Numarul de MPixeli este irelevant!

Discuţii, ştiri, tehnici de fotografiere sau (post)procesare,
tutoriale, glosar şi bineînţeles creaţiile voastre.

Moderator: Moderatori

Post Reply
Shiva
Posts: 124
Joined: Wed Jun 21, 2006 11:00 am

Numarul de MPixeli este irelevant!

Post by Shiva »

Am citit pe net nenumarate articole despre mult asteptatul SIGMA SD14, care trebuia sa apara in suna septembrie a anului trecut, si care din nefericire a tot fost amanat (teoretic ar trebui s aapara luna asta, sa vedem)...

Revenind la titlul topicului, tot cautatnd pe internet am gasit diverse articole despre SIGMA SD14 si intrun loc si poze relizate realizate cu acesta: http://www.sigma-sd14.com/sample-photo/architecture/

Dupa o examinare mai amanuntita am observat cu stupoare ca desi au o rezolutie de ~4,7 Mpixeli, capteaza mai mult detaliu decat o poza de 10 Mpixeli a unui Canon D400 sau sau Nikon D80...De ce? Raspunsul mai pe larg il puteti citi singuri pe: http://www.dpreview.com/reviews/sigmasd10/ desi articolul e despre un aparat din 2003, principiul ramane acelas...

Am vazut si imagini demonstrative cu noul Fuji S5 pro si am ramas uluit, ambele abordari sunt geniale, desi se poate spune ca Sigma capteaza putin mai mult detali, pt ca si Fuji are pixeli interpolati, insa Fuji are o gama dinamica de 4 ori mai mare decat a oricarui aparat, iar la capitol de noise stau la fel de bine.....

Anul acesta se anunta ca standardul minim sa fie de 10 MPIx asta inseamna o ieftinire drastica a aparatelor foto mai "stabutze"

Sa dea Domnul, un Pentax de 6 Mpixeli la un pret de pana in 15 mil ar suna ideal!
User avatar
tty
Posts: 1841
Joined: Sun Nov 24, 2002 11:16 am

Post by tty »

Calitatea imaginii sau a detaliilor este data si de un obiectiv bun. De altfel obiectivul este in majoritatea cazurilor cel putin la fel de important ca si camera pe care o folosesti. Nu exista calitate in imagini la o camera de $3000 daca ai pe ea obiectiv de $100.
Nu poti compari o poza facuta cu obiectivul din kit a unui 400D sau D80 cu una facuta cu obiectiv de $1000.
Numarul de mp nu e irelevant atunci cand ai un obiectiv bun si poti capta mai multe detalii sau cand faci printuri mari.

Eu zic sa intri in lumea DSLR sa vezi ca e o ciorba complet diferita fata de ce ai acum.
User avatar
Black Shark
Moderator
Posts: 3096
Joined: Tue Nov 26, 2002 9:51 pm

Post by Black Shark »

Foveon intr-adevar capteaza mai mult detaliu per megapixel dar e si absolut normal pentru ca de fapt utilizeaza de 3 ori mai multi senzori (dar nu capteaza de 3 ori mai mult detaliu), este mai scump, mai greu de dezvoltat si consuma mai mult, nothing is free
btw, Fuji nu are de 4 ori mai multa gama dinamica ar fi absurd, si asa, "guestimativ", mult peste ochiul omenesc :P, are probabil 4 stopuri mai mult (ceea e foarte bine, nu-i vorba)
Am senzatia insa ca te blochezi prea mult pe chestii, sincer, mici. Un fotograf uzual se loveste de probleme de raza dinamica, zgomot de imagine, etc, destul de rar decat daca are anumite nevoi care implica automat o anumita abilitate. Pentru multi fotografia e o placere prin latura artistica si mult mai putin prin cea statistica. Sa zicem ca zgomot mai putin la ISO mare te ajuta realist poate in 10% din cazuri daca fotografiezi variat dar nu stiu daca te-ar dezamagi personal 2% din ele din cauza zgomotului (decat daca esti fixat sau vinzi imaginile, etc).
Sincer si pentru mine S5 Pro e "camera of choice", de ce ? corp de D200 cu procesarea specifica Fuji. Zgomot mai putin ? foarte bine, raza dinamica mai mare ? buna si aia, dar chiar nu sunt bazele alegerii, m-ar afecta mai mult o interfata prost proiectata decat 2 stop-uri de raza dinamica.
1 out of 3 people who start smoking will eventually die. The other two apparently become immortal.
SoNic_
Posts: 319
Joined: Mon May 22, 2006 10:54 am

Post by SoNic_ »

Nu, S5 chiar ARE o dinamica de pana la 400% mai mare - reglabila insa. Asta pentru ca are 2 tipuri de pixeli (unul mai mare si unul mai mic numiti S si R) pentru acelasi site. Este ca si cand ai face simultan 2 poze cu pana la 4 stopuri diferenta si ai alege pixelii care nu sunt in "limitare" dinamica.
La SuperCCD-ul Fuji situatia este ceva mai buna datorita aranjarii diagonale care mareste rezolutia efectiva pe orizontala. Sau daca se mentine numarul de pixeli constant, se mareste suprafata lor comparativ cu senzorii normali.

Senzorii obisnuiti nu au rezolutie mai mare decat Foevonul pentru ca pt formarea UNUI pixel complet sunt necesari 4 pixeli de pe senzor (datorita filtrului de culoare Bayer de pe ei, in format RGBG).
Away...
User avatar
Black Shark
Moderator
Posts: 3096
Joined: Tue Nov 26, 2002 9:51 pm

Post by Black Shark »

pai show me don't tell me, sa zicem ca o camera normala are 10 stop-uri raza dinamica (si asta extrasa din RAW), Fuji are 40 ?? cum am zis, cred ca e mai mult decat vedem si noi
1 out of 3 people who start smoking will eventually die. The other two apparently become immortal.
SoNic_
Posts: 319
Joined: Mon May 22, 2006 10:54 am

Post by SoNic_ »

F-Stops sunt logaritmice - credeam ca stii asta. 400% se refera la cantitatea de lumina si este o marime liniara.
Asta insemna cam 2 stops.
Un articol mai vechi publicat in 2003: http://www.imaging-resource.com/NEWS/1043202460.html
Senzorul din S5 este mai nou, generatie 2006.
Un review: http://www.letsgodigital.org/html/revie ... o_EN1.html
Mai multe in manualul lor de utilizare: http://www.fujifilm.com/products/digita ... manual.pdf
Away...
User avatar
Black Shark
Moderator
Posts: 3096
Joined: Tue Nov 26, 2002 9:51 pm

Post by Black Shark »

Sonic, stiu foarte bine cum functioneaza expunerea si ce e un stop, raza dinamica se masoara in numar de stop-uri, nu facem proportii intre mere si pere, stiu ca 400% suna bine dar trebuie folosit cum trebuie :P
1 out of 3 people who start smoking will eventually die. The other two apparently become immortal.
Shiva
Posts: 124
Joined: Wed Jun 21, 2006 11:00 am

Post by Shiva »

Vad ca v-ati incins, imi cer scuze, nu asta era ideea mea...pt mine este sincer f important ca aparatul sa aiba cat mai putin noise, fac poze in conditii grele (de iluminare slaba) uneori si sunt nevoit sa apelez la ISO 400 respectiv 800 destul de des...Iar legat de gama dinamica...pai dupa mine e cea mai importanta, practic prin asta se diferentieaza cu adevarat un DSLR de un semiprofi, ma rog, nu luam in calcul lentilele ca e clar...dar sa iau examplul aparatului meu. Sunt posesorul unui Fuji s6500 si ma bucur pe deplin de capabilitatile sale la lumina slaba (pot ridica ISO mult si ies totus bine pozele), insa la capitolul gama dinamica, desi sta f bine comparativ cu alte semiprofi, e jale pe langa un DSLR. Exemplu de care ma lovesc des: fac o poza la un piesaj cu nori si ori ies bine norii si padurea varza ori invers, daca as avea un Fuji s5 pro ar sta altfel...Daca te uiti atent pe net, chiar are gama dinamica de 4 ori decat cea standard adica 400%...pt unii n-o fi contand, insa eu m-am saturat sa fac aceeas poza de mai multe ori expunand diferit padurea, apoi norii etc si apoi sa le fotoshopesc e munca de titan.
SoNic_
Posts: 319
Joined: Mon May 22, 2006 10:54 am

Post by SoNic_ »

Crezi ca la DSLR nu o sa fie la fel? Cu exceptia S5 care costa o carca, celelalte au cam aceeasi gama dinamica ca si S6500/6000. Si asta este o gama buna, incerca un Canon S3 sau un Sony, sa vezi acolo clippinguri.
Pana la urma tot la HDR ajungi. Si nu inteleg, nu faci poza cu braketing - trei in rafala?
Away...
Shiva
Posts: 124
Joined: Wed Jun 21, 2006 11:00 am

Post by Shiva »

da e adevarat ca nu se compara cu un SOny H5 sau un Canon S3, insa un DSLR pentax DL e net superior sincer, am vazut comparatie directa la aceeas poza, are gama dinamica mult mai buna...si legat de braketing, nu-l folosesc decat rar, de obicei seara la apus, cand e cerul lumonos si retul intunecat folosesc matrix area, si fac aceea poza focalizata pe nori apoi pe padure (de exemplu)...iar apoi photoshopire si suprapunere de imagini
SoNic_
Posts: 319
Joined: Mon May 22, 2006 10:54 am

Post by SoNic_ »

Problema este ca hartia foto nu are dimanica atat de mare incat sa poti valorifica o imagine HDR complet. O ajustare de gama sau layere tot trebuie sa aplici - chiar si la DSLR.
Away...
Post Reply