Pixel Shader - Viitorul arata bine!

Plăci video, acceleratoare 3d, acceleratoare grafice ... cum doriţi să le numiţi.

Moderator: Moderatori

User avatar
Neon Biker
Posts: 4590
Joined: Mon Sep 27, 2004 1:32 pm

Post by Neon Biker »

Alante wrote:...nu ti-a placut grafica din HL2?,...grafica care poate fi scoasa in evidenta si de o placa gen GeForce 2,...poate multi gameri au avut asteptari mai mari de la acest joc dar Enginu Grafic a lasat multa lume cu gura cascata (Me Included),un engin atat de bine realizat incat si cei cu placi grafice Low End se poat bucura de el sa nu zic de cei cu High-End,...in schimb am vazut alte aparitii recente jocuri cu grafica nu tocmai placuta,multicolora cu cerinte care chinuie si un System High-End.
N-am zis ca nu mi-a placut, nu zic ca engine-ul nu era scalabil si alte alea, doar ca dupa FarCry nu m-a mai impresionat (mai ales ca eu am o slabiciune pentru insulele tropicale [smilie=maniac.gif] ). Daca ar fi aparut inaintea lui FarCry, poate ar fi fost altceva.
Foloseste voucherul SN5MXIMX cand cumperi de la PC Garage si ai discount 1%
User avatar
Alante
Posts: 1182
Joined: Thu Sep 08, 2005 2:55 am

Post by Alante »

Neon Biker wrote:N-am zis ca nu mi-a placut, nu zic ca engine-ul nu era scalabil si alte alea, doar ca dupa FarCry nu m-a mai impresionat (mai ales ca eu am o slabiciune pentru insulele tropicale [smilie=maniac.gif] ). Daca ar fi aparut inaintea lui FarCry, poate ar fi fost altceva.
...oky s-o luam altfel,...ce cerinte are Far Cry si ce cerinte are HL2? [smilie=Nice-try.gif]
User avatar
ice01
Posts: 8413
Joined: Tue Dec 16, 2003 9:15 pm

Post by ice01 »

danboc wrote:Trebuie facuta clar diferenta intre SUPORT pentru o versiune de DirectX si PERFORMANTA in acea versiune. La ce folos ca suporti executia a 65000 de shaderi si HDR daca odata folositi scoti 5 FPS?
danboc - respect faptul ca esti un om citit care stie ce vorbeste, insa tin sa precizez ca nici eu nu sunt un n00bs in domeniu. Stiu sa fac diferenta intre suport si implementare sau folosirea acestei implementari, nu despre asta discutam aici. Am urmarit posturile tale si pe alte topicuri in care se vb despre nVidia vs ATI, am observat faptul ca ptr tine ATI e o dragoste veche, insa discutii de acest gen se pot purta in continuare acolo.
Un aspect iti sare mereu din vedere, placile video ca si orice component de PC la ora actuala sunt un produs de consum, nu mai sunt vremurile alea in care iti luai o placa si iti faceai planuri pe 3 ani de atunci inainte ! Iti spun eu, ca 3DMARK2006, care dealtfel este nimic mai mult decat un bullshit nascocit sa faca reclama noilor serii de placi ATI sau nVidia, va pune complet la pamant seria anterioara X1xxx de la ATI, un motiv ar fi acela ca este saracita de Smart Shader 3.0, iar daca un 6xxx va putea sa ruleze macar toate testele, ATI nici macar nu o sa le miroase.
In concluzie si la urma urmei vb anapoda, nimeni nu isi ia placa in ziua de azi ptr mai mult de un an de zile, sa nu uitam ca seria 6xxx de la nVidia imediat face 2 ani de la lansare, timp in care s-a descurcat fara nici o problema cu toate jocurile ce le-a intalnit, cu sau fara PS3.0 si cu un FPS decent, iar ptr mine acel 3DMARK nu este decat un test la fel de idiot ca si cele de pana acum si care nu fac decat sa ne zapaceasca mai rau, daca suntem slab de inger, vb despre niste implementari de grafica ce probabil se vor face prin 2010, timp in care mai trec peste noi 2-3 serii de placi video :laughing6:
Eu raman la aceasi parere, shadereala asta e o tampenie, au tras de ea cu dintii, au facut numai cretinitati, nu au facut decat sa acopere cu multa lumina zone care dealtfel sunt niste texturi in stare bruta, si sa ascunda mult din neputina lor in a realiza ceva cu adevarat revolutionar. FARCRY, HL2 ... sunt printre putinele jocuri care au adus ceva nou la nivel grafic, restul au fost doar niste jocuri poleite sa ne fure ochii ca daca dai jos toate efectele ai impresia ca joci un joc din 95 ... :-!
User avatar
danboc
Posts: 597
Joined: Mon Mar 15, 2004 10:09 am

Post by danboc »

Desi te respect la fel de mult nu pot sa fiu de acord cu tine. Shaderii sunt viitorul in grafica si vor fi folositi din ce in ce mai mult pentru ca sunt usor de scris (exista un limbaj numai pentru shaderi) si ofera control total asupra rezultatelor, adica programatorul poate sa faca exact ce vrea el in orice loc. Asta inseamna ca vom vedea de acum incolo o grafica foarte detaliata si putine jocuri vor mai semana intre ele la modul in care o fac astazi. Acuma, performanta unui joc pe o arhitectura a unui GPU e altceva. Dupa dorinta (sau constrangerea :D) sa, programatorul poate sa scrie codul pentru 10 cai de randare care sa se potriveasca cu 10 generatii de placi, dar asta ar insemna munca in plus si deci bani. Unii o fac (ex. Valve dar si altii) pentru ca se respecta si respecta cumparatorii , altii nu pentru ca nu au bani de aruncat sau nu au timp. Rezultatele se vad.
3dmark este o chestie comerciala, de acord, dar nu s-a inselat niciodata pana acum in a pune in ordinea performantelor placile video si a castigat respectul chiar si al comunitatii de entuziasti. Nu poti sa spui ca nu iti place cum arata de ex. 3dmark2005 fata de versiunea din 2001, deci avantajul progresului in grafica este notabil. Si 3dmark2006 va avea o cale si pentru SM2.0 in sensul ca vor rula testele real-life dar cateva din cele sintetice nu, exact ca in 2001, deci un scor final va fi disponibil si pentru X800. Seria 6, am zis, e o reusita a Nvidia (mai mare decat seria 7) dar asta nu din cauza SM3.0 ci a SM2.0 (care ar fi trebuit sa mearga asa inca de la FX-uri) si a fost norocul ei ca perioada in care a iesit pe piata a fost una saraca in utilizarea shaderilor si este inca :(
Cat despre ATI vs Nvidia, au abordari diferite asupra fenomenului, ATI face GPU-uri care nu se muleaza pe o anumita optimizare software, sunt mai generaliste, pot rula un cod care nu a fost optimizat pentru arhitectura lor la fel de bine (sau prost :)) ca si unul care a fost, pe cand Nvidia are probleme cu codurile neoptimizate si tocmai de aceea sustine financiar producatorii de jocuri ca sa scrie cod alternativ pentru GPU-urile lor, si unii (multi) chiar fac asta. Chiar la lansarea seriei 7 un oficial Nvidia a recunoscut ca au fost analizati peste 1000 de shaderi folositi in mod frecvent in jocuri pentru ca G70 sa fie optimizat in rularea lor, ei chestia asta desi se muleaza pe strategia lor, mie mi se pare un fel de cheating si ma face sa imi aduc aminte de prima lege a unui algortim care spune ca trebuie sa fie universal, adica sa functioneze la fel in orice situatie pentru care a fost creat. De asta trag mai mult cu ATI, plus ca sunt si ceva diferente in calitatea imaginii pe ansamblu, dar astea sunt chestii tehnice si nu pot sa mi le explic. Overall, ambii producatori si-au gasit un loc pe piata si cred ca nu o duc rau deloc, deci nu mi se pare ca a prefera unul asupra altuia poate fi ceva rau. Si da :) eu inca mai sper ca viitoarea mea placa video va rezista cel putin 2 ani in sistem fara sa ma supar pe ea.
User avatar
Alante
Posts: 1182
Joined: Thu Sep 08, 2005 2:55 am

Post by Alante »

danboc totusi la ce folosesti tu placa video?,...esti angajatul unei firme producatoare de jocuri?...legat de X1900 pentru moment sunt doar speculatii nimeni nu stie sigur cat de bine o sa foloseasca Shader 3.0 si daca am inteles bine el o sa fie Optimizat pentru PS 4.0,...sau asta-i valabil doar pentru G80 de la nVidia?...

...pentru moment toate se invart in jurul implementarii Pixel Shader dar in final o sa apara o schimbare radicala care o sa dea si aceasta tehnologie bazata pe Shader peste cap,...desi vezi un bonus in Shder 3.0,nu o sa tina mult,...dupa cum am spus si inainte nu vad schimbari RADICALE in jocurile mai noi fata de enginu grafic folosit de cei de la Valve pentru HL2,...sa luam screenshotul de mai jos de exemplu,...poate arata misto pentru un pusti de 12 ani dar totusi luand in considerare ca e vorba de o Grenada traditionala nu-i vad rostul,...hai ca in jocuri cu elemente futuristice gen Halo ar fi ceva dar in Fear,...

Image
User avatar
van helsing
Posts: 962
Joined: Thu Jan 06, 2005 12:13 pm

pixeli shader dar si altele

Post by van helsing »

Tot cetesc chestiuni de genul 'nu am nevoie de o placa video performanta,jocul cutarica l-am jucat pe medium details/800-600',nu am nevoie de pixel shader 3,ma descurc si cu varianta 1,etc.Sa fim seriosi daca ati avea bani,toti ati cumpara o placa video si cu P.S.3 implementat si cu posibilitatea de a juca un joc la cel putin 1280/1024 cu AA si AS la niste valori macar decente. [smilie=Victory.gif] Tehnologia noua,aduce cu sine si imbunatatiri serioase ale 'realitatii' jocului,implicit o mai mare placere pt ochi si daca vreti pt placerea jucatului.Amintesc aici de o intamplare in care un prieten al meu nu intelegea,de ce eu eram dispus sa cumpar o placa video de peste 10 milioane,cand el juca acelasi joc pe o placa mai slaba.Intr-o zi a venit cu calculatorul la mine si a putut sa compare calitatea imaginii de la mine direct cu calitatea imaginii de pe calculatorul sau.... :laughing6: Surpriza! In maxim 2 saptamani a cumparat o plac video de 14 milioane(placa lui veche costase 5 milioane).Foarte important este si calitatea monitorului si dimensiunile acestuia,acelasi prieten a renuntat la monitorul sau de 17 in favoarea unuia de 19. =D>
User avatar
ice01
Posts: 8413
Joined: Tue Dec 16, 2003 9:15 pm

Re: pixeli shader dar si altele

Post by ice01 »

Pai ia hai sa va povestesc eu o mica istorioara pe care a patit-o chiar un membru al acestui forum ...
Vecinul lui a trecut pe la el intr-o zi, omul maniac, pasionat de grafica la rezolutii mari, pasionat de 3DMARK si orice misca ca si test sintetic, calitatea imagini si FPS ... etc ...
Bun, pana prietenul asta al meu s-a invartit prin casa, vecinul lui a pornit sistemul si a inceput sa joace Battlefield 2 in disperare ... A jucat vecinu vreo ora de disperat, insa la un moment data il opreste prietenul asta al meu din joaca nebuna si il intreaba: ma iti place cum se vede si merge jocul ? vecinul: pfuaiiiiiii de capul meu, nu stiu ce dracu tot vb lumea ca 6600GT nu merge bine in rezolutii inalte si nu are FPS de peste 70-80fps ca la tine merge de rupe ...
Morala: omul juca in 640/480, cu setari undeva pe la mediu/hi iar pana sa ii spuna amicul asta al meu habar nu a avut de asta ... asa ca mai lasati-ma ... eu cred ca 60% din nebunia aia dupa FPS si rezolutii inalte sunte testele de pe net, din reviste si tata lor Tom's Hardware ... :thumbleft:
User avatar
Coza
Posts: 1574
Joined: Mon Feb 14, 2005 4:09 pm

Re: pixeli shader dar si altele

Post by Coza »

ice01 wrote:eu cred ca 60% din nebunia aia dupa FPS si rezolutii inalte sunte testele de pe net, din reviste si tata lor Tom's Hardware ... :thumbleft:
=D> Atat am avut de spus.
User avatar
Alante
Posts: 1182
Joined: Thu Sep 08, 2005 2:55 am

Post by Alante »

...cu asta sunt deacord si eu,...si ca sa ma citez pe mine:

P.S. NU-MI PLACE JOCUL BENCHMARCK!
User avatar
Neon Biker
Posts: 4590
Joined: Mon Sep 27, 2004 1:32 pm

Re: pixeli shader dar si altele

Post by Neon Biker »

Ca de obicei ice01 stie pune punctul pe i. [smilie=Respect.gif]

van helsing wrote:Sa fim seriosi daca ati avea bani,toti ati cumpara o placa video si cu P.S.3 implementat si cu posibilitatea de a juca un joc la cel putin 1280/1024 cu AA si AS la niste valori macar decente. [smilie=Victory.gif]
Vezi tu, a avea bani pentru o placa video de 20 mil, nu e tot una cu a fi dispus sa dai 20 mil pe o placa video. Noi astia mai "batrani", am invatat de mult ca nu merita sa bagi prea multi bani in calculator, doar atat cat sa stai pe linia de plutire. Linia asta de plutire variaza de la o persoana la alta, dar unii dintre noi prefera sa joace la rezolutii mai mici sau chiar sa astepte ceva vreme de la lansarea unui joc pana sa-l joace decat sa fuga repede la magazin si sa mai bage 10 mil intr-o placa video. Cu cat investesti mai mult, cu atat vei pierde mai mult. Imi aduc aminte ca acum 1 an si ceva, cand am luat placa video din semnatura, contemplam ideea unui Radeon 9800Pro care era pe la 10 mil. Am preferat acest 9550 la <3 mil si nu-mi pare rau. Acum un Radeon 9800Pro costa putin peste 4 mil iar placa mea putin sub 2 mil. Merita sa pierd 5 mil in plus numai ca sa ma pot lauda ca m-am jucat la 1280 nu la 800? Eu zic ca nu. Altul mai pasionat ar zice ca da. Pana la urma totul e subiectiv, depinde de prioritatile fiecaruia si de veniturile fiecaruia.

P.S. Aaa... daca as fi milionar in $, atunci mi-as lua si placa de 20 mil. :tongue3:
Foloseste voucherul SN5MXIMX cand cumperi de la PC Garage si ai discount 1%
myx4ever
Posts: 2743
Joined: Mon Feb 16, 2004 7:28 pm

Post by myx4ever »

daca te scot banii afara din casa fii sigur ca o sa iei numai componente state of the art. problema este atunci cand pui ban pe ban ca sa iei o componenta tare...atunci nu merită investitia.
Do Good by stealth, and blush to find it Fame.
User avatar
smart.1
Posts: 1233
Joined: Thu Jun 02, 2005 11:04 am

Re: pixeli shader dar si altele

Post by smart.1 »

ice01 wrote:... eu cred ca 60% din nebunia aia dupa FPS si rezolutii inalte sunte testele de pe net, din reviste si tata lor Tom's Hardware ... :thumbleft:
Bine-nțeles că mare parte a testelor și concluziilor de genul "placa video XXX nu este suficient de bună pentru jocul YYY" sunt fabricate de departamentele de marketing. Să fim serioși, din moment ce ochiul uman este capabil să distingă maximum 30 de cadre pe secundă, care este avantajul ca placa îmi randează 70-80? Eu unul joc NFS MW pe un Radeon 9550, la 800x600, toate setările la maxim (fără FSAA), fără glitch-uri. Plus antivirus și firewall pornite! Ce, am timp să admir peisajul când alerg cu 280 km/h??? :D
MariusStuparu.com | Twitter: marius_stuparu | Facebook: mstuparu
User avatar
danboc
Posts: 597
Joined: Mon Mar 15, 2004 10:09 am

Post by danboc »

Mi se pare ca discutia a deviat de la subiect, era vorba de pixel shader si cat de important este pentru grafica nu de cum le place unora sa joace si cati bani merita sa dai pe o placa video.
Pana una alta, cel mai pixel shader intensive soft de pe planeta e gata sa apara, poate chiar maine :D
http://www.gamespot.com/promos/2006/3dmark06/index.html
User avatar
smart.1
Posts: 1233
Joined: Thu Jun 02, 2005 11:04 am

Post by smart.1 »

Nu cred că a deviat. Este important pentru grafică prin prisma jocurilor care îl folosesc. Faptul că un joc poate fi jucat și la setări mai scăzute este o dovadă că înghițim toate gogoșile de marketing ale producătorilor. Și în plus, pixel shader nu este folosit decât de jocuri și programele asociate lor (3DS, Maya etc.) Alte programe profi de producție (AutoCAD, CATIA, Unigraphics etc.) nici nu se sinchisesc de el, au nevoie doar de OpenGL full. Cu alte cuvinte, PixelShader îmi trebuie DOAR la jocuri. Punct. Așa că, merită oare să dau 2-300$ pe o placă grafică cu PixelShader 3, 4, 5 sau câte vor mai inventa ăștia?
MariusStuparu.com | Twitter: marius_stuparu | Facebook: mstuparu
User avatar
ice01
Posts: 8413
Joined: Tue Dec 16, 2003 9:15 pm

Post by ice01 »

smart.1 wrote:Nu cred că a deviat. Este important pentru grafică prin prisma jocurilor care îl folosesc. Faptul că un joc poate fi jucat și la setări mai scăzute este o dovadă că înghițim toate gogoșile de marketing ale producătorilor. Și în plus, pixel shader nu este folosit decât de jocuri și programele asociate lor (3DS, Maya etc.) Alte programe profi de producție (AutoCAD, CATIA, Unigraphics etc.) nici nu se sinchisesc de el, au nevoie doar de OpenGL full. Cu alte cuvinte, PixelShader îmi trebuie DOAR la jocuri. Punct. Așa că, merită oare să dau 2-300$ pe o placă grafică cu PixelShader 3, 4, 5 sau câte vor mai inventa ăștia?
Bine spus ...
Nu a deviat niciunde acest topic, este important sa vb aici si depre utilitatea reala a acestor shaderi, nu numai sa punem poze comparative si sa dam linkuri comparative pe aici ...
Faptul ca ai nevoie de niste poze si linkuri ca sa vezi o diferenta dovedeste faptul ca totul e o satira tragico-comica dusa pe spatele clientului care plateste ptr o implementare insuficient de matura, si fara o necesitate de cele mai multe ori nejustificata in real life ...
Pe vremea lui Voodoo nu aveam nevoie de nici o poza sau link ca sa fac diferenta intre D3D si Glide ...
User avatar
Alante
Posts: 1182
Joined: Thu Sep 08, 2005 2:55 am

Post by Alante »

ice01 wrote:Bine spus ...
Nu a deviat niciunde acest topic, este important sa vb aici si depre utilitatea reala a acestor shaderi, nu numai sa punem poze comparative si sa dam linkuri comparative pe aici ...
Faptul ca ai nevoie de niste poze si linkuri ca sa vezi o diferenta dovedeste faptul ca totul e o satira tragico-comica dusa pe spatele clientului care plateste ptr o implementare insuficient de matura, si fara o necesitate de cele mai multe ori nejustificata in real life ...
Pe vremea lui Voodoo nu aveam nevoie de nici o poza sau link ca sa fac diferenta intre D3D si Glide ...
...pe intelesul turor, se putea continua linistit pe engin grafic similar cu cel din HL2,un engine bine dezvoltat care satisface atat un user cu placa grafica Mainstream cat si unul cu High-End,...in schimb ei au promovat tehnologii noi cu cerinte exagerate in unele cazuri care nu ofera inovatii exceptionale,...toate astea in scopul marketingului bineinteles,...mai nou cei ce fac Placile grafice dicteaza piata,nu cei ce fac jocurile cum era de asteptat,...asta doar pentru calculatoare in cealata tabara lucrurile sunt fix invers Consolele au ultimul cuvant si toate jocurile se fac in functie de cerintele acelei console,...

...dar in final ei uita un lucru foarte important,...clientul reprezinta punctul culminant,...doar ca vorba aia sunt mai multi prosti in lumea asta (ironia sortii,tot prostii au mai multi bani)...deci practic piata este dominata de prostia umana,...#-o.
User avatar
danboc
Posts: 597
Joined: Mon Mar 15, 2004 10:09 am

Post by danboc »

Chiar nu inteleg ce vreti, sa jucati 10 ani pe engine de HL2, sa nu mai progreseze industria 3d, sa oprim timpul ca sa putem sa tinem pasul? Producatorii de GPU-uri scot in fiecare an ceva mai bun pentru ca pur si simplu SE POATE :D nu ca e necesar, apoi daca industria jocurilor considera ca merita sa foloseasca noile efecte o va face, altfel nu. Repet SM3.0 nu e un moft, nici pe departe, e cea mai usoara cale catre grafica evoluata spre realism. Unificarea shaderilor va fi apogeul graficii 3d asa cum o stim astazi (nu stiu pe viitor, poate devine ceva holografic gen Star Trek :)) deci e un progres necesar si inevitabil. Nu e singurul lucru care conteaza ca sa faca un joc bun dar e absolut necesar in ziua de azi. Faptul ca posesorii de PC au posibilitatea sa faca upgrade la discretie e un avantaj fata de console, care se upgradeaza lent abia dupa ce sunt complet depasite moral, nu inteleg de ce atata pesimism si mahnire, parca v-ar obliga cineva sa va vindeti placile video la fiecare 6 luni, e o chestie care tine de vointa si nevoile fiecaruia si DA are legatura si cu IQ-ul ca altfel ce cumperi azi poate fi mai prost ca ieri :D.
User avatar
smart.1
Posts: 1233
Joined: Thu Jun 02, 2005 11:04 am

Post by smart.1 »

Cred că ai văzut prea multe SF-uri, Dane. Partea cu "daca industria jocurilor consideră că merită..." e o copilărie. Producătorii de hardware și cei de jocuri se ajută reciproc întru bunăstarea comună.

Normal că ne obligă să ne vindem plăcile, de ce crezi că acum se fac numai jocuri "DX 9 only"? Ce, un motor bun de randare bun (gen HL2), nu ar putea scala în jos, ca să poată rula și pe un GF4 (să zicem)?

Iar faza cu IQ-ul se aplică numai celor care nu știu să cumpere, nu e o regulă general valabilă. Alante se referea la cu totul altceva când a zis că lumea e plină de proști. Recitește-i postul!
MariusStuparu.com | Twitter: marius_stuparu | Facebook: mstuparu
User avatar
ice01
Posts: 8413
Joined: Tue Dec 16, 2003 9:15 pm

Post by ice01 »

danboc wrote:Chiar nu inteleg ce vreti, sa jucati 10 ani pe engine de HL2, sa nu mai progreseze industria 3d, sa oprim timpul ca sa putem sa tinem pasul?
Nu mane, nimeni nu vrea asta, tot ceea ce vrem este sa apucam sa folosim ce platim ! Atat nimic mai mult, acum e o nebunie si tehnologiile nu apuca maturitatea ca deja apare o alta la orizont ! Asta e beleaua, P.S. 2.0 nici macar nu a facut bine ochi in jocuri ca deja s-a si facut saltul la 3.0 ma intreb cat va trai acesta si dezvoltarea lui daca deja se vorbeste de 4.0 si noul chipset de la nVidia care va avea suport hardware ptr el, inca din acest an ...
Restul a punctat bine smart.1, nu are rost sa mai repet si eu ...
User avatar
Alante
Posts: 1182
Joined: Thu Sep 08, 2005 2:55 am

Post by Alante »

...Microsoft? :),...ce dragut!,..dar e gresit!,...DirectX 10 va rula si pe Geforce 2 MX 400 (desi aceasta placa a fost optimizata pentru DX7),...ca acel GeForce 2 nu se va putea folosi de elementele introdu-se in DX10 asta-i alta poveste,...singuri cu probleme ar putea fi cei ce fac placile si eventualele jocuri dependente de aceasta implementare (3.0/4.0),....dar nici asta nu o sa se intample,...si acum sa explic de ce(asta pentru cei ce nu au inteles la ce prosti m-am referit),...sunt anumite persoane care sunt dispuse sa arunce bani pe ultimu produs aparut pe piata:

-a aparut 6800GT -mai multe pipe High-End,scor mai mare in Bench = 1800 Ron - BANU JOS!,... (Release date 15.06.2004)

-a aparut 7800 GT - frecvente si mai mari High-End,scor mai mare in bench = 2000 Ron - BANU JOS!,... (Release Date 11.08.2005)

-o sa apara Ati X1900 Shader 4.0 High - End si mai multe puncte in Bench = 2700 Ron - BANU JOS!,(...in curand)

...logic ca cei ce fac Placile Grafice (nVidia/Ati) abuzeaza de prostia celor cu bani si cine credeti ca are de suferit?...si logic ca sa nu para placile inutile tot chestie de marketing apar si jocuri care ruleaza decent pe ultima placa High-End,...nu intelege gresit nu am nimic impotrica evolutiei dar asta nu-i evolutie semnificativa,...doar mici elemente care aduc o gramada de bani din prostia unora si logic daca omu-i prost si are si bani pe deasupra de ce sa nu abuzam de el,...daca acele persoane ar pune piciorul in prag cu o exclamatie de genu" Pei stai frate abia am dat 1800 Ron pe o placa grafica!", cei de la nVidia (ca ei au fost Vinovatul principal,de data asta cel putin ,grabindu-se cu acel 7800 i-au facut pe cei de la Ati sa se simta obligati sa scoata si ei ceva pe piata si acum se apuca din nou de vechiul lor joc:"Care pe care") ar sta frumos in banca lor,...nu de alta dar ar ajunge in pragul falimentului daca ar investi in placi grafice, fara sa nu aiba vanzare la ele,...dar cum au cu cine....

...uite sa-ti dau exemplu de evolutie decenta:- daca-n 3 ani de zile ar ajunge la Shader 5.0(sa zicem ca acel 5.0 ar introduce o grafica Real Life) si alte implementari acaparate in acel timp,...procesor care sa ruleze la 1000 Mhz,Rami la 2000 MHZ si ar combina toate aceste elementela un loc ar iesi o placa grafica cu adevarat High-End care chiar ar face diferenta,...asta chiar ar fi o evolutie,nu ca si acum,...apare un element nou,marim putin frecventele gata am evoluat hai sa scoatem un nou produs pe piata,...

PS....macar cineva a inteles ce am vrut sa zic,...;)
User avatar
danboc
Posts: 597
Joined: Mon Mar 15, 2004 10:09 am

Post by danboc »

Recunosc, evolutia domeniului 3d este fantastica si a intrecut toate asteptarile, placile video au ajuns sa aiba ultima tehnologie si sa depaseasca ca putere bruta chiar si procesoarele, dar asta nu e un lucru rau, e chiar de laudat ca s-a putut si ca inca se mai poate. Sincer mi se pare motorul care duce inainte industria, din cauza lor apar procesoare mai puternice, din cauza lor se cumpara memorie mai multa si tot din cauza lor s-au vandut de 2 ori mai multe PC-uri anul trecut decat in 2004. Nu e nici o hotie aici, nu iti baga nimeni mana in buzunar, daca s-au vandut inseamna ca a fost cerere si pretul a fost bun. Pentru unii 700$ sunt o gramada de bani care nu merita dati pe o placa perisabila dar pentru altii sunt bani de tigari si nu conteaza, nu are nici o legatura chestia asta cu evolutia in 3d. Microsoft va decide peste cativa ani care va fi ritmul dezvoltarii in domeniu si vom vedea daca se va ajunge la un compromis intre evolutie si stabilitate. Asta sper si eu, sa avem un software care sa ofere posibilitati nelimitate de creatie si un hardware care sa il ruleze fara probleme cat mai mult timp. Pana acum nu am auzit ca cineva sa arunce pur si simplu la gunoi o placa video functionala doar pentru ca e depasita de vremuri, oricum in cativa ani se defecteaza datorita coroziunii componentelor deci hai sa nu mai punem cruci placilor noastre ca se va gasi un loc intr-un pc si pentru ele pana la sfarsitul zilelor lor.
User avatar
ice01
Posts: 8413
Joined: Tue Dec 16, 2003 9:15 pm

Post by ice01 »

Si cand vezi 3DMark06 + 2x 7800GTX SLI = 11.2 fps, stai si te intrebi: la ce dracu mi-a folosit poala (era sa imi iasa altceva) de bani care i-am dat, cand placile astea deja sunt outdated, desi nu am apucat nici macar sa reusesc sa ard parafina de pe coolere ...
Mai, cred ca bataia de joc la adresa enduser-ului a atins apogeul ...
Grim_Ripper wrote:pana la urma depinde doar de tine daca vrei sa faci upgrade...
Nimic mai adevarat, insa ce vina am eu ca vreau sa joc si altceva in afara de solitaire, pe care odata cu cel din Vista, nu il mai pot juca ca este peste nivelul celor 2 placi in SLI care le am deja de acum o luna ...

fireste, comentariile de mai sus, nu sunt facute intr-un moment de mare luciditate, sau poate este doar vina mea ca nu mai traiesc cu speranta ...
User avatar
danboc
Posts: 597
Joined: Mon Mar 15, 2004 10:09 am

Post by danboc »

Ice, chill out man, producatorii de jocuri nu o sa vina prea repede cu ceva similar ca 3dmark2006, poate peste 1 an cel putin, asa ca o sa aiba timp sa se ia si vopseaua de pe cooler la placa ta :D ideea e ca asta se poate face cu SM3.0 si cu hardware capabil asa ca tinta e stabilita ramane sa ajungem acolo, sigur G70&Co. si poate chiar X1800 s-ar putea sa se piarda pe drum. Vom vedea dupa lansare, un scor de peste 4000 puncte le-ar da si lor sperante.
User avatar
PSS 214
Posts: 5815
Joined: Wed Oct 22, 2003 6:17 pm

Post by PSS 214 »

Viitorul chiar arata bine....... = http://www.computergames.ro/site/p/down ... i_res.html

Crysis will be shipping, as the first DX10 enabled game, in Q4 2006. It is powered by Cry Engine 2 that features dynamic day/night cycle, fully interactive enviroments, sunrays and diffuse transmission, real time soft shadows, soft particles, interactive/destructrible enviroments, volumetric clouds, and advanced shader technology
PCgarage discount 1% folosind voucher-ul: NA7GGA77
User avatar
pegas
Posts: 2148
Joined: Fri Jul 01, 2005 8:42 am

Post by pegas »

intrebare: a vazut cineva pina acum (2006) joc care sa se vada ca nature test-ul din 3dMark 2001?

nu. poate elder scrolls 4 va avea iarba procedurala, desi pina nu vad nu cred.

cita vreme programatorii isi vor ascunde neputinta/lipsa de interes pentru optimizari in spatele replicii "nu avem suficiente instructiuni in ps/sm3" si altele de acest gen, vom inghiti cu totii versiuni succesive de directx si placi video.

nu spune nimeni ca evolutia e un lucru rau. dar atunci cind trebuie sa ti se arate cu sageti locurile in care se face diferenta intre dx8.1 si dx9.0c si sa te mai si uiti 10 minute in acel loc pentru ca nu vezi....

nu stiu, parca nu mai e asa de amuzant sa fii gamer. tot timpul crispat. vai, iar apare o noua versiune de dx. alta placa. alti bani. cit ma tine?
la mijloc intre .asm si .c
User avatar
Neon Biker
Posts: 4590
Joined: Mon Sep 27, 2004 1:32 pm

Post by Neon Biker »

Image

LOL! :d
Inainte de lansarea lui R520 ar fi avut un impact si mai mare, dar inca mai merge. =D>
Foloseste voucherul SN5MXIMX cand cumperi de la PC Garage si ai discount 1%
User avatar
Ares
Posts: 1037
Joined: Mon Oct 21, 2002 3:00 am

Post by Ares »

@ice01 ,

Cei care au acuma placi high end vor avea si placi compatibile Vista, e limpede asta.
User avatar
mx_xplod
Posts: 234
Joined: Sat Jul 02, 2005 2:34 pm

Post by mx_xplod »

What, you think your sh*t don't stink???
User avatar
PSS 214
Posts: 5815
Joined: Wed Oct 22, 2003 6:17 pm

Post by PSS 214 »

deci noul filmulet cu engine-ul Crysis este over wellming.... e uluitor relismul din acest engine..... FarCry2 va fi o capodopera [smilie=maniac.gif]

filmulet : http://www.computergames.ro/site/p/down ... ailer.html
PCgarage discount 1% folosind voucher-ul: NA7GGA77
User avatar
van helsing
Posts: 962
Joined: Thu Jan 06, 2005 12:13 pm

Post by van helsing »

Eu spun ca va grabiti cu Direct X10.Acesta nu poate exista fara suport Vista si se pare ca acesta din urma se amana pentru anul viitor.Placi video cu suport X10 vor apararea probabil la anul...si la multi ani :laughing6:
User avatar
hyperyon
Posts: 227
Joined: Mon Oct 20, 2003 1:37 am

Post by hyperyon »

placa video cu suport poata sa apara si inainte (parca asa tin minte la cele care erau directx 9 mai intai au aparut placile si pe urma jocurile) :P
"Ci eu in lumea mea ma simt
Nemuritor si rece"
User avatar
2K
Posts: 4140
Joined: Mon Feb 06, 2006 1:36 am

Post by 2K »

Hai sa nu fim pesimisti acum,urmeaza link-ul dat mx_xplod si vei vedea performantele aduse de acest DX10,placi cu suport DX10 vor aparea in iulie-august de la nvidia G80,de ati nush cand,G80 va suporta si SM4.0
User avatar
van helsing
Posts: 962
Joined: Thu Jan 06, 2005 12:13 pm

Post by van helsing »

Revin,fara suportul oferit de Vista,o placa cu direct X10 este inutila...Vista este amanat si in cazul in care NVidia si ATI vor vinde anul acesta placi compatibile X10,acestea vor fi inutile...
User avatar
2K
Posts: 4140
Joined: Mon Feb 06, 2006 1:36 am

Post by 2K »

Se pare ca anul acesta ATI nu va scoate o placa video cu suport DX10,insa nvidia va scoate G80 care va avea unified shader arhitecture,cu alte cuvinte shaderele actuale vor fi unite in unul singur,lucrul acesta facand munca de scriere a codurilor mai usoara,nvidia va lansa si SM4.0,lucrul acesta este benefic deoarece nvidia va mai exista in implementarea suportului DX10 si vom avea is noi o gama variata de placi la lansarea VISTA cu suport DX10.
User avatar
Lucifer
Posts: 646
Joined: Tue Oct 28, 2003 7:18 pm

Post by Lucifer »

2K wrote:Se pare ca anul acesta ATI nu va scoate o placa video cu suport DX10,insa nvidia va scoate G80 care va avea unified shader arhitecture,cu alte cuvinte shaderele actuale vor fi unite in unul singur,lucrul acesta facand munca de scriere a codurilor mai usoara,nvidia va lansa si SM4.0,lucrul acesta este benefic deoarece nvidia va mai exista in implementarea suportului DX10 si vom avea is noi o gama variata de placi la lansarea VISTA cu suport DX10.
meh.. G80 iunie, R600 Sept-oct deci anul asta. Poate nu anul fiscal..
vanhelsing wrote:Revin,fara suportul oferit de Vista,o placa cu direct X10 este inutila...Vista este amanat si in cazul in care NVidia si ATI vor vinde anul acesta placi compatibile X10,acestea vor fi inutile...
QFT
"Better to die, and to sleep
The never waking sleep, than linger on,
And dare to live, when the soul's life is gone."
[Sophocles (496BC-406-5BC)]
User avatar
novi
Posts: 7280
Joined: Sun Mar 10, 2002 2:00 am

Post by novi »

Noul engine CRYTEK arata chiar foarte bine!Detalii AICI!:wink:
User avatar
2K
Posts: 4140
Joined: Mon Feb 06, 2006 1:36 am

Post by 2K »

Da. noul engine crytek arata bine cat despre afirmatia cu ati se pare ca ai dreptate(partial urmatorul chip ATI care va duela ce G80 este R580+)care cred ca va fi lansat tot in iunie sau iulie asa ca nush sigur cand va sosi R600 pe piata)
User avatar
Neon Biker
Posts: 4590
Joined: Mon Sep 27, 2004 1:32 pm

Post by Neon Biker »

Mey baieti, nu va ambalati prea tare, ca se pare ca nici G80 nu va avea shadere unificate, ci va fi o strutzo-camila, asa cum ii place nVidiei sa faca. Zvonul e deja vechiutz dar vad ca voi inca nu l-ati auzit: X-bit Labs. :tongue3:
Foloseste voucherul SN5MXIMX cand cumperi de la PC Garage si ai discount 1%
User avatar
2K
Posts: 4140
Joined: Mon Feb 06, 2006 1:36 am

Post by 2K »

Stirea aia e veche,uite aici una mai recenta cu un update in privinta lui G80 http://www.theinquirer.net/?article=30623
User avatar
Neon Biker
Posts: 4590
Joined: Mon Sep 27, 2004 1:32 pm

Post by Neon Biker »

Da, am citit-o si p'aia, dar nu se refera la G80 decat tangential, asa ca nu i-as acorda mare importanta. Anyway, cum Vista a fost amanata pan' la anu' ... va mai curge multa apa pe Dunare pana ajungem sa jucam si noi ceva in DX10. :sad1:
Foloseste voucherul SN5MXIMX cand cumperi de la PC Garage si ai discount 1%
Post Reply