openGL... vise...

Despre PHP, MySQL, HTML, C++, VB, JAVA etc.

Moderator: Moderatori

Post Reply
User avatar
whiskey
Posts: 1435
Joined: Tue May 27, 2003 1:30 pm

openGL... vise...

Post by whiskey »

k... as vrea sa ma apuc sa invat ceva openGL... doar atat? experienta in programare nu prea am si nici in vc++ dar ma descurc cu bcb; am openGL redbook ver 1.1; ce trebuie sa fac sa randez ceva? trebuie sa fac ferestre speciale? am nevoie de vreun compilator special? ce e glut?
k stiu ca imi lipsesc multe dar poate de nevoie le invat...
User avatar
iLogiK
Posts: 3189
Joined: Tue Aug 12, 2003 11:37 pm

Post by iLogiK »

User avatar
Wi][iE
Posts: 371
Joined: Sun Dec 01, 2002 5:34 am

Si eu

Post by Wi][iE »

Eu m-am apucat de OpenGL nu de mult timp si mi-am dat seama ca ceva era in neregula. Acel ceva erau lipsurile mele in materie de programare si nu de grafica. OpenGL este un mod prin care imbraci in poligoane ceea ce deja ai gandit si modelat prin algoritmi. Daca nu stii programare vei trai pt incaput asimiland bazele OGL dar mai devreme sau mai tarziu va trebui sa te apuci si de programare...

Foarte bun este http://www.morrowland.com , dar studiaza-l dupa ce ai invatat NeHe pt ca e destul de avansat.

Daca vrei situri de programare, studiaza forumul sau da-mi un PM.
Will make polys and splines for food...and clothes...
User avatar
Arpad
Posts: 74
Joined: Sun Nov 02, 2003 12:58 am

Post by Arpad »

Iti dau un sfat! Nu te chinui degeaba!
Majoritatea enginurilor is free si deci daca vrei sa faci un joc iti cumperi un program de facut grafica 3D , iti descarci enginu si te-apuci de lucru!
in cazu in care vrei sa-ti faci tu propriul tau engine cred ca o sa te chinui catva timp,de obicei astea-s facute de mai multi ingineri in cateva luni!!!
sper ca n-am deviat de la subiect(de obicei o fac)!!!
User avatar
iLogiK
Posts: 3189
Joined: Tue Aug 12, 2003 11:37 pm

Post by iLogiK »

Zi-mi si tu unde gasesti un engine bun, care sa fie si documentat, si (relativ) usor de folosit.

(a NU se citi pe un ton sarcastic. Chiar ma intereseaza)
User avatar
whiskey
Posts: 1435
Joined: Tue May 27, 2003 1:30 pm

bla bla bla...

Post by whiskey »

multam pt adrese...
cu engine-urile de-a gata nu vreau sa lucrez; vreau sa-mi dezvolt propriul engine pt tipul de joc pe care vreau sa-l fac si sa pun in el exact ceea ce am nevoie; si apoi apare problema joacelor pe net; nu stiu eu cum arata un engine insa presupun ca pt un joc pe net sunt incluse si componente pt acest tip de joace;
inca odata multumesc pt adrese... cu siguranta imi vor folosi mai devreme sau mai tarziu
User avatar
whiskey
Posts: 1435
Joined: Tue May 27, 2003 1:30 pm

iarasi...

Post by whiskey »

lord... in revista icstrim din ianuarie (cred) era prezentat engine-ul Q tools; nu mai stiu adresa da' mai bine incearca un search pe google
User avatar
iLogiK
Posts: 3189
Joined: Tue Aug 12, 2003 11:37 pm

Re: iarasi...

Post by iLogiK »

oZ wrote:in revista icstrim din ianuarie (cred) era prezentat engine-ul Q tools; nu mai stiu adresa da' mai bine incearca un search pe google
am si eu numarul ala. Am downloadat engine-ul, l-am instalat, am intrat in el, am citit tutorialele, am incercat sa fac si eu ceva, dar fara succes.
User avatar
whiskey
Posts: 1435
Joined: Tue May 27, 2003 1:30 pm

...

Post by whiskey »

frate... nu stiu ce sa zic... imi pare rau ca asa stau lucrurile cu q tools... nu e vina mea... dar cum am spus daca intradevar vrei sa faci un joc mishto si esti bun atunci iti faci tu motorul asa cum vrei tu si daca nu esti in stare singur atunci e imposibil sa nu gasesti pe cineva care sa te ajute... pareera mea... io asta vreau sa fac si poate ca am sa consult alte engine-uri doar ca sa vad ce componente au, cum arata sau mai stiu io ce, in nici un caz sa-mi fac jocul pe el...
User avatar
euufilip
Posts: 169
Joined: Mon May 26, 2003 4:28 pm

Post by euufilip »

fara experienta in programare nu stiu ce ai putea sa faci cu Opengl innafara de cateva pe chestii pe care le face singur. ex: initializarea unui mediu ogl, cateva chestii cu triunghiuri, patrate, culori samd.

totusi pe scurt:
1-biblioteca OPENGL (opengl.pas, opengl.h) contine toate functiile mediului respectiv

2-gl,glu,glut contin functii ajutatoare (chestii gata facute : initializare, desenare de primitive, lucrul cu lumini. samd) care apeleaza totusi la prima. sunt folosite pentru usurinta in utilizare. e un punct bun de plecare. pt lucruri mai serioase renunta la ele si construieste-ti singur ce-ti trebuie.
euu
User avatar
whiskey
Posts: 1435
Joined: Tue May 27, 2003 1:30 pm

i said i'll be back... sau nu?

Post by whiskey »

bun asa... sa vad ce am inteles sau daca am inteles bine: cu openGL nu pot decat sa ma joc cu niste patratele si/sau alte forme geometrice simple. openGL nu-mi permite decat crearea si poate prelucrarea unor primitive nu prea complexe din punct de vedere geometric. deci daca vreau sa randez ceva k lumea trebuie sa-mi construiesc propriile headere si librarii. headerele astea nu pot decat sa banuiesc ce contin: functii si sau tipuri construite pe baza unor alte functii (???) probabil; poate ma lamuresti si pe mine. sunt cumva similare claselor ? probabil ca am inceput gresit. am doar 17-18 ani si stiu programare cat stie un tanar NORMAL (deci nu bill gates) la varsta mea. am inceput cu stangul. am asa cate o revelatie si imediat incep sa studiez (nu mult) si cand dau de ceva mai complicat incep sa intreb in stanga si in dreapta (a se citi forum ca nu cunosc persoane care sa stie mai mult ca mine nici chiar la scoala).

NO WAREZ

este cineva pe forumul asta care are e-carti-manuale de programare ? pe internet stiu ca sunt multe dar nu am conexiune si nu am nici de unde sa fac download asa ca apelez la bunavointa forumistilor. nu cer manuale care costa. poate aveti voi prin e-libraria voastra ceva FREE legat de logica,algoritmi,geometrie computationala,limbaje de programare, cum functioneaza calculatoarele si alte alea...

multumesc pentru atentie

waiting for reply...
User avatar
Dr. Voidberg
Moderator
Posts: 2718
Joined: Tue Dec 24, 2002 1:17 pm

Post by Dr. Voidberg »

oz, vad ca esti din Onesti. Si eu. :) Cand trec dupa sesiune prin Onesti iti dau un pm si iti dau eu carti.
96 percent of Americans believe that Mr. T still pities the fool.
Radical dreamer
User avatar
whiskey
Posts: 1435
Joined: Tue May 27, 2003 1:30 pm

Post by whiskey »

wow. cool. nu credeam sa fie vreun programator prin onesti care sa ma ajute in vreu fel. poate facem o treaba de vreun back2back... bineinteles dupa ce mai invat...
User avatar
whiskey
Posts: 1435
Joined: Tue May 27, 2003 1:30 pm

iti trimit un mail...

Post by whiskey »

iti trimit un mail.adresa este:
alexandru.marasteanu@caramail.com
User avatar
Seraph
Posts: 317
Joined: Wed Jan 01, 2003 10:41 pm

Post by Seraph »

Poti incerca si aici:

http://www.openscenegraph.org
I may be lying.
Doru
Posts: 269
Joined: Tue Jul 01, 2003 12:16 pm

Post by Doru »

uite ca am gasit si eu ceva interesant ..

pt cei incepatori (ca mine) intrale win 32 si ogl .. sunt foarte bune tutorialurile de la http://www.cprogramming.com/
Bistrita HUB
adresa : bistrita.ath.cx
User avatar
whiskey
Posts: 1435
Joined: Tue May 27, 2003 1:30 pm

...

Post by whiskey »

multumesc mult pentru bunavointa voastra de a posta adresele. totusi, ceea ce am eu nevoie nu este o lista cu linkuri care mai de care mai bune legate de programare. nu am conexiune la net si nici nu stiu pe cineva care sa-mi dowloadeze carti. tocmai de aceea am apelat la forum. linkuri gasesc si cu ajutorul lui google dar din pacate nu ma ajuta prea mult acestea. mi-am zis ca poate se indura cineva de pe forum si imi da niste manuale . le platesc daca e nevoie dar pana la o anumita limita. si nici de manuale de genul: learn c++ in 2 zile sau idiot's... sau c++ at a glymps/glance sau altele asemanatoare. multumesc inca odata si va rog nu o luati ca pe o pretentie. nu este ci sunt doar in imposibilitatea de a le lua personal de me net. multumesc
phlonta
Posts: 5
Joined: Tue Mar 16, 2004 3:31 pm

??!!

Post by phlonta »

Sal fratzilor...
Eu am facut un program de grafica (nu un joc), care foloseste Open GL, intr-o fereastra normala de Windows. Programul l-am facut in Visual Basic, si merge foarte bine.
Toate animatiile, le-am realizat cu ajutorul unui PictureBox, care-l trimit ca parametru la diferite functii de OGL. Practic, chestiile nu's chiar asa de roz, pt ca tre sa te sti nu doar la programare (si matematica), dar si la Geometrie in spatiu... depinde de ce vrei sa faci.
Programul , ii un program de chimie, care face molecule tridimessional in spatiu. N-are rost sa va aburesc cu ce face progul...
Iti pot da un link : http://www.pscode.com/
Acolo gasesti informatii, despre programare, si despre Open GL.
I hate myself too...
User avatar
Wi][iE
Posts: 371
Joined: Sun Dec 01, 2002 5:34 am

Post by Wi][iE »

am dificultati in a localiza programul tau...n-ai putea sa fii mai specific in a indica locatia lui...
Will make polys and splines for food...and clothes...
phlonta
Posts: 5
Joined: Tue Mar 16, 2004 3:31 pm

Bla bla bla

Post by phlonta »

Daca te referi la programul care l-am facut eu, nu l-am pus pe net. Iar link-ul pe care l-am dat, se refera la o pagina de surse in diferite limbaje de programare, pagina de unde am luat si eu diferite tutoriale despre Open GL.
Daca, chiar vrei sa iti dau programul meu, pot sa ti-l trimit prin mail, asa ca mailul meu e Phlonta@yahoo.com
I hate myself too...
User avatar
Wi][iE
Posts: 371
Joined: Sun Dec 01, 2002 5:34 am

Post by Wi][iE »

Nu tin mortish, dar eram curios. Ca veni vb de matematica, ai idee unde pot gasi si eu niste tut k lumea de Collision Detection? (in afara de NeHe)
Will make polys and splines for food...and clothes...
User avatar
zxp
Posts: 2024
Joined: Wed Dec 17, 2003 11:39 pm

Post by zxp »

Interesant ce spunetzi voi, insa m-ar interesa mai intai de unde sa fac rost de kittul de openGL, si dupa aia tutorialele. Mentionez ca vreau sa-l folosesc in combinatie cu Delphi (6). Cam cat ocupa ? Se gaseste spart pe net?
“I believe in everything until it's disproved. So I believe in fairies, the myths, dragons. It all exists, even if it's in your mind. Who's to say that dreams and nightmares aren't as real as the here and now?”
User avatar
Dr. Voidberg
Moderator
Posts: 2718
Joined: Tue Dec 24, 2002 1:17 pm

Post by Dr. Voidberg »

Zeus_XP wrote:Se gaseste spart pe net?
OpenGL nu e shareware ca sa il gasesti spart. :wink:
96 percent of Americans believe that Mr. T still pities the fool.
Radical dreamer
User avatar
zxp
Posts: 2024
Joined: Wed Dec 17, 2003 11:39 pm

Post by zxp »

Aha...daci asta inseamna ca tre' sa-mi fac un CD. Sper sa gasesc undeva...
“I believe in everything until it's disproved. So I believe in fairies, the myths, dragons. It all exists, even if it's in your mind. Who's to say that dreams and nightmares aren't as real as the here and now?”
User avatar
Black Shark
Moderator
Posts: 3096
Joined: Tue Nov 26, 2002 9:51 pm

Post by Black Shark »

a few basic words about OpenGL, ca sa te lamuresti :D
1 out of 3 people who start smoking will eventually die. The other two apparently become immortal.
User avatar
Wi][iE
Posts: 371
Joined: Sun Dec 01, 2002 5:34 am

Post by Wi][iE »

Doar ca sa stii, OpenGL vine cu Windows, in versiunea 1.1 (parca), iar atunci cand ai o placa 3d, ea vine cu propriile drivere de OpenGL (eu am FX 5200 si am OpenGL 1.4). In ceea ce priveste header-ele si librariile ele vin cu mediul de programare in care lucrezi (afirmatie valabila pt VS 6, VS.NET, Dev C++, dar nu garantez pt altele).

Pt o lamurire extrem de buna iti recomand nehe.gamedev.net, si cauti in fiecare pagina de tutorial, mai jos versiunea de Delphi. Dupa parerea mea, nehe este lider la capitolul tutoriale opengl.
Will make polys and splines for food...and clothes...
Post Reply