Noua Dacie L90 Logan

Discuţii generale însă nu în general. Orice depaşeşte limitele interesantului va fi imediat şters.

Moderator: Moderatori

User avatar
Allex
Moderator
Posts: 2546
Joined: Fri Sep 27, 2002 3:00 am

Post by Allex »

Wishmaker, orice multinationala care se respecta, indiferent ca preia o afacere mica, medie sau mare, are o cultura si un set de valori de la care nu se abate. Pentru ca e in joc reputatia ei, imaginea ei si, nu in ultimul rand, viitorul ei.
Tu crezi ca Renault se joaca de-a masina cu un model pe care l-a introdus si in Vest, exact acolo unde normele sunt drastice ? Daca ar fi fost model numai de Romania si alte tari somaleze, as fi zis. cimi zicea bine ca nimeni nu face acte de caritate. Dar Logan-ul are un pret absolut corect pentru ceea ce incearca sa ofere.

Safety ? Tu crezi ca la 6000-7000 de Euro ar fi putut sa-ti ofere o masina de dimensiunile respective si de 5 stele la NCAP ? Logan-ul nu are pretentii de super safety, doar ofera un nivel minim, acceptabil, normal, asa cum ofera si alte modele. Super pretentiile noi le avem, soferii de cine-stie-ce masini obosite, dar excitati de super BMW-urile si Mercedes-urile de jde mii de parai din jurul nostru, la care ne gandim fara sa ne dam seama ce costuri inseamna masinile respective. M-am saturat sa ploua cu airbag-uri in masina si sa ma umple de electronica (,) care, cand te lasa, te *uti in ea de masina. Sincer, tu crezi ca 6 airbag-uri te salveaza dintr-o coliziune frontala la 90-100 km/h ? La fel, crezi ca ABS-ul te scoate din rahat (asa cum cred cei care trec de la o masina fara la una cu ABS) ? Iti zic eu pentru ambele cazuri ca nu. Ba mai mult, iti dau si un sentiment de falsa siguranta..

Apoi, la chestia cu protectia pasagerilor : partea frontala a masinii trebuie sa fie, in acelasi timp, si suficient de elastica si moale pentru a proteja un pieton dar si sa protejeze soferul si pasagerii si sa nu lase habitaclul sa se deformeze. Care dintre parti ti se pare mai importanta ?

Nu sunt aparatorul Logan-ului, consider ca au facut unele greseli cu aceasta masina dar nici nu-mi place sa vad ca se improasca cu noroi in ceva ce promite. Iar LUPO, degeaba are ABS si 10 airbag-uri daca e jumate de masina si costa cat una intreaga.
User avatar
Darth Vader
Posts: 1842
Joined: Wed Apr 09, 2003 1:12 pm

Post by Darth Vader »

Dar Logan-ul are un pret absolut corect pentru ceea ce incearca sa ofere.
Ofera exact cat ofera o masina dinainte de 1995. Deci, cu masinile alea trebuie comparata nu cu masini din 2005.
Wishmaker, orice multinationala care se respecta, indiferent ca preia o afacere mica, medie sau mare, are o cultura si un set de valori de la care nu se abate. Pentru ca e in joc reputatia ei, imaginea ei si, nu in ultimul rand, viitorul ei.Tu crezi ca Renault se joaca de-a masina cu un model pe care l-a introdus si in Vest, exact acolo unde normele sunt drastice ? Daca ar fi fost model numai de Romania si alte tari somaleze, as fi zis.
Tocmai de asta in VEST RENAULT s-a facut de bafta si a chemat la fabrica toate modelele a facut miscarile de rigoare si romanul a ramas cu BUZA umflata. Apropos, de RENAULT. Cu modele lor, RENAULT, CITROEN, etc nu au show-urile pe care le avem cu LOGAN-ul.
Sincer, tu crezi ca 6 airbag-uri te salveaza dintr-o coliziune frontala la 90-100 km/h ? La fel, crezi ca ABS-ul te scoate din rahat (asa cum cred cei care trec de la o masina fara la una cu ABS) ? Iti zic eu pentru ambele cazuri ca nu. Ba mai mult, iti dau si un sentiment de falsa siguranta..
Daca si constructorii ar avea aceasta atitudine ne-ar da o conserva de tabla pe patru roti, ca doar tot murim de la 100 cu airbag sau fara. Allex, problema nu se pune chiar asa. Sincer, fara ofensa, aceasta afirmatie e putin rudimentara. Un airbag POATE si a facut in multe cazuri diferenta. Mai mult decat atat, ABS nu confera o falsa siguranta. Ofera un nivel de siguranta mai mare decat fara. Cu ABS poti frana linistit in curbe, cand faci aquaplanning, si alte derapaje. Fara ABS, daca nu esti experimentat sa il faci singur, ai putine probleme. Ai franat in curba si rotile care nu pot sa se si invarta, sa si ia viraj, sa si alunece, sa si suporte presiunea masinii, pur si simplu te scot in decor; un sant un copac, un pieton, si alta paguba. RENAULT trebuia sa ia asta in considerare. Se stie bine ca in Romania se circula haotic. Daca mergi pe VALEA OLTULUI drumul este asa de larg incat pe marginea soselei, la 50 de cm de linia de marcaj a partii din dreapta a drumului e badea Gheorghe cu Coasa. Daca te uiti dupa badea Gheorghe e o casa. Nu de multe ori am vazut cand faceam Cluj-Bucuresti, dacii care se loveau de casele oamenilor. Atitutidinea ridicola a romanului si-a pus amprenta in LOGAN. Ca e RENAULT ca nu e RENAULT oricat o spalam si oricat o vopsim si ii pune jenti LEXANI tot o masina dinainte de 95 este. Mai bine dau 2000 de euro in plus pentru o masina cu ABS si cu 10 airbagu-uri. Daca altul da putin si investeste o groaza de bani in muzica ca sa aiba in masina si safety ZERO aia e treaba lui. Dupa cum spuneam, VESTICUL nu se joaca de "condusul" cum fac multi romani.

Apoi, la chestia cu protectia pasagerilor : partea frontala a masinii trebuie sa fie, in acelasi timp, si suficient de elastica si moale pentru a proteja un pieton dar si sa protejeze soferul si pasagerii si sa nu lase habitaclul sa se deformeze. Care dintre parti ti se pare mai importanta ?
Acest lucru se explica foarte simplu. Cu cat e impactul mai LUNG cu atat FORTA este mai mica. O simpla lege din fizica( FT=MV) -> F invers proportional cu T. Allex, mie mi se par ambele la fel de importante. Nu pot sa spun ca viata unuia e mai importanta ca a altuia.
1. Alpha-100, DT 18-70mm F/3.5-5.6; DT 75-300mm F/3.5-5.6 ; Tamron SP AF90mm F/2.8; Manfrotto 190XPROB; RC322
2. Nikon D300, Nikon Nikkor 50mm f 1.4, AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED , Tokina ATXProDX 12-24mm F/4.
3. Sony DSC -H5
Christian
Posts: 1754
Joined: Sun Jun 08, 2003 11:45 pm

Post by Christian »

tocmai aia e durerea. ca noi s'tem romani. la ei abs-ul daca nu e oferit ca standard, e disponibil pentru o suma modica la nemtzi si oriunde in afara la toate variantele de echipare.
wishmaker wrote: bei o bere un vin si dai peste un copil
eu zic ca e deja o dam in altceva daca te urci la volan dupa un bax de bere. ce, crezi ca cu abs nu poti sa dai peste el? abs-ul reduce distanta de franare, nu zic nu, insa parca prea il supraestimati. si utilitatea lui se vede intr-adevar pe zapada noroi si la soferii incepatori ce se urca pe pedala de frana si nu mai au control asupra volanului. dupa cum spuneam insa lipsa lui e o problema doar pentru roamani
Last edited by Christian on Fri Aug 12, 2005 3:40 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Allex
Moderator
Posts: 2546
Joined: Fri Sep 27, 2002 3:00 am

Post by Allex »

Wishmaker wrote:Ofera exact cat ofera o masina dinainte de 1995. Deci, cu masinile alea trebuie comparata nu cu masini din 2005.
Indica-mi, te rog, ce iti ofera tie o masina din 2005 fata de una din 1995.
Tocmai de asta in VEST RENAULT s-a facut de bafta si a chemat la fabrica toate modelele a facut miscarile de rigoare si romanul a ramas cu BUZA umflata.
Dacia si Renault prin Dacia, nu sunt singurii care au recurs la aceasta manevra. Toti producatorii o fac, indiferent ca vorbim de Volvo pentru a remedia probleme cu centurile de siguranta sau Mercedes cu motoare ce papa ulei.
Apropos, de RENAULT. Cu modele lor, RENAULT, CITROEN, etc nu au show-urile pe care le avem cu LOGAN-ul.
Nu te opreste nimeni sa platesti 2000 sau 5000 euro in plus pentru un Clio sau C3 sau C4. Spune-mi, daca ti-ai lua un telefon de 100 USD ai avea pretentii sa aiba aceleasi facilitati ca un telefon de 500 USD ?

Un airbag POATE si a facut in multe cazuri diferenta.
Chiar tu ai subliniat gradul de incertitudine. Asa cum am spus si anterior, airbag-ul la viteze de peste 90 km/h, asa cum se circula oriunde in lume, nu face absolut nici o diferenta chiar daca te incolacesti in jurul unui copac sau te pupi frontal cu o masina de pe contrasens.
Mai mult decat atat, ABS nu confera o falsa siguranta. Ofera un nivel de siguranta mai mare decat fara. Cu ABS poti frana linistit in curbe, cand faci aquaplanning, si alte derapaje. Fara ABS, daca nu esti experimentat sa il faci singur, ai putine probleme. Ai franat in curba si rotile care nu pot sa se si invarta, sa si ia viraj, sa si alunece, sa si suporte presiunea masinii, pur si simplu te scot in decor; un sant un copac, un pieton, si alta paguba.
Daca ai ajuns in momentul de acvaplanare, ai cam ajuns in punctul critic unde ABS-ul te salveaza mult mai putin decat te pot salva cunostintele de condus. ABS-ul previne blocarea rotilor in momentul franarii, nu iti readuce aderenta pierduta din cauza unui cumul de viteza ridicata + pelicula de apa.
Apropos de falsul sentiment de siguranta, uita-te la accidentele din Romania. Sunt tot felul de jmekeri sau de nefericiti incepatori care cred ca, daca au VW sau Audi sau alta masina plina de TC, EBD, ABS, TSR, ESP si alte acronime d'astea, isi pot permite sa ia curbele in stilul Loeb. Tu controlezi masina, nu masina te controleaza pe tine.
Se stie bine ca in Romania se circula haotic.
Probabil ca nu ai fost in tarile arabe sau in Turcia.
Daca mergi pe VALEA OLTULUI drumul este asa de larg incat pe marginea soselei, la 50 de cm de linia de marcaj a partii din dreapta a drumului e badea Gheorghe cu Coasa. Daca te uiti dupa badea Gheorghe e o casa. Nu de multe ori am vazut cand faceam Cluj-Bucuresti, dacii care se loveau de casele oamenilor.
Nu pricep ce legatura are chestia asta cu Logan-ul. Nu compara batrana si extrem de chinuita Berlina 1310 (cu franele ei obosite) cu Logan-ul care are un sistem de franare verificat prin Clio. Apropos, la fel de bine te poti propti in casa omului si cu Mertz si cu Clio si cu orice altceva daca te fura viteza. E responsabilitatea fiecarui sofer cum conduce si cum se protejeaza si ii protejeaza pe ceilalti. Si eu pot merge cu 190 kmh cu masina mea dar nu voi face asta in curbe.
Atitutidinea ridicola a romanului si-a pus amprenta in LOGAN. Ca e RENAULT ca nu e RENAULT oricat o spalam si oricat o vopsim si ii pune jenti LEXANI tot o masina dinainte de 95 este.
Romanul face asa si cu Astra, Golf, Calibra, Vectra, etc. E in sangele nostru.
In continuare ma intreb cum iti dai seama de diferenta dintre o masina din 2005 si una din 1995.
Mai bine dau 2000 de euro in plus pentru o masina cu ABS si cu 10 airbagu-uri. Daca altul da putin si investeste o groaza de bani in muzica ca sa aiba in masina si safety ZERO aia e treaba lui. Dupa cum spuneam, VESTICUL nu se joaca de "condusul" cum fac multi romani.
E usor sa spui "mai bine dau 2000 euro in plus" cand ii ai. Dar cand nu ii ai ? Eu as face un calcul simplu : la 7000 euro ce gasesti ? Masina second hand (in starea in care a binevoit sa o lase proprietarul anterior), niste masinute mici gen Matiz, Corsa sau Lupo extrem de chele la dotari in ultimele 2 cazuri.. sau Logan. Nevoile fiecarui individ sunt subiective.
Acest lucru se explica foarte simplu. Cu cat e impactul mai LUNG cu atat FORTA este mai mica. O simpla lege din fizica( FT=MV) -> F invers proportional cu T. Allex, mie mi se par ambele la fel de importante. Nu pot sa spun ca viata unuia e mai importanta ca a altuia.
Impactul dureaza o fractiune de secunda in toate cazurile. Dupa cum iti dai seama, o perioada mult prea scurta pentru ca sa influenteze vreun calcul matematic.
Iar a cui viata e importanta, te astept sa conduci o masina din burete ca sa poti proteja viata pietonilor. Crezi ca iti vei mentine parerea sau vei incepe sa te temi pentru viata ta ?
User avatar
X5
Posts: 2004
Joined: Fri Jul 11, 2003 8:09 pm

Post by X5 »

totusi francezi au facut o masina conform salariilor din Romania,care salariul mediu e in jur de 5 milioane,nu puteau sa faca o masina care sa ofere si airbaguri laterale sau cine stie ce ESP-uri si sa coste 7000 euro...cine vrea o masina cu dotari de genul ala sa isi ea Renault Megane II care costa 13 mii euro sau o alta masina cu dotarile alea care oricum nu va fi sub 10 mii euro chiar si in anul 2005.
Intel D820(2.8Ghz),Thermalright XP120 cooler,1 GB DDR2 800Mhz GeIL Ultra,Asus P5ND2-SLI ,Leadtek PX9600 GT TDH 512MB,Seagate Barracuda ES.2 500GB,Creative Audigy 7.1,ANTEC P160 Case,Enermax MODU82+ 525W
myx4ever
Posts: 2743
Joined: Mon Feb 16, 2004 7:28 pm

Post by myx4ever »

ba fratilor m-am saturat sa tot aud ca mai pun 2000 EUR si imi iau una sh cu 10 airbaguri si toate literele din alfabet! SI NU VA LUATI?
eu logan daca imi cumpar il cumpar cu 2000 eur avans si apoi platesc 2-3 ani la el! ce masina sh iau din targ sa platesc 3 ani la ea????
da sunt firme care iti vand in rate si masini sh.... dar cu pretul si comisianee pe care le vor ele.
in alta ordine de idei..la 100 la ora in impact frontal nici dupa amprenta dentara nu te mai recunosc cu 10 airbaguri cu tot....euroncap testeaza la 60 la ora masina! ABS e foarte important....probabil cea mai importanta masura de siguranta ACTIVA din ultimii 10 ani.
logan pt ce se vrea a fi e cu varf si indesat.drept dovada miile de masini vandute in tara si afara.da are probleme cu jantele de aliaj...probabil masinile vandute le vor rechema....afara probabil au si facut-o ...in tara urmeaza pt ca e vorba de un nr foarte mare de masini...vom vedea ce vor face.personal...daca as avea logan cu jante de aliaj mi le-as schimba eu singur ...le-as vinde in targ si mi-as lua de tabla si capace nu trebe sa astept dacia sa ma cheme la service.
una peste alta.....trebuie sa fii nebun sa nu iei masina noua cu 7-8000 eur cand primeste garantie pana la 100 000 km! ( mai mult ca BMW !!!) .
cine nu vrea nu ii baga nimeni pe gat!
personal astept logan 1.5 dCi din toamna sa vad si pretul la care va fi introdus...sunt 1000 % sigur ca va fi un BEST SELLER !!!
numai bine
Do Good by stealth, and blush to find it Fame.
User avatar
X5
Posts: 2004
Joined: Fri Jul 11, 2003 8:09 pm

Post by X5 »

Mai nou a aparut si Dacia Logan S2000 sau varianta de raliuri.
Image
Un filmulet cu ce poate noua masina sport il puteti lua dand click pe Download
Mai multe detalii puteti gasi aici
Intel D820(2.8Ghz),Thermalright XP120 cooler,1 GB DDR2 800Mhz GeIL Ultra,Asus P5ND2-SLI ,Leadtek PX9600 GT TDH 512MB,Seagate Barracuda ES.2 500GB,Creative Audigy 7.1,ANTEC P160 Case,Enermax MODU82+ 525W
User avatar
Snow
Posts: 5574
Joined: Mon Jul 19, 2004 4:48 pm

Post by Snow »

Am luat ultimul numar ams (Auto Motor si Sport pentru cine nu stie) si pina la urma Loganu nu s-a dat cu rotile in sus. Dacia aia ar fi aratat si mai bune in alta combinatie de culori (thinking of black paint and orange vinyls) si alte jenti. BTW S2000 nu e TM Honda pt modelul omonim ? Sa nu o ia Renault in freza iar ca numai de asta are nevoie.
When you play the game of trolls, you win or get banned. There is no middle ground.
User avatar
Daedalus
Posts: 3150
Joined: Thu Jun 20, 2002 3:00 am

Post by Daedalus »

X5, mie nu imi merge link-ul cu detalii despre Loganul ala.
Omul bun la toate
User avatar
X5
Posts: 2004
Joined: Fri Jul 11, 2003 8:09 pm

Post by X5 »

Daedalus nu e vina mea ca site-ul ala nu merge...asa este el...
Oricum uite inca cateva poze cu noua masina.
Image
Image

Si aici un nou link de download al filmului pe un server din romania Download
Intel D820(2.8Ghz),Thermalright XP120 cooler,1 GB DDR2 800Mhz GeIL Ultra,Asus P5ND2-SLI ,Leadtek PX9600 GT TDH 512MB,Seagate Barracuda ES.2 500GB,Creative Audigy 7.1,ANTEC P160 Case,Enermax MODU82+ 525W
Christian
Posts: 1754
Joined: Sun Jun 08, 2003 11:45 pm

Post by Christian »

filmul l-am dat si eu jos. nu e nimic impresionant, ma asteptatm sa faca asa... llincul cu detalii nu-mi mere nici mie. oricum, cred ca au pus pe ea motorul de clio rs, jante si neste suspensii sport, ca nu se inclina mai deloc panarama la viraje [smilie=maniac.gif] . da, se poate. si cu motorul de clio sport, va face muulte trebusoare masinuta aste de o tona..
User avatar
Snow
Posts: 5574
Joined: Mon Jul 19, 2004 4:48 pm

Post by Snow »

Oare se va lansa varianta comerciala cu motorul de Clio Sport ? Pur si simplu motorul ala se auzea bestial.
When you play the game of trolls, you win or get banned. There is no middle ground.
Christian
Posts: 1754
Joined: Sun Jun 08, 2003 11:45 pm

Post by Christian »

ma indoiesc.. ca dupa aia nu mai au vanzari la clio sport.. dar un transplant nu va fi as de dificil... intr-adevar evacuarea sport facea multe. dar sa stii ca se aude frumos si cel de 1.6 cu niste borla. repet, doar se aude .
1000th post [smilie=maniac.gif]
User avatar
Le-Martin
Posts: 427
Joined: Sat May 24, 2003 3:43 pm

Post by Le-Martin »

Din cate stiu eu GRUPA S2000 de raliuri, care inca nu e infiintata, dar urmeaza are mare succes DEJA. Multi constructori se agita sa prepare masini pentur grupa asta care e un fel de frate mai mare al grupei S1600 (un Clio S1600 e si la noi in campionat). Masinile din S2000 au motorare de 2 litri cu turbo cu puteri aproximate a fi in jurul cifrei MAXIME de 280 de cai putere. Transmisia este 4x4 si cica va fi comuna pentru toti participantii, doar reglajele vor diferi.

S-au anuntat deja Toyota cu modelul Corolla, Volkwagen cu Polo, Dacia cu Logan, Lada cu 112 si FIAT cu Punto. Se zvoneste ca si Peugeot si Citroen vor intra pentru ca de la anul nu vor mai participa in WRC (care e cam pe duca).

Loganul din poze si clip are motor de 2 litri turbo si se zvoneste ca in acest stadiu de dezvoltare, relgare ar cam produce in jur de 260 de Cp. Transmisia sa este 4x4.

Altceva interesant. Din ce am citit eu, in grupa S2000 masinile care vor participa vor fi practic masini de serie modificate destul de mult, dar DERIVATE din masini de serie, cam cum e la Grupa N sau la S1600. Deci ma gandesc ca s-ar putea sa vedem si un Logan cu motor de 2 litri SIMPLU nu cel de pe Clio Sport, etc... Adica un Logan cu vreo 130-140 de Cp ma gandesc ca ar fi posibil DACA este obligatoriu in regulamentul S2000 ca masinile sa aiba si omolog in serie. Tineti minte ca sunt multe competitii unde masinile inscrise trebuie sa aiba cam 25 - 30 de masini de serie asemanatoare produse. Cum S2000 se vrea un fel de WRC mai ieftin si bazat pe masini de serie, repet, sansele ca un Logan cu 2 litri sa apara nu sunt tocmai nule.

Si inainte de a sari careva sa zica despre Dacia si al sau Logan de raliu ca o va lua in bot de la Toyota, Volkswagen, etc nu uitati ca echipa de curse ar avea in spate TOATA experienta lui Renault din competitii. Renault care e in F1, etc...

Eu unul abia astept sa o vad in competitii.

In clip s-a prezentat EXCELENT, cel putin din punct de vedere vizual, manevrabilitatea, viteza, stabilitatea, mi-au placut.

DE AICI SE IA CLIPUL: http://www.rally-news.org/img/videos/05 ... logan1.wmv

DE AICI POZE: http://image74.atpic.com/

Pozele sunt la rezolutie mare si sunt din 2 sesiuni de teste. Am mai dat si linkul de la clip pentru ca se pare ca sunt 2 clipuri pe net, unul scurt si unul mai lung.
Zombies = the communist product of tampering with science and opposing democracy
User avatar
X5
Posts: 2004
Joined: Fri Jul 11, 2003 8:09 pm

Post by X5 »

In link-urile de mai jos niste poze cu Logan S2000

http://gallery.atpic.com/fr/1869

http://gallery.atpic.com/fr/1895

Iar aici e motorul de 260 CP

http://pic.atpic.com/fr/55910/0
Intel D820(2.8Ghz),Thermalright XP120 cooler,1 GB DDR2 800Mhz GeIL Ultra,Asus P5ND2-SLI ,Leadtek PX9600 GT TDH 512MB,Seagate Barracuda ES.2 500GB,Creative Audigy 7.1,ANTEC P160 Case,Enermax MODU82+ 525W
User avatar
Radoo
Posts: 2678
Joined: Tue Dec 02, 2003 11:45 am

Post by Radoo »

Darth Vader wrote:
Allex wrote: Eh, la o viteza de croaziera normala de 120-140 km/h, nu cred ca ai avea probleme. Am fost si eu pe autobahn-urile din .de si, desi limitarile de viteza sunt ca si inexistente, sunt suficienti soferi care merg in ritmul de mai sus sau chiar mai lejer.
Masina asta a fost conceputa pentru un mediu rudimentar. Cate autostrazi sunt in ROMANIA??? Sa inteleg ca nu conteaza CUM se ajunge la "viteza de croaziera normala de 120-140 km/h". Defapt conteaza ca masina merge atat. Nu conteaza deloc ce resurse ai la acea viteza.... [smilie=Nice-try.gif] [smilie=Nice-try.gif] [smilie=Nice-try.gif] [smilie=Nice-try.gif] Cand ma refer la resurse ma refer la frane,tren de rulare,stabilitate,ABS,ESP,DSC, si la.....rulezi la o viteza de 140 de km/h. Ajungi din urma un tir, schimbi banda ca sa depasesti, ajungi in unghiul mort al tirului. Aici tirul, vrea sa iasa si el in depasire si nu te vede. Iese catre tine, tu schimbi cu dublu ambreaj (daca nu sare motorul afara) in treapta 4 si apesi pedala la fund. Dupa statistici sa ajungi la o viteza mai mare de 140 iti trebuie cateva secunde. Ai tu aceste secunde sa iesi din acel loc? [smilie=Nice-try.gif] [smilie=Nice-try.gif] [smilie=Nice-try.gif]

AUTOBAHN-ul nemtesc nu iarta, o greseala si M3-ul care vine cu 250 km/h te face praf. [smilie=Nice-try.gif]
Inainte sa comentez postul asta, tin sa zic (chiar dacă o sa iau warning) ca mananci KKT in majoritatea posturilor. Compari Loganul cu masini de clasa superioara, sau cu masini sh numa de dragul de-a zice ca Loganul e de kkt. dacă taticu ti-a dat bani sa-ti iei BMW sau nush ce alta masina, asta nu inseamna k un om cu un salar "romanesc" nu poate sa-si ia Logan numa pt simplu fapt ca nu are ABS si nush ce alte lucruri de siguranta care nu-i ofera acele 5 stele. Deocamdata nu am vazut sa compari Loganul cu o masina de aceeasi dimensiune si cu un pret asemanator. Tu tot o dai cu masinile alea cu 2-4 usi in care nu poti baga 4 persoane mai solide sau inalte sa stea inauntru confortabil. Tu esti complexat de siguranta masinii. Iti zic eu ca la peste 120 kmph nu conteaza ca ai BMW sau Logan in cazul in care iei in fata un stalp. Eu zic ca cele 3 stele is indeajuns pt. o masina la banii astia. Cat despre comparatia ta cu o masina din '95 sau cu Golf 2, ce sa zic, ma lasa rece. Inseamna ca n-ai mai mers de mult cu un Golf 2. Sau poate nici macar nu te-ai urcat vreodata intr-un Logan.

Acuma sa zic de Media din Romania. Astia n-au altceva de facut decat sa inventeze si sa faca din tantar armasar. Sa nu mai zicem k o oarecare "donatie" poate sa faca o emisiune TV sa mearga spre un anumit traseu scontat. Cea mai mare hiperbola din ultimele luni mi se pare cea cu inundatiile (k sa nu zic ca numai de Logan exagereaza si in + dar si in -). Ca Romania e sub ape, ca a venit potopul, ca nush ce. Ca a fost o catastrofa locala, asta poate da. Au murit mai putin de 100 de oameni, au ramas cateva mii de oameni fara locuinte, asta e drept, dar asta din 20 milioane!!!!!!!! Culturile agricole au fost afectate doar pe alocuri, in acele portiuni in care albiile raurilor au revarsat, nu pe toata suprafata Romaniei. Si cu asta imi incarca un intreg grupaj de stiri... in timp ce in 2 tari din Africa este o catastrofa de proportii mult mai mari - populatia pur si simplu moare de foame. Dar de asta ai nostri nu se chinuie sa vorbeasca nici macar 5 minute. Observ ca Media din Romania a dat doar de gustul banului, si chiar nu il mai intereseaza ce da pe post, atata timp cat iese banul (aici amintesc emisiuni ca: "Din Dragoste", "Ciao Darvin" &^ co.)

Si acum sa comentez si postul tau: Io nu stiu pe ce autostrada ai mers tu unde ai fost nevoit sa mergi in urma unui tir, dar cred ca ori te-ai jucat prea mult la calculator, ori ai mers pe drumurile din Romania crezandu-te pe autostrada. In urma cu cateva saptamani, m-am intors dintr-o excursie prin Italia. Am condus cam 5500 km din care vreo 4000 km pe autostrada, si ce sa vezi, am fost cu un Logan Laureate, si fii atent, nici macar nu e de 1.6, e de 1.4. Din cate am vazut, si din cate stiu, o autostrada are 2-3 benzi de circulatie + banda de urgenta de fiecare sens. Nu stiu cum naiba ramai tu blocat cu masina de camion, mai ales ca pe banda cea mai din stanga NU au voie sa circule camioanele. In primul rand nu stiu de unde ai scos-o cu unghil mort, in fine, oare crezi k soferii de TIR au luat carnetul de conducere pe ochi frumosi? Cat despre comportamentul Loganului, pot sa zic ca n-am avut nici o problema de nici un fel cu masina. Un sngur lucru am observat. Dupa 120 kmph, undeva la 3500 rpm motorul trepideaza usor pentru un moment cat ajungi pe la 3600 rpm. Dupa aia (>3600 rpm) nu se mai simte acea trepidatie, dar ramane un zgomot de motor forjat, usor acoperit de sistemul audio. Cat despre ce ziceau cei de la Supercar: linia rosie e undeva la 7000 rpm. E am ajuns la 161 kmph la ~4500 rpm. Dar cred ca ei vroiau sa faca din Logan masina sport. E clar ca multe companii sunt invidioase pe Renault ca au facut o masina la acest raport de pret/performanta.

Sa zic si de cazurile celor cu probleme cu Loganul: acele probleme sunt datorate (in mare parte) de bravii nostri tovarasi de la fabrica de constructie Dacia, care de ce sa faca o treaba buna, cand pot s-o faca proasta? Problemele de fabricatie (ex: jantele de aluminiu) vad ca sunt incet incet depistate. Eu n-am gasit vreo problema de genul asta la modelul condus de mine. Eu zic ca merita ca masina noua, cu o garantie destul de mare, indiferent de ce zic gurile rele.

P.S. Darth Vader, referitor la siguranta pietonilor, iti sugerez sa mai consulti site-ul asta http://www.euroncap.com , unde poti observa ca si preaslavitele BMW seria 1 si seria 3 au tot o stea, cat si Loganul.
Old nickname: Rayden

PC Garage - discount 1% folosind voucher-ul A6IDCLSW
User avatar
Darth Vader
Posts: 1842
Joined: Wed Apr 09, 2003 1:12 pm

Post by Darth Vader »

Inainte sa comentez postul asta, tin sa zic (chiar dacă o sa iau warning) ca mananci KKT in majoritatea posturilor.
Prin posturile mele la acest topic nu am vrut intru in polemica cu nimeni. Cred ca postul tau este off topic, pentru ca imi catalogheaza opinia intr-un fel nepermis pentru un forum ce se doreste decent si avizat. Pentru asta, si pentru ca multi care citesc acest forum si invata de aici, rog moderatorii sa iti dea un avertisment. Totodata, propun incheierea topicului care din « Noua Dacie L90 LOGAN » a degenerat in « Care este cea mai potrivita masina pentru buzunarul romanului ».
Credeam ca fiecare avem dreptul la o opinie libera, chiar daca in contradictie cu cea a majoritatii dar in spiritul realitatii, realitate care ramane independenta indiferent de numarul de pareri xenofobe. Un produs fiind accesibil (din punct de vedere al pretului) nu inseamna ca este calitativ acceptabil pe toate pietele de desfacere si cred ca de aici pleaca toata neintelegerea. Dacia Logan este o falsa problema deoarece in final cred ca e mai mult o chestie de mentalitate decat o comparatie intre mere si pere. In ultima instanta, traind intr-o lume libera fiecare isi cheltuie banii pe ce vrea.
Compari Loganul cu masini de clasa superioara, sau cu masini sh numa de dragul de-a zice ca Loganul e de kkt.
Ce este LOGAN si cui i se adreseaza reiese clar si fara echivoc din statement-ul produs la salonul auto din Geneva, citez : " Take a pile of bargain Renault and Nissan parts, a workforce of cheap Romanian labor, put them together, and you will get the Dacia Logan, built by French automaker Renault. The $6000 sedan could be viewed as the modern Model T; it provides affordable transportation to those who have never had cars before. The Logan is currently being built and sold only in Romania, but plants are expected to open in Russia, Iran, Morocco, Columbia, and China, and sales in Western Europe are imminent. Diesel and wagon versions of the sedan are also expected some time in the near future.”
E clar ca multe companii sunt invidioase pe Renault ca au facut o masina la acest raport de pret/performanta.
Imi pare rau dar tu esti comic ca incerci sa aperi un produs care a fost fabricat din cele mai proaste parti ale altor automobile si incearca renault sa scoata ochii ca vezi doamne e cel mai ieftin. Potrivit revistei AUTO ZEITUNG din iunie 2005, nu de concurenta le e frica ci le e frica sa primeasca pe cea mai mare piata europeana o masina cu sechele ce poate pune in pericol nu numai viata soferulului si a pasagerilor ci si a altor participanti la trafic, asta daca ne referim la Germania. Daca vrem sa vedem cat e de buna e suficient sa aruncam o privire pe http://www.daciaclub.ro sau http://www.reno.ro . Si cu asta eu am incheiat toate consideratiile pe marginea masinii Dacia Logan.
dacă taticu ti-a dat bani sa-ti iei BMW sau nush ce alta masina...
Daca taticul are bani, asta nu e problema ta. A fi sarac si de la tara era un concept ce se purta pana in anii 1990. De atunci au trecut 15 ani, se pare nu suficienti dupa cum spunea si Silviu Brucan.
Si acum sa comentez si postul tau: Io nu stiu pe ce autostrada ai mers tu unde ai fost nevoit sa mergi in urma unui tir, dar cred ca ori te-ai jucat prea mult la calculator, ori ai mers pe drumurile din Romania crezandu-te pe autostrada. In urma cu cateva saptamani, m-am intors dintr-o excursie prin Italia...
Felicitari pentru excursia in strainatate si cei 4000 km condusi pe autostrada. Dupa cum se vede pentru tine a fost o experienta unica si inedita. Aici in Vest, noi utilizam autostrada, in fiecare zi si nu doar in concediu. De la caz la caz, pentru mersul la serviciu, scoala sau cumparaturi facem zilnic 50-100 km pe aceasta. Situatiile la care m-am referit fac parte dintr-un complex de situatii de uz cotidian si nu ocazional. Sau poate vrei sa imi spui ca si tu folosesti zilnic autostrada (Iasi-Dorohoi ;) )la viteze 120 km/h. In urmatorul concediu poate iti planifici un drum in Germania sau Benelux ca sa mai castigi "exeperienta". Restul postului tau nu merita nici o atentie.
Allex :Omu', nu stiu daca ai carnet sau nu ...
De la tine ma asteptam la mai mult. Pentru a avea informatia reala trebuie sa traiesti aici zi de zi si nu e suficient sa surfezi pe internet. Legislatia noastra prevede emiterea unui carnet provizoriu pe o perioada de 2 ani, un examen obligatoriu de advanced driving techniques pe circuit dupa 6 luni de la dobandire si preschimbarea lui intr-unul definitiv dupa aceasta perioada. Daca vrei neaparat iti pot trimite un scan cu carnetul meu de conducere.
Allex: Top - Cele mai de incredere masini, potrivit revistei "What Car":
1. Honda 9,9
2. Mazda 10,7
3. Toyota 12,9
4. Nissan 13,3
5. Lexus 15,1
6. Hyundai 16,2
7. Mitsubishi 17,0
8. Daewoo 21,9
9. Skoda 25,2
10. Mercedes-Benz 25,6
Nota. Cifrele reprezinta cat la suta din masini au avut nevoie de reparatii pe perioada garantiei.
Informatia prezentata aici este trunchiata si abordata simplist. Intr-adevar, la pagina 107 al editorialului "; WhatCar "; sept. 2005, exista datele prezentate de tine. Honda, este pe locul 1 la numarul de pene in perioada de garantie dar asta este aplicabil doar unor modele din marca respectiva si nu tuturor modelelor. In comentariul de la pagina 102 acelasi editorial, mai scrie : " ..average repair cost are on the pricey side at 325 (pounds). Thats 62 (pounds) more than last year's 263 (pounds) average."; Asta in conditiile in care, de exemplu BMW pe locul 17 : " Owner's mainly experience problems with the axle and suspension (35 % of all warranty claims), followed by the cars heating and ventilation systems (20%). The good news for BMW drivers is that the company still has one of the quickest repair times-mechanics take an average of just two hours to fix problems- and costs have stayed down. The average repair cost is one of the lowest in this year's survey at 266 (pounds)." Am un coleg de facultate aici in UK care are un Hyundai Elantra si in perioada de garantie a fost de 2 ori la service. O data si-a schimbat cutia de viteze si a doua oara discurile de frana, comparativ cu alta colega, care avand un Alfa Romeo 147, a fost de 7 ori pentru ca inchiderea centralizata nu ii functiona pe timpul iernii. Avantaj Hyundai, nu ? Deci hotarastete cum vrei, mai des si mai ieftin sau mai rar si mai scump si atentie ca nu e vorba de femei ! E clar ca trebuie citit tot si pe deasupra si inteles. Achizitia unei masini doar pe criteriul prezentat de tine este foarte relativ, cu atat mai mult cu cat in ADAC SPECIAL (Gebrauchtwagen-Test 2005) la pagina 54, se publica Anzahl der Pannen pro 1000 Fahrzeuge pentru masinile care nu sunt in garantie. Dupa cum se vede din atasamentul prezentat, dupa cativa ani de exploatare situatia cu totul alta in special la Obere Mittel/-Oberklasse. Mai departe, mai sus amintita revista, publica numarul de unitati vandute in perioada 1990-2003. 1. VW Golf Bora (4.102.667) 2. Opel Astra (2.119.224) 3. Opel Corsa (1.566.480). 4. VW Passat (1.545.852) 5. VW Polo (1.422.361) 6. BMW 3er (1.402.542) 7. Audi A4 (1.320.184). 8. Opel Vectra Signum (1.158.818) 9. Mercedes C-Klasse (1.082.965) 10. Ford Fiesta (1.003.074). In perioada iunie 2004-2005, unitatile vandute arata in felul urmator: 1.VW Golf Bora (240.165) 2. Opel Astra (121.752) 3. Mercedes C-Klasse (95.890) 4. BMW 3er (94.935) 5. Audi A4 (91.920) 6. Mercedes A-Klasse (88.176) 7. VW Passat (84.033) 8. Ford Focus (76.382) 9. BMW 5er (73.154) 10. Audi A3 (72.388) si in UK, the top 10 best sellers sunt: 1. Ford Fiesta 2.Vauxhall Corsa 3.Mini Cooper 4. Peugeout 206 5.Ford Ka 6.Ford Focus 7. Renault Clio 8.BMW 320d SE 4 ddr 9.Renault Megane 10.Toyota Yaris. Mi se pare mie sau cele mai vandute nu sunt nici masinile cele mai ieftine nici cele mai «fiabile» sau occidentali astia sunt prosti de-a dreptul ca nu gandesc ca noi? Mesajul meu nu rezida in faptul ca nu poti utiliza Logan in Romania ci ca in ultimii zeci sau sute de ani romanul se multumeste din nou cu foarte putin cand ar putea avea mai mult. Daca nu am dreptate, de ce sunteti asa de iritati ?
Attachments
ADAC
ADAC
1. Alpha-100, DT 18-70mm F/3.5-5.6; DT 75-300mm F/3.5-5.6 ; Tamron SP AF90mm F/2.8; Manfrotto 190XPROB; RC322
2. Nikon D300, Nikon Nikkor 50mm f 1.4, AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED , Tokina ATXProDX 12-24mm F/4.
3. Sony DSC -H5
User avatar
Alexis
Posts: 2145
Joined: Tue May 27, 2003 1:12 am

Post by Alexis »

am intrat si eu sa vad ce pareri mai sunt pe forum despre masina asta si ce vad? cum o comparati ba masini second hand cu, ba cu modelul T, ba mai descoperim pe cineva care, o avea carnet, dar nu stie ce e autostrada (legislatia mama ei a naibii....). credeam ca aveti si voi informatii reale despre cum e la drum lung(oras) cu ea, reprize, consum, etc.
Prison rape is the deterrent for me not to commit crime.
:D

When the heart is ungoverned by reason, charlatans have powerful tools to decieve.
User avatar
ice01
Posts: 8413
Joined: Tue Dec 16, 2003 9:15 pm

Post by ice01 »

Am citit pana acum pareri si pareri, la modul foarte sincer nici pe mine nu ma incanta in mod deosebit produsul uzinelor de la Pitesti, insa totusi daca este sa judecam la rece, masina asta e un pas inainte fata de ce au facut pana acum ! Se putea mai mult, asta este un adevar, insa totusi nu e bine sa vb despre masina asta ca despre ultimul rebut. Probabil ca in timp, daca Logan va mai cunoaste dezvoltari (si nu va urma traditia berlinei care 30 de ani a fost acelasi model :D) urmatorul model va fi mai reusit decat cel de acum.E bine ca se vinde pe dincolo si aduce bani la buget, probabil este unul dintre putinele produse care se mai exporta din Romania la ora actuala, si inca foarte bine.
Uzinele de la Craiova au primit oferte, contractul cu Daewoo a expirat, sunt curios cine va cumpara acea fabrica si ce va face acolo. Daca nu o vor lua cei de la Dacia (care inca nu au facut nici o oferta concreta) exista deja oferte externe, si probabil ca in scurt timp vom asista la o noua masina Made in Romania, care sper sa fie o mai buna alternativa decat este Logan acum ;)
User avatar
santiago
Posts: 18
Joined: Mon May 16, 2005 9:10 pm

Dacia Logan vis-a-vis de politicul romanesc

Post by santiago »

Dacia Logan, intruchipeaza intr-un fel abstract si paradoxal democratia si conceptul romaniei de cateva secole.

- produs jeftin insa cu pretentii mari, este una din conceptele cele mai indragite.


Dupa cum spunea ice01;
… Probabil ca in timp, daca Logan va mai cunoaste dezvoltari (si nu va urma traditia berlinei care 30 de ani a fost acelasi model
Asa si cu democratia care pana acuma nu demult, a fost si ea “croita dupa buzunarul si pretentiile romanilor”

Dupa c.a 40 ani, in sfarsit mamaliga explodeaza. Toata lumea se asteapta acum la o Romanie competitive atat la nivel politic cat si commercial.

Romanul ramane insa fidel conceptului “…mai domol, badie” si ofera 15 ani o democratie jeftina plina de gaunoase insa cu pretentii de EU.

Toate masinile de slaba calitate, fabricate in EST dupa conceptual de mai sus, sunt sistate din motive de slaba competivitate, dupa zicala “fiecare pasare pe limba ei piere”. Vezi, Wartburg, Trabant, mai putin Lada care circula si se vinde in tarile prea iubite de marele fiu al poporului.
La motociclete cam la fel, Jawa si MZ-ul nu au sanse pe piata europeana, desi au fost stelele Est-ului.

Skoda a avut sansa prea feicita de a scapa conceptului “…mai domol, badie” sau “nou muncim nu gandim” sau “ noi nu ne vindem tara” astfel pe an ce trece este din ce in ce mai greu sa deosebesti o Skoda de un “original” VW.

Si iara dupa cum spunea ice01;
E bine ca se vinde pe dincolo si aduce bani la buget, probabil este unul dintre putinele produse care se mai exporta din Romania (n.a in cazul de fata Cehia) la ora actuala, si inca foarte bine.

Deci aici romanii se multumesc din nou cu mai putin decat ar putea.

Dacia 1300, 1310 si alte modele au circulat ca niste relicve technologice inca ani multi in Romania si romanul a fost multumit de ele. F.bine sunt de acord, atata timp cat modelul acesta de Dacie nu a avut pretentii de piata “Vest”.

Dupa spusele multora de aici de pe forum, Dacia Logan este facuta Pentru Romania si Pentru Romani, la pretentiile lor si facilitatilor lor financiare.

Daca este asa, de ce se fortzeaza ca un produs, care este cert o calitate jeftina si prea putin competitiva, ca sa nu spun aproape un pericol public pe piata si cerintele din Vest, sa apara ca un produs jeftin insa de o foarte buna calitate, un afront public si commercial care contrazice deviza “calitatea isi are pretul ei” ? Din nou Romania vrea sa fie “Originala” precum si democratia ei. Apropos, la Caritas-ul romanesc, tot foarte original, din ani `1991-1992 und o groaza de romani si-au pierdut banii.


In concluzie daca Romania atat pe plan politic cat si commercial vrea sa intre pe piata atat ravnita de Vest, trebuie precum pare a se vedea ca se incearca, sa-si schimbe meteahna si obiceiurile. Asa cum in justitie se iau masuri radicale, asa si in comert, respectiv in uzina constructoare de masini, trebueisc luate masuri radicale de a nu permite marci Renault sa repete “Tzeapa” ca si cu Dacia 1100 respectiv 1300. Atunci, Renault a vandut un produs romaniei pe care el insusi nu l-a fabricat decat f.putin si fara succes. Ma refer la Renault 8 si Renault 12.

Eu personal am vazut Dacia Logan expusa aici in Germania intr-un supermarket, plin de reclame dintre care amintesc numai sloganul: “multa masina pt. putini bani”.

Interesul clientilor acestui supermarket, a ramas din pacate inca sub auspiciile aurei “suspect”
Dupa deviza poporului german “ wo ist der Hacken dabei” respectiv “ Als ich mir das Auto anschaute ahnte ich von vornherein das bei diesem niedrigen Preis ein Hacken dabei sein muß“

Daca si in politic ne ascundem dupa degete si prezentam o calitate masluita, numai sa trecem examenul EU, cred ca “baietii” ne vor cam exmatricula.

Epilog:
a nu se uita ca Germania este nu numai una dintre cele mai mari piete europene, ci si unde pretentiile technice auto sunt cele mai exigente. Asta nu numai din cauza ca neamtzul este penibil de ordonat si precaut ci aici este tara care este teoretic“no speed limit land”. Ca atare Dacia Logan poate avea pretentia de masina de oras sau pt. cumparaturi, in nici un caz insa de a fii o masina de croasiera.



santiago
User avatar
ice01
Posts: 8413
Joined: Tue Dec 16, 2003 9:15 pm

Re: Dacia Logan vis-a-vis de politicul romanesc

Post by ice01 »

santiago wrote: Dupa deviza poporului german “ wo ist der Hacken dabei”
Cu asta sunt pe jumatate de acord (cred) :laughing6:
santiago wrote: “ Als ich mir das Auto anschaute ahnte ich von vornherein das bei diesem niedrigen Preis ein Hacken dabei sein muß“

Cu asta 100% ! Sau nu ? :laughing6: (nu ca as stii vreo boaba germana, in afara de cateva cuvinte dar sunt cam porno sa ma exprim aici

Mai in gluma, mai in serios le zice bine omul, iar faptul ca Germania nu se omoara dupa masini romanesti si ne-a cam pus Loganul cu roatele in sus ( da ii statea tare bine asa :D ) nu trebuie sa mire pe nimeni ...
Pana la urma francezi au mizat pe un lucru si au facut bine asta, "las ca le ajunge ..."
User avatar
Allex
Moderator
Posts: 2546
Joined: Fri Sep 27, 2002 3:00 am

Re: Dacia Logan vis-a-vis de politicul romanesc

Post by Allex »

santiago wrote: Skoda a avut sansa prea feicita de a scapa conceptului “…mai domol, badie” sau “nou muncim nu gandim” sau “ noi nu ne vindem tara” astfel pe an ce trece este din ce in ce mai greu sa deosebesti o Skoda de un “original” VW.
Daca iti mai aduci aminte, Skoda nu a inceput direct cu Fabia si Octavia ci a trecut prin fazele Favorit si Felicia. Intr-un fel, tot intr-un mod mai domol s-a facut trecerea. Si e normal, pentru ca sub acoperirea unei marci cu zero recunoastere (desi Skoda a avut un renume inainte de razboi) nu poti avea pretentii sa vinzi masini de prea-multe-mii de euro. Cam asta e povestea si cu Logan-ul.
Daca este asa, de ce se fortzeaza ca un produs, care este cert o calitate jeftina si prea putin competitiva, ca sa nu spun aproape un pericol public pe piata si cerintele din Vest, sa apara ca un produs jeftin insa de o foarte buna calitate, un afront public si commercial care contrazice deviza “calitatea isi are pretul ei” ?
Cred ca nu forteaza nimeni asa ceva ci concurenta se simte amenintata. Nu cred ca cei de la Renault au promovat Logan-ul pe post de cea mai buna masina din lume dpdv calitativ si la un pret exceptional. Din ce am vazut, Logan este impins ca o masina absolut practica, cu un pret corect pentru ceea ce ofera. Period
a nu se uita ca Germania este nu numai una dintre cele mai mari piete europene, ci si unde pretentiile technice auto sunt cele mai exigente. Asta nu numai din cauza ca neamtzul este penibil de ordonat si precaut ci aici este tara care este teoretic“no speed limit land”.
De acord cu tine. Sunt, insa, curios sa aflu care o sa fie impactul Logan-ului in Germania.
Dupa deviza poporului german “ wo ist der Hacken dabei” respectiv “ Als ich mir das Auto anschaute ahnte ich von vornherein das bei diesem niedrigen Preis ein Hacken dabei sein muß“
Asta este un mod de gandire care se potriveste consumatorului care nu-si evalueaza alegerile.
Adesea, diferentele de pret nu sunt date de cine-stie-ce minuni tehnologice ci de costuri. Mai ales cele salariale, de promovare, de transport, de cercetare dezvoltare, de mai-stiu-eu-ce. Astfel incat, in costul final al unei masini din Europa de Vest, probabil ca 40% reprezinta costul efectiv de productie iar restul costurile de mai sus (a fost un articol pe aceasta tema - o sa-l caut).

Acum, spune-mi te rog, de ce Volkswagen (cu traducerea de rigoare) a ajuns sa coste atat cat costa in conditiile in care, la un VW luat nou si intretinut cu manushitze, poti constata cat de cu kuru a fost asamblata masina si cum muncitorul de pe linia de productie (pentru ca inca exista factorul uman si la ei) si-a batut joc de masina desi ia bani frumusei pe ceea ce face ?

Ma opresc din polemica asta. Clar este ca nici un producator nu vrea ca o masina sa reziste mai mult de 4-5 ani - altfel i s-ar duce vanzarile de rapa. Iar in conditiile astea, trebuie sa iti cuantifici foarte precis nevoile si sa calculezi foarte bine daca diferenta de bani dintre o marca sau alta chiar e palpabila sau e data doar de stema de pe masca radiatorului.
Ca atare Dacia Logan poate avea pretentia de masina de oras sau pt. cumparaturi, in nici un caz insa de a fii o masina de croasiera.
Sa inteleg ca Cinquecento, Corsa, Seicento, Punto, Twingo si alte astfel de modele precum si masini de 8-9 ani pe care le-am vazut pe autostrazile Germaniei si-au castigat dreptul de a circula pe acele drumuri.. Sa fim seriosi..

Dacia mai are inca mult drum de strabatut pana sa ajunga precum un producator vestic dar asta nu inseamna ca nu fac eforturi. Am vorbit cu oameni care au fost in fabrica lor, oameni "umblati" si cu suficiente experiente pentru a emite o parere pertinenta, oameni care au ramas incantati de ceea ce au vazut in fabrica Dacia. Asa ca hai sa nu ne mai imbatam cu patriotism dar nici sa nu mai improscam cu rahat orice inseamna "made in Romania".

BTW, am vazut si in Franta si in Germania destui soferi care, judecand dupa dimensiunile si aspectul masinilor lor, s-ar incadra in categoriile tintite prin Logan.
User avatar
santiago
Posts: 18
Joined: Mon May 16, 2005 9:10 pm

Post by santiago »

@ALLEX

Daca iti mai aduci aminte, Skoda nu a inceput direct cu Fabia si Octavia ci a trecut prin fazele Favorit si Felicia. Intr-un fel, tot intr-un mod mai domol s-a facut trecerea. Si e normal, pentru ca sub acoperirea unei marci cu zero recunoastere (desi Skoda a avut un renume inainte de razboi) nu poti avea pretentii sa vinzi masini de prea-multe-mii de euro. Cam asta e povestea si cu Logan-ul.
Ai dreptate, insa intre modelele Skoda MB, S100, 120 LS, ( tu aveai pe atunci circa 7-8 ani :D ) sa putut remarca cu usurinta treptele de modernisare atat a technicii cat si a liniei caroseriei cu inbunatatirile de rigoare.

Dacia 13xx, 14xx insa, de la prima masina iesita de pe liniile de fabricatie in 1972-73 parca pana nu demult, isi pastreaza linia de:

O stranie combinatie intre un Renault antic si un tractor
(dupa un articol a unei reviste ghid turistic din Suedia)

“Iar daca turistul vrea sa inchirieze o masina, e sfatuit sa ia o Dacie, pentru ca nu e o masina luxoasa, dar e tot ce-ti trebuie pe drumurile din Romania, fiind o “stranie combinatie intre un Renault antic si un tractor”.

Deci trecerea de la caroseria Dacia 1300 pana la ultimul model isi pastreaza fidel in proportie de 95% linia mai sus amintita.

Cred ca nu forteaza nimeni asa ceva ci concurenta se simte amenintata. Nu cred ca cei de la Renault au promovat Logan-ul pe post de cea mai buna masina din lume dpdv calitativ si la un pret exceptional. Din ce am vazut, Logan este impins ca o masina absolut practica, cu un pret corect pentru ceea ce ofera.


“Dupa lansarea pe piata româneasca în septembrie 2004, comercializarea vehiculului Logan a fost extinsa în Croatia, Republica Ceha, Ungaria, Turcia, Slovacia si Siria, prin intermediul retelei Renault. (atentie la ce spuneam mai sus: tarile preferate ale celui mai iubit fiu al poporului)

Decizia de a comercializa acest model în Franta, Germania si Spania a încununat primirea exceptionala de care s-a bucurat vehiculul la lansarea sa. (sic)

Vor urma celelalte tari din Europa Occidentala, Centrala si Orientala, precum si tari din Maghreb si Orientul Mijlociu. La sfârsitul anului 2005, Logan va fi comercializat în aproape 40 de tari.

PROFIL DACIA

Destinul Daciei a inceput in 1966, cand a fost construita uzina Dacia la Pitesti. Doi ani mai tarziu a inceput si productia autoturismului Dacia 1100, dupa semnarea unui acord cu grupul francez Renault. In 1969, uzina de la Colibasi producea Dacia 1300 si abia dupa zece ani a prezentat un nou model, 1310. Timp de aproape 20 de ani, uzina romaneasca nu a mai avut nici o premiera. Schimbarea regimului politic si lipsa investitorilor au facut din Dacia o marca invechita, o masina de proasta calitate pe care romanii o mai cumparau inca doar datorita pretului foarte mic. In anul 1995 gama Dacia s-a largit cu modelul Nova, acuzat si el de o calitate slaba.

Grupul Renault a decis sa cumpere in 1999 uzina de la Pitesti, pentru a produce aici un autoturism cu care isi propunea sa revolutioneze lumea auto internationala: masina de 5.000 de euro. Acuzati ca ar fi facut un pariu nebunesc cumparand o uzina care putea fi rentabila doar disponibilizand doua treimi din angajati, Renault a trecut peste toate problemele sociale si nu a renuntat la masina de 5.000 de euro. Intre timp a scos doua modele intermediare: Dacia SupeR Nova in 2000 si Solenza in 2003.

Recenta lansare a modelului Logan sub brandul Dacia este deja o noutate care se bucura de o popularitate cum nu am mai vazut de la rebrandingul Orange de acum doi ani. Cu aceasta versiune, Dacia este pe cale sa devina o marca internationala. Masina de 5.000 de euro, dupa cum a denumit-o constructorul sau francez Renault, va fi vanduta sub marca Dacia in tarile in care Renault are o prezenta puternica si unde Dacia este cunoscuta sub acest nume: Romania si alte tari din Europa Centrala si de Est, precum si in Nordul Africii.

Pe pietele unde prezenta sa este inca slaba, Renault va profita de ocazie pentru a vinde modelul Logan sub propriul brand. Este cazul unor tari precum Rusia si Venezuela. Renault va incepe comercializarea sa in Romania in luna septembrie, pentru ca dupa aceea sa o lanseze pe mai multe piete din Europa Centrala, Africa, Orientul Apropiat si America de Sud. In primele patru luni ale anului, Dacia a comercializat 14.835 de masini, fiind pe primul loc pe piata auto din Romania, in termeni de vanzari.



Ei uite ca fortzeza !!!

De acord cu tine. Sunt, insa, curios sa aflu care o sa fie impactul Logan-ului in Germania.
Imi pare rau insa nu am nici timpul necesar nici prea mare pofta de traducere.
Cine stie un pic de germana va intelege dece “concurenta se simte amenintata”.
Nicidecum de concurenta ci de siguranta.


Motor-Talk

Eure Meinung zum Dacia "Logan" 5000€-auto?

Ich weis net, was ich von der Karre halten soll.

Der günstige Preis gilt ja wohl eh nicht für unsere Gefilde und dort, wo er angedacht ist, ist auch das noch ne Menge Holz.
Wie bei uns letztlich natürlich auch...

Ich finde den Wagen vom Optischen äusserst hässlich - aber das ist Geschmackssache.
Für mich ist es so ne Art "Sozialamt-Auto"

Und das ist gar net böse, sondern eher ironisch gemeint... aber vielleicht ne Menge dran.
Dieses sogenannte "Dritte Welt Auto" ist auch dort, wo man sich den besten Absatz erhofft nicht günstig. Das kann sich auch dort immer noch kaum jemand leisten. Ist leider so.

Ich denke mal, das die Karre so unnütz ist wie nen Kropf....
Anstatt das Geld in neue - zukunftsträchtige und auch umweltschonende - Techniken zu stecken, die irgendwann mal allen zu gute kommen würden, wird jetzt so nen Auto auf dem Markt gebracht, das in seiner Grundtechnik (auch hier ACHTUNG IRONIE) einem Opel Kadett C entspricht....

Tut nicht wirklich Not.

Im Gegenteil. Wenn man den Ländern, in dem so ein Wagen wirklich zum Absatz gedacht ist, was gutes tun will, wie wäre es da nicht mal mit nem Auto, was im Punkto sparsamkeit und zukunftstechnologie wirklich Akzente setzt?

Wenn solche Autos hier schon durch die Industrie unerwünscht sind.... da würde es reissenden Absatz finden....

Für mich die grösste Mogelpackung, die für mich diesen Konzern in einem Licht rückt, was von Profitgier kaum zu überbieten ist.

Das ist kein "Gnadenbrot" dieses Auto.... sondern die grösste Verarsche aller Zeiten..

Asta este un mod de gandire care se potriveste consumatorului care nu-si evalueaza alegerile.
Adesea, diferentele de pret nu sunt date de cine-stie-ce minuni tehnologice ci de costuri. Mai ales cele salariale, de promovare, de transport, de cercetare dezvoltare, de mai-stiu-eu-ce. Astfel incat, in costul final al unei masini din Europa de Vest, probabil ca 40% reprezinta costul efectiv de productie iar restul costurile de mai sus (a fost un articol pe aceasta tema - o sa-l caut).
Agresivitatea cu care producatorii de produse jeftinede proasta calitate insa cu pretentii de f.buna calitate din tarile de EST, ASIA & CO. care copiaza tot felul de licentze, incearca in mod fraudulos sa strapunga bariera calitatii a cerintelor tarilor occidentale este la ora actuala privita cu mare suspiciune.

Poporul german are o oarecare experienta nefasta cu asemenea oferte si se intreaba bineinteles unde poate fii “tzeapa” la o oferta de ceas “Rolex” la 29,99 €” oferita in Turcia la fel ca la un autoturism pt. suma provocanta de 5.000 €, dupa sloganul:

“Logan, un vehicul de origine în întregime Renault (tehnologie, dezvoltare, bază rulantă, motor, cutie de viteze, standarde de fabricaţie), a fost conceput la Technocentre Renault situat în regiunea pariziana, fiind deosebit de bine adaptat caracteristicilor pieţelor vizate: modernitatea sa, preţul său moderat, capacitatea sa de încărcare (cea mai buna din clasa sa), cele cinci locuri încăpătoare şi costurile reduse de întretinere constituie atuurile sale cele mai preţioase.

Conceptia sa moderna corespunde standardelor internationale, în special normelor europene în materie de securitate, poluare, insonorizare si reciclarea materialelor.

Renault a utilizat întreaga sa expertiza pentru realizarea proiectului Logan, un produs modern, robust, fiabil si foarte competitiv.”

La ultima fraza da-mi voie sa pa prepelesc de ras !!! Tzapa pare sa se ascunda chiar aici !!!
de examplu linia de vopsire nu este robotizata ci umana....hehehe

Sa inteleg ca Cinquecento, Corsa, Seicento, Punto, Twingo si alte astfel de modele precum si masini de 8-9 ani pe care le-am vazut pe autostrazile Germaniei si-au castigat dreptul de a circula pe acele drumuri.. Sa fim seriosi..
Aici, permite celor care traiesc de ani de zile in occident, muncesc aici zi de zi si bat „autobahn-urile“ in mod regulat, la lucru, la cumparaturi, la spalat masina, la alimentare cu combustibil in alte cuvinte pt. aproape orice cacaretza, sa-si dea parerea.

Eu care traies de 15 ani aici, consider ca modelele enumerate de tine mai sus sunt o pacoste (daca intradevar posesorii acestora se incumeteaza sa foloseseasca autostrada in mod regulat) pe autostrazile germaniei, la fel ca si autocamioanele.

Eu nici nu imi amintesc sa fii vazut prea des aceste marci pe autostrada, sau oricum f.rar.

Dacia mai are inca mult drum de strabatut pana sa ajunga precum un producator vestic dar asta nu inseamna ca nu fac eforturi. Am vorbit cu oameni care au fost in fabrica lor, oameni "umblati" si cu suficiente experiente pentru a emite o parere pertinenta, oameni care au ramas incantati de ceea ce au vazut in fabrica Dacia. Asa ca hai sa nu ne mai imbatam cu patriotism dar nici sa nu mai improscam cu rahat orice inseamna "made in Romania".
“Dacia mai are inca mult drum de strabatut pana sa ajunga precum un producator vestic dar asta nu inseamna ca nu fac eforturi.”

Perfect de acord, cu conditia sa nu se repete Evolutia si Modernizarea autoturismului Dacia 1300, constructorii sa aiba curajul autocriticii si mai ales sa aiba curajul necesar sa investeasca in lucruri INTREADEVAR fiabile si moderne.

De data asta sa se faca mamaliga din malai nu din beton.
Asa ca hai sa nu ne mai imbatam cu patriotism dar nici sa nu mai improscam cu rahat orice inseamna "made in Romania".
Se pare ca cei de “acasa” au o parere prea proasta despre noi care traim in occident.
Parvenit capitalist infatuat, este una dintre epitetele cele mai des folosite.

Oricum, noi ne bucuram sincer de evolutia intregii romanii, in primul rand ca a fost si va ramane “tara noastra” daca vrem daca nu vrem…….cu voia voastra sau fara….

Asteptam poate mai nerabdatori chiar decat cei de acasa sa ne putem arata mandrii ca venim din Romania, sa ne prezentam pasapoartele romanesti in loc de cele occidentale, sa nu ne fie rusine sa vorbim tare in public romaneste de teama de a fii luati drept sovietici sau mai rau, ramani spargatori de seifuri. (rumänenbande)

Insa daca, cum am mai spus, Romania incearca din nou o cacialma politica sau comerciala, NOI suntem primii care trebuie sa plecam capul de rusine sis a luam shuturi im “Arsch”

De aceea suntem vigilenti si PUTEM privii lucrurile critic.


santiago

P.S dupa atata scris, imi permit sa ma duc acum pana in magazinul de vis-a-vis sa-mi cumpar o sticla de "Murfatlar" MADE IN ROMANIA, pe care o prefer inaintea oricarui vin german si a multori vinuri celebre fraceze.
deci...inca de pe acum asa cum obijnuim noi ardeleni de pe la Cluj sa spunem...."hai noroc, sa nu uitam de ce am venit"
User avatar
Allex
Moderator
Posts: 2546
Joined: Fri Sep 27, 2002 3:00 am

Post by Allex »

santiago wrote: Dacia 13xx, 14xx insa, de la prima masina iesita de pe liniile de fabricatie in 1972-73 parca pana nu demult, isi pastreaza linia de:

O stranie combinatie intre un Renault antic si un tractor
(dupa un articol a unei reviste ghid turistic din Suedia)

“Iar daca turistul vrea sa inchirieze o masina, e sfatuit sa ia o Dacie, pentru ca nu e o masina luxoasa, dar e tot ce-ti trebuie pe drumurile din Romania, fiind o “stranie combinatie intre un Renault antic si un tractor”.

Deci trecerea de la caroseria Dacia 1300 pana la ultimul model isi pastreaza fidel in proportie de 95% linia mai sus amintita.
Omule, 13xx/14xx raman un capitol separat. Daca vrei, discutam pe PM sau deschidem topic separat. Si pe mine m-a deranjat ca un produs atat de vechi a rezistat atatia ani dar asta este.. Motivele sunt numeroase. Dar masina e trecut acum. Bine ca am scapat de ea.

Cat despre Suedia, sa-si aduca aminte cat de "frumoase" erau Saab-urile lor ce pareau copiate dupa tractoare si apoi mai discutam.

“Dupa lansarea pe piata româneasca în septembrie 2004, comercializarea vehiculului Logan a fost extinsa în Croatia, Republica Ceha, Ungaria, Turcia, Slovacia si Siria, prin intermediul retelei Renault. (atentie la ce spuneam mai sus: tarile preferate ale celui mai iubit fiu al poporului)
Asta e o paralela facuta de dragul de a fi facuta. Stii si tu ca vinzi un produs intr-o tara in care exista clientela pentru el. Apropos, du-te te rog pe site-ul VW, uita-te la tarile unde sunt ei prezenti si trage o privire si la Rusia si uita-te ce modele comercializeaza acolo. O sa ai o surpriza sau 2.
Vor urma celelalte tari din Europa Occidentala, Centrala si Orientala, precum si tari din Maghreb si Orientul Mijlociu. La sfârsitul anului 2005, Logan va fi comercializat în aproape 40 de tari.
Nici un comentariu aici ?

Destinul Daciei a inceput in 1966, cand a fost construita uzina Dacia la Pitesti. Doi ani mai tarziu a inceput si productia autoturismului Dacia 1100, dupa semnarea unui acord cu grupul francez Renault. In 1969, uzina de la Colibasi producea Dacia 1300 si abia dupa zece ani a prezentat un nou model, 1310. Timp de aproape 20 de ani, uzina romaneasca nu a mai avut nici o premiera. Schimbarea regimului politic si lipsa investitorilor au facut din Dacia o marca invechita, o masina de proasta calitate pe care romanii o mai cumparau inca doar datorita pretului foarte mic. In anul 1995 gama Dacia s-a largit cu modelul Nova, acuzat si el de o calitate slaba.

Grupul Renault a decis sa cumpere in 1999 uzina de la Pitesti, pentru a produce aici un autoturism cu care isi propunea sa revolutioneze lumea auto internationala: masina de 5.000 de euro. Acuzati ca ar fi facut un pariu nebunesc cumparand o uzina care putea fi rentabila doar disponibilizand doua treimi din angajati, Renault a trecut peste toate problemele sociale si nu a renuntat la masina de 5.000 de euro. Intre timp a scos doua modele intermediare: Dacia SupeR Nova in 2000 si Solenza in 2003.

Recenta lansare a modelului Logan sub brandul Dacia este deja o noutate care se bucura de o popularitate cum nu am mai vazut de la rebrandingul Orange de acum doi ani. Cu aceasta versiune, Dacia este pe cale sa devina o marca internationala. Masina de 5.000 de euro, dupa cum a denumit-o constructorul sau francez Renault, va fi vanduta sub marca Dacia in tarile in care Renault are o prezenta puternica si unde Dacia este cunoscuta sub acest nume: Romania si alte tari din Europa Centrala si de Est, precum si in Nordul Africii.

Pe pietele unde prezenta sa este inca slaba, Renault va profita de ocazie pentru a vinde modelul Logan sub propriul brand. Este cazul unor tari precum Rusia si Venezuela. Renault va incepe comercializarea sa in Romania in luna septembrie, pentru ca dupa aceea sa o lanseze pe mai multe piete din Europa Centrala, Africa, Orientul Apropiat si America de Sud. In primele patru luni ale anului, Dacia a comercializat 14.835 de masini, fiind pe primul loc pe piata auto din Romania, in termeni de vanzari.



Ei uite ca fortzeza !!!
Si ce ai vrea sa faca ?! Sa stea cu mana-n san ? Traim in vremuri in care ratiunile economice ne conduc pana si in viata personala. Asadar, sell or die.
Tu ai zis ca ei forteaza prin a vinde produs sub o falsa masca de super-calitate la un pret redus. Ti-am explicat si iti repet : Renault si Dacia NU isi promoveaza masina ca fiind de CEA MAI BUNA D.P.D.V. CALITATIV. Nu sunt absurzi. De ce este asa de greu de acceptat ca ca ceea ce ei vand, are un pret corect ? Nu-ti convine aspectul? Don't buy it. Ai mai multi bani? Don't buy it. Vrei ceva mai mult la banii astia ? Look around ! Anyone ? I guess not.

Imi pare rau insa nu am nici timpul necesar nici prea mare pofta de traducere.
Cine stie un pic de germana va intelege dece “concurenta se simte amenintata”.
Nicidecum de concurenta ci de siguranta.


Motor-Talk

Eure Meinung zum Dacia "Logan" 5000€-auto?

Ich weis net, was ich von der Karre halten soll.

Der günstige Preis gilt ja wohl eh nicht für unsere Gefilde und dort, wo er angedacht ist, ist auch das noch ne Menge Holz.
Wie bei uns letztlich natürlich auch...

Ich finde den Wagen vom Optischen äusserst hässlich - aber das ist Geschmackssache.
Für mich ist es so ne Art "Sozialamt-Auto"

Und das ist gar net böse, sondern eher ironisch gemeint... aber vielleicht ne Menge dran.
Dieses sogenannte "Dritte Welt Auto" ist auch dort, wo man sich den besten Absatz erhofft nicht günstig. Das kann sich auch dort immer noch kaum jemand leisten. Ist leider so.

Ich denke mal, das die Karre so unnütz ist wie nen Kropf....
Anstatt das Geld in neue - zukunftsträchtige und auch umweltschonende - Techniken zu stecken, die irgendwann mal allen zu gute kommen würden, wird jetzt so nen Auto auf dem Markt gebracht, das in seiner Grundtechnik (auch hier ACHTUNG IRONIE) einem Opel Kadett C entspricht....

Tut nicht wirklich Not.

Im Gegenteil. Wenn man den Ländern, in dem so ein Wagen wirklich zum Absatz gedacht ist, was gutes tun will, wie wäre es da nicht mal mit nem Auto, was im Punkto sparsamkeit und zukunftstechnologie wirklich Akzente setzt?

Wenn solche Autos hier schon durch die Industrie unerwünscht sind.... da würde es reissenden Absatz finden....

Für mich die grösste Mogelpackung, die für mich diesen Konzern in einem Licht rückt, was von Profitgier kaum zu überbieten ist.

Das ist kein "Gnadenbrot" dieses Auto.... sondern die grösste Verarsche aller Zeiten..
Comparatia cu Kadett C este iarasi deplasata. Hai sa zicem ca Cielo ar fi, dar tot in Logan este de la Clio. So give me a break. Apropos, asta e in genul ca McDonald's vinde numai junk-food si ca Coca-Cola iti face matele praf, dar vezi inghesuiala si la Mac si vezi bautori de Coca-Cola in disperare. Multa ipocrizie..

Agresivitatea cu care producatorii de produse jeftinede proasta calitate insa cu pretentii de f.buna calitate din tarile de EST, ASIA & CO. care copiaza tot felul de licentze, incearca in mod fraudulos sa strapunga bariera calitatii a cerintelor tarilor occidentale este la ora actuala privita cu mare suspiciune.
Vezi ca din ce in ce mai multi producatori isi muta activitatile din Europa de Vest sper Europa de Est si Asia.
E valabil si in domeniul auto si IT si alimentatie (vezi cazul Nestle). Nimeni nu a copiat nici o licenta in cazul Logan si nu a incalcat nici o lege. Iar Renault nu-si permite sa vanda un produs de calitate indoielnica pentru ca, atat timp cat scrie "Logan by Renault" pe spatele masinii, e in joc reputatia lor. Got it ?
Poporul german are o oarecare experienta nefasta cu asemenea oferte si se intreaba bineinteles unde poate fii “tzeapa” la o oferta de ceas “Rolex” la 29,99 €” oferita in Turcia la fel ca la un autoturism pt. suma provocanta de 5.000 €, dupa sloganul:..
Ma lasi te rog cu poporul german ? Suntem cu mult mai asaltati de turcisme si alte prostii decat sunt ei - deh, sunt langa noi, nivelul de trai este destul de scazut ca sa justifice masiva umparare a unor produse de calitate indoielnica . Iar de neamtul care cade in fund cand vede un Rolex de 29 Euro, cred ca nu mai e cazul sa comentam pe seama lui.

Logan, un vehicul de origine în întregime Renault (tehnologie, dezvoltare, bază rulantă, motor, cutie de viteze, standarde de fabricaţie), a fost conceput la Technocentre Renault situat în regiunea pariziana, fiind deosebit de bine adaptat caracteristicilor pieţelor vizate: modernitatea sa, preţul său moderat, capacitatea sa de încărcare (cea mai buna din clasa sa), cele cinci locuri încăpătoare şi costurile reduse de întretinere constituie atuurile sale cele mai preţioase.
Conceptia sa moderna corespunde standardelor internationale, în special normelor europene în materie de securitate, poluare, insonorizare si reciclarea materialelor.
Renault a utilizat întreaga sa expertiza pentru realizarea proiectului Logan, un produs modern, robust, fiabil si foarte competitiv.”


La ultima fraza da-mi voie sa pa prepelesc de ras !!! Tzapa pare sa se ascunda chiar aici !!!
E usor sa cataloghezi. E mai greu sa justifici o afirmatie. Si astept, daca nu cer prea mult, o justificare din partea ta.
de examplu linia de vopsire nu este robotizata ci umana....hehehe
Sunt curios, de unde stii ? Ai fost in fabrica ? Si apropos, de unde stii cum e in liniile de productie ale celorlalti producatori din Mexic, Brazilia, Maroc, Papua Noua Guinee ?

Aici, permite celor care traiesc de ani de zile in occident, muncesc aici zi de zi si bat „autobahn-urile“ in mod regulat, la lucru, la cumparaturi, la spalat masina, la alimentare cu combustibil in alte cuvinte pt. aproape orice cacaretza, sa-si dea parerea.

Eu care traies de 15 ani aici, consider ca modelele enumerate de tine mai sus sunt o pacoste (daca intradevar posesorii acestora se incumeteaza sa foloseseasca autostrada in mod regulat) pe autostrazile germaniei, la fel ca si autocamioanele.

Eu nici nu imi amintesc sa fii vazut prea des aceste marci pe autostrada, sau oricum f.rar.
Felicitari. Eu conduc de vreo 5 ani intr-o jungla si un haos cum neamtul, nici in cele mai negre cosmaruri ale lui, nu a visat. Am condus si in Germania suficient de mult sa-mi dau seama cata politete si educatie rutiera exista acolo si, daca as fi sa compar unde am nevoie mai mare de safety, iti zic eu ca ar fi mai multa nevoie aici, unde indisciplina, lipsa de respect, graba, neatentia si rautatea sunt la ordinea zilei si se imbina intr-un mod absolut mortal cu niste sosele de doi bani (la care primesti si rest).

Perfect de acord, cu conditia sa nu se repete Evolutia si Modernizarea autoturismului Dacia 1300, constructorii sa aiba curajul autocriticii si mai ales sa aiba curajul necesar sa investeasca in lucruri INTREADEVAR fiabile si moderne.
De data asta sa se faca mamaliga din malai nu din beton.
Ceea ce tu visezi este ca Dacia sa-ti ofere un model de la inceput de talia unui Golf. Asta ar costa bani, bani pe care nu i-ai da pentru ca nu esti sigur ca masina i-ar merita. Ti-am spus si anterior ca la fel au inceput si cei de la Skoda. Nu este viabil economic sa trantesti pe piata un S-klasse dupa ce, zeci de ani, ai produs o caruta de masina. Nu ti-o va cumpara nimeni.

Se pare ca cei de “acasa” au o parere prea proasta despre noi care traim in occident.
Parvenit capitalist infatuat, este una dintre epitetele cele mai des folosite.

Oricum, noi ne bucuram sincer de evolutia intregii romanii, in primul rand ca a fost si va ramane “tara noastra” daca vrem daca nu vrem…….cu voia voastra sau fara….
Te imbatosezi si te bosumfli degeaba. Eu ma refeream la cei care isi apara patria, neamu' si Loganu' cu pretul vietii si nu sunt in stare sa accepte ca exista si puncte slabe sau proaste. Dar la fel, ma refeream la cei care, indiferent daca produsul e bun sau nu, prefera sa-l denigreze ca deh, vine din Romania si, la naiba, romanii sunt buni doar sa fure si sa strice.
Asteptam poate mai nerabdatori chiar decat cei de acasa sa ne putem arata mandrii ca venim din Romania, sa ne prezentam pasapoartele romanesti in loc de cele occidentale, sa nu ne fie rusine sa vorbim tare in public romaneste de teama de a fii luati drept sovietici sau mai rau, ramani spargatori de seifuri. (rumänenbande)
Din pacate, e de datoria voastra sa nu plecati capul si sa aratati cine sunteti. Aveti insa de luptat cu "reprezentantii tuciurii" care se sterg la kur cu imaginea tarii noastre. Am lucrat si eu in Germania si, pe unde am fost, mi-am facut prieteni si am reusit, macar temporar, sa mai schimb din imaginea pe care acei oameni o aveau vis-a-vis de noi. Sau asa mi-am inchipuit eu, poate..
P.S dupa atata scris, imi permit sa ma duc acum pana in magazinul de vis-a-vis sa-mi cumpar o sticla de "Murfatlar" MADE IN ROMANIA, pe care o prefer inaintea oricarui vin german si a multori vinuri celebre fraceze.
deci...inca de pe acum asa cum obijnuim noi ardeleni de pe la Cluj sa spunem...."hai noroc, sa nu uitam de ce am venit"
Noroc ! :occasion5:
Ca sa fiu rautacios, vezi ca e ambalat manual, in sticle care sunt reciclate. Iar dopurile sunt de provenienta dubioasa. :laughing6:
User avatar
santiago
Posts: 18
Joined: Mon May 16, 2005 9:10 pm

Post by santiago »

@ALLEX

din lipsa de timp deocamdata numai atat:
Ca sa fiu rautacios, vezi ca e ambalat manual, in sticle care sunt reciclate. Iar dopurile sunt de provenienta dubioasa.
:d :d :d informatia ta este partial adevarata. Sticlele sunt adevarat reciclate in germania asa cum fiecare stat care detine cat de cat o constiinta a mediului face la fel. Mai putin cu Etichettele, care desi din hartie reciclata, sunt ferm convins ca firma de imputeliere: Binderer St Ursula, Weinkellerei GmbH, Bingen am Rhein, detine o line de imbuteliere moderna care le lipeste cu a masina de lipit etichete avand ca system de operare embeded linux
derivat de la Red Hat 4.1 AS \:D/

revin cu informatia liniilor de vopsire a Daciei Logan.


santiago

P.S.
unde indisciplina, lipsa de respect, graba, neatentia si rautatea sunt la ordinea zilei si se imbina intr-un mod absolut mortal cu niste sosele de doi bani
Allex, crezi ca acestea sunt criterii care vor fii apreciate in 2007, an preconizat de intrarea Romaniei in EU, respectiv sunt aceste "calitati" superioare celor care circula linistiti si in relativa siguranta in patratzica lor ?

acelasi
User avatar
Ares
Posts: 1037
Joined: Mon Oct 21, 2002 3:00 am

Post by Ares »

Mirajul Logan cuprinde rapid Romania, cetatenii sunt exaziati de fenomenala masina iesita din Uzinele Dacia powered by Renault. Eu nu am rabdare sa va scriu multe si marunte, iar tu domnule RAYDEN mai fa un pic de antrenament pe autostrazile Europei si dupa aceea vino sa iti dai cu parerea pe aici. Este foarte laudabil ca unii sunt mandrii cu acest Logan, pe care eu nu o pot numi masina la nivel vest, este departe de acest lucru, motivele nu le expun pentru ca nu ar avea rost. Este intradevar un salt de la Dacia 1310 cu imbunatatiri dar parerea mea este ca nu este un salt inainte ci unul usor lateral :P, sa fim seriosi, pentru tara cred ca este buna masina asta pentru ca dupa 25 ani de indobitocire cu Dacia 1310 TLX oamenii sunt incantati ca in Logan macar nimeresc vitezele si nu se mai chinuie sa gaseasca treapta 5 ca la vechile Dacii. Dar de aici pana la a compara acest vehicul cu una din clasa apropiata produsa de nemti, francezi sau italieni iti trebuie putin curaj sau trebuie sa fi pe dinafara complet. O caracteristica a neamului este de a nu lua in considerare nimic din cea ce scriu altii despre un lucru produs la noi, indiferent despre ce este vorba, ramanem orbeste in convingerile noastre stupide si credem ca este super. Acest fapt are ca si rezultat calitatea superioare si "originalitatea" noastra. Nu am fost in stare sa producem o masina acceptabila in ultimii 50 ani si o sa mai treaca inca 50 pana o sa reusim, daca o sa aplecam urechea si la ce spun altii.

Cineva spunea ca nu face diferenta daca ai 120 km cu o Dacia sau BMW in cazul in care ai un impact frontal, la acela ii doresc sa fie in aceasta situatie in BMW pentru ca daca va fi in Logan vor fi ultimele lui clipe.
Nu este diferenta la viteze mari in cazul in care ai ABS ???? asta o poate scrie doar cineva care nu a avut situatii limita la viteze mari cu ABS, nu comentati despre ceva ce nu cunoasteti si nu ati trait.

Parerea mea si sfatul meu este sa va bucurati de Logan si sa fii multumit cu el, dar nu cereti sa fie multumiti si altii, asa ceva se demonstreaza clar, lucru ce Logan nu a reusit din pacate.
User avatar
Radoo
Posts: 2678
Joined: Tue Dec 02, 2003 11:45 am

Post by Radoo »

Am observat ca mai intra cate un moderator, mai sterge un post, asa ca de-acum trimit PM-uri. Ares ai PM.

Si totusi: Vreau scan la carnetul auto al lui Darth Vader! [smilie=Respect.gif]
Old nickname: Rayden

PC Garage - discount 1% folosind voucher-ul A6IDCLSW
User avatar
Allex
Moderator
Posts: 2546
Joined: Fri Sep 27, 2002 3:00 am

Post by Allex »

Ares wrote:Cineva spunea ca nu face diferenta daca ai 120 km cu o Dacia sau BMW in cazul in care ai un impact frontal, la acela ii doresc sa fie in aceasta situatie in BMW pentru ca daca va fi in Logan vor fi ultimele lui clipe.
Da, Ares, eu am scris asa ceva si imi mentin parerea.
Nu este diferenta la viteze mari in cazul in care ai ABS ???? asta o poate scrie doar cineva care nu a avut situatii limita la viteze mari cu ABS, nu comentati despre ceva ce nu cunoasteti si nu ati trait.
Cred ca si asta tot eu am scris-o si, daca ai observat stilul meu de a scrie de cativa ani incoace, ma feresc in a face afirmatii gratuite la adresa cuiva. Nu de alta dar suntem o comunitate si e de presupus ca ne respectam intre noi. Tu nu stii prin ce experiente am trecut eu asa cum nici eu nu le stiu pe ale tale. Asa ca respecta-mi opinia, combate-o cu argumente si fereste-te pe cat poti de o atitudine de genul "tu esti prost iar eu stiu mai bine".

Cat despre Logan, eu o sa imi restrang activitatea in acest topic - se pare ca toti au visat aceasta masina ca nu-stiu-ce model de super-masina si la un pret mic. Nu sunt aparatorul Logan-ului, nici mie nu-mi place din multe puncte de vedere dar macar e un inceput. Sper sa fie drumul cel bun si, maine-poimaine, Dacia sa ajunga pe aceeasi pozitie macar cu Skoda.
razvanescu
Posts: 1108
Joined: Sat May 04, 2002 3:00 am

Post by razvanescu »

santiago wrote:
O stranie combinatie intre un Renault antic si un tractor
(dupa un articol a unei reviste ghid turistic din Suedia)

“Iar daca turistul vrea sa inchirieze o masina, e sfatuit sa ia o Dacie, pentru ca nu e o masina luxoasa, dar e tot ce-ti trebuie pe drumurile din Romania, fiind o “stranie combinatie intre un Renault antic si un tractor”.


"Motor-Talk

Eure Meinung zum Dacia "Logan" 5000€-auto?"



Dar tu esti in stare sa iti formezi o parere singurel fara sa citezi publicatiile de mai sus? Ce treaba are vechea berlina 1300/1410 cu masina actuala? Te simti cumva amenintat? Nu te obliga nimeni in Germania sa-ti cumperi Logan. Daca tot te iei dupa publicatiile lor de specialitate, poti foarte frumos sa iti iei un SH de acolo...

PS: Deja sunt satul de atatia "specialisti" de duzina care isi dau cu parerea in acest topic si in alte topicuri de specialitate dedicate masinilor. Mai bine ar face ceva mai productiv cu timpul care il au la dispozitie...
User avatar
santiago
Posts: 18
Joined: Mon May 16, 2005 9:10 pm

Post by santiago »

razvanescu wrote:
santiago wrote:
O stranie combinatie intre un Renault antic si un tractor
(dupa un articol a unei reviste ghid turistic din Suedia)

“Iar daca turistul vrea sa inchirieze o masina, e sfatuit sa ia o Dacie, pentru ca nu e o masina luxoasa, dar e tot ce-ti trebuie pe drumurile din Romania, fiind o “stranie combinatie intre un Renault antic si un tractor”.


"Motor-Talk

Eure Meinung zum Dacia "Logan" 5000€-auto?"



Dar tu esti in stare sa iti formezi o parere singurel fara sa citezi publicatiile de mai sus? Ce treaba are vechea berlina 1300/1410 cu masina actuala? Te simti cumva amenintat? Nu te obliga nimeni in Germania sa-ti cumperi Logan. Daca tot te iei dupa publicatiile lor de specialitate, poti foarte frumos sa iti iei un SH de acolo...

PS: Deja sunt satul de atatia "specialisti" de duzina care isi dau cu parerea in acest topic si in alte topicuri de specialitate dedicate masinilor. Mai bine ar face ceva mai productiv cu timpul care il au la dispozitie...
@D-le razvanescu

chiar daca esti moderator nu iti este permis sa ne faci ""specialisti" de duzina".
pt. tine revistele de specialitate din vest sunt naspa la fel ca si parerile unora dintre noi care unii am fost mecanici auto altii avem ateliere speciale auto, intr-un cuvant noi stim despre ce vorbim si suntem in stare sa apreciem chiar si printre randuri caracteristicile unei masini/motor.

are treaba vechea berlina 1300/1400 numai in conceptul si mentalitatea de productie.
daca si loganul va evolua la fel ca berlina 1300/1400, va ajunge o masina moderna, fiabila competenta atunci cand romania va fii primita ca parte integranta in Statele Unite ale Americi.

pe de alta parte nu ma simt amenintat in nici un fel. masina pe care o detin si la o vechime de 15 ani va oferii mult mai multa siguranta, comfort decat Logan-ul peste 5 ani.

in ceeace priveste productivitatea, consideri ca ne pierdem timpul pe acest site/forum daca ne postam parerile ?
sau ce numesti productiv, sa cant majoritatii in struna chiar daca am o alta parere ? timpurile acelea credeam ca au trecut, sau ma insel oare ?

daca te referi la un alt fel de productivitate, eu sunt multumit pe ziua de astazi, incheeind o afacere de 60.000 € pt. firma. tu esti multumit de productivitatea zilei de astazi ?

in concluzie, nu vreau sa incepem acum o discutie user vs. moderator nedorind ca thread-ul asta sa fie inchis.
deci am sa te rog sa intervii in discutii sau cu o parere personala, mentionand acest lucru, sau in rolul menit pt. un moderator respectiv sa mai domoleasca spiritele sau sa atraga atentia asupra unor eventuele devieri de la "rules"

MfG,
santiago
User avatar
Ares
Posts: 1037
Joined: Mon Oct 21, 2002 3:00 am

Post by Ares »

razvanescu wrote:PS: Deja sunt satul de atatia "specialisti" de duzina care isi dau cu parerea in acest topic si in alte topicuri de specialitate dedicate masinilor. Mai bine ar face ceva mai productiv cu timpul care il au la dispozitie...
Sunt convins ca unii au specializari mai bune ca si mine dar sincer ma indoiesc sa fi tu acela. Oricand iti stau la dispozitie.

Image Image Image Image
User avatar
FATHER
Posts: 1916
Joined: Thu Mar 11, 2004 2:37 pm

Post by FATHER »

Hehe... Topicul asta seamana cu cel referitor la celebrele Genius SW 5.1 (alea de "lemn melaminat" ). De obicei cine nu are produsul comenteaza si arunca cu oua. Ca sa nu folosesc cuvantul ra#at. Eu am Logan si sunt multumit cu el. Si da, am fost cu el in Europa in aceasta vara si nu mi-a fost rusine. Mergeam si eu pe autobahn cu 160 pe ora si luam curbele odata cu ceilalti. Chiar si cu franarea am inceput sa ma pricep la un moment dat... Stiu cati bani am dat pe el si stiu cat sa cer de la el. Simple as that...
”În viață trebuie să știi când să pierzi, că de câștigat știe orice prost” (Marian Vanghelie)
User avatar
santiago
Posts: 18
Joined: Mon May 16, 2005 9:10 pm

Post by santiago »

quantum wrote:Hehe... Topicul asta seamana cu cel referitor la celebrele Genius SW 5.1 (alea de "lemn melaminat" ). De obicei cine nu are produsul comenteaza si arunca cu oua. Ca sa nu folosesc cuvantul ra#at. Eu am Logan si sunt multumit cu el. Si da, am fost cu el in Europa in aceasta vara si nu mi-a fost rusine. Mergeam si eu pe autobahn cu 160 pe ora si luam curbele odata cu ceilalti. Chiar si cu franarea am inceput sa ma pricep la un moment dat... Stiu cati bani am dat pe el si stiu cat sa cer de la el. Simple as that...


hmmm, m-as mira sa poti lua curba " odata cu mine" :d, pt. simplu fapt ca eu iau curbele de obicei cu 180 KMH =D>


santiago
User avatar
FATHER
Posts: 1916
Joined: Thu Mar 11, 2004 2:37 pm

Post by FATHER »

santiago wrote:

hmmm, m-as mira sa poti lua curba " odata cu mine" :d, pt. simplu fapt ca eu iau curbele de obicei cu 180 KMH =D>


santiago
Esti tare... Inseamna ca daca vin din sens invers trec pe langa tine cu 340 km/h.
”În viață trebuie să știi când să pierzi, că de câștigat știe orice prost” (Marian Vanghelie)
User avatar
santiago
Posts: 18
Joined: Mon May 16, 2005 9:10 pm

Post by santiago »

quantum wrote:Hehe... Topicul asta seamana cu cel referitor la celebrele Genius SW 5.1 (alea de "lemn melaminat" ). De obicei cine nu are produsul comenteaza si arunca cu oua. Ca sa nu folosesc cuvantul ra#at. Eu am Logan si sunt multumit cu el. Si da, am fost cu el in Europa in aceasta vara si nu mi-a fost rusine. Mergeam si eu pe autobahn cu 160 pe ora si luam curbele odata cu ceilalti. Chiar si cu franarea am inceput sa ma pricep la un moment dat... Stiu cati bani am dat pe el si stiu cat sa cer de la el. Simple as that...
Chiar si cu franarea am inceput sa ma pricep la un moment dat...
in fata asemenea performante nu pot avea decat [smilie=Respect.gif]
imi cer scuze public ca ti-am suparat marca pe care o conduci. Acum ca mi-am dat seama ca avand astfel de performante de a te pricepe cu franele speciale Logan este aproape un sacrilegiu sa nu-ti dai seama ca Loganul este un SuperCar.

santiago
User avatar
Allex
Moderator
Posts: 2546
Joined: Fri Sep 27, 2002 3:00 am

Post by Allex »

santiago wrote: hmmm, m-as mira sa poti lua curba " odata cu mine" :d, pt. simplu fapt ca eu iau curbele de obicei cu 180 KMH Applause


santiago
in fata asemenea performante nu pot avea decat [smilie=Respect.gif]
imi cer scuze public ca ti-am suparat marca pe care o conduci. Acum ca mi-am dat seama ca avand astfel de performante de a te pricepe cu franele speciale Logan este aproape un sacrilegiu sa nu-ti dai seama ca Loganul este un SuperCar.

santiago
Santiago, felicitari pentru BMW-ul tau 730d de 19.800 EUR ! [smilie=Respect.gif] Probabil ca de aceea ti-e si atat de usor sa terfelesti Logan-ul.
Acum, daca nu te deranjez prea tare, pot sa circul pe acelasi drum cu tine dar cu 120-160 km/h ?
Nu de alta, dar la cat castig in Romania mi-e cam greu sa-mi permit o masina ca a ta...
Apropos, daca maine Dacia ar face un model ca masina ta, l-ai cumpara ?

Numai bine
User avatar
cimi
Posts: 1758
Joined: Fri Jun 06, 2003 7:35 pm

Post by cimi »

Topicul despre Formula 1 sau Ce viteza maxima ati atins..., este putin mai jos.
Don't piss me off. i'm running out of places to hide the bodies.
User avatar
santiago
Posts: 18
Joined: Mon May 16, 2005 9:10 pm

Post by santiago »

Allex wrote:
santiago wrote: hmmm, m-as mira sa poti lua curba " odata cu mine" :d, pt. simplu fapt ca eu iau curbele de obicei cu 180 KMH Applause


santiago
in fata asemenea performante nu pot avea decat [smilie=Respect.gif]
imi cer scuze public ca ti-am suparat marca pe care o conduci. Acum ca mi-am dat seama ca avand astfel de performante de a te pricepe cu franele speciale Logan este aproape un sacrilegiu sa nu-ti dai seama ca Loganul este un SuperCar.

santiago
Santiago, felicitari pentru BMW-ul tau 730d de 19.800 EUR ! [smilie=Respect.gif] Probabil ca de aceea ti-e si atat de usor sa terfelesti Logan-ul.
Acum, daca nu te deranjez prea tare, pot sa circul pe acelasi drum cu tine dar cu 120-160 km/h ?
Nu de alta, dar la cat castig in Romania mi-e cam greu sa-mi permit o masina ca a ta...
Apropos, daca maine Dacia ar face un model ca masina ta, l-ai cumpara ?

Numai bine[/quote]


@ALLEX

hai sa mai precizez odata lucrurile;

1. eu/noi nu terfelim Dacia Logan

insa dupa sloganul din germania aici se ofera precum am mai scris mai sus la 5.000 € "masina multa pt. putin bani" , o masina moderna, la technica de varf Renault.

2. avand in vedere ca noi circulam de obicei cu peste 140 KMH, pe autostrada cu peste 160 KMH, primul nostru gand este siguranta acestei masini in cazuri critice.

Dupa revista de specialitate germana: auto-motor-und-sport (sau e si asta naspa)


Wie steht es nun um die aktive Sicherheit? Hier noch einmal ein Blick auf die Bremse. Unter den extremen Bedingungen mit zwei unterschiedlichen Reibwerten an den linken und rechten Rädern, µ-split-Bremsung genannt, gibt es nichts Positives zu berichten. Denn der Bremsweg ist mit 136 Meter sehr lang, und der Logan muss mit raschem Gegenlenken am Schleudern gehindert werden.

Genau das ist aber nicht ganz einfach, denn die Lenkung des Dacia ist ungewöhnlich indirekt ausgelegt, fast wie in einem Oldtimer. Mit anderen Worten: Wer schnell und weit kurbelt, fängt das Auto ein. Hier muss nachgebessert werden.

Im täglichen Leben macht sich noch ein weiterer Effekt der Lenkung unangenehm bemerkbar: ihre Gefühllosigkeit um die Mittellage. Auf der Autobahn führt sie, gemeinsam mit der Anfälligkeit gegen Seitenwind, dazu, dass man häufig leichte Schlangenlinien fährt. Erinnerungen an eine längst vergangene Zeit werden wach, und der Motorsound hilft dabei kräftig mit.

deci, hai sa recapitulam si sa fim seriosi.....eu nu imi risc viata si mai ales a familiei mele pe autostrada cu o astfel de geLogan.

masina este buna in romania ? Okay, sa se pastreze acolo.

3. Ambiance 1.4 MPI Pret: 6 230 € 21 900,32 Lei (super grei)

ABS Bosch - fara
Directie asistata hidraulic - optional (deci fara)

nici macar un radio jeftin


in concluzie, daca doresc o Dacia Logan cu toate optiunile ajung la c.a 12.000 €, care este o suma total diferita de slogan.
Acum, daca nu te deranjez prea tare, pot sa circul pe acelasi drum cu tine dar cu 120-160 km/h ?
dragul meu esti liber sa circuli unde iti doreste inima, chiar si pe strada mea, daca vrei cu 60 KMH daca vrei cu 240 KMH :d
Nu de alta, dar la cat castig in Romania mi-e cam greu sa-mi permit o masina ca a ta...
Apropos, daca maine Dacia ar face un model ca masina ta, l-ai cumpara ?
1. este de inteles, desi masina mea nu este scumpa deloc vis-a-vis de ce fel de masini circula la ora asta in romania
2. bineinteles ca mi-as cumpara Dacia daca as stii ca este aceeasi calitate ca si la BMW. Pe mine ma intereseaza sa ajung repede si sigur de la A la B, punct.

deci, eu sper ca Dacia sa ajunga cat mai repede cel putin la nivelul Skoda, daca nu mai mult.

santiago
myx4ever
Posts: 2743
Joined: Mon Feb 16, 2004 7:28 pm

Post by myx4ever »

calitatea BMW... sa iti spun ceva...
doar azi am dus la un service un BMW 320d din 2001 cu cca 120 000 km .
probleme: climatizarea,franele si servodirectia....
mai exact... AC inexistent,franele....scartaie ca dracu si nu franeza la fel rotile, servodirectia....cand volanul e bracat la max face un zbarnait mizerabil....nu mai vreau sa aud calitatea BMW sau germana....orice masina dupa ce trece de un prag psihologic de 100k km incepe sa aibe bube....
crede-ma....ma multumesc cu masina noua( ori cash ori leasing) la care am garantie, stiu eu cum merg cu ea, stiu ce fac cu ea....si stiu ca nu umblu cu banii dupa ea.
iar cand are probleme o dau....
decat sa iau un sh care "frate nu a fost lovita, e ca noua...uite 30k km) la un pret bun si apoi sa bag inca pe atatia pe reparatii....
Do Good by stealth, and blush to find it Fame.
User avatar
iozefini
Posts: 244
Joined: Sun Oct 12, 2003 2:47 pm

Post by iozefini »

he he credeam ca se vor stinge "luptele" astea pro si contra Logan.
btw in segmentul de masini concurente Logan va dau un element de reflectie:ia interesati-va cate au facut testul Euro Ncap.si apoi vedem daca Logan este un best buy in acest moment sau nu(sper ca nu veniti cu chestii de genul BMW & stuff).
out of my mind.back in five minutes.©
Post Reply