Formula 1 - Sezonul 2005

Vă încurajăm s-o utilizaţi înainte de a posta un topic nou.
Răspunsul ar putea fi acolo deja.

Moderator: Moderatori

Locked
User avatar
ice01
Posts: 8413
Joined: Tue Dec 16, 2003 9:15 pm

Post by ice01 »

Din pacate broscoiul francez la carmele echipei FERRARI este cel care aduce o pata neagra peste toata echipa ! El a fost unul dintre responsabili multor acte nesportive petrecute de'a lungul celor cativa ani, iar acum nu face decat sa isi atraga si mai multi dusmani ...
Legat de nenea MAX, F1 ptr el a devenit un fel de mosie, unde primeaza banul, iar la fazele cu economiile pe care vor sa le faca este de'a dreptul penibil. Eu pur si simplu nu mai inteleg nimic din ce vor sa faca ...
Acum au pus accentul pe securitate dand o grea lovitura sub centura producatorului Michelin, care a investit enorm in cercetare pana acum, insa nu au fost capabili sa faca nimic in cele 15 tururi in care Kimi a rulat cu jumatate de cauciuc lipsa ... Atunci nu au intervenit desi masina MCLAREN prezenta un pericol major atat ptr pilotul ei, cat si ptr restul, parca revand faza in care doar Dumnezeu a facut cumva sa nu ii plesneasca si pe cei din fata si spatele lui ... iesea un carambol de toata fumusetea acolo ...
Ma rog, toata lumea este nemultumita, si aiurea a fost ca am ajuns sa ne certam noi ptr niste berbeci care nu sunt capabili sa ne ofere cea ce ne dorim, adica SPECTACOL ... !
User avatar
abi_wan
Posts: 130
Joined: Tue Oct 14, 2003 11:35 am

Post by abi_wan »

Rubens un driver foarte bun dar din păcate la Ferrari este tratat ca o cârpă, un obiect care aduce puncte şi bani şi care trebuie să stea ca un câine în spatele lui Schumi chiar dacă are şanse mai mai într-o cursă. Vă mai aduceţi aminte perioada când MS nu putea concura în urma accidentului pe care l-a avut ? Atunci chiar dacă Barichello urca pe prima treaptă a podiumului, broscoiul ăla de Jean Todt nu urca să ridice premiul pt. constructor, privilegiu rezervat doar lui MS.

Şi în cursa de ieri a fost mai bun ca MS, dar marele campion a ieşit ca un dobitoc de la boxe mai să-l ia pe sus pe colegul său, care pt a evita un accident a ieşit pe iarbă.
User avatar
Snow
Posts: 5574
Joined: Mon Jul 19, 2004 4:48 pm

Post by Snow »

Voi nu stiti ca JT l-a adus pe MS la Ferrari de la Benetton ? ? ? Cit de mult tin eu cu Ferrari m-am plictisit si m-am reconvertit spre McLaren si Raikonnen. E insuportabil ce se intampla ! Asta e situatia nu avem ce-i face noi. Noi suntem prea mici pentru ei. Dictatorii ar trebui inlaturati de oriunde ar fi ei. Dar nu se poate. Asa ca preferatul meu sezonul asta pentru titlu (si pentru urmatoarele sezoane) este Raikonnen. Mi s-a acrit !!!!!!!!!!!!!!!
When you play the game of trolls, you win or get banned. There is no middle ground.
User avatar
ice01
Posts: 8413
Joined: Tue Dec 16, 2003 9:15 pm

Post by ice01 »

Persian Prince wrote:Voi nu stiti ca JT l-a adus pe MS la Ferrari de la Benetton ? ? ?
Nu a uitat nimeni asta, si trebuie sa recunoastem ca a fost o miscare geniala, insa de atunci lucrurile au evoluat negativ din pacate ...
Micul Broscoi va sta atata vreme la FERRARI cat va sta si Schumi, deci nici o sansa sa scapam de el in urmatori ani, ptr ca din cate am vazut Schumi nu prea ar avea de gand sa paraseasca scena nici in anul care vine ...
La faza cu Rubens trebuie sa fie de acord cu majoritatea, din pacate a fost pus de prea multe ori in faze penibile, in care mereu a trebuit sa stea in umbra lui Schumi ... De acord pana aici, fiecare echipa isi urmareste interesul, doar ca astia nu au stiu sa o faca niciodata in mod elegant.
In Canada situatia la MCLaren era in favoarea lui KIMI, chiar daca la conducere era Montoya, eram sigur ca vor prima interesele de echipa, rocada insa au facut-o in cel mai elegant mod posibil, la pituri, in asa fel in cat nici macar nu s-a simtit asta ... deh, eleganta de englez, nu prostie si nesimtire de francez ... Faptul ca Montoya a gresit grav si a fost descalificat a devenit prostia lui, care nu implica echipa in nici un fel ...
Deci nu conteaza care sunt interesele echipei sau ce strategie au fiecare, daca acestea sunt facute in mod elegant, si nu cu depasiri pe linia de finish, in cel mai jenibil si umilitor mod cu putinta, dar ce ii pasa broscoiului, el da ordine si restul le executa ...
Acum tot ce ma ingrijoreaza este ca deja s-a creat un precedent, si nu este exclus sa mai vedem faze de astea de 2 bani si pe viitor ... chiar ca o sa ma las de privit sportul asta, si o dau pe oina ...
User avatar
kosmocos
Posts: 1250
Joined: Wed May 21, 2003 12:20 am

Post by kosmocos »

ice01 wrote:Deci nu conteaza care sunt interesele echipei sau ce strategie au fiecare, daca acestea sunt facute in mod elegant, si nu cu depasiri pe linia de finish, in cel mai jenibil si umilitor mod cu putinta, dar ce ii pasa broscoiului, el da ordine si restul le executa ...
Acum tot ce ma ingrijoreaza este ca deja s-a creat un precedent, si nu este exclus sa mai vedem faze de astea de 2 bani si pe viitor ... chiar ca o sa ma las de privit sportul asta, si o dau pe oina ...


Cand o sa fie Mclaren pe locul 1 la piloti atunci vom putea vorbi de strategie si de mancatorie intre piloti, dar deocamdata (in ultimii ani) nu a fost cazul [smilie=Nice-try.gif] . Pentru cine a uitat vezi episodul Mika Hakkinen vs David Coulthard.
User avatar
Snow
Posts: 5574
Joined: Mon Jul 19, 2004 4:48 pm

Post by Snow »

I agree ! Parca in Belgia 1999,nu ? Sau SUA ? Of am nevoie de MemoPlus.
When you play the game of trolls, you win or get banned. There is no middle ground.
User avatar
Bossman
Moderator
Posts: 7006
Joined: Thu Aug 08, 2002 3:00 am

Post by Bossman »

Îmi pare rău s-o spun, dar MS este un mare mâncător de kkt ...

Dovada?

http://www.planetf1.com/news/story_19994.shtml
"America has always been a special grand prix for us. Certainly this time it was a very unique grand prix but it was not in our hands. There is nothing we could have done."
http://f1.racing-live.com/en/headlines/ ... 2234.shtml
Asked if the speedway would have been prepared to install the temporary chicane requested by Michelin and their teams in time for the race start, Joie (as in Joie Chitwood, presedintele Indianapolis Motor Speedway) said they were never even asked.

"That decision was out of our control," he said. "We were not privy to that."

Instead, the International Automobile Federation (FIA) rejected the request, which had the support of nine of Formula One's ten teams.

Ferrari, suffering no problems with their Bridgestone tyres, declined to back the plan, and Michelin advised their teams not to race because they couldn't guarantee the safety of the tyres.
N-am putut să facem nimic ca să evităm fiasco-ul ăsta, să moară ce-am pe gard ... yeah, right [smilie=Nice-try.gif]

De ce kilu' meu nu pot să recunoască faptul că situaţia le convenea de minune şi nu aveau de gând să scape din mână o pomană de genul ăsta?
User avatar
Snow
Posts: 5574
Joined: Mon Jul 19, 2004 4:48 pm

Post by Snow »

Uite ce cred eu despre cine conduce F1 acuma :
Attachments
1.JPG
1.JPG
When you play the game of trolls, you win or get banned. There is no middle ground.
User avatar
savantu
Posts: 2096
Joined: Fri Jun 28, 2002 3:00 am

Post by savantu »

Bossman draga , Ferrari nu a participat la dicutiile dintre FIA si echipele cu Michelin din simplul motiv ca nu era problema lor ce se intampla.

Si in plus las-o mai moale cu gargara de doi lei , "solidaritate" , si aminteste-ti de ceva : de unde atata nevoie de solidaritate cu niste echipe care au dat-on bara din cauza lor si numai a lor ( prin intermediul furnizorului de pneuri ) ??? De unde ceri atata iubire frateasca ?

Ferrari au facut exact ceea ce trebuie sa faca o echipa de F1 : a concurat.

In momentul in care au vazut ca ceilalti se retrag ( chestie de care habar n-aveau si regizata penibil de restul apropo ) de la boxe li s-a transmis "go and have fun".Ce trebuiau sa faca ??

*Snip > nici nu vreau sa ma gandesc ce ar fi facut suporterii integrarii in absolut si in iubire frateasca de aici daca Bridgestone ar fi avut o problema similara.

Standarde duble , huh ?
Intel = abbreviation for Intelligence

Oxford Dictionary of English
User avatar
Bossman
Moderator
Posts: 7006
Joined: Thu Aug 08, 2002 3:00 am

Post by Bossman »

Şi mă rog atunci în 2003, în Brazilia, de ce le-a permis FIA celor de la Bridgestone să aducă alte cauciucuri de ploaie în timpul weekend-ului, înainte de cursă? Cumva tot pentru siguranţa piloţilor?
User avatar
sorin
Posts: 4371
Joined: Tue Dec 04, 2001 2:00 am

Post by sorin »

savantu are dreptate, Ferrari n-are de ce să fie învinuită aici...dacă 70% din an nu învaţă la Rezistenţa Materialelor, restul de 30% să nu se prezinte nici ei la examen, din solidaritate? sau să se dea cu cursurile pe masă? atunci noi de ce am mai învăţat?
de remarcat, tot în ceea ce îl priveşte pe savantu, capacitatea lui de a-şi călca peste orgolii şi de a susţine Ferrari, ştiută fiind sponsorizarea de care se bucură din partea AMD
101 lucruri despre mine:
74. conduc Logan. cine zice că în Logan nu este spaţiu? Atâta vreme cât la 120kg pot conduce mereu, liniştit, dintre scaune!
User avatar
ScareDog
Posts: 240
Joined: Sat Aug 23, 2003 8:28 pm

Post by ScareDog »

Si ce bine imi mai parea pana acum ca s-a dus legenda Ferrari, nu mai e monopostul ala smecher care rupe tot... ca nu mai E!!!
Eeeee, se pare ca La Piovra e destul de extinsa si bineinteles ca nu vor ezita niciodata sa traga puncte in situatii penibile (astia in rosu), ca in acest week-end care mi-a mai distrus placerea urmaririi unui sport... cred ca pana la urma bag mana adanc de tot la buzunar, iau o minge de baschet, si singurul sport pe care am sa-l mai vad o sa fie ala practicat de mine pe viu. Si atat!

Tare imi pare rau ca Michelin au reusit sa ajunga in postura asta, fiind ceva mai capabili si mai seriosi decat Bridgestone, dar asta e...

Oricum, tot raul spre bine in a se vedea maiestria lui Michael S. care, nemaibeneficiind de un surplus de cheaturi la masina (pana acum, adica anul asta, mergea cu Ferrari-ul prin cursa cam cum mergeam eu cu ursuletzul 325i benzinar printre dacii...) nu mai reuseste sa castige o cursa decat in aceste conditii incredibile. 6 masini pe pista... 5 adversari... pardon 4... de fapt niciunul, pentru ca nimeni nu isi "aproape" accidenteaza propriul coechipier, oamenii normali au un oarecare simt al conservarii, si al... obrazului.
"Been around the world and found that only stupid people are breeding"
User avatar
savantu
Posts: 2096
Joined: Fri Jun 28, 2002 3:00 am

Post by savantu »

Sunt cateva chestii neclare pe acest thread care induc in eroare multimea.
In primul rand ce a propus FIA la Michelin : rulati mai incet , folositi pneuri noi dar cu penalizare sau schimbati cauciucurile in cursa.

FIA a refuzat sa modifice circuitul ceea ce este absolut normal insa a lasat la alegerea lui Michelin ce optiune va alege.

Iar Michelin a refuzat sa participe

Asa ca va rog s-o lasati mai moale in a arunca cu acuzatii asupra Ferrari si FIA deoarece in cautarea senzationalului s-a pierdut adevarul.....

http://www.formula1.com/race/news/3197/740.html
Intel = abbreviation for Intelligence

Oxford Dictionary of English
User avatar
savantu
Posts: 2096
Joined: Fri Jun 28, 2002 3:00 am

Post by savantu »

Bossman wrote:Şi mă rog atunci în 2003, în Brazilia, de ce le-a permis FIA celor de la Bridgestone să aducă alte cauciucuri de ploaie în timpul weekend-ului, înainte de cursă? Cumva tot pentru siguranţa piloţilor?
Heh ...si Michelin a avut voie sa duca cauciucuri noi , insa e o singura problema : nu poti fabrica un pneu nou intr-o noapte.
Intel = abbreviation for Intelligence

Oxford Dictionary of English
User avatar
Bossman
Moderator
Posts: 7006
Joined: Thu Aug 08, 2002 3:00 am

Post by Bossman »

FIA a refuzat cererea, pentru că Ferrari n-a fost de acord cu şicana ... nu zic că Michelin nu sunt vinovaţi de situaţie, dar Ferrari n-aveau nici o pretenţie la victorie duminică şi dacă au văzut că au şansa să concureze doar împotriva Jordan şi Minardi, au profitat la maxim de ocazie ... it's as simple as that ...
savantu wrote:Heh ...si Michelin a avut voie sa duca cauciucuri noi , insa e o singura problema : nu poti fabrica un pneu nou intr-o noapte.
Eşti tu sigur de chestia asta?
Michelin’s decision to bring in Barcelona specification tyres overnight is not going to be a solution either with Whiting commenting that changing tyres ahead of the race would be ‘breach of the rules to be considered by the stewards’ but on the grounds of safety any affected tyre can be change in the race should it be needed - as normal.
The FIA had also refused to bend any rules to allow the seven Michelin supplied teams to switch to tyres newly arrived from France after those used in practice and qualifying here were deemed unsafe for the race by the manufacturer.
Last edited by Bossman on Mon Jun 20, 2005 1:47 pm, edited 1 time in total.
User avatar
savantu
Posts: 2096
Joined: Fri Jun 28, 2002 3:00 am

Post by savantu »

Bossman wrote:FIA a refuzat cererea, pentru că Ferrari n-a fost de acord cu şicana ... nu zic că Michelin nu sunt vinovaţi de situaţie, dar Ferrari n-aveau nici o pretenţie la victorie duminică şi dacă au văzut că au şansa să concureze doar împotriva Jordan şi Minardi, au profitat la maxim de ocazie ... it's as simple as that ...
FIA a refuzat cererea de a modifica circuitul doar si aia mi se pare absolut normal. Si in plus ar trebui sa citesti declaratiile lui MS si RB depre acest subiect. Cum poti sa pui o sicana la capatul unei zone in care ai peste 330kmh si nimeni nu a testat-o ? Era evident ca o astfel de sicana ar fi fost un risc si mai mare decat pneurile in sine.

Sau ar trebui sa modificam toate circuitele daca se aduna 7 echipe care decid ca nu le convine o curba ??

In al doilea rand , Ferrari nu a stiut ca restul nu vor incepe cursa.Credea ca vor pleca si eventual vor abandona pe parcurs.Ce trebuiau sa faca ?? Sase opreasca ei primii ?Iar in momentul in care au ajuns la start si semaforul era verde era atins rubiconul : nu mai putea da inapoi.
Intel = abbreviation for Intelligence

Oxford Dictionary of English
User avatar
Bossman
Moderator
Posts: 7006
Joined: Thu Aug 08, 2002 3:00 am

Post by Bossman »

savantu wrote:Sau ar trebui sa modificam toate circuitele daca se aduna 7 echipe care decid ca nu le convine o curba ??
În primul rând, au fost 9 echipe, nu 7 ... iar extrapolarea pe care ai făcut-o e fix ca nuca-n temopan ...
User avatar
VDtot
Posts: 1696
Joined: Fri Aug 01, 2003 11:11 pm

Post by VDtot »

N-am vazut pe nici unu sa arunce vina pe Michelin, doar la urma urmei ei sunt principalii vinovati. Cautati vinovati in oricine numai in furnizorul acesta care s-a facut de C***T nu. Sigur domne e ferrari de vina ca "nu e de gasca", iar nesuferitu ala de campion mondial de 6 ori e un nenorocit ca a castigat iar. Cand o sa il vad pe Alonso sau pe Raikonnen cu 6 titluri atunci sa va vad ca ii comparati cu MS. Si DA! Schumacher este un mare campion, un monstru sacru al acestui sport, si cadeti in derizoriu cand il atacati ca nu are valoare. Daca nici el nu are valoare atunci cine...
User avatar
kosmocos
Posts: 1250
Joined: Wed May 21, 2003 12:20 am

Post by kosmocos »

De bine de rau, alea 6 (sase) masini care au concurat au mai tinut lumea in tribune si ma intreb daca nu ar mai fi concurat Ferrari cati oameni ar fi ramas ..... Asa ca eu vad in Ferrari salvatorii cursei de aseara. Daca nu sunteti de acord, argumentati :tongue3:
User avatar
Bossman
Moderator
Posts: 7006
Joined: Thu Aug 08, 2002 3:00 am

Post by Bossman »

VDtot wrote:Si DA! Schumacher este un mare campion, un monstru sacru al acestui sport, si cadeti in derizoriu cand il atacati ca nu are valoare. Daca nici el nu are valoare atunci cine...
Doar din perspectiva unor numere ... pentru mine unul, atât faptul că a încercat să-l buşească pe Villeneuve, ca să îl oprească să ia titlul, cât şi restul măgăriilor pe care le-a făcut de-a lungul timpului, îmi spun multe despre acest "monstru sacru" ... nu îi contest valoarea, fiindcă are cu carul, dar ca şi caracter e departe de un mare campion ...

Ayrton Senna forever [smilie=Respect.gif]
User avatar
sorin
Posts: 4371
Joined: Tue Dec 04, 2001 2:00 am

Post by sorin »

VDtot wrote:N-am vazut pe nici unu sa arunce vina pe Michelin, doar la urma urmei ei sunt principalii vinovati. Cautati vinovati in oricine numai in furnizorul acesta care s-a facut de C***T nu.
în caz că nu m-am făcut suficient de bine înţeles, punctul tău de vedere coincide cu al meu.
101 lucruri despre mine:
74. conduc Logan. cine zice că în Logan nu este spaţiu? Atâta vreme cât la 120kg pot conduce mereu, liniştit, dintre scaune!
User avatar
BetaTester
Posts: 396
Joined: Mon Sep 30, 2002 3:00 am

Post by BetaTester »

Bossman , ma surprinzi neplacut .
LEGE e cuvantul . Asa e legea ca place sau nu asta e , iar chestia cu solidaritatea e chiar hilara . Mi-e greu sa mi-l imaginez pe JT declarand :
- Stiti nenea sponsori , nenea Bridgestone , lume , noi nu concuram ca suntem solidari cu concurenta , adica cu Michelin .
In parateza fie spus , magaria celor echipati cu Michelin e o opera de tupeu : Noi nu concuram ca ne dor cauciucurile , faceti si voi la fel din solidaritate . Tare de tot ce sa zic .... Ma intreb daca tot din solidaritate o sa ia curbele mai incet cei cu Michelin in urmatoarele curse ca sa nu-i dezavantajeze pe cei cu Bridgestone .

Nu te supara dar suna cam asa :
- Mama , da-mi si mie niste bani ca m-a violat unu' Michelin si s-a intunecat intre timp si urla ca din cauza mea n-are cu ce sa ajunga acasa asa ca trebuie sa-i dau bani de taxi ! Respect Michelin !!
Ciudata mentalitate Boss ...

Cat despre MS , daca-ti mai amintesti de ziua fatidica , se afla in spatele lu' Senna inaintea valorosilor vremii si pe primul loc la general deci cum Senna nu mai e , a ramas primul de drept . Ma intelegi ?

Si uite asa mai postez si eu ca sa nu uit senzatia :D
User avatar
Bossman
Moderator
Posts: 7006
Joined: Thu Aug 08, 2002 3:00 am

Post by Bossman »

Beta, te rog frumos, nu am acuzat Ferrari ca nu s-au retras ... nu cred că am scris undeva chestia asta ... ei doar au beneficiat de o situaţie favorabilă lor, care probabil (sau nu, cine ştie) ar fi putut fi evitată cu sprijinul lor, cauzată în ultimă instanţă de regulamentul idiot şi cei de la Michelin.

Cât despre MS ... ţine minte că atunci când a avut de a face cu adversari cel puţin la fel de buni ca el, care aveau şi o maşină cel puţin la fel de bună ca a lui, a făcut multe greşeli copilăreşti ...
User avatar
ScareDog
Posts: 240
Joined: Sat Aug 23, 2003 8:28 pm

Post by ScareDog »

ScareDog wrote: Tare imi pare rau ca Michelin au reusit sa ajunga in postura asta, fiind ceva mai capabili si mai seriosi decat Bridgestone, dar asta e...
Asta ar fi spre vina Michelin...

Cat despre M.S.... monstru sacru... bleahhhhhhhhh

Oricum, inchid calculatorul si ies la aer caci din cauza lui Bossman, aproape mi-au dat lacrimile...
Attachments
In Life Unbeatable - In Death Irreplaceable
In Life Unbeatable - In Death Irreplaceable
rass.jpg (6.04 KiB) Viewed 1125 times
"Been around the world and found that only stupid people are breeding"
User avatar
ice01
Posts: 8413
Joined: Tue Dec 16, 2003 9:15 pm

Post by ice01 »

Damn, nu puteti sa va abtineti ... :crybaby:
User avatar
Le-Martin
Posts: 427
Joined: Sat May 24, 2003 3:43 pm

Post by Le-Martin »

Fratilor, deci FIA a mucit situatia asta la greu.

Exista o regula in F1, din cate stiu eu comform careia daca un pneu nu pare a fi sigur si exista dovezi, acel pneu se poate schimba cu unul uzat dar bun.

Michelin a propus asta, DAR FIA a ales sa nu accepte propunerea spunand ca regula de mai sus se aplica numai in timpul cursei. Au spus ca o echipa este obligata sa se califice si sa participe la cursa cu acelasi set de pneuri. Daca Michelin primea voie sa foloseasca pneurile de schimb pe care le-au adus din Franta ei ar fi incalcat aceasta regula pentru ca s-ar fi calificat pe un set si ar fi participat pe alt set.

Modificarea circuitului prin adaugarea unei sicane a fost DOAR UNA DINTRE SOLUTIILE PROPUSE pe care din nou FIA a refuzat-o.

Apoi, FIA a cam refuzat sa caute alte solutii spunandu-le practic celor 7 echipe cu Michelin ca fie merg pe pneurile alea cu care s-au calificat (si care erau garantate sa bubuie si inca repede) fie nu participa DELOC.

AICI E BUBA. FIA nu este absolut deloc flexibila. Adica, sa zicem ca Mark Webber era singurul pilot al carui set de pneuri avea probleme. Atunci era logic sa NU i se dea voie sa participe la cursa, DACA nu se gasea alta solutie, DAR aici era vorba de 7 echipe adica de 14 masini si de 14 piloti. Regulile trebuie sa permita niste flexibilitate, dar se pare ca aceasta flexibilitate are de prin 2002 incoace (cel putin) scris Ferrari pe ea.

Singura solutie propusa de FIA a fost ca echipele cu pneuri Michelin sa mearga cu o viteza mai mica prin acel viraj si orice depasire a unei limite de viteza ce urma sa fie stabilita sa fie pedepsita. Imaginati-va ca Alonso il are in spate pe Schumi. Sunt aproape lipiti. Vine Virajul 13 si Alonso, in loc sa continue sa il blocheze pe Schumi este nevoit sa incetineasca si sa se lase depasit pentru ca are o limita de viteza. Ce fel de cursa ar mai fi asta?
Si chiar daca limita de viteza ar fi valabila pentru toate echipele, CUM s-ar monitoriza respectarea limitei de viteza? Si oricum, am fi avut probabil un trenulet de masinute de F1 care merg cu 130 la ora in sir indian intr-un viraj unde se pot atinge 330 la ora. NU ar mai fi fost o cursa.


Apoi, despre public, NIMENI, dar NIMENI de la FIA nu s-a dus sa anunte publicul prin statia ce se afla amplasata pe circuit de ceea ce se intampla. Adica aia NU stiau de ce participa doar 6 masini la cursa in timp ce restul de 14 se retrag dupa NUMAI 1 tur.


BUBA este ca Michelin a gresit. Au recunoscut asta DE VINERI. ADICA DE VINERI PANA DUMINICA AU VORBIT CU FIA SA GASEASCA O SOLUTIE, DAR FIA A ZIS NU LA TOATE PROPUNERILE

Uite ce zice FIA:
Formula One is a sporting contest. It must operate to clear rules. These cannot be negotiated each time a competitor brings the wrong equipment to a race.
DAR acesta nu este un campionat al pneurilor. NU e vina celor 7 echipe ca furnizorul lor de pneuri a dat gres. NU EXISTA UN CAMPIONAT AL PNEURILOR CI DOAR AL PILOTILOR SI AL ECHIPELOR


Cat despre Ferrari, ce sa mai. Aveau tot dreptul sa participe si sa se opuna solutiilor. E dreptul lor si si l-au exercitat. Modul in care au facut-o insa e josnic. Nu numai ca au folosit ordine de echipa ca sa il scoata pe MS invingator, desi Rubens era CLAR mai rapid si in acest moment lupta amandorura pentru campionat nu prea mai are sanse (reale). Apoi chiar se lauda cu technical knock-out.

DAR ei chiar daca erau sau nu de acord cu vreo solutie, tot degeaba era, pentru ca FIA decide...

Prea multa politica si un prea extins joc de interese vor duce la distrugerea F1.

Poate ne reprofilam pe CART, ca tot il dau pe EuroSport.




Va urma...
Zombies = the communist product of tampering with science and opposing democracy
User avatar
savantu
Posts: 2096
Joined: Fri Jun 28, 2002 3:00 am

Post by savantu »

Le-Martin wrote:....Abureala ieftina si multa...

...

Lipsa ta de onestitate este infioratoare si in plus vad ca iti este imposibil sa intelegi logica din spatele declaratiei FIA care este de o rationalitate incredibila.

http://www.formula1.com/race/news/3209/740.html

Acolo spune negru pe alb :

1.FIA nu a acceptat introducerea unei sicane din motive clare si obiective. ( vezi link )

2. FIA a acceptat celelalte propuneri ( pneuri noi doar ca erau la fel de varza , limitare viteza si alte chestii )

3. Cele 7 echipe au refuzat sa accepte limitarea de viteza daca echipele cu Bridgestone nu erau incetinite si ele. Asta mi se pare cea mai grosolana porcarie si lipsa de respect posibil.Sunt de-a dreptul socat ca au putut sa faca asa ceva si respectul meu pt. echipele respective este 0 barat.

4. Limitarea de viteza nu insemna nimic daca vroia oricine putea sa zburde cu 350 la ora prin virajul 13.Ideea era : daca'ti pasa de siguranta personala reduci , altfel dai drumul.

5. Nici organizatorii , nici FIA nu a avut habar ca se vor retrage inainte de cursa.

6. Regulamentul propune echipelor sa aiba un set de cauciucuri mai putin performante dar fiabile in rezerva.nici o echipa Michelin nu a avut asa ceva.

7. Le-Martin esti penibil.Las-o mai moale ca incepi sa minti cu nerusinare.

=D>
Last edited by savantu on Tue Jun 21, 2005 11:32 am, edited 1 time in total.
Intel = abbreviation for Intelligence

Oxford Dictionary of English
User avatar
Darth Vader
Posts: 1842
Joined: Wed Apr 09, 2003 1:12 pm

Post by Darth Vader »

Ice,Savantu, Le MARTIN chill. Stati calmi, presupun ca putem discuta ca si niste oameni civilizati....

Ca a fost FIA de vina ca a fost MICHELIN nu cred ca mai conteaza. Conteaza ca EUROPENII s-au facut de BAFTA in statele unite ale americii.
1. Alpha-100, DT 18-70mm F/3.5-5.6; DT 75-300mm F/3.5-5.6 ; Tamron SP AF90mm F/2.8; Manfrotto 190XPROB; RC322
2. Nikon D300, Nikon Nikkor 50mm f 1.4, AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED , Tokina ATXProDX 12-24mm F/4.
3. Sony DSC -H5
User avatar
Radoo
Posts: 2678
Joined: Tue Dec 02, 2003 11:45 am

Post by Radoo »

Nu prea postez eu pe la rubricile astea, da' sa nu zic ca n-am vazut si eu o cursa sezonul asta :) Ei.. ia ghiciti.. am vazut cursa curselor in care se invarteau intr-o elipsa (aproape elipsa, k au schimbat niste sicane pe-acolo) 6 concurenti :d :d :d :d A fost plictisitoare cursa, mai putin momentul cand a iesit saracu Baricelo in decor/nixip/pietris/ce-a mai fi :) Ce pot zice: Bridgestone rulles :))))))))))))))))))))))))))))) Eu ma bucur pentru Ferrari (chit k s-a cam plictisit lumea k ei castigau pana acum, k ei au drept de veto la reguli... tralala), ei si-au facut datoria - au luat punctele - in Formula 1 e vorba de bani mai mult decat de de fairplay; dacă aia si-au luat Michelin si au fost proaste, asta e vina la cei de la Ferrari sau a celorlalte echipe care au mai ramas in cursa?? La o adica, dacă nu se schimba regulamentul anul asta, tot Ferrari era pe primul loc.. mare lucru o cursa in +/- care, zic eu, a fost castigata pe drept (pilotii n-au nici o vina, si nici MS, nici Baricelo nu erau entuziasmati k au castigat). Cel mai mult ma bucur pt. pilotul care a luat locul 3 :d Ala era in extaz.. nu mai are el norocul de a lua locul 3 prea curand :laughing6: =D>
Old nickname: Rayden

PC Garage - discount 1% folosind voucher-ul A6IDCLSW
User avatar
sorin
Posts: 4371
Joined: Tue Dec 04, 2001 2:00 am

Post by sorin »

eu unul nu înţeleg la ce vă mai foloseşte? cursa a trecut, faptul e consumat şi pe lângă greii care fac legea acolo, suntem nişte desculţi care ne certăm degeaba. creşte tesniunea, scade durata de viaţă... tsk tsk, not good!
s-a spus tot ce era de spus,s-au înşirat toate argumentele şi toate punctele de vedere, atâta vreme cât nu aduceţi ceva absolut nou, luaţi o pauză.
savantu, îţi vei edita primul smilie!
101 lucruri despre mine:
74. conduc Logan. cine zice că în Logan nu este spaţiu? Atâta vreme cât la 120kg pot conduce mereu, liniştit, dintre scaune!
User avatar
Le-Martin
Posts: 427
Joined: Sat May 24, 2003 3:43 pm

Post by Le-Martin »

savantu wrote:
Le-Martin wrote:....Abureala ieftina si multa...

...

Lipsa ta de onestitate este infioratoare si in plus vad ca iti este imposibil sa intelegi logica din spatele declaratiei FIA care este de o rationalitate incredibila.

http://www.formula1.com/race/news/3209/740.html

Acolo spune negru pe alb :

1.FIA nu a acceptat introducerea unei sicane din motive clare si obiective. ( vezi link )

2. FIA a acceptat celelalte propuneri ( pneuri noi doar ca erau la fel de varza , limitare viteza si alte chestii )

3. Cele 7 echipe au refuzat sa accepte limitarea de viteza daca echipele cu Bridgestone nu erau incetinite si ele. Asta mi se pare cea mai grosolana porcarie si lipsa de respect posibil.Sunt de-a dreptul socat ca au putut sa faca asa ceva si respectul meu pt. echipele respective este 0 barat.

4. Limitarea de viteza nu insemna nimic daca vroia oricine putea sa zburde cu 350 la ora prin virajul 13.Ideea era : daca'ti pasa de siguranta personala reduci , altfel dai drumul.

5. Nici organizatorii , nici FIA nu a avut habar ca se vor retrage inainte de cursa.

6. Regulamentul propune echipelor sa aiba un set de cauciucuri mai putin performante dar fiabile in rezerva.nici o echipa Michelin nu a avut asa ceva.

7. Le-Martin esti penibil.Las-o mai moale ca incepi sa minti cu nerusinare.
Sincer, tu nu vrei sau nu stii sa citesti. Eu nu am mintit in post-ul meu, dar tu pui chestii din burta ta.

Eu am zis ca FIA nu a acceptat sicana, dar nici nu am zis ca trebuiau sa faca asa ceva. DAR, sicana era doar una dintre solutiile propuse, iar toate solutiile propuse de catre cele 7 echipe + Michelin au fost refuzate.

Una dintre solutii a fost sa le permita celor 7 echipe sa schimbe pneurile (despre care NU se stie daca erau sau NU sigure) si apoi aceste 7 echipe sa primeasca penalizari. S-a vehiculat re-aranjarea grilei de start cu cele 3 echipe pe Bridgestone in fata, apoi s-a mai propus ca cele 7 echipe cu Michelin sa primeasca un minut penalizare, etc. FIA a spus nu la TOATE propunerile.

SINGURA propunere a fost cea ca echipele cu Michelin sa accepte acea LIMITARE de viteza, ce ar fi fost foarte greu de implementat, supravegheat si pe deasupra ar mai fi si facut cursa complet INUTILA. Am prezentat situatia ipotetica dintre Alonso si Schumacher in post-ul meu precedent. SI mai grav ar fi fost daca Alonso vine sa il ia cu un tur pe unul de la Minardi si nu poate pentru ca trebuie sa mearga cu limitare in Virajul 13.

Aceasta solutie cu limitarea era STUPIDA, NESIGURA si EXTREM DE DIFICIL DE IMPLEMENTAT. FIA a dat dovada de o idiotenie pura in acest caz.

S-a mai propus ca in loc sa mearga pe VIRAJUL 13, cele 7 echipe sa foloseasca linia boxelor si sa mearga pe acolo cu 120 la ora MAXIM. Alta idee stupida pentru ca ar fi insemnat ca 14 masini sa se inghesuie pe acea linie, obstructionand opririle la boxe si crean NENUMARATE oportunitati de accidente ce ar fi putut avea urmari FATALE. Ia gandeste-te ca intr-un spatiu foarte mic, 2 monoposturi se izbesc la peste 100 la ora, bucati din ele ii lovesc pe mecanici, pe cei care stau pe margine pentru strategii (vis-a-vis de boxe) si poate mai atingeau si vreo pompa din aia de benzina de mai aveam si un incendiu.

Logic ca cele 7 echipe au cerut si incetinirea celor echipati cu Bridgestone. Altfel ce sens mai avea sa participi la cursa. LIMITAREA AIA DE VITEZA INSEMNA CATE O PENALIZARE GRAVA PE FIECARE TUR, TIMP DE 73 DE TURURI, ce rahat de cursa mai iesea?

Cele 7 echipe au spus ca ACCEPTA sa fie penalizate INAINTE DE STARTUL CURSEI. Ceea ce era si logic si de bun simt. Iar penalizarile propuse erau grave, destul de greu de recuperat, DAR permiteau echipelor sa isi duca linistite cursa pana la capat.

Michelin a declarat ca pneurile de schimb pe care le aduceau din Franta nu erau 100 % siguri ca ar fi rezistat pentru ca NU erau concepute pentru circuitul de la Indy ci pentru Spania.

Si faza pe care FIA o tot flutura in fata presei ca e vina celor de la Michelin ca nu au avut deja la ei pneuri de rezerva, ei bine nici Bridgestone nu au avut pneuri de rezerva, chiar Michael Schumacher a declarat asta.

Dar Bridgestone furnizeaza pneuri TUTUROR echipelor din CART, campionat care vine si alearga pe circuitul asta, desi doar pe oval. DAR in felul asta, Bridgestone avea de cu mult timp inainte de cursa informatii despre asfaltul de pe circuit ( pentru ca e acelasi si pe oval si pe traseul de F1) cat si despre cerintele Virajului 13.

Deci Bridgestone aveau lectiile mai bine facute si NU SPUN CA AU TRISAT. BRAVO LOR.

Michelin e de vina pentru ca pneurile lor au fost de 2 lei. ASTA DA. Dar nu sunt ei de vina pentru ca FIA nu a fost in stare sa gaseasca o solutie, sau sa fie dispusa sa accepte o solutie in afara de cea STUPIDA propusa de ei.

Savantule, te rog frumos mai citeste si altceva in afara de ceea ce declara FIA.

EU nu iau partea nimanui, pentru ca nu spun aici ca Michelin aveau dreptate, ca cele 7 echipe aveau dreptate, sau ca altcineva avea dreptate.

Pur si simplu vreau sa arat ca FIA a fost complet depasita de situatie, ca nu a fost capabila sa gandeasca flexibil si ca in continuare conduce cu o mana TIRANICA destinul F1 dupa bunul plac, pentru interpretarea FIA a regulamentului pare sa se schimbe dupa cum bate vantul.

Daca ceva de aici nu iti este clar, te rog, re-citeste acest post si cel de dinaintea lui, apoi cauta declaratiile de presa de la mai multa lume, nu numai de la FIA, si mai vorbim.

F1 este un campionat de piloti si echipe, nu de pneuri. NU a fost aici un caz in care o echipa, SINGURA sa fi ales pneuri proaste. Daca aceasta ar fi fost situatia, acea echipa merita exclusa din cursa pe motive de securitate. DAR aici a fost vorba de altceva, un furnizor de pneuri nu si-a facut treaba cum trebuie, iar 7 echipe, adica 14 masini, adica 14 piloti au fost exclusi din cursa ca si cum vina a fost a lor. Excluderea a fost proprie si nu din partea FIA, dar FIA nici nu a vrut sa auda de alte solutii de cele IDIOTICE propuse de ea.

Vina e a lui Michelin pentru pneurile defecte si a lui FIA pentru cretinitate.

Pe mine asta ma doare, faptul ca FIA a penalizat echipele cand ele NU au nici o vina. Chestia ca cineva a venit cu echipament de prasta calitate e corecta, dar nu e vorba de o singura echipa ci de 2/3 din grila. Situatiile sunt diferite si trebuiau tratate complet diferit, dar FIA nici nu a vrut sa auda.
Zombies = the communist product of tampering with science and opposing democracy
User avatar
Zâna Măseluţă
Admin
Posts: 10743
Joined: Tue Dec 31, 2002 2:52 pm

Post by Zâna Măseluţă »

Topicul este pentru F1, păreri, fani, etc, nu interesează pe nimeni ce mănâncă unul sau altul pe forum, forma capului sau unde are localizat creierul. Atacaţi ideea cu argumente nu cu smileyuri care mişcă din fund.

[mod][/mod]
Lumea mă invidiază că beșina mea miroase tare cade omu din picioare
User avatar
Fiorano
Posts: 232
Joined: Fri Oct 17, 2003 10:16 am

Post by Fiorano »

[mod]Concluzia este urmatoarea : sunteti penibili... n-am cuvinte... <<< asta n-are nici o legatura cu Formula 1 - ati fost deja avertizati sa va rezumati la ceea ce are legatura cu F1 - john [/mod]
Cat despre cursa evident ca a fost plictisitoare, dar orice om normal isi da seama ca a fost doar vina Michelin, alta data vor testa pneurile si nu se vor prezenta in astfel de situatii jenate.
Ferrari evident ca trebuiau sa profite, cei care sustin contrariul sunt orbi in gandire, pt ca eu sunt sigur ca pusi in fata faptului ar fi procedat la fel(din zeci de motive).
Despre M.Schumacher ce pot sa spun decat ca este cel mai bun, dar varsta isi spune cuvantul si nu ami este cel din 1997-2000, asa ca pana cand se va retrage inca il voi sustine, dupa care il astept pe Aloso la Ferrari.
Numa bine.
Wana fly kid... ?
Barton@2200Mhz, 512MB@2-3-3-6-1T(Kingmax433-TSOP), Asus KT600, A6600TD(500/660), Maxtor 120GB SATA, Fortissimo III, TEAC PM1800
User avatar
ice01
Posts: 8413
Joined: Tue Dec 16, 2003 9:15 pm

Post by ice01 »

F1.com wrote:The FIA has ordered the seven Michelin teams to appear at a hearing of its World Motor Sport Council on Wednesday June 29 following their controversial withdrawal from the US Grand Prix.
The seven teams due to appear before the FIA next week are BAR, McLaren, Red Bull, Renault, Sauber, Toyota and Williams
Incepe show-ul si deja incep sa se faca resimtite efectele negative ale grotescului petrecut la INDIANAPOLIS ...

Iata cateva comentarii interesante referitoare la cea ce este numit FORMULA 0, si uite vinovatii ptr care noi am purtat atatea discutii din lipsa de FORMULA 1 ...
GS.ro wrote:
De ce a greşit Michelin?
Pentru că nu a învăţat din greşeli. Şi anul trecut, gumele Michelin au avut probleme aici, producîndu-se pene în plin rulaj. În plus, pista din Indianapolis fusese reasfaltată, dar nu s-a ţinut cont de asta. Se pare că nici una dintre cele două variante de pneuri de uscat propuse de Michelin - dintre care echipele trebuiau să aleagă una pînă vineri, la ora 08:00 - nu ar fi rezistat. Cele trei echipe Bridgestone au plătit pînă acum în acest sezon preţul pentru că au avut gume din componente mai tari - mai rezistente, dar mai puţin eficiente - şi nu era logic să fie dezavantajate. În acelaşi timp, Bridgestone are experienţă în cursele de anduranţă pe oval, iar Michelin nu. Francezii au mai greşit într-un punct: au insistat pe lîngă echipe să boicoteze cursa, deşi unii piloţi - de exemplu, cei de la Williams şi Raikkonen - şi-ar fi asumat riscul de a concura.

De ce a greşit FIA
De ani de zile, federaţia nu ţine cont de părerea majorităţii teamurilor, cum s-a mai întîmplat în scandalul testelor, cei de la Ferrari fiind lăsaţi să testeze nelimitat, în timp ce restul de 9 formaţii au semnat un acord pentru limitarea kilometrilor. FIA e vinovată pentru că nu a vrut o soluţie de compromis. A fost varianta ca "echipele Michelin" să plece din spatele celorlalte, apoi modificarea virajului cu turnantă, ca ultimă variantă se pare că s-a propus chiar ca Marele Premiu să se ţină, dar fără să se atribuie puncte pentru echipele Michelin. FIA a rămas pe poziţii şi a greşit. Trebuia găsită cu orice preţ o soluţie de compromis. În fond, sfatul către Michelin - de a recomanda piloţilor să încetinească pe turnantă - a fost extrem de cinic, pentru că nu există pilot pe lume să facă asta. Cine ar fi răspuns dacă murea un pilot, în condiţiile în care şi cei de la Michelin se spălaseră pe mîini, sfătuind formaţiile lor să nu concureze? Ar fi răspuns pilotul.

De ce a greşit Ferrari
La un moment dat, 9 formaţii erau de acord cu modificarea virajului, dar s-a opus Ferrari. Nu cred că respectiva formaţie ar trebui blamată. Pînă la urmă, de ce să plătească o greşeală Michelin? Totuşi, trebuia să coopereze la găsirea unei soluţii, întrucît pierderea de imagine în State - piaţă extrem de importantă pentru Ferrari - a fost imensă. Ferrari a cîştigat 18 puncte, cîteva locuri în clasament, dar a pierdut enorm
Ca si o concluzie, toata lumea a avut o parte de vina ptr dezastrul de la Indianapolis ...

Si ca sa mai detensionam un pic atmosfera, uite si o ilustratie elocventa ....
Attachments
carica-1174511225a5f644a541e_450_551_.jpg
User avatar
Le-Martin
Posts: 427
Joined: Sat May 24, 2003 3:43 pm

Post by Le-Martin »

EXACT ceea ce spuneam mai sus, plus inca alte cateva puncte FOARTE bune.
Zombies = the communist product of tampering with science and opposing democracy
User avatar
raptor
Posts: 546
Joined: Thu Jul 03, 2003 10:25 pm

Post by raptor »

FIA reveal Michelin team charges
The seven Michelin teams who pulled out of Sunday’s race at Indianapolis are to face charges of breaching the International Sporting Code by committing "one or more acts prejudicial to the interests of a competition, namely the 2005 United States Grand Prix, and/or to the interests of motor sport generally."
Ron Dennis (GBR) McLaren Team Principal talks with Flavio Briatore (ITA) Renault Team Principal on the grid. Formula One World Championship, Rd 9, United States Grand Prix, Race, Indianapolis, USA, 19 June 2005
The BAR team discuss the Michelin tyre safety issue. Formula One World Championship, Rd 9, United States Grand Prix, Race, Indianapolis, USA, 19 June 2005 (L to R): Tsutomu Tomita (JPN) Chairman of Toyota Racing and Toyota Team Principal talks with Nick Fry (GBR) BAR Team Principal and Christian Horner (GBR) Red Bull Racing Sporting Director. Formula One World Championship, Rd 9, United States Grand Prix, Race Day, Indianapolis, USA, 19 June 2005

Nick Shorrock, Director of Michelin F1 Activities leaves an extraordinary meeting between team owners, Michelin, drivers, the FIA and circuit organisers to decide how to hold the GP. Formula One World Championship, Rd 9, United States Grand Prix, Race Day, Indianapolis, USA, 19 June 2005 An extraordinary meeting between team owners, Michelin, drivers, the FIA and circuit organisers to decide how to hold the GP. Formula One World Championship, Rd 9, United States Grand Prix, Race Day, Indianapolis, USA, 19 June 2005
In identical letters to the seven team bosses published by the FIA on Tuesday, Formula One’s governing body, who has summoned the teams to appear before the World Motor Sport Council next Wednesday, listed a number of charges.

The charges given are that, according to the FIA, each team:

• failed to ensure that they had a supply of suitable tyres for the race
• wrongfully refused to allow their cars to start the race
• wrongfully refused to allow their cars to race, subject to a speed restriction in one corner which was safe for such tyres as they had available
• combined with other teams to make a demonstration damaging to the image of Formula One by pulling into the pits immediately before the start of the race
• failed to notify the stewards of their intention not to race, in breach of Article 131 of the FIA Formula One Sporting Regulations.

Article 131 states: "The starting grid will be published four hours before the race. Any competitor whose car(s) is (are) unable to start for any reason whatsoever (or who has good reason to believe that their car(s) will not be ready to start) must inform the stewards accordingly at the earliest opportunity and, in any event, no later than 45 minutes before the start of the race.”

The FIA told the teams they will be sent a full dossier of the charges within the next 24 hours and invited them to send any comments they should have in writing prior to their meeting with the Council in Paris on June 29.
se pare ca fia nu se dezminte, ce ar mai fi daca dupa un grand prix ratat, cele 7 echipe ar mai fi si penalizate.

Si apropo de flexibilitatea regulamentului, in cart cred, era pe eurosport pe la 11 noaptea, cine depaseste pe steag galben sau sub sc este doar repozitionat, nu penalizat sever, au si vreo 10 sec parca de putere in plus, vreo 50cp, ceva gen nos probabil si accentul se pune pe spectacol, nu pe impunerea unor reguli fixe indiferent de situatie.
For a list of all the ways technology has failed to improve the quality of life, please press three.
User avatar
Bossman
Moderator
Posts: 7006
Joined: Thu Aug 08, 2002 3:00 am

Post by Bossman »

wrongfully refused to allow their cars to start the race
Asta e super tare ... adică toată lumea ştia că dacă or să concureze, gumele Michelin n-or să reziste dar acum echipele sunt trase la răspundere fiindcă nu şi-au lăsat piloţii să ia startul ... beton logica, n-am ce spune ...
User avatar
ice01
Posts: 8413
Joined: Tue Dec 16, 2003 9:15 pm

Post by ice01 »

Bossman wrote: Asta e super tare ... adică toată lumea ştia că dacă or să concureze, gumele Michelin n-or să reziste dar acum echipele sunt trase la răspundere fiindcă nu şi-au lăsat piloţii să ia startul ... beton logica, n-am ce spune ...
Pai cineva trebuie sa plateasca si ala nu va fi niciodata Bernie ... El este genul tipic de evreu, care cand zice ca ia ... ia iar cand zice ca da ... zice ... [smilie=Nice-try.gif]
Logica este ca federatia s-a spalat pe maini, sunt curios cum vor reactiona cele 9 echipe, care nu sunt chiar ciuriburi in F1, ba chiar sunt printre cele mai importante, doua dintre ele fiind in acest moment favorite la titlu ... O sa iasa o sarba in caruta de toata frumusetea, si este posibil sa avem un campionat in paralel cu F1, mai repede decat se astepta toata lumea ...
User avatar
Le-Martin
Posts: 427
Joined: Sat May 24, 2003 3:43 pm

Post by Le-Martin »

Este oficial, BMW a cumparat echipa de F1 Sauber. De anul viitor vom aveam o echipa oficiala BMW in F1. Cat despre relatia cu Williams F1 nu este inca nimic clar. Din cate se stie, BMW au contract cu Williams pana la finalul lui 2006, dar BMW spune acum ca pentru Williams sunt dispusi sa continue furnizarea de motoare in 2006, dar daca aceasta se va face in mod gratuit (pentru ca aveau contract) sau pe bani (adica acel contract nu mai e valabil) ramane de vazut.

In citatul de mai jos scrie ca Williams si BMW erau "legati" pana in 2009, dar pe net am gasit ca acel contract era "de fier" numai pana la finalul lui 2006, restul perioadei fiind optionale...

Ma intreb ce se va intampla cu echipa Williams sau cu Peter Sauber...

Villeneuve avea contract si anul viitor (2006) cu Sauber, dar il vor pastra BMW?

Ce se intampla cu Massa care e practic baiatul lui Ferrari ?

Echipa BMW va ramane pe pneuri Michelin sau vor trece pe Bridgestone (care i-ar primi SIGUR cu bratele deschise si un contract bun)?

Multe intrebari, dar va mai dura ceva pana se vor clarifica treburile....
German car maker BMW announced Wednesday it had bought Swiss Formula One team Sauber and that a BMW-managed team will contest the Formula One World Championship as early as 2006.

Sauber and Credit Suisse bank sold a majority interest in the Sauber Holding to BMW effective January 1, 2006.

"This decision is a strong, long-term affirmation of BMWs commitment to Formula One," said Burkhard Goschel, BMW board member for development and purchasing. "We anticipate that Formula One will emerge strengthened from the current restructuring phase and that it will continue to represent the top echelon of motor sport for the future as well. For BMW, Formula One is thus the right platform for demonstrating our competence as a car manufacturer."

"With a team managed by BMW we will, as of next year, take on responsibility for the entire package, which will include the key factors of the chassis, tyres and drivers," said Goschel.

Sauber team principal Peter Sauber said: "For Sauber, the partnership with BMW is an ideal solution as it supports the two goals which have always been paramount for me. Firstly, to offer the team the possibility of improving their sporting performance, and secondly, to safeguard the site at Hinwil and the jobs of todays 300-strong workforce."

Sauber said the costs involved in runing a Formula One stable were increasingly prohibitive for private teams.

"The involvement of six car manufacturers has resulted in significant changes to Formula One in recent years. For the private teams in particular, it has become increasingly difficult to secure solid financing which enables the achievement of sporting success as well," Sauber said.

It is a blow for British team Williams, who have been exclusive partners with BMW since returning to Formula One in 2000. BMW's contract to supply Williams with engines runs to 2009 but contains get-out clauses.

And BMW's Goschel said: "Naturally this decision impacts on our partnership with WilliamsF1. We want to discuss the future options together with WilliamsF1 in order to find the right way forward for both sides."

"What that future will look like will be decided over the next weeks," added Mario Theissen, BMW Motorsport director. "Irrespective of that decision, we are concentrating on the current season. We still have quite a few goals for this year and we will apply all our powers and professionalism to implement them together with WilliamsF1."

Sauber's engines are currently supplied by Ferrari. The relationship between BMW and former world champions Williams has deteriorated in recent months.

Williams raced with Renault engines from 1989 to 1997 when they won five constructors' championships and four drivers' titles. They also won two constructors' crowns and one drivers' championship with Honda between 1983 and 1987.

WilliamsF1 has yet to make any official comment.
EDIT:
Statement from Sauber

22/06/2005

Sauber and Credit Suisse are selling a majority interest in the Sauber Holding to BMW effective 1 January 2006, thus creating the basis for sporting success as well as the future of the factory with its 300 employees at the Hinwil location. As of 2006, the German manufacturer will enter a BMW managed team in the Formula One World Championship.

BMW is acquiring shares from Peter Sauber and will successively take over the shares held by Credit Suisse by the end of 2008. Peter Sauber will continue to hold some of his shares and will assist BMW as an adviser, but withdraw from his operational responsibility. The factory in Hinwil will continue to exist as a legally independent Swiss company affiliated to BMW Motorsport. To achieve the established objectives, BMW will increase the number of employees in Hinwil.

"For Sauber, the partnership with BMW is an ideal solution," said Peter Sauber, "as it supports the two goals which have always been paramount for me: firstly, to offer the team the possibility of improving their sporting performance, and secondly, to safeguard the site at Hinwil and the jobs of today’s 300-strong workforce.

"The involvement of six car manufacturers has resulted in significant changes to Formula One in recent years. For the private teams in particular, it has become increasingly difficult to secure solid financing which enables the achievement of sporting success as well. For some years, I have also been thinking in terms of succession planning – in the light of the very specific demands of Formula One, that is no easy matter.

"The partnership with BMW guarantees continuity," he added. For that reason, too, it represents an ideal solution, because I know it will give the workforce a very good outlook. Over more than 35 years, I have guided this company through often stormy seas, which is why it is so important for me to know that it will be in goods hands in future as well."

EDIT 2:
As BMW confirms that it is to enter F1 in its own right, having bought a major slice of Sauber, the big question is, whose engines will WilliamsF1 use in 2006?

Speaking at today's press conference in Munich, BMW's Mario Theissen admitted that buying into the Grove outfit was never really an option, since the German manufacturer wanted a majority shareholding, something that Frank Williams and partner Patrick Head were never likely to agree to.

"The majority share in Williams has never been in the offing and we have never discussed it," Theissen told journalists. "The step we take now makes sense only if it is a perfect match, which means we can weld two teams together that they form a unified team in the future. This came about through our talks with Sauber and the result is the decision we announced today."

However, the German manufacturer is keen to retain its relationship with the English team, and was at pains to stress that should WilliamsF1 wish to continue, it would have parity - engine-wise - with BMW's own team.

"We had successes, with Williams," said Theissen, "we were stimulating each other and we are well prepared for the future and we want this success, we want this success this year without any restriction, we want to win races during this season and we would be very happy if Williams will use the BMW engine for next season and this will be the topic of the next talks that we will have.

"If we give engines to a second team the engines will have BMW stenciled on it," he continued, "they won't be second rate or second class engines, we want to develop one type of engine, there is one ambition behind this but does not make sense to have two types of engines during the season so a second team will use and operate the same engines as the first team," he added.


WilliamsF1 has yet to react, consequently there is much speculation as to what the English team might choose to do.

BMW will be under no illusions, it is not going to be able to build a winning team from scratch, therefore a continued relationship with WilliamsF1 would be to the German manufacturer's advantage.

However, in the long term, WilliamsF1 will need to look for a new partner.

There has been talk of WilliamsF1 re-establishing its relationship with Honda, with which it enjoyed success in the 1980s, however BAR's 45% stake in BAR means that this is unlikely.

There has been talk of Toyota supplying engines to the Grove team, and re-badging them as Lexus.

On the other hand, Frank Williams could opt to return to where it all began, and place a Cosworth in the back of the FW28.

Speaking at Indianapolis on Friday, Frank Williams hinted that a decision may already have been made. Talking about 'Independent teams', Williams said: "Are we an independent team? We certainly are. We've managed to get through merit a freebie engine but next year, maybe, we have to pay engines."
Parca ar suna bine un Williams - Cosworth, mai ales ca noul V8 al lui Cosworth este anuntat ca fiind printre cele mai bune, iar Cosworth are cea mai bogata experienta in motoare V8 de competitie construind asemenea motoare pentru F1 in trecut si IRL, CART in prezent...




EDIT 3:
How BMW got a cheap deal over Sauber

Peter Sauber, Canadian GP 2005
© The Cahier Archive

Credit Suisse is selling its shareholding in the Sauber team over a three-year period to BMW. In the same period, Credit Suisse will remain an official partner of the team. That would seem to suggest that the price of the purchase is going to be fairly low as the Swiss bank will probably be getting free advertising for three years. Given that the bank was putting in around $17m a year, it is fair to say that such a situation would be worth around $50m to the bank, which means that the actual sale price could be next to nothing.

Credit Suisse owned 63.25% of the shares in the team. Peter Sauber retained the rest and held all the voting shares so he will have had to have been bought out by BMW and we believe that he will have had much more money than Credit Suisse, at least in terms of cash, although his deal is sure to phased as well, to spread the purchase cost over a number of years. The opportunity to acquire the team cheaply was presumably the primary motivation in the purchase for BMW because at the moment there is little logic in paying out huge sums of money at a time when F1 is in complete crisis. There will need to be considerable investment in the team's facilities in Hinwil and in a facility in Munich, which we understand has been ready and waiting for some time, but with BMW now in a position not to have to fund Williams as well, this will mean that the money that was going to Grove will now go into Sauber.

Although BMW is saying that it is the first time that the company has entered F1 in its own right, the company did run a works Formula 2 programme in the 1960s and the cars were often raced in F1 events. The decision to enter F1 is a vote of confidence in the sport at a time when there is much chaos and the news also strengthens the position of the automobile manufacturers in F1.

"This decision is a strong, long-term affirmation of BMW's commitment to Formula 1," says BMW's Burkhard Goeschl. "We anticipate that F1 will emerge strengthened from the current restructuring phase and that it will continue to represent the top echelon of motor sport for the future as well. For BMW, Formula 1 is thus the right platform for demonstrating our competence as a car manufacturer. We want to discuss the future options together with Williams F1 in order to find the right way forward for both sides. We do not expect instant success from the new constellation, but we are convinced that we have chosen the right path for the long term."

BMW will continue its commitment to touring car racing - both in the new World Touring Car Championship and in leading individual events such as 24-hour races. Formula BMW with its four series in Asia, Britain, Germany and North America will also continue.

Peter Sauber says that the BMW is "an ideal solution" because it will improve the team's performance and safeguard the jobs of the people at Hinwil.
Zombies = the communist product of tampering with science and opposing democracy
User avatar
ice01
Posts: 8413
Joined: Tue Dec 16, 2003 9:15 pm

Post by ice01 »

Le-Martin wrote: Ma intreb ce se va intampla cu echipa Williams sau cu Peter Sauber...
Da, o intrebare foarte buna, mai ales in ce ii priveste pe cei de la Williams, nu vor gasi foarte usor un furnizor de motoare, mai ales ca nu vin cu o reputatie foarte buna la constructori in ultimi ani ... In plus de asta, nimeni nu prea mai este incantat sa investeasca in F1. La un moment dat ciculau zvonuri ca s-ar dori o implicare a concernului VW/AUDI care sa vina cu motoare Porsche sau AUDI, dar nu cred ca deocamdata se pune problema, dar cine stie ...
Le-Martin wrote:Villeneuve avea contract si anul viitor (2006) cu Sauber, dar il vor pastra BMW?
In mod sigur nu ! Aici pot sa pun pariu, BMW nu il va vrea pe Villneuve, nu a dovedit nimic in acest an dupa intoarcerea lui in F1, ba chiar i-a dat MASSA peste nas la fiecare cursa. BMW isi doreste de multa vreme un titlu, si ptr asta va promova piloti, LIUTZZI are sanse mari sa ia un loc acolo in dauna lui Villneauve !
Le-Martin wrote:Ce se intampla cu Massa care e practic baiatul lui Ferrari ?
O fi el baiatul lui FERRARI, dar daca ii ofera BMW un contract bun si un loc de titular, de ce nu ar ramane ?!
Le-Martin wrote:Echipa BMW va ramane pe pneuri Michelin sau vor trece pe Bridgestone (care i-ar primi SIGUR cu bratele deschise si un contract bun)?
Aici deja va fi un adevarat razboi, insa BMW vor fi cei care vor decide. Pana acum MICHELIN s-au dovedit cu mult mai performante in dauna celor de la BRIDGESTONE, daca cei din urma nu fac nimic in scurt timp, MICHELIN cred ca vor avea castig de cauza, dar ramane de vazut, mai ales acum si cu scandalul care cutremura FIA si nu numai ...

Le-Martin wrote:Multe intrebari, dar va mai dura ceva pana se vor clarifica treburile....
Probabil pana la sfarsitul acestui sezon, multe intrebari se vor lamurii, desi abia la anul vom stii cu exactitate ce si cum ...
Eu unul ma bucur ptr BMW, din pacate Williams nu a facut in ultima vreme decat sa ii traga in jos, nefind capabili sa le ofere un sasiu performant ...
Nu mica mi-ar fi surpriza sa vedem la anul Williams - Peugeot ... ;)
Last edited by ice01 on Wed Jun 22, 2005 8:27 pm, edited 2 times in total.
Locked