Dragon - work in progres
Moderator: Moderatori
Dragon - work in progres
Dragi copilasi amatori d 3d. Am pornit topicelul asta pentru cei interesati sa vada de unde am pornit si unde am ajuns cu modelarea unui dragon. Dintr-o lene existentiala, nu voi scrie prea mult, in schimb am sa raspund la intrebari cat mai bine si mai rapid posibil.
PS: Apreciez criticile, pentru k nu am impresia k as fi cine stie c modelator...
PS: Apreciez criticile, pentru k nu am impresia k as fi cine stie c modelator...
Will make polys and splines for food...and clothes...
...eram sigur k le pune invers...
Am sarit direct la deget... n-are importanta... asta am vrut sa fac atunci...
PS: n-am apucat sa ajung la deget si deja am un reply...
Wai, daca nu vezi acolo dragonul...n-are nimic k nici eu nu-l vad... ai putina rabdare...
Am sarit direct la deget... n-are importanta... asta am vrut sa fac atunci...
PS: n-am apucat sa ajung la deget si deja am un reply...

Wai, daca nu vezi acolo dragonul...n-are nimic k nici eu nu-l vad... ai putina rabdare...
Will make polys and splines for food...and clothes...
(merge netul destul de ciudat...)
Ideea generala care trebuie avuta in vedere atunci cand modelezi chestii "sanatoase" este sa incercati sa nu aveti decat poligoane cu 4 varfuri si nu triunghiuri. Ideea e ca atunci cand se ajunge la animatie, triunghiurile pot sa creeze unele probleme in model (nu am probat, mi-a explicat altcineva, deci nu ma intrebati nici voi).
Ideea generala care trebuie avuta in vedere atunci cand modelezi chestii "sanatoase" este sa incercati sa nu aveti decat poligoane cu 4 varfuri si nu triunghiuri. Ideea e ca atunci cand se ajunge la animatie, triunghiurile pot sa creeze unele probleme in model (nu am probat, mi-a explicat altcineva, deci nu ma intrebati nici voi).
Last edited by Wi][iE on Mon May 16, 2005 3:40 pm, edited 1 time in total.
Will make polys and splines for food...and clothes...
hmmm...antebratul avea destule probleme, dar nu m-am mai ocupat d el pentru ca vroiam sa ajung si la picior (doar o chestiune de preferinta: daca lucrez la o parte a modelului si nu imi dau seama cum iese, trec la alta parte...sau ma culc...). Daca ma uit la modelul meu, in spatele coapsei mai am o serie de triunghiuri care pot fi eliminate...
Ideea e ca din start sa nu incepeti sa creati triunghiuri. Uneori e imposibil sa le ocolesti, dar de cele mai multe ori, triunghiurile pot fi modificate impreuna cu patratele in asa fel incat sa se ajunga la poligoane patrate.
Ideea e ca din start sa nu incepeti sa creati triunghiuri. Uneori e imposibil sa le ocolesti, dar de cele mai multe ori, triunghiurile pot fi modificate impreuna cu patratele in asa fel incat sa se ajunga la poligoane patrate.
Last edited by Wi][iE on Mon May 16, 2005 3:45 pm, edited 1 time in total.
Will make polys and splines for food...and clothes...
Unirea picioarelor/ mainilor nu ar trebui sa fie o problema... dar c bine ca am facut screenshot-urile astea k imi dau seama cate defecte am in privinta formei generale (gatul inca e patrat, coastele par mai degraba taieturi...) le postez oricum k sa vada si altii c inseamna sa te pierzi in detalii.
Last edited by Wi][iE on Mon May 16, 2005 3:50 pm, edited 1 time in total.
Will make polys and splines for food...and clothes...
poate ca ar trebui sa adaug ca liniile galbene de deasupra sunt de fapt modelul p care lucrez. Ceea ce e albastru dedesupt e o referinta a modelului galben, pe care am aplicat meshsmooth.
PS: am obosit de-atatea uploaduri si cred k am sa mai pun capul mai incolo...
PS: am obosit de-atatea uploaduri si cred k am sa mai pun capul mai incolo...
Will make polys and splines for food...and clothes...
Ok, back online.
Terminasem deja de cuplat toti spinii pe spate (munca laborioasa si plictisitoare), si am inceput sa le dau o nota de originalitate variindu-le dimensiunile. Aici am folosit soft selection cu succes iar rezultatul se vede mai jos. Am descoperit ca bratul meu vazut din spate arata destul de patratos... need fixing...
Terminasem deja de cuplat toti spinii pe spate (munca laborioasa si plictisitoare), si am inceput sa le dau o nota de originalitate variindu-le dimensiunile. Aici am folosit soft selection cu succes iar rezultatul se vede mai jos. Am descoperit ca bratul meu vazut din spate arata destul de patratos... need fixing...
Will make polys and splines for food...and clothes...
Foarte frumos lucrat intr-adevar, se vede musculatura foarte bine (chiar daca seamana cu cea umana pare naturala) insa am ceva obiectii la coarne. Crestaturile acelea nu se potrivesc. Au un pattern ne-natural sunt prea simetrice. In rest capul e lucrat foarte bine si dovedeste ca nu esti la prima incercare 
P.S. La problema cu lucratul in patrulatere(neaparat sa aiba 4 laturi nu merg cele de 5 pentru ca sunt formate dintr-un patrat si un triunghi) explicatia este foarte simpla. In momentul in care se ajunge la animatii vertecsii ce formeaza triunghiul se vor deplasa si vor deplasa cu ei triunghiul intreg, afectand astfel calitatea suprafetei generale din care face parte acesta. Mai clar, vor aparea "gauri" si colturi in anumite cadre. Se prefera lucrul cu patrulatere pentru ca in cazul acestora, daca vertecsii din colturi sunt deplasati in cadrul animatiei normala la suprafata ce isi are punctul de aplicatie in punctul de intersectie al diagonalelor nu se deplaseaza. Acest lucru este esential, pentru ca deformeaza suprafata si nu o deplaseaza ca in cazul triunghiurilor.

P.S. La problema cu lucratul in patrulatere(neaparat sa aiba 4 laturi nu merg cele de 5 pentru ca sunt formate dintr-un patrat si un triunghi) explicatia este foarte simpla. In momentul in care se ajunge la animatii vertecsii ce formeaza triunghiul se vor deplasa si vor deplasa cu ei triunghiul intreg, afectand astfel calitatea suprafetei generale din care face parte acesta. Mai clar, vor aparea "gauri" si colturi in anumite cadre. Se prefera lucrul cu patrulatere pentru ca in cazul acestora, daca vertecsii din colturi sunt deplasati in cadrul animatiei normala la suprafata ce isi are punctul de aplicatie in punctul de intersectie al diagonalelor nu se deplaseaza. Acest lucru este esential, pentru ca deformeaza suprafata si nu o deplaseaza ca in cazul triunghiurilor.

Cat despre coarne... m-ai lamurit pe deplin... sa vedem: astea ar merge? Va intreb pe voi ca mie chiar nu-mi pasa... sau ma rog imi pasa ca eu trebuie sa le fac texturarea

PS: un site destul de bun in materie de dragoni e neondragonart.com
Will make polys and splines for food...and clothes...
OK, se rezolva! Imi trimiti si mie poza unui dragon in carne si oase si ma conformez imediatVDtot wrote:La coarne ma refeream la suprafata lor. Seamana prea mult cu cele de berbec, cand cele de dragon ar trebui sa fie smooth. Ma rog pana la urma e si o chestiune de gusturi.

He, he... Welcome to the world of 3D modelling. Cam tot ceea ce pare a fi un defect, este in realitate ceea ce a intentionat autorul in subconstient sa realizeze, numai ca tu nu stii...

VDtot wrote:pana la urma e si o chestiune de gusturi.

Will make polys and splines for food...and clothes...
Probleme cu forumul? Se raporteaza in topicul dedicat! Nu stricati topicurile.VDtot wrote:Offtopic total: la toate topicurile unde sunt atasate poze la 9 din 10 accesari nu sunt afisate acestea. Spre exemplu acum in tot topicul asta nu apare nici o poza. Si in alte topicuri la fel imi face. Noroc ca am apucat sa vad pozele aseara
Oricum problema despre care vorbesti dispare la un simplu refresh (in sensul ca sunt afisate si pozele).
You cannot ban yourself
Si in sfarsit am pus si aripile si am asignati id-urile pe model... nu e neaparat munca grea dar putin mai laborioasa...
later edit: si odata cu combinarea finala a modelului am dat intr-un bug de max care mi-a redefinit id-urile intr-un mod cat se poate de ciudat... vad cum rezolv...
later edit after later edit
: Aproape am terminat cu modelarea si texturarea. La sfatul unui coleg am pus cateva zeci de kg in plus la dragon in zona abdomenului. "Are mijloc de furnica" mi s-a zis...
later edit: si odata cu combinarea finala a modelului am dat intr-un bug de max care mi-a redefinit id-urile intr-un mod cat se poate de ciudat... vad cum rezolv...
later edit after later edit

Will make polys and splines for food...and clothes...
pozitia e facuta ca sa vezi tot la un model 3d
... e misto ... ma deranjeaza capu nu imi place. Auzi daca ai jucat cumva Disciples 1 ... incearca sa faci un cap de dragon ca alea de acolo. Acuma alea is capetele de dragon care arata cel mai bine.
sau iei de pe net un cap de trex ii scazi poli sa se potriveasca la al tau si ii adaugi tu coarne si tepi stii cum iese. Iese superb. Am mai vazut le unu. 



"Laser frate!"