecut, dupa parerea mea.Si mai este o problema,NE trebuie si PROGRAMATORI, pana acum vad ca numai 3D artists au intrat pe-aici.Propun sa se deschida topicuri(gen "misionari") cu ajutorul lor sa redirectionam oamenii care au cunostinte de programare aici la forumul asta(ca stau si ma gandesc ca programatorii nu prea dau pe-aici la Grafica& 3D Design, nu am drepatate?).Astept si opiniile voastre!(SCUZATI-MA DACA VORBESC PREA MULT DAR O FAC PENTRU COMUNITATE
)



- Catalin1505
- Posts: 160
- Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm
Anunt!
Am creat un topic in sectia de programare, cu scopul de a atrage programatori experimentati aici!Sper sa vina macar 2-3 programatori mai experimentati, cine stie poate invatam si noi cate ceva de la ei.Ba chiar mai mult, poate ne ajuta la crearea unui engine puternic(unde-s multi puterea creste, asa ca sper si eu sa vina mai mult de 2-3 programatori)
- Catalin1505
- Posts: 160
- Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm
HMMM, Stau si ma uit mirat la postul lui MEESHOO si realizez ca defapt l-a postat aici pe forum acu' un an.
.Oricum "let's not give up".Astept membri care vor sa intre in echipa, si programatori care vor sa se implice si care vor sa intre in echipa.
P.S:Sugestii pentru numele echipei si numele proiectului!

P.S:Sugestii pentru numele echipei si numele proiectului!
Deci hai sa ne organizam putin
Vorbim si nu stim cu cine:
Andrei Goea alias GIgel
15 ani
2 ani de max
Modelator anorganic
Pe yahoo messenger cu user name-ul de costel_goea
Mail-ul:adicostel@xnet.ro
Va rog sa postati aceste date toti cei care vor sa se implice
Thanx
Vorbim si nu stim cu cine:
Andrei Goea alias GIgel
15 ani
2 ani de max
Modelator anorganic
Pe yahoo messenger cu user name-ul de costel_goea
Mail-ul:adicostel@xnet.ro
Va rog sa postati aceste date toti cei care vor sa se implice
Thanx
Parerea mea!
- Catalin1505
- Posts: 160
- Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm
Da oameni buni, asa va vreau, sigur sorcersbk, igur ca ne poti ajuta, toata lumea e bine-venita(APROAPE TOATA LUMEA). Now a little about me.
Nume:Uta Catalin
Varsta:15 ani
Lucrez in MAX de 1 an.
Programarea propriu zisa am sa invat abia in noiembrie(sunt in clasa intensiv informatica, Colegiul National Ion Luca Caragiale)
e-mail: Catalin1505@home.ro
e-mail yahoo: Catalin1505@home.ro (nick : cd_rw_xxx)
e-mail msn : cd_rw2@hotmail.com (nick : ScRaTcH)
(VA ROG, NU VA LUATI DE NICKURILE MELE
)
Sunt de acord cu tine gigele(dar zic sa lucram in max si sa exportam in gmax, altfel e dificil cu gmaxul(nu-mi place layoutul) si nu-mi place nici material editorul din varianta gmax)
Nume:Uta Catalin
Varsta:15 ani
Lucrez in MAX de 1 an.
Programarea propriu zisa am sa invat abia in noiembrie(sunt in clasa intensiv informatica, Colegiul National Ion Luca Caragiale)
e-mail: Catalin1505@home.ro
e-mail yahoo: Catalin1505@home.ro (nick : cd_rw_xxx)
e-mail msn : cd_rw2@hotmail.com (nick : ScRaTcH)
(VA ROG, NU VA LUATI DE NICKURILE MELE

Sunt de acord cu tine gigele(dar zic sa lucram in max si sa exportam in gmax, altfel e dificil cu gmaxul(nu-mi place layoutul) si nu-mi place nici material editorul din varianta gmax)
- Catalin1505
- Posts: 160
- Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm
Deci deocamdata echipa este formata din :
Catalin1505(3d designer/artist)
Gigel(3d designer/artist)
Sorcersbk(programator)
Marwen(?)(3d designer/artist)
Lord(programator)
Tsutomu(3d designer/artis)
lista continua.....
BAI OAMENI BUNI, E NEVOIE MARE DE PROGRAMATORI P-AICI!!!
Sper sa se mai intereseze oameni, in special programatori.
Restul membrilor vor incepe munca, prin alegerea tipului de joc, genului de joc, timpul in care se petrece actiunea,locul(genul locului), si poate si un story line, ASTEPT SUGESTII!(Toate acestea vor fi postate aici pe forum pentru a simplifica viata noilor/viitorilor membri)
Catalin1505(3d designer/artist)
Gigel(3d designer/artist)
Sorcersbk(programator)
Marwen(?)(3d designer/artist)
Lord(programator)
Tsutomu(3d designer/artis)
lista continua.....
BAI OAMENI BUNI, E NEVOIE MARE DE PROGRAMATORI P-AICI!!!
Sper sa se mai intereseze oameni, in special programatori.
Restul membrilor vor incepe munca, prin alegerea tipului de joc, genului de joc, timpul in care se petrece actiunea,locul(genul locului), si poate si un story line, ASTEPT SUGESTII!(Toate acestea vor fi postate aici pe forum pentru a simplifica viata noilor/viitorilor membri)
Last edited by Catalin1505 on Wed Oct 22, 2003 12:09 pm, edited 1 time in total.
Asa am vrut si eu sa zic cu Gmax-ul
Bineinteles ca lucram in MAx si exportam acolo.
Nu cred ca o sa se prinda cineva
Propunere:Vrem o lume complexa, atunci sa facem fiecare cate un oras din ce timp vrea el si pe ce tema vrea el si dupa aceea gasimun story care sa le lege!
De ex. un oras futurist cu un sat gen Morrowind!
Sunt foarte de acord cu texturarea din Gmax. Eu nu inteleg nimic!Am impresia ca totusi ne trebuie mai multi programatori decat graficieni, so bring friends!!!
Eu zic Sa ne numim Long Distance(are catch si e si adevrat)
Proiectul sa fie pentru noi si eventual daca vrem sa mergem mai departe sa fie ca un demo pentru sponsori
A si era sa uit
Spuneti fratilor sistemele ca daca unul face un model pe un Radeon 9800 si mi-l trimite mie Pe 4 MX-ul meu nu facem nimic deci:
Amd athlon 1500+
Geforce4 MX 64ddr(leadtek A180tdh)
384 sdr
epox cu kt 133
Bineinteles ca lucram in MAx si exportam acolo.
Nu cred ca o sa se prinda cineva
Propunere:Vrem o lume complexa, atunci sa facem fiecare cate un oras din ce timp vrea el si pe ce tema vrea el si dupa aceea gasimun story care sa le lege!
De ex. un oras futurist cu un sat gen Morrowind!
Sunt foarte de acord cu texturarea din Gmax. Eu nu inteleg nimic!Am impresia ca totusi ne trebuie mai multi programatori decat graficieni, so bring friends!!!
Eu zic Sa ne numim Long Distance(are catch si e si adevrat)
Proiectul sa fie pentru noi si eventual daca vrem sa mergem mai departe sa fie ca un demo pentru sponsori
A si era sa uit
Spuneti fratilor sistemele ca daca unul face un model pe un Radeon 9800 si mi-l trimite mie Pe 4 MX-ul meu nu facem nimic deci:
Amd athlon 1500+
Geforce4 MX 64ddr(leadtek A180tdh)
384 sdr
epox cu kt 133
Parerea mea!
- Catalin1505
- Posts: 160
- Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm
Ce se cauta mai tare? programatori sau graficieni ?
ca le am cu amandoua. :evilbat:
----------
Programare in Viusal Basic 6.0 mai ales (da ma reprofilez in curand pe Visual Studio .NET) Iar de SDK-ul pt DX nu m-am atins inca, asa ca nu le am cu asa ceva sau openGL.
La capitolu 3DMax stiu sa fac mai orice in afara de low polygon characters cu bones (ma refer aici strict la personaje umane sau umanoide) Desi as putea sa import din alte programe (gen Poser) si sa le fac bones la alea. Problema e ca nu-s low poly deloc.
----------
Problema noastra majora va fi nu crearea modelelor 3d, ci partea de programare. Pentru ca, dupa cum s-a mai zis, avem nevoie de un engine 3d f bun, care sa nu manance resurse prea multe. Degeaba ne chinuim noi sa facem un joc misto, care sa ne placa, daca nimeni nu-l poate juca, din cauza cerintelor de procesor/ram f mari. Iar dupa ce facem engine-ul, avem nevoie de un story al jocului. Motivul ar trebui sa fie evident. Nu poti face ceva, fara sa stii ce.
By the by :
Eu mi-s Daniel Stoleru aka Tsutomu
am 25 de ani si PC-ul asta:
Thunderbird la 1.2GHz
256 RAM
80 GB HDD
ATI RADEON 9000 cu 128 DDR
----------
Programare in Viusal Basic 6.0 mai ales (da ma reprofilez in curand pe Visual Studio .NET) Iar de SDK-ul pt DX nu m-am atins inca, asa ca nu le am cu asa ceva sau openGL.
La capitolu 3DMax stiu sa fac mai orice in afara de low polygon characters cu bones (ma refer aici strict la personaje umane sau umanoide) Desi as putea sa import din alte programe (gen Poser) si sa le fac bones la alea. Problema e ca nu-s low poly deloc.
----------
Problema noastra majora va fi nu crearea modelelor 3d, ci partea de programare. Pentru ca, dupa cum s-a mai zis, avem nevoie de un engine 3d f bun, care sa nu manance resurse prea multe. Degeaba ne chinuim noi sa facem un joc misto, care sa ne placa, daca nimeni nu-l poate juca, din cauza cerintelor de procesor/ram f mari. Iar dupa ce facem engine-ul, avem nevoie de un story al jocului. Motivul ar trebui sa fie evident. Nu poti face ceva, fara sa stii ce.
By the by :
Eu mi-s Daniel Stoleru aka Tsutomu
am 25 de ani si PC-ul asta:
Thunderbird la 1.2GHz
256 RAM
80 GB HDD
ATI RADEON 9000 cu 128 DDR
jocul vostru nu va putea fi jucat decat pe un sistem cu proc la aprox 3000 ghz, daca faceti numai scene cu milioane de poligoane, cum se spunea mai sus in acest topic. arta e sa faci o scena care sa arate si bine, dar care sa aiba si putine poligoane. ( cum se numea functia aia... multires ?
).

work harder
- Catalin1505
- Posts: 160
- Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm
Asa, numele echipei a fost stabilit deja(scuzele mele ca n-am postat inca).Echipa se numeste Long Distance(care e o chestie adevarata),jocului,hmmm,nume nu i-am ales.Si sa facem fiecare un nivel al lui si apoi sa le imbinam cumva, nu prea merge.Ne trebuie un story de la inceput ca sa stim pe ce sa ne axam.Astept sugestii de story-line!
- Pretorianu'
- Posts: 1698
- Joined: Wed Mar 05, 2003 8:19 am
Vedeti pe ce engine e facut Max Payne 2 ! Arata super si nu mananca multe resurse...asta daca vreti sa faceti un shooter/adventure...
era doar o idee...
Macar aveti o idee ce gen vreti sa-l faceti ?? Poate va ajut si eu...nu-s programator, da' nu conteaza...
era doar o idee...
Macar aveti o idee ce gen vreti sa-l faceti ?? Poate va ajut si eu...nu-s programator, da' nu conteaza...

Intel i7 920 @4.0GHz | Asus P6T SE X58 | Corsair 12Gb DDR3, 1600MHz, | MSI Radeon R390X 8GB | Crucial RealSSD M4 256GB | Zalman CNPS10X-Quiet | CM HAF922 & Windows7 64bit
Daca esti prost de mic, cand cresti mare numa' te joci.
Daca esti prost de mic, cand cresti mare numa' te joci.
Da oameni buni toate-s frumoase, La 3d e totul pus la punct, de programatori avem nevoie...hmmm... nu prea e asa!!!
In primul rand toti ne pricepem la modelare... da... sigur!
Din cate am vazut toti stim sa facem super scene outdoor si indoor da cu milioane de polygoane, si toti suntem(ca obiecte) axati pe anorganice!!!
Pot sa fac mii de obiecte pentru scena, dar nu ma bagati fratilor la modelare de oameni sa creaturi bipede ca nu stiu!
Eu stiu roboti, camere obscure, paduri luminoase.... dar fiecare cu 6 milioane de polygoane!
M-am chinuit o zi sa fac o prostie de robotel, dar chiar fara mesh smooth are 65.000 de polygoane(nu cred ca va merge misto o scena cu 3 din astia intr-un oras nici pe un R35)!
Stabiliti: Programul 3d care va fi folosit
Compilatorul care va fi folosit si dupa aceea incepeti su story si alte chestii.
Cand o sa vad si eu ca pot sa-mi bag modelul intr-o fereastra si sa-l controlez atunci incepeti cu story!
Toate cele bune si eu zic sa ne luam toti mirc si sa facem un canal al nostru si sa avem o discutie mai aprinsa!
In primul rand toti ne pricepem la modelare... da... sigur!
Din cate am vazut toti stim sa facem super scene outdoor si indoor da cu milioane de polygoane, si toti suntem(ca obiecte) axati pe anorganice!!!
Pot sa fac mii de obiecte pentru scena, dar nu ma bagati fratilor la modelare de oameni sa creaturi bipede ca nu stiu!
Eu stiu roboti, camere obscure, paduri luminoase.... dar fiecare cu 6 milioane de polygoane!
M-am chinuit o zi sa fac o prostie de robotel, dar chiar fara mesh smooth are 65.000 de polygoane(nu cred ca va merge misto o scena cu 3 din astia intr-un oras nici pe un R35)!
Stabiliti: Programul 3d care va fi folosit
Compilatorul care va fi folosit si dupa aceea incepeti su story si alte chestii.
Cand o sa vad si eu ca pot sa-mi bag modelul intr-o fereastra si sa-l controlez atunci incepeti cu story!
Toate cele bune si eu zic sa ne luam toti mirc si sa facem un canal al nostru si sa avem o discutie mai aprinsa!
Parerea mea!
Tocmai am intrat la un nou proiect pe post de programator. Ma gandeam ca daca tot vad ca stati cam rau la capitolul programatori as putea sa va ajut si pe voi cu engine-ul.
In primul rand ar trebui sa stabiliti tipul jocului, pentru a stii ce engine ne trebuie. Eu lucrez numai in Visual C++ .NET. As sugera sa lucram numai in OpenGL. Dupa parerea mea DX este controlat de o singura corporatie, ceea ce nu este un lucru bun. In plus cu OpenGL jocul poate fi portat relativ usor si pe Linux, in timp ce cu DX trebuie rescris aproape tot codul grafic.
Iar codul de HL2 este inutil deoarece am auzit ca nu este decat o parte din el, ceea ce nu il face prea folositor. Si in special daca nu vrei sa faci un FPS.
Chestia cu sistemele este inutila, incat engine-ul trebuie facut sa mearga pe toate sistemele, indiferent de procesor, RAM, placa grafica. Bineinteles cu un minim, pe care nu cred ca va fi indeajuns de ridicat incat sa mearga Max-ul pe el si sa nu mearge un engine bine facut. Asta bineinteles in functie de joc (un RPG are cerinte diferite de un FPS).
SAU mai exista o varianta. Folositi un engine gratuit. Sunt in general destul de user friendly, nu au nevoie decat de ceva scripting (asemanator C). Singurul dezavantaj al fi performantele destul de reduse.
In primul rand ar trebui sa stabiliti tipul jocului, pentru a stii ce engine ne trebuie. Eu lucrez numai in Visual C++ .NET. As sugera sa lucram numai in OpenGL. Dupa parerea mea DX este controlat de o singura corporatie, ceea ce nu este un lucru bun. In plus cu OpenGL jocul poate fi portat relativ usor si pe Linux, in timp ce cu DX trebuie rescris aproape tot codul grafic.
Iar codul de HL2 este inutil deoarece am auzit ca nu este decat o parte din el, ceea ce nu il face prea folositor. Si in special daca nu vrei sa faci un FPS.
Chestia cu sistemele este inutila, incat engine-ul trebuie facut sa mearga pe toate sistemele, indiferent de procesor, RAM, placa grafica. Bineinteles cu un minim, pe care nu cred ca va fi indeajuns de ridicat incat sa mearga Max-ul pe el si sa nu mearge un engine bine facut. Asta bineinteles in functie de joc (un RPG are cerinte diferite de un FPS).
SAU mai exista o varianta. Folositi un engine gratuit. Sunt in general destul de user friendly, nu au nevoie decat de ceva scripting (asemanator C). Singurul dezavantaj al fi performantele destul de reduse.
- Catalin1505
- Posts: 160
- Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm
- Catalin1505
- Posts: 160
- Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm