Formula 1 - Sezonul 2005

Vă încurajăm s-o utilizaţi înainte de a posta un topic nou.
Răspunsul ar putea fi acolo deja.

Moderator: Moderatori

Locked
User avatar
sorin
Posts: 4371
Joined: Tue Dec 04, 2001 2:00 am

Formula 1 - Sezonul 2005

Post by sorin »

Mai sunt doar 10 zile până la debutul Marelui Circ, iubitori ai Formulei 1, e momentul să intrăm direct în subiect. În debutul topicului, voi prezenta calendarul, echipele, piloţii, regulamentul, etc.

CALENDAR COMPETIŢIONAL 2005

06/03/2005------------Australia------Melbourne
20/03/2005-----------Malaysia-------Sepang
03/04/2005-----------Bahrain--------Sakhir
24/04/2005-----------San Marino----Imola
08/05/2005-----------Spania---------Barcelona
22/05/2005-----------Monaco--------Monaco
29/05/2005-----------Europa---------Nurburgring
12/06/2005-----------Canada--------Montréal
19/06/2005-----------USA------------Indianapolis
03/07/2005-----------Franţa ---------Magny-Cours
10/07/2005-----------UK--------------Silverstone
24/07/2005-----------Germania------Hockenheim
31/07/2005-----------Hungaria-------Hungaroring
21/08/2005-----------Turcia----------Istanbul
04/09/2005-----------Italia-----------Monza
11/09/2005-----------Belgia----------Spa-Francorchamps
25/09/2005-----------Brazilia---------Interlagos
09/10/2005-----------Japonia---------Suzuka
16/10/2005-----------China-----------Shanghai




ECHIPELE ŞI PILOŢII

FERRARI
Echipa este condusă de: Jean Todt
Director tehnic: Ross Brawn
Monopost:
Şasiu: F2005


Piloţi: Michael Schumacher şi Rubens Barrichello
---------------------------------------------------------------------------------
BAR

Echipa este condusă de: Nick Fry
Director tehnic: Geoffrey Willis

Monopost:
Şasiu: 007 produs de BAR

Piloţi: Jenson Button şi Takuma Sato
----------------------------------------------------------------------------------

RENAULT
Echipa este condusă de : Patrick Faure
Director Tehnic: Bob Bell

Monopost:
Şasiu: R25 Carbon Aramid produs de RenaultF1

Piloţi: Fernando Alonso şiGiancarlo Fisichella
----------------------------------------------------------------------------------


Williams
Echipa este condusă de : Sir Frank Williams
Director Tehnic: Patrick Head

Monopost:
Şasiu: FW27 Carbon Aramid produs de WilliamsF1

Piloţi: Mark Webber Nick Heidfeld
----------------------------------------------------------------------------------

McLaren
Echipa este condusă de : Ron Dennis
Director Tehnic: Adrian Newey

Monopost:
Şasiu: MP4-20 Carbon Aramid produs de McLaren

Piloţi: Kimi Raikkonen şi Juan-Pablo Montoya
----------------------------------------------------------------------------------

Sauber
Echipa este condusă de : Peter Sauber
Director Tehnic: Willy Rampf

Monopost:
Şasiu: C24 Carbon Aramid produs de Sauber

Piloţi: Jacques Villeneuve şi Felipe Massa
----------------------------------------------------------------------------------

Red Bull
Echipa este condusă de : Christian Horner
Director Tehnic: Gunther Steiner

Monopost:
Şasiu: RB1 Carbon Aramid produs de Red Bull

Piloţi: David Coulthard şi Christian Klien
----------------------------------------------------------------------------------

Toyota
Echipa este condusă de : Tsutomu Tomita
Director Tehnic: Mike Gascoyne

Monopost:
Şasiu: TF105 Carbon Aramid produs de Toyota

Piloţi: Jarno Trulli şi Ralf Schumacher
----------------------------------------------------------------------------------

Jordan
Echipa este condusă de : Colin Kolles
Director Tehnic: n/a

Monopost:
Şasiu: EJ15 Carbon Aramid produced by Jordan

Piloţi: Tiago Monteiro şi Narain Karthikeyan
----------------------------------------------------------------------------------


Minardi
Echipa este condusă de : Paul Stoddart
Director Tehnic: Gabriele Tredozi

Monopost:
Şasiu: PS04B Carbon Aramid produs de Minardi

Piloţi: Christijan Albers Patrick Friesacher
----------------------------------------------------------------------------------


Regulamentele complete FIA le găsiţi aici

Din câte se pare, şi acest sezon va fi transmis în România de TVR, împuţindu-ne prin viu grai de Victor Bonifaciu şi Dan Mihai Alexandrescu. [smilie=Gun-To-The-Head.gif]
Last edited by sorin on Sat Feb 26, 2005 8:57 am, edited 1 time in total.
101 lucruri despre mine:
74. conduc Logan. cine zice că în Logan nu este spaţiu? Atâta vreme cât la 120kg pot conduce mereu, liniştit, dintre scaune!
User avatar
Mitzone
Posts: 610
Joined: Thu Jun 06, 2002 3:00 am

Post by Mitzone »

Am sperantze mari anul asta pentru Mclaren, poate mai echilibreaza situatia un pic. In mod cert, venirea lui Montoya este un plus pentru echipa, dar sa vedem ce o sa faca masinile.
User avatar
andrei
Posts: 7528
Joined: Sun Mar 24, 2002 2:00 am

Post by andrei »

Nice! De data asta NU mai pierd cursele.

OMG, s-a scos circuitul meu preferat, cel din Austria? :-s

work harder
User avatar
sorin
Posts: 4371
Joined: Tue Dec 04, 2001 2:00 am

Post by sorin »

Iată modificările majore făcute asupra regulamentului:
A number of changes to both the Sporting and Technical Regulations have been made by the FIA for the 2005 Formula One season.

Qualifying
The 2005 race weekend will feature one qualifying session on Saturday afternoon and another on Sunday morning.

The first session will run from 1300 to 1400 on Saturday and will, as in 2004, be single lap qualifying, with the cars going out in the reverse order of their finishing positions at the previous race.

The second session, from 1000 to 1100 on Sunday, will also use the single lap format, with the cars going out in the reverse order of the qualifying on Saturday (i.e. the fastest car on Saturday runs last on Sunday).

The cars will run on Saturday with unrestricted fuel. They will then go into parc ferme after this qualifying session and for the Sunday qualifying session they will run with race fuel, having been allowed to refuel before the second qualifying session. They will not be allowed to refuel again before the race starts.

The times of the two sessions will be aggregated to determine the grid, with the shortest aggregate time in pole position.

Tyres
Drivers will have access to far fewer tyres in 2005 and will have to make a single set last through both qualifying sessions and the entire race. A tyre can only be changed during this time if it is punctured or damaged.

On Fridays, drivers will be able to test two different dry tyre compounds. Ahead of Saturday practice they must choose one of these for the remainder of the weekend. They will then be allocated three sets of this compound – one will be used in practice, one in qualifying and the race, and one kept in reserve in case of punctures or accident damage.

These changes will require harder compounds than in 2004 and will force drivers to drive with tyre preservation in mind. The knock-on effects will be slower lap times and much-revised race strategies.

Drivers will also have access to wet and extreme-weather tyres. These can only be used when the track is declared wet by the race director.

Engines
In 2004 engines had to last one race weekend. From 2005 they must last two – equivalent to a distance of around 1,500 kilometres (close to 1000 miles). If a driver requires an engine change ahead of qualifying, he will drop ten places on the grid for that race. If an engine is changed between the start of qualifying and the race the driver will be put to the back of the grid.

In both instances the driver concerned must use his new engine for the remainder of that meeting and the entire following grand prix weekend. If a driver fails to finish a race, he may start the next meeting with a new engine without penalty.

With even greater reliability required from the engines, these changes are likely to cut rev limits and power outputs, hence reducing car performance.

Aerodynamics
Aerodynamic regulations have been dramatically revised in a bid to reduce downforce and hence cut performance. The key changes are a higher nose and front wing section, a changed rear diffuser profile, and the bringing forward of the rear wing structure.

Initial estimates suggest that the changes could cut downforce by as much as 25 percent over 2004. Designers are likely to claw much of this back as their 2005 machines evolve, but slower laps times and trickier-handling cars would seem inevitable.
@formula1.com
101 lucruri despre mine:
74. conduc Logan. cine zice că în Logan nu este spaţiu? Atâta vreme cât la 120kg pot conduce mereu, liniştit, dintre scaune!
User avatar
2hacku
Moderator
Posts: 4830
Joined: Sun Jun 30, 2002 3:00 am

Post by 2hacku »

In cazul in care M.Schumacher va fi apt pentru toate cursele, cred ca prima pozitie ii va apartine si la finalul acestui sezon.

Incerc sa dau si eu un pronostic.

1.M. Schumacher - Ferrari
2.Rubens Barrichello - Ferrari
3.Juan-Pablo Montoya - McLaren
4.Jacques Villeneuve - Sauber/Fernando Alonso - Renault/Kimi Raikkonen - McLaren
Only the mediocre work at their best...
User avatar
X5
Posts: 2004
Joined: Fri Jul 11, 2003 8:09 pm

Post by X5 »

Si anul asta batalia pentru titlul mondial se va da intre Ferrari si McLaren si poate chiar si BAR.
Sper sa castige anul asta cat mai multe curse cei de la BAR sau RENAULT.
Intel D820(2.8Ghz),Thermalright XP120 cooler,1 GB DDR2 800Mhz GeIL Ultra,Asus P5ND2-SLI ,Leadtek PX9600 GT TDH 512MB,Seagate Barracuda ES.2 500GB,Creative Audigy 7.1,ANTEC P160 Case,Enermax MODU82+ 525W
User avatar
Le-Martin
Posts: 427
Joined: Sat May 24, 2003 3:43 pm

Post by Le-Martin »

B-A-R nu cred ca va reusi multe, cel putin la inceput. Motivul: fiabilitatea motorului Honda. Anul asta un motor trebuie sa reziste pentru 2 curse pana are voie sa fie inlocuit, iar asta inseamna cam 1500 de km. Pana acum, motoarele Honda pentru 2005 nu au reusit decat cam 1300 de km in teste pana sa explodeze. In afara de asta, anul asta B-A-R nu va mai avea voie sa ruleze cu o a 3-a masina in testele de vineri (de dinainte de cursa). Numai ultimele 6 echipe au acest drept.

McLaren va profita enorm de pe urma faptului ca au terminat pe locul 5 anul trecut pentru ca in 2005 vor avea voie sa testeze cu o a 3-a masina vinerea. Prezenta acestei a 3-a masini care nu trebuie sa reziste pentru toata cursa inseamna ca unde Ferrari, B-A-R, Renault si Williams vor avea cate 2 masini care vor face cam maxim 15 ture de capatana, hai 20, dar deja e riscant, McLaren vor avea 2 masini de cursa care vor face cate 10-20 ture si pe a 3-a, de teste, care va face 50+ ture. Aceasta a 3-a masina va fi cheia succesului pentru McLaren. Multa lume spune ca acesta a fost motivul pentru care B-A-R a terminat pe locul 2 anul trecut si anume ca a avut voie sa ruleze cu o 3-a masina vinerea pe langa lipsa de succes a lui Williams si McLaren.


Williams are tot ce trebuie pe hartie, dar deja s-au anuntat oficial ca sunt probleme de design cu noua masina si ca motorul pentur 2005 nu mai e asa de puternic ca cel din 2004, motivul fiind noul regulament ce obliga echipele sa ruleze un motor pentru 2 weekenduri de cursa pana sa il schimbe. Sa speram ca vor reusi sa treaca peste problemele lor, dar nu ii vad in frunte chiar asa de repede...Mai ales ca multi oameni de la ei au inceput sa plece.

Renault a impresionat in testele de iarna cu timpi foarte buni si cu o fiabilitate la cota mare, dar ramane de vazut daca dupa plecarea lui Gascoyne la Toyota echipa va mai putea mentine rata dezvoltarii monopostului la un nivel ridicat. Ramane de vazut daca motorul pentru 2005 care foloseste invechita arhitectura de amplasare a cilindrilor la 72 de grade va fi puternic si daca are margine ridicata de dezvoltare. Renault pare ca va fi puternic la inceput si ca are sanse la victorie, dar ramane de vazut daca dupa primele 4 curse, cand incep cursele europeene, Renault va mai putea tine pasul cu ceilalti.

Ferrari incep sezonul cu monopostul 2004 modificat comform regulilor pentru 2005, deci, in propriile lor cuvinte, s-ar putea sa fie dezavantajati. Monopostul nou pentru 2005 va intra in arena dupa primele 4 curse. Ramane de vazut daca o data cu schimbarea regulamentului pentru monopost si motor, daca noul monopost care e desenat de altcineva si nu de Rory Byrne, daca regulamentul legat de pneuri pentru 2005 si faptul ca Ferrari e singura echipa mare cu pneuri Bridgestone nu vor fi toate cam prea mult de depasit pentru echipa. In testele de iarna Ferrari s-a aratat rapida, dar mai inceata decat Renault si McLaren, iar kilometrii de teste de pneuri sunt cu mult mai putini decat cei efectuati de celelalte echipe pentru Michelin. Eu unul ii consider drept avand prima sansa la victorie, dar chiar daca vor castiga, sper sa o faca prin lupta si nu prin strategie ca pana acum. Vreau dueluri pe circuit, fie ele si intre Barrichello si Michael Schumacher....

Sauber are anul acesta o mare sansa. Are motorul Ferrari 2005, are pneuri Michelin, pe care s-a aratat mult mai rapida decat pe Bridgestone, are pe Jacques Villeneuve, care desi nu este INCA rapid in monopostul 2005, are totusi o enorma experienta in reglarea monoposturilor, il are pe Felipe Massa, care anul trecut a efectuat cel mai mare numar de depasiri si are CEL MAI MODERN TUNEL AERODINAMIC dintre TOATE echipele, deci sunt sanse la un podium sau poate chiar sperante de victorie...

Red Bull Racing nu are multe avantaje, dar ce are, are. Vorbim totusi de David Coulthard drept pilot, iar cei 9 ani de pilotaj la McLaren l-au facut un avantaj pentru oricare echipa fie numai din perspectiva reglarii monopostului, dar trebuie observat ca in testele de iarna David a pus niste timpi impresionanti. Frank Williams, co-propietar al echipei Williams a spus ca a ramas placut impresionat de ce a facut David in testele de iarna si ca monopostul Red Bull Racing RB1 i se pare foarte rapid. Asta nu inseamna decat ca David Coulthard are sanse sa intre in puncte in mod regulat, dar nimic mai mult. Totusi, echipa porneste cu sanse mai bune ca in anii trecuti cand apartinea de FORD si concura sub numele de Jaguar. INSA, marele atu al echipei este motorul COSWORTH TJ2005 cunoscut si sub numele de COSWORTH CR-6 care dupa testele din iarna s-a anuntat drept foarte fiabil si foarte puternic. Dan Mihai Alexandrescu abereaza la greu in pliantul despre F1 care vine cu revista Auto-Motor-si-Sport. Motorul pe care il descrie el la pagina Red Bull Racing este motorul Cosworth 2003 (Cosworth CR-3). Motorul de anul acesta are deja o putere anuntata drept fiind undeva in jurul a 900-910 CP, o cifra MAI mult decat rezonabila, iar combinatia Coulthard+Michelin+Cosworth CR-6 poate aduce rezultate surpriza.

Toyota au 2 avantaje: motorul puternic si fiabil si faptul ca la ei lucreaza de acum Gascoyne care e un geniu al tehnicii. Dupa ce au lansat monopostul TF105 pentru sezonul 2005 si dupa ce au mers cu el in teste, deja l-au modificat aproape de tot cu inca o alta modificare completa anuntata. Pilotii, Jarno Trulli si Ralf Schumacher sunt buni, dar le lipseste constanta, ceea ce ar putea insemna ca visul de a urca pe podium anul acesta sa fie un pic cam greu de realizat. Insa, tinand cont ca echipa are cel mai mare buget din Formula 1, eu unul cred ca sunt capabili de rezultate bune.

Jordan a fost cumparata de compania Midland ce apartine unui rus stabilit in Canada. Masina pentru 2005 este de fapt masina 2004 modificata pentru noul regulament, adica este inceata. Au un singur lucru bun, si anume motorul Toyota, acelasi motor care va echipa monoposturile Toyota in 2005, deci motor puternic si fiabil, DAR, au 2 piloti incepatori si o masina inceata. Nu se anunta rezultate bune pentru ei, iar incepand cu 2006 echipa va fi redenumita in Midland F1.

Minardi vor incepe anul cu masina 2004 care este inceata si are motorul Cosworth CR-3 din 2003 modificat pentru a se comforma cu regulamentul 2005. Asta inseamna ca pentru primele 4-5 curse echipa va fi cea mai inceata de pe grila, dar dupa aceste 4-5 curse se anunta lansarea noului monopost, PS05 care va fi echipat cu motorul Cosworth CR-6 (peste 900 CP) si care se anunta drept foarte bine pus la punct din punct de vedere aerodinamic. Pilotii, Patrick Friesacher si Christijan Albers sunt foarte talentati, dar incepatori. Per total nu putem spera decat la puncte din partea acestei echipe foarte mici, care participa la un sezon de F1 cu o zecime din bugetul lui Ferrari, dar care are mai multa pasiune pentru F1 decat multe din echipele mai mari.

Per total se anunta un sezon interesant, ramane de vazut dupa prima cursa cum se va stabili ierarhia, dar eu unul tind sa cred ca desi M.Schumacher porneste cu prima sansa la victorie, anul acesta nu o va face la fel de usor ca in 2002 sau 2003 si asta pentru ca se anunta multi concurenti. Vreau sa vad dueluri pe circuit si vreau ca lupta pentru victorie sa fie cat mai complicata si cat mai lunga...numai asa vom castiga noi, spectatorii.

Unde pierdem noi romanii este la capitolul transmisie TV unde Miki si Viki ne vor umple iar de nervi cu aberatiile lor pe banda rulanta. Cel putin Alexandrescu ar face bine sa plece pentru ca omul nu prea are habar de Formula 1. Citii pliantul despre F1 care vine cu Auto-Motor-Si-Sport, numarul pe Martie 2005 si veti vedea ceea ce vreau sa spun. Mie unuia imi pare rau ca nu stiu limba germana ca m-as uita pe RTL la excelentele lor transmisii. De obice insa, ii ascult pe handicapatii de la TVR pentru ca desi abereaza mai au uneori bunul simt de a explica unele chestii de pe circuit pe care eu nu le-as putea vedea...

Abia astept prima cursa...:D
Zombies = the communist product of tampering with science and opposing democracy
User avatar
sorin
Posts: 4371
Joined: Tue Dec 04, 2001 2:00 am

Post by sorin »

News:

25 Feb. 2005 - Maranello
Ferrari lansează noul lor monopost F2005 cu care se va concura în acest sezon.
Image

La prezentare au luat parte piloţii consacraţi M. Schumacher, R. Barrichello, precum şi piloţii de teste Luca Badoer şi nou venitul Mark Gene.

Iată şi ce înseamnă noul monopost:
Image

Model: F2005
Motor: 10 cilindri în V, tip 055, 2997 cm3, compoziţie duraluminiu
Injecţie:Magneti Marelli, electronică, digitală
Aprindere: Magneti Marelli , electonică
Cutie de viteze: Longitudinală, semiautomatică secvenţială electronică, 7 trepte + marşalier
Şasiu: fibră de carbon
Frâne: discuri de fibră de carbon ventilate
Lungime/lăţime/înălţime: 4545/1796/959 mm/mm/mm
Roţi: 13"
Greutate: 605 kg cu apă, ulei şi pilot

Modificări faţă de F2004:
-aripa frontală a fost ridicată cu 5 cm
-s-a modificat aerodinamica admisiilor de aer laterale (pentru a recupera pierderea de aerodinamică datorată aripii frontale)
-aripioarele portante lateral spate au fost apropiate de roţile spate
-motorul a fost modificat pentru a rezista două sezoane, conform regulamentului
-eleronul spate a fost apropiat de pilot cu 15 cm, conform regulamentului

Piloţii s-au declarat in corpore încântaţi de noul căluţ cabrat. Să fie acesta un killer de ultimă generaţie, care în frâiele lui M. Schumacher să îngroape şi acest sezon?
101 lucruri despre mine:
74. conduc Logan. cine zice că în Logan nu este spaţiu? Atâta vreme cât la 120kg pot conduce mereu, liniştit, dintre scaune!
User avatar
Bossman
Moderator
Posts: 7006
Joined: Thu Aug 08, 2002 3:00 am

Post by Bossman »

Muad'Dib wrote:Să fie acesta un killer de ultimă generaţie, care în frâiele lui M. Schumacher să îngroape şi acest sezon?
Let's hope not ... nu de alta, dar dacă şi sezonul ăsta o să fie la fel de boring ca cel de anul trecut, nu ştiu cine o să se mai uite la F1 ...
User avatar
PSS 214
Posts: 5815
Joined: Wed Oct 22, 2003 6:17 pm

Post by PSS 214 »

McLaren Mertzedes RuLLeZ [smilie=Victory.gif] sper ca sezonu asta sa-i bata pe feraristi [-o<
PCgarage discount 1% folosind voucher-ul: NA7GGA77
User avatar
2hacku
Moderator
Posts: 4830
Joined: Sun Jun 30, 2002 3:00 am

Post by 2hacku »

Sper sa castige tot Ferrari, insa imi doresc ca sezonul sa nu fie atat de monoton ca si cel de anul trecut. Cu totii vrem mai mult spectacol.
Only the mediocre work at their best...
User avatar
savantu
Posts: 2096
Joined: Fri Jun 28, 2002 3:00 am

Post by savantu »

Mda tot Ferrari..insa sa vedem ce va faca Toyota..doar au servere cu Itanic de la Intel. :D
Intel = abbreviation for Intelligence

Oxford Dictionary of English
User avatar
MustangSVT
Posts: 465
Joined: Sun May 09, 2004 4:12 am

Post by MustangSVT »

Eu am avut destul cu Ferrari aici si Ferrari acolo. Pe vremuri cand Hakkinnen si Hill si Villneuve castigau, macar era o compeititie. Castiga Hakkinnen cu Irvine cot la cot, sau Schumacher si Hill cot la cot. Macar era niste competitie. De ce naiba na castigat Kimi in 2003 tot timpul ma intreb. Doar vreau sa vad si io niste competitie, asta e tot!
Core 2 Duo E6400 @ 3.2, Gigabyte P965-DS3, Powercolor Radeon HD-4890, 4GB Mushkin PC-8000, Audigy 2 ZS, Logitech Z5500 5.1, Technics RPDJ1200A (casti), Logitech G7, Logitech G15, Logitech G25, Dell 2407FPW (24" LCD)
Vagabond
Posts: 738
Joined: Thu Jun 05, 2003 1:50 pm

Post by Vagabond »

Bossman wrote:
Muad'Dib wrote:Să fie acesta un killer de ultimă generaţie, care în frâiele lui M. Schumacher să îngroape şi acest sezon?
Let's hope not ... nu de alta, dar dacă şi sezonul ăsta o să fie la fel de boring ca cel de anul trecut, nu ştiu cine o să se mai uite la F1 ...
nu o sa mai aibe tvr'u ratting
User avatar
ice01
Posts: 8413
Joined: Tue Dec 16, 2003 9:15 pm

Post by ice01 »

Sper in spectacol anul asta, sper sa vad sus MCLaren, sper sa nu mai adorm la curse, sper sa fie un sezon cum de multa vreme astept, unde sa vad competitie si s conteze mai putin cine invinge, in favoarea unui spectacol de calitate :) Abia astept si acest nou sezon ...
User avatar
Le-Martin
Posts: 427
Joined: Sat May 24, 2003 3:43 pm

Post by Le-Martin »

MustangSVT, Kimi nu a castigat in 2003 pentru ca McLaren nu i-a furnizat ceea ce ii trebuia cand ii trebuia. McLaren a inceput sezonul 2003 cu monopostul MP4-17D, o mega evolutie a monopostului MP4-17 din 2002 care nu fusese prea rapid. Din cauza ca masina avea practic un an de la concepere plus nenumarate imbunatatiri, s-a dovedit foarte capabila in a-i tine piept lui Ferrari al caror monopost F-2003GA nu era deloc intr-o stare buna.

Dar,pana in jumatatea sezonului, McLaren a decis sa sisteze dezvoltarea lui MP4-17D si sa se axeze cu toate resursele asupra lui MP4-18, o masina care trebuia sa participe la campionatul 2003 si menita a inlocui MP4-17D. Din pacate MP4-18 s-a dovedit un mare esec care nici macar nu a participat la o singura cursa, nici macar nu a putut trece testele de siguranta ale FIA, iar din punct de vedere al fiabilitatii era la pamant. Un esec extraordinar de costisitor atat financiar cat si din punct de vedere al rezultatelor, pentru ca, o data ce toate resursele financiare, logistice si umane au fost dedicate masinii MP4-18, monopostul MP4-17D nu a mai fost dezvoltat DELOC si a ramas cu mult in urma celor de la Ferrari.

Daca McLaren isi indreptau atentia asupra lui MP4-17D si asupra pilotilor sai, am fi putut vorbi azi despre campionul anului 2003 - Kimi Raikkonen...

Lipsa de planificare si esecul lui MP4-18 rasuna inca in inimile celor de la McLaren...
Zombies = the communist product of tampering with science and opposing democracy
User avatar
sorin
Posts: 4371
Joined: Tue Dec 04, 2001 2:00 am

Post by sorin »

...aşa că au ieşit la luptă cu noua lor creaţie MP4-20. Maşina este special concepută pentru sezonul 2005, iar eu o voi prezenta succint...
Image

Cod monopost: MP4-20
Motor: 10 cilindri în V, capacitate: n/a (<3000cm3)
Cutie de viteze: 7 trepte + marşalier, semiautomatică, secvenţială cu ambreiaj operat manual de către pilot.
Şasiu: fibră de carbon şi aluminiu
Cauciucuri: Michelin
Jante: Enkei
Grautate: 600Kg


Image
101 lucruri despre mine:
74. conduc Logan. cine zice că în Logan nu este spaţiu? Atâta vreme cât la 120kg pot conduce mereu, liniştit, dintre scaune!
User avatar
2hacku
Moderator
Posts: 4830
Joined: Sun Jun 30, 2002 3:00 am

Post by 2hacku »

Arata superb, insa astept savad cum se descurca pe pista.
Only the mediocre work at their best...
User avatar
X5
Posts: 2004
Joined: Fri Jul 11, 2003 8:09 pm

Post by X5 »

Muad'Dib ai uitat sa treci viteza maxima si in cate secunde atinge 100Km/h :P
Intel D820(2.8Ghz),Thermalright XP120 cooler,1 GB DDR2 800Mhz GeIL Ultra,Asus P5ND2-SLI ,Leadtek PX9600 GT TDH 512MB,Seagate Barracuda ES.2 500GB,Creative Audigy 7.1,ANTEC P160 Case,Enermax MODU82+ 525W
User avatar
sorin
Posts: 4371
Joined: Tue Dec 04, 2001 2:00 am

Post by sorin »

în ciuda unor probleme la frâne şi ambreiaj, maşina s-a comportat exemplar în cadrul testelor făcute pe teren hispanic. Kimi a reuşit timpi record, atât el cât şi Juan Pablo declarându-se încântaţi de maşină. interesantă este de urmărit şi competiţia în cadrul echipei între cei doi piloţi. dacă la Jerez, Kimi a avut de câştigat atât în faţa lui JPM cât şi a celorlalţi participanţi la teste, în restul cazurilor (ex. Valencia) JPM a fost mai bun. Din păcate, echipa a avut de suferit de mai multe ori de pe urma condiţiilor meteo nefavorabile.
de la lansarea noului monopost (februarie) şi până azi, nu am reuşit să dau de ceva specificaţii de top speed sau de acceleraţie. oricum, ele sunt puternic influenţate de pista pe care se concurează, iar ceea ce este mai îngrijorător este faptul că din 2006 se va trece la un motor V8 cu maxim 2400cm3, ceea ce va avea un impact negativ asupra vitezei.
101 lucruri despre mine:
74. conduc Logan. cine zice că în Logan nu este spaţiu? Atâta vreme cât la 120kg pot conduce mereu, liniştit, dintre scaune!
User avatar
ice01
Posts: 8413
Joined: Tue Dec 16, 2003 9:15 pm

Post by ice01 »

Eu unul raman cu speranta ca aceasta masina nu va fi un nou fiasco ... Ar trebui ca macar acum dupa un sezon in care nu reuseau decat sper final sa treaca de 10 ture, sa fi fost in stare cei de la Mercedes sa faca un motor performant si fiabil .
De la anul din pacate se vor schimba foarte multe, si viteza si puterea vor scadea destul de mult la noile masini, dar imi aduc aminte ca asa a fost si la trecerea de la 12V la 10V, iar apoi au compensat prin solutii tehnice mai ales in ce priveste partea de aerodinamica a masini.
Deocamdata eu ma gandesc la acest nou sezon al carui start este in doar 7 zile de azi inainte, sunt curios cum se vor impaca Montoya cu Kimi, nu cred sa fie probleme luand in considerare faptul ca pilotul finlandez are mostenirea binecunoscutului calm nordic :)
User avatar
sorin
Posts: 4371
Joined: Tue Dec 04, 2001 2:00 am

Post by sorin »

inginerii de la McLaren au jurat cu mâna pe inimă că motorul este fiabil, să sperăm că nu vor mai fi probleme...
cât despre calmul nordic, ia uitaţi-vă puţin aici . ştirea e puţin mai veche...
101 lucruri despre mine:
74. conduc Logan. cine zice că în Logan nu este spaţiu? Atâta vreme cât la 120kg pot conduce mereu, liniştit, dintre scaune!
User avatar
ice01
Posts: 8413
Joined: Tue Dec 16, 2003 9:15 pm

Post by ice01 »

Kimi asked: ''Why shouldn't I go out and have a few drinks? Sometimes I wish I were just a normal guy.
Si il inteleg, nu trebuie condamnat, este doar un om ca oricare altul doar atat ca avut sansa celebritatii datorate acestui sport ... :) Slabiciuni avem fiecare, nu vad de ce ar face el exceptie :P
User avatar
Le-Martin
Posts: 427
Joined: Sat May 24, 2003 3:43 pm

Post by Le-Martin »

Muad'Dib wrote:iar ceea ce este mai îngrijorător este faptul că din 2006 se va trece la un motor V8 cu maxim 2400cm3, ceea ce va avea un impact negativ asupra vitezei.
Nu prea sunt motive de grija pentru ca:

1) inginerii de la BMW au declarat ca datorita faptului ca motorul V8 de 2,4 L e mai scurt decat V10-le de 3 L (in ecuatie intra atat lipsa a doi cilindri cat si modificarile de structura) in final vor obtine motoare mai puternice decat V10-le actuale.

2) Motoarele Cosworth TJ2005 V10 la 90 de grade de anul asta au deja 900 CP, vor atinge 930 la jumatatea sezonului si pana la final sigur vor avea 950+ CP. Cei de la Cosworth au declarat ca deja PROTOTIPURILE lor de V8 2,4 L au atins 800+ CP DEJA, iar ei cred ca o cifra de 850 CP nu este asa de departe. Trebuie tinut cont ca pana un V8 va fi montat intr-un monopost de F1 mai este ceva vreme si este foarte posibil ca la anul sa avem de-a face si cu motoare V8 de 900 CP, ceea ce nu e prea departe de cifrele actuale (ale motoarelor V10) care se invart TOATE (ma refer la toate motoarele din F1) in jurul cifrei de 900 CP pentru inceputul sezonului.

3) Faptul ca motorul V8 e mai scurt si mai compact deja pe hartie, iar cum multi dintre constructorii de motoare din F1 au o bogata traditie cu V8-uri va duce la creearea unor motoare foarte compacte asta va insemna ca din punct de vedere aerodinamic vom vedea multe noi solutii, poate nu observabile cu ochiul liber, dar care vor permite echipelor sa recupereze prin aerodinamica ceea ce se va pierde in putere. Adica chiar daca se vor pierde pana la 100 CP, ceva se va recupera prin avantaje legate de aerodinamica monoposturilor.
Zombies = the communist product of tampering with science and opposing democracy
User avatar
ice01
Posts: 8413
Joined: Tue Dec 16, 2003 9:15 pm

Post by ice01 »

Le-Martin - bine documentat comentariu ... apreciez :thumbleft:

O chestie care ma ingrijoreaza oarecum in ce priveste echipa mea favorita , MCLaren Mercedes, este greutatea destul de mare fata de Ferrari de expl. ...
Muad'Dib wrote: Ferrari
Greutate: 605 kg cu apă, ulei şi pilot
Muad'Dib wrote: MCLaren Mercedes
Grautate: 600Kg
Este un pic cam mult din punctul meu de vedere, greutatea cea mai mare in plus fiind pilotul, iar Montoya nu este unul foarte suplu in ultima vreme ... :D Da ce vrei, nemtii astia fac masini tapene, si camioane, ce dracu sa le ceri ...:D Sper sa compenseze cu un surplus de putere :(
User avatar
Le-Martin
Posts: 427
Joined: Sat May 24, 2003 3:43 pm

Post by Le-Martin »

Si daca cele 600 de Kg de la McLaren sunt tot masina+apa+ulei+pilot ?

Adica daca McLaren e cu 5 kg mai usoara ca Ferrari...?

Zic asta pentru ca regulamentul FIA, din cate tin minte, dar poate ma insel, specifica o greutate minima de 600 de kg si e deja stiut faptul ca mai toate echipele pun balast in monoposturile lor, adica greutate in plus, pentru a obtine cele 600 de kg minime. Balastul mai are si avantajul ca permite o mai buna distributie a greutatii in monopost adica un echilibru final mai bun, adica manevrabilitate mai buna, adica...intelegeti voi...
Zombies = the communist product of tampering with science and opposing democracy
User avatar
VDtot
Posts: 1696
Joined: Fri Aug 01, 2003 11:11 pm

Post by VDtot »

Daca reduc numarul de cilindri se va pierde ceva putere oricat am incerca sa negam. E ca si cum ai pune 8 cai sa traga caruta in loc de 10. Desi se va compensa prin modificarea profilului aerodinamic nu va fi de ajuns iar puterea furnizata de motor va trebui folosita mult mai eficient. Asta implica modificarea treptelor din cutia de viteze catre rapoarte mai mici in vitezele 1-2 pentru a compensa puterea redusa daca se doreste mentinerea acceleratiei la nivelul de acum. Insa daca se reduc rapoartele treptelor viteza maxima va avea de suferit. Asa ca era cand pe cronometru aparea 360 kmh va apune incet incet.
Daca stau sa ma gandesc bine nu e o tragedie ca se renunta la viteze mari in favoarea unora mai "mici"(320-340kmh tot vor prinde) si asa majoritatea circuitelor nu au o linie dreapta prea lunga (exceptie Spania cu 1,4 km), ci din contra foarte multe curbe sicane etc. Singurul dezavantaj ar fi ca nu se vor mai putea depasi recordurile pe circuit obtinute cu masinile de pana acum.
Tendinta este clara de echilibrare a masinilor, insa personal nu cred ca nu vom mai vedea un Ferrari care depaseste in linie dreapta majoritatea competitorilor de pe circuit.
User avatar
ice01
Posts: 8413
Joined: Tue Dec 16, 2003 9:15 pm

Post by ice01 »

Ptr moment secretomania producatorilor care animeaza circul este de netrecut, orice date sunt pur teoretice, doar pe pista in prima cursa si cele ce vor urma ne vom putea da mai bine seama ce a facut fiecare in parte, deocamdata putem discuta aceste date doar pur teoretic. Oricum inbuntatatiri vor fi pe toata perioada campionatului, si intradevar nu este exclus chiar de anul asta sa vedem la treaba noile motoare in 8V ptr ca sa isi poate face fiecare o idee a ceia ce va urma. Sunt in stare sa fac pariu ca primul motor in 8V care va aparea pe vreo masina va al celor de la Renault, aia in domeniul asta sunt imbatabili, a lor a fost si primul motor 10V care este acum folosit de toata lumea, ca sa nu mai vorbim despre toate gageturile cu care au venit mereu masinile lor inaintea multora din F1 ... isi mai aduce aminte cineva de : "volanul cu bumbi", tractiunea controlata electronic, cutia automata de viteze cu schimbator pe volan ... etc. , etc. si de Williams Renault ? :D Eh ... sa vedeti voi ca tot maniaci astia vor fi primi :D
User avatar
Le-Martin
Posts: 427
Joined: Sat May 24, 2003 3:43 pm

Post by Le-Martin »

Este exclus sa vedem V8 de anul asta IN CURSE, pe circuit, in teste, e altceva, pentru ca acolo e treaba echipei ce ruleaza, DAR, in The Concorde Agreement, practic actul de baza al F1 se specifica faptul ca pana in 2007 (inclusiv) se va folosi NUMAI motorul V10, DAR printr-o hotarare "unanima" a echipelor, mai mult sau mai putin fortate de FIA, s-a hotarat ca V8-ul sa fie introdus de la anul.

La anul se vor folosi motoare V8 de 2,4 L, insa echipele care doresc si mai ales DACA doresc pot folosi in continuare V10 de 3L DAR cu limitator de rotatii pe minut la 17.000 de RPM
Zombies = the communist product of tampering with science and opposing democracy
User avatar
PSS 214
Posts: 5815
Joined: Wed Oct 22, 2003 6:17 pm

Post by PSS 214 »

care este cel mai bun site romanesc cu informatii din formula 1 ?
PCgarage discount 1% folosind voucher-ul: NA7GGA77
User avatar
Le-Martin
Posts: 427
Joined: Sat May 24, 2003 3:43 pm

Post by Le-Martin »

Nu stiu despre cel mai bun site, dar pot sa iti spun ca din MARTIE 2005 se va gasi si la noi revista F1 Racing un fel de revista oficiala a F1.

Azi (28 Feb) am cumparat si eu revista F1 Racing. Per total pot spune ca merita cei 59.000 de lei pentru ca au posibilitatea de a oferi anumite informatii ce nu se gasesc pe internet, insa, desi interesante, articolele lor au un anume stil ce le face sa para drept pareri. Este adevarat ca in F1 nu prea exista certitudini si ca de fapt a fi jurnalist de F1 inseamna ati da cu parerea despre F1, dar cu unele pareri nu tind sa fiu de acord. Cred ca aici e baza revistei, e buna de citit cu alti prieteni si ei fani de F1 si apoi de discutat articolele. Ce pot spune insa este ca spre deosebire de PORCARIILE pe care le defeca pe pagini nea Dan Mihai Alexandrescu cunoscut drept Miki articolele din F1 Racing sunt mult mai bine structurate si pornesc de la fapte, nu de la simple speculatii facute de un amator. Numarul de pe MARTIE 2005 are o comparatie pe putin spus interesanta intre Kimi si Juan Pablo, ne prezinta diferentele in pilotaj intre cei doi CU POZE, se fac comparatii intre Williams si B-A-R Honda, intre Sauber si Red Bull Racing, se arunca un ochi in culisele F1, ce sa mai, o placere sa citesti revista.

Chiar daca UNELE articole sau afirmatii par mai mult subiective decat obiective, un defect al fiecarui sport (sa vad eu un fan Steaua care sa sustina ca Dinamo a jucat mai bine intr-un meci (un exemplu aleator - nu sunt fan fotbal)), merita citita pentru ca informatiile sunt multe si uneori foarte bine argumentate.

Deci avem F1 si in scris in Ro si chiar de calitate. Revista arata superb si merita banu'.

Ramane sa starnim aceasta publicatie si sa reusim sa ii convingem sa gaseasca ei un nou prezentator de F1 pentru TV ca de Miki si Viki m-am saturat. Singurele curse din 2004 care au fost prezentate cat de cat BINE au fost cele in care Miki a stat pe tusa si locul lui a fost luat de Schoni Dobai...
Zombies = the communist product of tampering with science and opposing democracy
User avatar
sorin
Posts: 4371
Joined: Tue Dec 04, 2001 2:00 am

Post by sorin »

Cursa 1. - Australia - Melbourne

Image

Denumirea virajelor:
1-Jones
2-Brabham
3-Whiteford
4-Lauda
5-Marina
6-Clark
7-Waite
8-Hill
9-Ascari
10-Stewart
11-Prost

Circuitul se află în calendarul competiţional, în forma actuală, din 1996. Primul GP s-a desfăşurat acolo pe 10 Martie 1996. Cu o capacitate de 80.000 de spectatori, evenimentul este organizat de CAMS (Confederation of Australian Motor Sport).
Lungimea unui tur de pistă este de 5.303 km, în total cursa desfăşurându-se pe un număr de 58 de tururi, totalizând 307.574 Km. Virajele sunt în număr de 16 (6 - stânga, 10 - dreapta). Viteza maximă care s-a atins a fost de 325 kmph, iar setarea aerodinamică se face pentru forţă puternică, cel mai probabil.
Alte statistici:
Cel mai bun tur:
M. Schumacher - 1'24''215
(2004, Ferrari)

Cel mai bun pole position:
M. Schumacher - 1'24''408
(2004, Ferrari)

Pole position 2004:
M. Schumacher - 1'24''408 (Ferrari)

Podium 2004:
1. M. Schumacher
2. R. Barrichello
3. F. Alonso


Vizionarea poate fi făcută Duminica 06-03-2005 la ora 04,50 ora României la TVR sau alte posturi. Revin cu grila de start.

Timpii obţiunţi în sesiunea I de calificări:

1-6-Giancarlo Fisichella-Renault-1:33.171
2-16-Jarno Trulli-Toyota-1:35.270
3-7-Mark Webber-Williams-BMW-1:36.717
4-11-Jacques Villeneuve-Sauber-Petronas-1:36.984
5-15-Christian Klien-Red Bull Racing-1:37.486
6-14-David Coulthard-Red Bull Racing-1:38.320
7-8-Nick Heidfeld-Williams-BMW-1:39.717
8-3-Jenson Button-BAR-Honda-1:41.512
9-19-Narain Karthikeyan-Jordan-Toyota-1:44.357
10-9-Kimi Räikkönen-McLaren-Mercedes-1:44.997
11-10-Juan Pablo Montoya-McLaren-Mercedes-1:45.325
12-2-Rubens Barrichello-Ferrari-1:45.481
13-18-Tiago Monteiro-Jordan-Toyota-1:46.846
14-5-Fernando Alonso-Renault-1:47.708
15-21-Christijan Albers-Minardi-Cosworth-1:49.230
16-20-Patrick Friesacher-Minardi-Cosworth-1:50.864
17-17-Ralf Schumacher-Toyota-1:51.495
18-1-Michael Schumacher-Ferrari-1:57.931
19-12-Felipe Massa-Sauber-Petronas
20-4-Takuma Sato-BAR-Honda
101 lucruri despre mine:
74. conduc Logan. cine zice că în Logan nu este spaţiu? Atâta vreme cât la 120kg pot conduce mereu, liniştit, dintre scaune!
User avatar
novi
Posts: 7280
Joined: Sun Mar 10, 2002 2:00 am

Post by novi »

Surpriza a venit din partea celor de la Renault!Se anunta un sezon interesant!Ramane de vazut!:wink:


1 Giancarlo Fisichella -Renault
2 Rubens Barrichello -Ferrari
3 Fernando Alonso -Renault
User avatar
ice01
Posts: 8413
Joined: Tue Dec 16, 2003 9:15 pm

Post by ice01 »

Intradevar surprinzatoare(sau nu) victorie a celor de la Renault !
Oricum, doresc si aici sa le multumesc din suflet celor de la TVR care prin binecuvantata lor inteligenta prin respectul deosebit pe care il au ptr aia ce le platesc lunar un abonament ca vreau ca nu, nu au avut bunul simt de a transmite in reluare nici macar un rezumat al cursei . Nu am reusit sa o vad ptr ca eram foarte obosit si nu am reusit sa ma trezesc la ora 4 dimineata [smilie=Eek.gif] si nici ei nu au gasit loc de macar un loc de o jumatate de ora ! Daca era un meci intre "PRABUSIREA DEALUL MARE" si "BURGHIUL VALEA JOASA", sau mai stie dracu ce echipe de fotbal mai sunt prin tara asta, puteti sa fiti siguri ca vedeam 3 zile la rand reluarile si o saptamana rezumatele, dar ptr un debut al "Campionatului mondial de F1 2005" nu a fost loc ... Sunt turbat de draci ...[-(
User avatar
novi
Posts: 7280
Joined: Sun Mar 10, 2002 2:00 am

Post by novi »

OFFTOPIC

Nu aveau cand sa retransmita cursa!Grila de programe a fost plina cu meciurile de TENIS!!:P
User avatar
ice01
Posts: 8413
Joined: Tue Dec 16, 2003 9:15 pm

Post by ice01 »

novi wrote:OFFTOPIC

Nu aveau cand sa retransmita cursa!Grila de programe a fost plina cu meciurile de TENIS!!:P
La fel de OFFTOPIC :

Intradevar, un sport foarte popular la noi ... si cand sa ai 30 de minute intre toate spoturile publicitare sa dai si un rezumat ... Am trimis un mail la TVR redactia sport, sunt convins ca nici dracu nu o sa isi bata capul sa il citeasca insa macar am eu linistea sufleteasca, ca am zis ce aveam de zis, daca aveam scanner acasa le trimiteam si o copie a facturilor la abonament ... incapabili naibi ...[-(
Vagabond
Posts: 738
Joined: Thu Jun 05, 2003 1:50 pm

Post by Vagabond »

m'am sculat de la 4.30 ca sa ma uit la cursa, multe depasiri pe pista nu prea au fost, Alonso a ajuns roata la roata cu Villeneuve de 3 ori, impresionanta evolutia celor de la Red Bull, bravo lor, sper sa fia asa tot sezonu
User avatar
sorin
Posts: 4371
Joined: Tue Dec 04, 2001 2:00 am

Post by sorin »

cum comentaţi tentativa de depăşire efectuată de schumacher? practic, nu i-a lăsat adversarului decât alternativa frânării, mă aşteptam să anticipeze ce va face acesta. fie a fost vorba de o lipsă de concentrare pe început de sezon, fie este o pasă proastă prin care trece campionul, având în vedere faptul că nu a reuşit să execute acea serie de depăşiri cu care ne-a obişnuit de fiecare dată când pleca de pe locuri codaşe. eu unul spun că acesta este ultimul sezon pentru german.
101 lucruri despre mine:
74. conduc Logan. cine zice că în Logan nu este spaţiu? Atâta vreme cât la 120kg pot conduce mereu, liniştit, dintre scaune!
User avatar
novi
Posts: 7280
Joined: Sun Mar 10, 2002 2:00 am

Post by novi »

Stai sa intre noul monopost Ferrari 2005 si atunci o sa inceapa show-ul1:wink:
User avatar
sorin
Posts: 4371
Joined: Tue Dec 04, 2001 2:00 am

Post by sorin »

şi aici îmi cam tremură sprânceana, adică o echipă ca ferrari, care a terminat flawless ultimele 6 sezoane să nu fie în stare să intre în competiţie cu un monopost nou de la debutul sezonului? nevermind... oricum, în F1 se vorbeşte altă limbă acum şi asta nu poate decât să ne bucure.
101 lucruri despre mine:
74. conduc Logan. cine zice că în Logan nu este spaţiu? Atâta vreme cât la 120kg pot conduce mereu, liniştit, dintre scaune!
Locked