Mecanica si proiectare in 3D Max
Moderator: Moderatori
Mecanica si proiectare in 3D Max
nu va legati de mecanica in sine, rezultatele sunt satisfacatoare la nivelul impactului vizual... asta pentru necunoscatori... :crazyeyes:
- Attachments
ok am inteles. Partea buna in toata chestia asta este ca am "furat" de la 2 "baieti" care se ocupa de modelare si animatie. Marele meu lapsus este ca nu stiu ( inca) sa modelez la adevarata valoare a Max-ului, inca nu i-am descoperit toate "smecheriile". Dupa cum am si prezentat lucrarile acelea sunt facute din corpuri SIMPLE (basic) cub, cilindru, sfera....restul "mesterite" in splines-uri. Eu zic ca poate sa iti ia si o viata sa ajungi sa spui la un moment dat <<DA , am ajuns in faza in care acest soft (oricare ar fi el) nu mai poate sa-mi satisfaca ideile pe care le am in cap>> fie ca e vorba de 2D sau 3D. revenind acum la 3D, am prieteni ( in adevaratul sens) dar care devin dusmani cand incepem sa ne contrazicem vis-a-vis de un soft 3D...sunt Max-isti, Maya-isti ,Lightwave-eri...si asta pe parte de interfata, useability,rezultat ...etc. Fiecare are parerea lui si vis-a vis de soft-ul pe care il cunoaste cel mai bine e tentat sa afirme ca este si cel mai BUN!!!... :agrue: teoria se aplica si in cazul Freehand vs Corel....wow, what a WAR... :evilbat:
Momentan sunt la inceput in 3D (1 1/2 an ) si l-am invatzat din necesitate ca sa nu mai rog de unul sau de altul sa-mi modeleze si mie ceva...
Pentru inceput uita-te in jurul tau si da-ti teme....provoaca-te...cu cat inaintezi cu atat te vei lovi de etape noi si provocari rude cu D.I.S.P.E.R.A.R.E.A.... fa o sticla, de cola de exemplu, si o sa arunci compul pe geam cand o sa vrei sa pui lichid sau sa simulezi picaturi de apa pe suprafata ei....sa nu mai vorbim de animatie....sp. 9, acolo trebuie sa locuim..
:crazyeyes: :bday:
Momentan sunt la inceput in 3D (1 1/2 an ) si l-am invatzat din necesitate ca sa nu mai rog de unul sau de altul sa-mi modeleze si mie ceva...
Pentru inceput uita-te in jurul tau si da-ti teme....provoaca-te...cu cat inaintezi cu atat te vei lovi de etape noi si provocari rude cu D.I.S.P.E.R.A.R.E.A.... fa o sticla, de cola de exemplu, si o sa arunci compul pe geam cand o sa vrei sa pui lichid sau sa simulezi picaturi de apa pe suprafata ei....sa nu mai vorbim de animatie....sp. 9, acolo trebuie sa locuim..

Da stiu ca este dificila grafica 3D si ca trebuie multe nopti pt macar a prinde ceva...da sunt dispus sa sacrific orice deoarece odata invatata iti ofera mare satisfactii...am sa ma apuc pe 3DSmax dar si cu MAya in acelasi timp (cu tutoriale) si care o sa mi se para mai "de-al meu" pe ala o sa il aleg...inclinam spre maya pt ca am citit ca toate marile filme scoase recent efectele sunt facute in maya....oricum continua tot asa pt ca pozele arata super!
Have phun!
Have phun!
- Catalin1505
- Posts: 160
- Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm
Hai sa-mi expun si eu parerea
. Maxul nu are ce are maya, dar mi se pare mult mai fiabil decat maya, daca mai folositi si pluginuri ptr 3dsmax, parerea mea e ca mai bun decat maya(btw, le-am folosit p-amandoua, si singurul lucru mai interesant la maya sunt paint effects, care ce pot spune, jos palaria ca-s super adevarate, maxu e mai delicat in zona asta) . Cat despre filme, maya este foarte folosit pentru renderman, modelarea putand fi realizata si in programe precum 3dsmax. Spre exemplu, sunt sigur ca majoritatea dintre voi ati vazut filmul de la unreal3, care arata super bine, ei bine acolo modelarea este realizata in 3dsmax si doamne iarta-ma dar arata super super bine totul.Deci fiecare soft are avantajele si dezavantajele sale,acum depinde de utilizator sa-si aleaga softul . Eu folosesc 3dsmax5.1SP1 (max6 nu m-a satisfacut deloc) si ca motor de randare folosesc brazil si cateodata finalrender(dar foarte rar, deobicei ptr quick sketches).Si mai este important si in ce domeniu tinzi sa lucrezi cu pachetul 3d respectiv, gamedev sau film.Daca gamedev, iti recomand 3dsmax cu mare caldura,daca film, eu zic sa alegi maya
. ok, sper sa fi scris coerent
Spor!



Catalin1505, da, În mare parte ai fost coerent dar te rog explică-mi
iar pluginurile adaugă funcţionalitate, în funcţie de natura lor, scopul pt care au fost create. Deci depinde de fiecare plugin.
La fel ca orice alt program, sau limbaj, nu înveţi decât 0% din definiţii, şi 100% din practică. Deci, instalează un soft 3d, modelează, randează şi o să te lămureşti.
detaliază puţin, te rog. Concret, ce anume are unul şi nu are altul....
Maxul nu are ce are maya, dar mi se pare mult mai fiabil decat maya
...
rendering = proces prin care obiectele create sunt făcute vizibile prin transformări geometrice, generări de geometrie, rasterizare, etc. Mai multe detalii aici.DarkSun wrote: ...imi explici si mie ce e cu randatul(ce face) si ce e cu plugin-uri(cam ce adauga)
iar pluginurile adaugă funcţionalitate, în funcţie de natura lor, scopul pt care au fost create. Deci depinde de fiecare plugin.
La fel ca orice alt program, sau limbaj, nu înveţi decât 0% din definiţii, şi 100% din practică. Deci, instalează un soft 3d, modelează, randează şi o să te lămureşti.
work harder
- Catalin1505
- Posts: 160
- Joined: Thu Sep 11, 2003 10:52 pm
Ok, maxul pe langa maya are un control excelent(adică only mouse si un buton ptr toggle intre a te roti cu camera) maya trebe sa apesi pe alt(park) si sa misti din mouse ceea ce este deranjant la modelare(cel putin ptr mine) .Maxul are un Material Editor pare-mi-se mie mai usor si mai bine organizat decat ce are maya, ceea ce usureaza worku`.Concluzia la care am ajuns a fost ca maxu` fata de maya este mai organizat si mai usurel ca interfata, ceea ce-i da un avantaj super super mare. Acum sa vedem ce are maya fata de max, are paint effects care-s geniale(parerea mea), adică aici desenezi efectiv iarba.In max facutul ierbii este mai dificil , tebe modelata un fir de iarba(sau mai multe dupa plac) si apoi scattered over the land.Vazusem o scena factua in maya only cu paint effects si animata cu flex(wind and stuff) si iesise super misto si efortul era minim. Am inteles de la prieteni care lucreaza cu maya ca ar fi mai bine de facut animatii in maya(probabil n-am cum sa-i contrazic, n-am reusit sa modelez ceva concret in maya, si nici sa animez, am modelat in 3dsmax si am exportat in maya).Nush, acum depinde si de gustul fiecaruia, mie maxul mi se pare mult mai repede de lucrat decat cu maya.
Acum fiecare cu ce-i place. Parerea mea e ca e bine sa le incerci p-aman2 si sa vezi la care ramai. Spor!

- unknown_humanoid
- Posts: 504
- Joined: Thu Feb 05, 2004 11:51 am
Tu vorbesti din punctul de vedere al unui amator bineintzeles.Catalin1505 wrote:Ok, maxul pe langa maya are un control excelent(adică only mouse si un buton ptr toggle intre a te roti cu camera) maya trebe sa apesi pe alt(park) si sa misti din mouse ceea ce este deranjant la modelare(cel putin ptr mine) .Maxul are un Material Editor pare-mi-se mie mai usor si mai bine organizat decat ce are maya, ceea ce usureaza worku`.Concluzia la care am ajuns a fost ca maxu` fata de maya este mai organizat si mai usurel ca interfata, ceea ce-i da un avantaj super super mare. Acum sa vedem ce are maya fata de max, are paint effects care-s geniale(parerea mea), adică aici desenezi efectiv iarba.In max facutul ierbii este mai dificil , tebe modelata un fir de iarba(sau mai multe dupa plac) si apoi scattered over the land.Vazusem o scena factua in maya only cu paint effects si animata cu flex(wind and stuff) si iesise super misto si efortul era minim. Am inteles de la prieteni care lucreaza cu maya ca ar fi mai bine de facut animatii in maya(probabil n-am cum sa-i contrazic, n-am reusit sa modelez ceva concret in maya, si nici sa animez, am modelat in 3dsmax si am exportat in maya).Nush, acum depinde si de gustul fiecaruia, mie maxul mi se pare mult mai repede de lucrat decat cu maya.Acum fiecare cu ce-i place. Parerea mea e ca e bine sa le incerci p-aman2 si sa vezi la care ramai. Spor!
In primul rand ca maya e facut pt. cinematografie in special, iar maxu' pt. jocuri. Maya Unlimited ofera un pachet complet. Nu ma apuc sa enumar toolurile respective. Ideea e ca Ppt. max iti trebuie 'nshpe mii de pluginuri si tot nu egalezi maya.
La maya modelarea cu nurbs si animarea si texturarea personajelor se face mai usor si mai complex. Nu degeaba s-au facut atatea filme in maya (Shrek 1 si 2 de ex). In maya lucreaza cei mai buni din lume intr-o industrie mult mai banoasa decat cea a jocurilor. Deci se investesc mult mai multi bani in acest rogram decat in 3dsmax. Bineintzeles si 3dsmax vrea sa fie la inaltime.
Deaceea nici nu trebuie pt. maya o interfata pt. incepatori. Adevarul e ca maya e mai rapid in ce vreti voi decat max-ul. Control, lucrul cu comenzile si chiar cu interfata care se poate configura ultrarapid in functie de ceea ce vrei sa faci (oricum eu nici in 3dsmax nu mai folosesc interfata prea mult. lucrez in expert-mode si am shortcut-uri pt. orice configurate de mine). Dar nu stii sa folosesti cel mai bun; perfect program din lume. Pt. asta tre sa vizionezi zeci de ore de tutoriale (dvd-uri) scumpe care nu sunt la indemana oricui. Eu am facut rost doar de cateva. Oricum nu prea mai am timp si de maya. As aprofunda dar nu pot decat daca imi gasesc un job pe maya, iar in Romania nu prea am auzit.
...AND PEOPLE SAY SEQUELS ARE NEVER AS GOOD AS THE ORIGINAL!