- -mai intai stabilim tipul jocului
-stabilim unde/cand e plasat (fantasy,SF etc)
-sa gasim un story, personaje, inamici, aliati, cladiri, decoruri etc
-cineva (game designer-ul) sa stabileasca atributele acestora (magii, puteri, arme, damage, power-ups etc) acestea se vor schimba pe parcurs
-ar fi bine ca cineva care se pricepe la desen sa faca ceva schite dupa personaje, cladiri etc, si doar dupa ce ne-am pus de acord asupra ei, sa inceapa modelarea.
-nu cred ca un engine facut de noi este solutia. eu cel putin nu cred ca stiu nici de unde sa incep sa fac un engine. Daca sunteti de acord, cred ca ar fi bine sa cautam fie un engine gratuit (http://www.qubesoft.com de exemplu), sau sa facem un mod. (daca aveti rabdare, un mod de hl2)
ideea de a face un joc
Moderator: Moderatori
Am mai inceput eu un proiect din asta, cu ceva prieteni dar nu am ajuns prea departe. Am totusi cateva sfaturi/recomandari:
- Catalin1505
- Posts: 160
- Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm
salut!
laudabila initiativa!
si eu lucrez la acelasi lucru pe grupul "Darwin project GDT".
dar vaz eu voi inca nu ati stabilit in ce se lucreaza si pe ce platforma grafica.
daca se poate si eu as putea sa va ajut cand imi permnite timpul. doar sa da-ti mai ulte detalii. ce vreti sa foloseasca (scene outdoor, indoor, sau amandoua si ce tehnici vreti sa folositi ROAM LOD CLOD Rottger).
eu lucrez la nivel de expert in delphi si opengl si avansat in VC6.
nu ma intereseaza sa pac parte din echipa sau sa culec roadele muncii voastre (va urez sa fie) ci doar ceva parttime.
laudabila initiativa!
si eu lucrez la acelasi lucru pe grupul "Darwin project GDT".
dar vaz eu voi inca nu ati stabilit in ce se lucreaza si pe ce platforma grafica.
daca se poate si eu as putea sa va ajut cand imi permnite timpul. doar sa da-ti mai ulte detalii. ce vreti sa foloseasca (scene outdoor, indoor, sau amandoua si ce tehnici vreti sa folositi ROAM LOD CLOD Rottger).
eu lucrez la nivel de expert in delphi si opengl si avansat in VC6.
nu ma intereseaza sa pac parte din echipa sau sa culec roadele muncii voastre (va urez sa fie) ci doar ceva parttime.
euu
vad ca va omoara ideea cu detaliu. mai fratilor ... nu este ca in programele 3D. aici se afiseaza la un detaliu mare in fata si la unul mai mic in spate. si o sa fie o gramada de fpsuri daca e facut bine. dar asta depinde de programator... in nici un caz de cel care creaza obiectul respectiv intr-un mediu 3D.
euu
- Catalin1505
- Posts: 160
- Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm
Salut, eufilip(peobabil te cheama Filip).DA, am vrea ca jocul sa fie mare parte outdoor,si detaliul daca se poate sa fie cat mai mare si cat mai optimizat(if u know what i mean).Modelele si scena,decorurile,etc.. se fac in 3D Studio Max.Platformele grafice, hmmm pai placi video obisnuite(spre exemplu eu am 9700PRO)(adica OpenGL si daca se poate si D3D pt celor ce ii tin placile video).Acu e stabilita si platforma (OpenGL).Chestia cu roadele, desigur,chiar daca nu vrei, vei avea si tu partea ta
.Nu vom face diferente(toti vor primi la fel).Deci din cate citesc eu de la tine, noi astia de lucram in mediile 3d putem face obiecte detaliate,nu?Frame-reate-ul tine exclusiv de programator si engine.Deci daca am inteles eu bine de la tine, nu vom mai aveam probleme la partea de poligoane si de detaliul al obiectelor(bine, acum nu ajungem la ordinul milioanelor de poligoane)Sper sa ai cat mai mult timp sa ne ajuti si pe noi(tipul jocului e fps/tps sau cum se mai spune ego-shooter).Am facut o scena outdoor, daca vrei ti-o trimit cumva si sa o simulezi cumva cu un engine, sa vad si eu ca merge
.Astept raspuns de la tine!(INCA O DATA SPER SA-TI GASESTI CAT MAI MULT TIMP SA NE AJUTI, EU UNUL CRED CA O SA NE IASA BINE JOCUL DACA MUNCIM CAT MAI MULT LA EL)


Sunt curios ce intelegeti prin roade. Daca vb de bani, eu nu cred ca o sa fie. Adica au fost jocuri cu buget de milioane de dolari, programatori profesionisti, cara toata ziua lucrau la joc, cu campanii publicitare etc, si au fost esecuri financiare. Chiar daca scoatem ceva bani, cand va trebui sa-i impartim, va fi vai si-amar.
Eu zic sa facem un proiect open-source (sau macar gratuit) din care sa invatam cate ceva despre game-design, si daca iese ceva fain, le trimitem la reviste, etc, si o sa putem adaugam asta si la CV....
Eu zic sa facem un proiect open-source (sau macar gratuit) din care sa invatam cate ceva despre game-design, si daca iese ceva fain, le trimitem la reviste, etc, si o sa putem adaugam asta si la CV....
Deci noi vrem sa facem un FPS\RPG plasat intr-un timp medieval!
ceva de genul asta:Jocul se deschide cu tine!
Un mos iti spune sa duci un mesaj la altul!Aici sa fie un fel de tutorial.
In mesaj scrie ca fata astuia a fost omorata bla bla bla...
Asta fiind un mag puternic deschide un portal in timp ca sa opreasca moartea ei. dar deodata portalul se face rosu si incep sa treaca prin el tot soiul de roboti si nave!
Aici va fi(speram) frumusetea jocului:Pe harta se vor intalni orase variate, fiecare unic, fiecare cu alte questuri si personaje
Ultima pate sa fie in asezarea facuta de roboti acum!
MA rog... MAgul vrea sa inchida portalul, iar robotii il opresc si-l inchid undeva.
Tu trebuie sa-l gasesti
Na story!
Ok sa fie Open gl
De acum cine se conecteaza primul sa faca un canal de mrc si sa-l tina deschis: #LdistRO
welcome to Long Distance all!!
Orice model e acceptat dat. naturii storyului!
Se ya!
ceva de genul asta:Jocul se deschide cu tine!
Un mos iti spune sa duci un mesaj la altul!Aici sa fie un fel de tutorial.
In mesaj scrie ca fata astuia a fost omorata bla bla bla...
Asta fiind un mag puternic deschide un portal in timp ca sa opreasca moartea ei. dar deodata portalul se face rosu si incep sa treaca prin el tot soiul de roboti si nave!
Aici va fi(speram) frumusetea jocului:Pe harta se vor intalni orase variate, fiecare unic, fiecare cu alte questuri si personaje
Ultima pate sa fie in asezarea facuta de roboti acum!
MA rog... MAgul vrea sa inchida portalul, iar robotii il opresc si-l inchid undeva.
Tu trebuie sa-l gasesti
Na story!
Ok sa fie Open gl
De acum cine se conecteaza primul sa faca un canal de mrc si sa-l tina deschis: #LdistRO
welcome to Long Distance all!!
Orice model e acceptat dat. naturii storyului!
Se ya!
Parerea mea!
este ora 23:10 vineri seara si eu stau singur pe #LdistRO
anybody????
oricum, sa vedem cu ce incepem
adica mai intai personajul...fiind fps, nu ne trebuie un model decat pentru filme, nu? deci am avea nevoie de un model pt mos si pt mag, si, pentru personajele care apar in sat.
Pentru tutorial, poate ca ar trebui ceva animale cu care sa te lupti la inceput (ca la diablo 2).
eu zic sa inceapa cu o coasa, sau ceva in genul ala, si pe parcurs sa ia sabii si altele, si cum nu se poate lupta cu roboti cu sabii si arcuri, sa aibe si ceva arme sf, sau magice.
Inca o chestie:sa fie doar first person, sau si 3rd person (ca in jedi knight)?
intre timp noi programatorii ar trebui sa cautam un engine, ceva.
Apropo, care din voi stie sa foloseasca Qube, ca eu am ramas cu gura cascata, chiar si dupa tutorial-uri.
anybody????
oricum, sa vedem cu ce incepem
adica mai intai personajul...fiind fps, nu ne trebuie un model decat pentru filme, nu? deci am avea nevoie de un model pt mos si pt mag, si, pentru personajele care apar in sat.
Pentru tutorial, poate ca ar trebui ceva animale cu care sa te lupti la inceput (ca la diablo 2).
eu zic sa inceapa cu o coasa, sau ceva in genul ala, si pe parcurs sa ia sabii si altele, si cum nu se poate lupta cu roboti cu sabii si arcuri, sa aibe si ceva arme sf, sau magice.
Inca o chestie:sa fie doar first person, sau si 3rd person (ca in jedi knight)?
intre timp noi programatorii ar trebui sa cautam un engine, ceva.
Apropo, care din voi stie sa foloseasca Qube, ca eu am ramas cu gura cascata, chiar si dupa tutorial-uri.
- Catalin1505
- Posts: 160
- Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm
- Catalin1505
- Posts: 160
- Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm
eufilip>uite ma cum facem, vorbesc cu angelo diseara si il rog sa puna scena pe site ( http://www.ldgames.as.ro ) (btw: nu e terminat inca siteul).In caz ca n-ai 3D Studio Max o sa puna si texturile acolo. Intra si tu pe canalul (mirc) #LdistRo (Ldist=Long Distance)
.Hope u'll be there.
BTW: exista un demo tehnologic al unui engine valabil pt download pe site.

BTW: exista un demo tehnologic al unui engine valabil pt download pe site.
- Catalin1505
- Posts: 160
- Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm
- Catalin1505
- Posts: 160
- Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm
- Catalin1505
- Posts: 160
- Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm
- Catalin1505
- Posts: 160
- Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm
Pe mine ma chinuie talentul
Pe mine ma chinuie talentul, metaforic vorbind, si as putea sa va fac schite pt personaje, decoruri, harti pt jocul vostru.
- Catalin1505
- Posts: 160
- Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm
euufilip>Nu, nu-i al nostru,l-a facut un prieten al unui membru din echipa.E ceva facut la minut ca sa ma exprim asa, nu ma astept sa spui ca-i a7a minune a lumii pt ca nu este in comparatie cu altele, oricum sper sa revenim in forta, no?Si sper sa ne ajuti si tu:)
Wi][ie>Tie ti-am respuns intr-un mail:)
Wi][ie>Tie ti-am respuns intr-un mail:)
- Catalin1505
- Posts: 160
- Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm
Lamuriri
Am vorbit cu Catalin1505 si a fost de acord sa ma ocup de design-ul jocului. Am doar o simpla rugaminte: vreau sa aflu ce stie fiecare din cei care lucreaza la proiect. Ar putea salva mult timp daca am sti cu totii de pe-acum. Puteti pune pe forum sau puteti trimite un e-mail la pytyus@yahoo.com cu cateva date sintetice despre ce stiti voi.
Will make polys and splines for food...and clothes...
- Catalin1505
- Posts: 160
- Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm
Ok, lume, am stabilit o parte din story lineul jocului, in curand il veti putea vedea pe http://www.ldgames.3x.ro (ca sa vedeti ceva in afara de membrii trebuie sa va creati un cont si sa va logati)
Question
Vreau si eu sa stiu ce anume merge la situl ala si ce nu merge: dau log in, imi spune ok si apoi ma lasa intr-o fereastra unde nu pot vedea decat echipa...Vreau sa vad si eu scenariul...macar ca l-am lucrat eu... :-?
Will make polys and splines for food...and clothes...
Asta am zis si eu
Asta am zis si eu, pt ca eu inca ma mai chinui cu amaratul ala de tetris, dar oricum eu nu ma ocup de programare ci doar de design...
Will make polys and splines for food...and clothes...
- Catalin1505
- Posts: 160
- Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm
Nu stiu cum sa spun, dar programatorii echipei, deja au reusit sa faca un engine OpenGL(, simplu de altfel,nu se pot importa obiecte inca,) in 15 minue, asaca scutitine cu moduri de HalfLife
Wi][ie>Scuze omule, dar nu s-a mai lucrat la site de ceva timp, si cum ti-am spus cam eu vb cu noii veniti, daca vrei sa vb cu ceilalti, intra pe mirc cand ai timp, am sa vb cu angelo in legatura cu problema ta
(Stai linistit)
P.S:Engineul facut de noi nu este cel despre care am spus mai su lu "euufilip"
(acela este facut de un prieten al nostru, aratand lumii ca se poate, chiar si fara sa faci jdemii de moduri inainte)
Wi][ie>Scuze omule, dar nu s-a mai lucrat la site de ceva timp, si cum ti-am spus cam eu vb cu noii veniti, daca vrei sa vb cu ceilalti, intra pe mirc cand ai timp, am sa vb cu angelo in legatura cu problema ta

P.S:Engineul facut de noi nu este cel despre care am spus mai su lu "euufilip"

Va complicati
O regula f importanta a programarii este: daca poti, foloseste codul altuia, te va scuti de multa munca. Eu de exemplu am un engine aproape perfect (nu-i al meu), pe care vreau sa-l extind pentru a importa aproape orice. (Acum sunt paralizat cu examenele si nu ma chinuie dorul de OGL). De ce va chinuiti sa faceti un motor de la 0? Nu merită. Daca deja e facut, comparati-l cu altele pt ca intr-o era a graficii care tinde la perfectiune, ne trebuie un cod aproape perfect pt a ne exprima liber in poligoane...
PS: Cu story-ul ma apropii de o formula completa, si sunt deschis oricaror sugestii.
PS: Cu story-ul ma apropii de o formula completa, si sunt deschis oricaror sugestii.
Will make polys and splines for food...and clothes...
-
- Posts: 4
- Joined: Thu Nov 20, 2003 12:56 pm
engine, joc si altele
salut, oameni buni. scuzati ca am absentat de pe forum 1 an si ceva dar mi s-a parut ca nu erati foarte hotarati si m-am mutat pe alt forum unde am gasit niste tipi care deja lucrau la artwork pt un joc dar nu aveau programator. asa ca m-am apucat si eu si am scris si am scris si acum am un prototip de engine opengl cu direct input si direct audio si scripting in Lua. totul merge ok, acum ma ocup de fizica jocului care va fi super(bazata pe particule). deja stie sa faca multe. nu e greu sa scrii un engine de la zero daca te chinuiesti un pic si cu proiectarea sa astfel incat sa fie cat mai general si sa poata fi modificat incontinuu. al meu o sa fie complet "scriptable", adica o sa poti pune sa-ti faca si filme cu scriptul potrivit. scripturile sunt destul de dificil de scris dar foarte(adica FOARTE) flexibile, poti sa faci chiar ce vrei. enginul o sa suporte moduri, asa ca poate o sa realizez si un sdk pentru el. cam atat. va urez si voua succes cu proiectul vostru. al nostru nu e prea mare, dar sper sa arate bestial.(noi asa ne-am gandit).
cat despre publicare si alte chestii, alea sunt detalii despre care nu prea tre sa ne gandim pana cand avem si noi un demo sau ceva in felul asta. softul este foarte scump. voi in ce stadiu sunteti cu jocul?
meeshoo
cat despre publicare si alte chestii, alea sunt detalii despre care nu prea tre sa ne gandim pana cand avem si noi un demo sau ceva in felul asta. softul este foarte scump. voi in ce stadiu sunteti cu jocul?
meeshoo
-
- Posts: 4
- Joined: Thu Nov 20, 2003 12:56 pm
[quote="Catalin1505"]Nu stiu cum sa spun, dar programatorii echipei, deja au reusit sa faca un engine OpenGL(, simplu de altfel,nu se pot importa obiecte inca,) in 15 minue
ala nu e engine scumpule, ala e cel mult un wrapper. un engine inseamna un program care odata pornit poate face ce vrei tu in functie de ce comenzi ii dai in consola, fara sa il mai opresti, sa schimbi date de intrare si sa recompilezi si alte chestii. asta presupune scripting. tine cateva luni bune sa-l pui pe picioare.
e ca si cum ai lucra in max script, daca ai fost cumva curios sa faci asa ceva. se pot face chiar exportere in chestia asta
ala nu e engine scumpule, ala e cel mult un wrapper. un engine inseamna un program care odata pornit poate face ce vrei tu in functie de ce comenzi ii dai in consola, fara sa il mai opresti, sa schimbi date de intrare si sa recompilezi si alte chestii. asta presupune scripting. tine cateva luni bune sa-l pui pe picioare.
e ca si cum ai lucra in max script, daca ai fost cumva curios sa faci asa ceva. se pot face chiar exportere in chestia asta
- Catalin1505
- Posts: 160
- Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm
meshoo>Inca odata, ala nu e engineul nostru(si DA se poa numi engine orice renderer real-time,numa ca n-are si accesoriile de rigoare,importere,si altele)a doua la mana, ala nu e al nostru, noi avem unu facut in 15 minute de programatorii echipei,(au mai lucrat si la un importer de obiecte dar mai tre optimizat),apoi ca sa vezi si tu ne-am apucat de proiect de 1-2 luni, TU de un an, deja am trecut la design documentation, story(mai avem putin si terminam),si pe deasupra avem si programatori
.
Wi][ie>Ma daca am pune storyul tau pe site, care ar mai fi surpriza jocului,ha???Adica tu ai juca un joc despre care stii despre ce e vorba in el?EU NU,as descoperi singur(ca gamer) despre ce e vb in joc.

Wi][ie>Ma daca am pune storyul tau pe site, care ar mai fi surpriza jocului,ha???Adica tu ai juca un joc despre care stii despre ce e vorba in el?EU NU,as descoperi singur(ca gamer) despre ce e vb in joc.
- Catalin1505
- Posts: 160
- Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm
- Rip van Winkle
- Posts: 259
- Joined: Sat Jul 06, 2002 3:00 am
- Catalin1505
- Posts: 160
- Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm
Heh.....chiar ca ideea asta nu mi-a trecut prin cap
.Si nu stiu de ceva ambalati atat ca n-am pus schite si altele pe site, spre informarea dumneavoastra ca lucrurile astea nu se pun pe site inainte sa fi aparut jocul, duceti-va la http://www.idsoftware.com si vedeti daca pomenesc astia de DOOM3(pt cei care nu stiu id software lucreaza la DOOM3).
Asteptati si voi oameni buni,macar sa terminam cu engineul cat de cat, apoi incepem sa punem pe site ceva concept-art
.Mult noroc si rabdare in continuare!!!


Asteptati si voi oameni buni,macar sa terminam cu engineul cat de cat, apoi incepem sa punem pe site ceva concept-art



- Catalin1505
- Posts: 160
- Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm