ideea de a face un joc

Despre grafică, imagine si tool-urile dedicate acestui domeniu

Moderator: Moderatori

User avatar
iLogiK
Posts: 3189
Joined: Tue Aug 12, 2003 11:37 pm

Post by iLogiK »

Am mai inceput eu un proiect din asta, cu ceva prieteni dar nu am ajuns prea departe. Am totusi cateva sfaturi/recomandari:
  • -mai intai stabilim tipul jocului
    -stabilim unde/cand e plasat (fantasy,SF etc)
    -sa gasim un story, personaje, inamici, aliati, cladiri, decoruri etc
    -cineva (game designer-ul) sa stabileasca atributele acestora (magii, puteri, arme, damage, power-ups etc) acestea se vor schimba pe parcurs
    -ar fi bine ca cineva care se pricepe la desen sa faca ceva schite dupa personaje, cladiri etc, si doar dupa ce ne-am pus de acord asupra ei, sa inceapa modelarea.
    -nu cred ca un engine facut de noi este solutia. eu cel putin nu cred ca stiu nici de unde sa incep sa fac un engine. Daca sunteti de acord, cred ca ar fi bine sa cautam fie un engine gratuit (http://www.qubesoft.com de exemplu), sau sa facem un mod. (daca aveti rabdare, un mod de hl2)
Ca sa putem sa vorbim mai usor, ar trebui sa ne facem un forum separat, pe un alt site, si n-ar fi rau un canal pe undernet.
User avatar
Catalin1505
Posts: 160
Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm

Post by Catalin1505 »

Am engineul Qtools, sunt deacord mai cu tot ce ai spus.Am facut o harta destul de simpla acum ce te rog e sa faci o simulare de FPS a hartii(asta fiind tipul jocului), cu Qtools, pt ca eu nu inteleg mare lucru din programul ala :).
User avatar
euufilip
Posts: 169
Joined: Mon May 26, 2003 4:28 pm

Post by euufilip »

salut!
laudabila initiativa!
si eu lucrez la acelasi lucru pe grupul "Darwin project GDT".
dar vaz eu voi inca nu ati stabilit in ce se lucreaza si pe ce platforma grafica.

daca se poate si eu as putea sa va ajut cand imi permnite timpul. doar sa da-ti mai ulte detalii. ce vreti sa foloseasca (scene outdoor, indoor, sau amandoua si ce tehnici vreti sa folositi ROAM LOD CLOD Rottger).

eu lucrez la nivel de expert in delphi si opengl si avansat in VC6.
nu ma intereseaza sa pac parte din echipa sau sa culec roadele muncii voastre (va urez sa fie) ci doar ceva parttime.
euu
User avatar
euufilip
Posts: 169
Joined: Mon May 26, 2003 4:28 pm

Post by euufilip »

vad ca va omoara ideea cu detaliu. mai fratilor ... nu este ca in programele 3D. aici se afiseaza la un detaliu mare in fata si la unul mai mic in spate. si o sa fie o gramada de fpsuri daca e facut bine. dar asta depinde de programator... in nici un caz de cel care creaza obiectul respectiv intr-un mediu 3D.
euu
User avatar
Catalin1505
Posts: 160
Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm

Post by Catalin1505 »

Salut, eufilip(peobabil te cheama Filip).DA, am vrea ca jocul sa fie mare parte outdoor,si detaliul daca se poate sa fie cat mai mare si cat mai optimizat(if u know what i mean).Modelele si scena,decorurile,etc.. se fac in 3D Studio Max.Platformele grafice, hmmm pai placi video obisnuite(spre exemplu eu am 9700PRO)(adica OpenGL si daca se poate si D3D pt celor ce ii tin placile video).Acu e stabilita si platforma (OpenGL).Chestia cu roadele, desigur,chiar daca nu vrei, vei avea si tu partea ta :) .Nu vom face diferente(toti vor primi la fel).Deci din cate citesc eu de la tine, noi astia de lucram in mediile 3d putem face obiecte detaliate,nu?Frame-reate-ul tine exclusiv de programator si engine.Deci daca am inteles eu bine de la tine, nu vom mai aveam probleme la partea de poligoane si de detaliul al obiectelor(bine, acum nu ajungem la ordinul milioanelor de poligoane)Sper sa ai cat mai mult timp sa ne ajuti si pe noi(tipul jocului e fps/tps sau cum se mai spune ego-shooter).Am facut o scena outdoor, daca vrei ti-o trimit cumva si sa o simulezi cumva cu un engine, sa vad si eu ca merge :) .Astept raspuns de la tine!(INCA O DATA SPER SA-TI GASESTI CAT MAI MULT TIMP SA NE AJUTI, EU UNUL CRED CA O SA NE IASA BINE JOCUL DACA MUNCIM CAT MAI MULT LA EL)
User avatar
iLogiK
Posts: 3189
Joined: Tue Aug 12, 2003 11:37 pm

Post by iLogiK »

Sunt curios ce intelegeti prin roade. Daca vb de bani, eu nu cred ca o sa fie. Adica au fost jocuri cu buget de milioane de dolari, programatori profesionisti, cara toata ziua lucrau la joc, cu campanii publicitare etc, si au fost esecuri financiare. Chiar daca scoatem ceva bani, cand va trebui sa-i impartim, va fi vai si-amar.
Eu zic sa facem un proiect open-source (sau macar gratuit) din care sa invatam cate ceva despre game-design, si daca iese ceva fain, le trimitem la reviste, etc, si o sa putem adaugam asta si la CV....
User avatar
gigel
Posts: 575
Joined: Sun Mar 02, 2003 10:27 pm

Post by gigel »

Deci noi vrem sa facem un FPS\RPG plasat intr-un timp medieval!
ceva de genul asta:Jocul se deschide cu tine!
Un mos iti spune sa duci un mesaj la altul!Aici sa fie un fel de tutorial.
In mesaj scrie ca fata astuia a fost omorata bla bla bla...
Asta fiind un mag puternic deschide un portal in timp ca sa opreasca moartea ei. dar deodata portalul se face rosu si incep sa treaca prin el tot soiul de roboti si nave!
Aici va fi(speram) frumusetea jocului:Pe harta se vor intalni orase variate, fiecare unic, fiecare cu alte questuri si personaje
Ultima pate sa fie in asezarea facuta de roboti acum!
MA rog... MAgul vrea sa inchida portalul, iar robotii il opresc si-l inchid undeva.
Tu trebuie sa-l gasesti
Na story!
Ok sa fie Open gl
De acum cine se conecteaza primul sa faca un canal de mrc si sa-l tina deschis: #LdistRO
welcome to Long Distance all!!
Orice model e acceptat dat. naturii storyului!
Se ya!
Parerea mea!
User avatar
iLogiK
Posts: 3189
Joined: Tue Aug 12, 2003 11:37 pm

Post by iLogiK »

este ora 23:10 vineri seara si eu stau singur pe #LdistRO
anybody????
oricum, sa vedem cu ce incepem
adica mai intai personajul...fiind fps, nu ne trebuie un model decat pentru filme, nu? deci am avea nevoie de un model pt mos si pt mag, si, pentru personajele care apar in sat.
Pentru tutorial, poate ca ar trebui ceva animale cu care sa te lupti la inceput (ca la diablo 2).
eu zic sa inceapa cu o coasa, sau ceva in genul ala, si pe parcurs sa ia sabii si altele, si cum nu se poate lupta cu roboti cu sabii si arcuri, sa aibe si ceva arme sf, sau magice.
Inca o chestie:sa fie doar first person, sau si 3rd person (ca in jedi knight)?
intre timp noi programatorii ar trebui sa cautam un engine, ceva.
Apropo, care din voi stie sa foloseasca Qube, ca eu am ramas cu gura cascata, chiar si dupa tutorial-uri.
User avatar
Marwen
Posts: 33
Joined: Tue Mar 18, 2003 2:45 pm

Post by Marwen »

OK cippy got the message
Hai sa facem un plan concret ok??
uite ce am eu
3ds max 5.1 Sp1 si curand max 6.0 cu mental ray
Celeron 2Gb
Radeon 9500 128
768 DDR 266 9 (soon 2Gb dual DDR

Sponsori?
advertising?
Programers?
Modelers?
Story board?
CASH??????
Yet there is hope, while company is true...
User avatar
Catalin1505
Posts: 160
Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm

Post by Catalin1505 »

Nu mai are rost sa postam aici detaliile astea, daca vrei sa stii mai multe ia mircul si intra pe #LdistRO, acolo sunt toti membrii echipei, apoape in fiecare seara pe la 10 -- 11 . Intri si vb cu totii acolo.
User avatar
euufilip
Posts: 169
Joined: Mon May 26, 2003 4:28 pm

Post by euufilip »

sal

daca se poate as vrea sa vad si eu scena aia. dar numai daca are loc intr-um email sau mai multe pt ca alcumva nu vad cum s-ar putea (si cred ca e mai mare =texturi).
euu
User avatar
Catalin1505
Posts: 160
Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm

Post by Catalin1505 »

eufilip>uite ma cum facem, vorbesc cu angelo diseara si il rog sa puna scena pe site ( http://www.ldgames.as.ro ) (btw: nu e terminat inca siteul).In caz ca n-ai 3D Studio Max o sa puna si texturile acolo. Intra si tu pe canalul (mirc) #LdistRo (Ldist=Long Distance) :).Hope u'll be there.
BTW: exista un demo tehnologic al unui engine valabil pt download pe site.
User avatar
Catalin1505
Posts: 160
Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm

Post by Catalin1505 »

am uitat ceva, pt a d/l demoul tre sa fiti inregistrati, intrati pe mirc sau postati aici, si membrii echipei vor stabili daca vor ca persoana care vrea sa ia demoul sa fie registered member.Intrucat inca nu merge partea de inregistrare.(Sorry for the inconvenience)
User avatar
euufilip
Posts: 169
Joined: Mon May 26, 2003 4:28 pm

Post by euufilip »

am 3d max. dar imi cere sa fiu inrtegistrat. poate imi dati un mail.
euu
User avatar
euufilip
Posts: 169
Joined: Mon May 26, 2003 4:28 pm

Post by euufilip »

dc nu se poate inregistrare. 10x
euu
User avatar
Catalin1505
Posts: 160
Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm

Post by Catalin1505 »

inregistrare pe site, sau inregistrare la 3D Max??? Oricum iti trimit un PM filip si iti spun cum sa faci cu inregistrarea pe site!
User avatar
euufilip
Posts: 169
Joined: Mon May 26, 2003 4:28 pm

Post by euufilip »

pe site. 10x
l-am luat. ma uit pe el....
euu
User avatar
Catalin1505
Posts: 160
Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm

Post by Catalin1505 »

cum ti se pare???
User avatar
euufilip
Posts: 169
Joined: Mon May 26, 2003 4:28 pm

Post by euufilip »

stai putin. cum se numeste arhiva voastra inca o data. ca am luat multe programe la momentul ala si nu imi dau seama care e al vostru....
euu
User avatar
Catalin1505
Posts: 160
Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm

Post by Catalin1505 »

Arhiva se numeste "I7TechDemo001.zip".
User avatar
euufilip
Posts: 169
Joined: Mon May 26, 2003 4:28 pm

Post by euufilip »

si zici ca e al vostru!!!
nu stiu. trebuie sa ma uit mai bine dar permite-mi sa am indoieli.
euu
User avatar
Wi][iE
Posts: 371
Joined: Sun Dec 01, 2002 5:34 am

Pe mine ma chinuie talentul

Post by Wi][iE »

Pe mine ma chinuie talentul, metaforic vorbind, si as putea sa va fac schite pt personaje, decoruri, harti pt jocul vostru.
User avatar
Catalin1505
Posts: 160
Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm

Post by Catalin1505 »

euufilip>Nu, nu-i al nostru,l-a facut un prieten al unui membru din echipa.E ceva facut la minut ca sa ma exprim asa, nu ma astept sa spui ca-i a7a minune a lumii pt ca nu este in comparatie cu altele, oricum sper sa revenim in forta, no?Si sper sa ne ajuti si tu:)
Wi][ie>Tie ti-am respuns intr-un mail:)
User avatar
euufilip
Posts: 169
Joined: Mon May 26, 2003 4:28 pm

Post by euufilip »

imi pare ca e facut in directx. nu e domeniul meu. nu incurajez hotia(=microsoft). in opengl orice........ (dar poate gresesc)
euu
User avatar
Catalin1505
Posts: 160
Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm

Post by Catalin1505 »

nu ,defapt chiar e openGL.
User avatar
Wi][iE
Posts: 371
Joined: Sun Dec 01, 2002 5:34 am

Lamuriri

Post by Wi][iE »

Am vorbit cu Catalin1505 si a fost de acord sa ma ocup de design-ul jocului. Am doar o simpla rugaminte: vreau sa aflu ce stie fiecare din cei care lucreaza la proiect. Ar putea salva mult timp daca am sti cu totii de pe-acum. Puteti pune pe forum sau puteti trimite un e-mail la pytyus@yahoo.com cu cateva date sintetice despre ce stiti voi.
Will make polys and splines for food...and clothes...
User avatar
Catalin1505
Posts: 160
Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm

Post by Catalin1505 »

Ok, lume, am stabilit o parte din story lineul jocului, in curand il veti putea vedea pe http://www.ldgames.3x.ro (ca sa vedeti ceva in afara de membrii trebuie sa va creati un cont si sa va logati)
User avatar
Wi][iE
Posts: 371
Joined: Sun Dec 01, 2002 5:34 am

Question

Post by Wi][iE »

Vreau si eu sa stiu ce anume merge la situl ala si ce nu merge: dau log in, imi spune ok si apoi ma lasa intr-o fereastra unde nu pot vedea decat echipa...Vreau sa vad si eu scenariul...macar ca l-am lucrat eu... :-?
Will make polys and splines for food...and clothes...
User avatar
Jet Li
Posts: 409
Joined: Mon Mar 03, 2003 10:02 am

Post by Jet Li »

Parerea mea este ca ar trebui sa o luati mai usurel, sa mai adunati experienta. Adica faceti macar un mod de ceva, de la cap la coada (de pilda un mod de Halflife -- e cel mai accesibil la ora actuala), si abia apoi treceti la jocuri stand alone.
User avatar
Wi][iE
Posts: 371
Joined: Sun Dec 01, 2002 5:34 am

Asta am zis si eu

Post by Wi][iE »

Asta am zis si eu, pt ca eu inca ma mai chinui cu amaratul ala de tetris, dar oricum eu nu ma ocup de programare ci doar de design...
Will make polys and splines for food...and clothes...
User avatar
Catalin1505
Posts: 160
Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm

Post by Catalin1505 »

Nu stiu cum sa spun, dar programatorii echipei, deja au reusit sa faca un engine OpenGL(, simplu de altfel,nu se pot importa obiecte inca,) in 15 minue, asaca scutitine cu moduri de HalfLife
Wi][ie>Scuze omule, dar nu s-a mai lucrat la site de ceva timp, si cum ti-am spus cam eu vb cu noii veniti, daca vrei sa vb cu ceilalti, intra pe mirc cand ai timp, am sa vb cu angelo in legatura cu problema ta :) (Stai linistit)
P.S:Engineul facut de noi nu este cel despre care am spus mai su lu "euufilip" :)(acela este facut de un prieten al nostru, aratand lumii ca se poate, chiar si fara sa faci jdemii de moduri inainte)
User avatar
Wi][iE
Posts: 371
Joined: Sun Dec 01, 2002 5:34 am

Va complicati

Post by Wi][iE »

O regula f importanta a programarii este: daca poti, foloseste codul altuia, te va scuti de multa munca. Eu de exemplu am un engine aproape perfect (nu-i al meu), pe care vreau sa-l extind pentru a importa aproape orice. (Acum sunt paralizat cu examenele si nu ma chinuie dorul de OGL). De ce va chinuiti sa faceti un motor de la 0? Nu merită. Daca deja e facut, comparati-l cu altele pt ca intr-o era a graficii care tinde la perfectiune, ne trebuie un cod aproape perfect pt a ne exprima liber in poligoane...
PS: Cu story-ul ma apropii de o formula completa, si sunt deschis oricaror sugestii.
Will make polys and splines for food...and clothes...
meeshoo_back
Posts: 4
Joined: Thu Nov 20, 2003 12:56 pm

engine, joc si altele

Post by meeshoo_back »

salut, oameni buni. scuzati ca am absentat de pe forum 1 an si ceva dar mi s-a parut ca nu erati foarte hotarati si m-am mutat pe alt forum unde am gasit niste tipi care deja lucrau la artwork pt un joc dar nu aveau programator. asa ca m-am apucat si eu si am scris si am scris si acum am un prototip de engine opengl cu direct input si direct audio si scripting in Lua. totul merge ok, acum ma ocup de fizica jocului care va fi super(bazata pe particule). deja stie sa faca multe. nu e greu sa scrii un engine de la zero daca te chinuiesti un pic si cu proiectarea sa astfel incat sa fie cat mai general si sa poata fi modificat incontinuu. al meu o sa fie complet "scriptable", adica o sa poti pune sa-ti faca si filme cu scriptul potrivit. scripturile sunt destul de dificil de scris dar foarte(adica FOARTE) flexibile, poti sa faci chiar ce vrei. enginul o sa suporte moduri, asa ca poate o sa realizez si un sdk pentru el. cam atat. va urez si voua succes cu proiectul vostru. al nostru nu e prea mare, dar sper sa arate bestial.(noi asa ne-am gandit).
cat despre publicare si alte chestii, alea sunt detalii despre care nu prea tre sa ne gandim pana cand avem si noi un demo sau ceva in felul asta. softul este foarte scump. voi in ce stadiu sunteti cu jocul?

meeshoo
meeshoo_back
Posts: 4
Joined: Thu Nov 20, 2003 12:56 pm

Post by meeshoo_back »

[quote="Catalin1505"]Nu stiu cum sa spun, dar programatorii echipei, deja au reusit sa faca un engine OpenGL(, simplu de altfel,nu se pot importa obiecte inca,) in 15 minue

ala nu e engine scumpule, ala e cel mult un wrapper. un engine inseamna un program care odata pornit poate face ce vrei tu in functie de ce comenzi ii dai in consola, fara sa il mai opresti, sa schimbi date de intrare si sa recompilezi si alte chestii. asta presupune scripting. tine cateva luni bune sa-l pui pe picioare.


e ca si cum ai lucra in max script, daca ai fost cumva curios sa faci asa ceva. se pot face chiar exportere in chestia asta
User avatar
Catalin1505
Posts: 160
Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm

Post by Catalin1505 »

meshoo>Inca odata, ala nu e engineul nostru(si DA se poa numi engine orice renderer real-time,numa ca n-are si accesoriile de rigoare,importere,si altele)a doua la mana, ala nu e al nostru, noi avem unu facut in 15 minute de programatorii echipei,(au mai lucrat si la un importer de obiecte dar mai tre optimizat),apoi ca sa vezi si tu ne-am apucat de proiect de 1-2 luni, TU de un an, deja am trecut la design documentation, story(mai avem putin si terminam),si pe deasupra avem si programatori :) .
Wi][ie>Ma daca am pune storyul tau pe site, care ar mai fi surpriza jocului,ha???Adica tu ai juca un joc despre care stii despre ce e vorba in el?EU NU,as descoperi singur(ca gamer) despre ce e vb in joc.
User avatar
Catalin1505
Posts: 160
Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm

Post by Catalin1505 »

meshoo>BTW, adica daca cumperi un motor de masina nu se poate numi motor pt ca nu merg stergatoarele de la parbriz???(Am dat un exemplu doar)
User avatar
Rip van Winkle
Posts: 259
Joined: Sat Jul 06, 2002 3:00 am

Post by Rip van Winkle »

m-am uitat pe site-ul vostru.
crunta dezamagire.
nici poveste, idei macar, o schitza ceva...

daca ati vrea sa mai racolati membri, eu zic sa va puneti macar site-ul la punct.
tick tock
watch the penny drop...
http://ataman.deviantart.com
User avatar
iLogiK
Posts: 3189
Joined: Tue Aug 12, 2003 11:37 pm

Post by iLogiK »

Chiar...ce idee!!!!!
Hai sa punem pe site story-ul, documentul de game design, modele 3d, sursa de la engine!!!!!!!! Ca sa le vada toata lumea !!!!
Cum de nu ne-am gandit si noi la asta?????
(a se citi pe ton sarcastic)
User avatar
Catalin1505
Posts: 160
Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm

Post by Catalin1505 »

Heh.....chiar ca ideea asta nu mi-a trecut prin cap :) .Si nu stiu de ceva ambalati atat ca n-am pus schite si altele pe site, spre informarea dumneavoastra ca lucrurile astea nu se pun pe site inainte sa fi aparut jocul, duceti-va la http://www.idsoftware.com si vedeti daca pomenesc astia de DOOM3(pt cei care nu stiu id software lucreaza la DOOM3).
Asteptati si voi oameni buni,macar sa terminam cu engineul cat de cat, apoi incepem sa punem pe site ceva concept-art :) .Mult noroc si rabdare in continuare!!! :) :drinking:
User avatar
Catalin1505
Posts: 160
Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm

Post by Catalin1505 »

Heh, un mic wallpaper, sau doua, m-am gandit ca poa unii vor varianta cu margini :)
Attachments
Long Distance_wallpaper.jpg
Long Distance_wallpaper02.jpg
Post Reply