Ferrari si-a prezentat astazi modelul F60 cu care va concura in sezonul 2009. Hihi, imi place.





Sursa.
Moderator: Moderatori
Sper. Dupa retragerea lui Schumacher, a devenit favoritul meu. Si sper sa treaca la Ferrari...ca pilot principal, evident.madace wrote:...Vettel world champ?
Aerodinamica nu mai este asa importanta acum, asa ca echipele nu vor mai investi foarte mult in dezvoltarea acesteia. Cat de complexa era masina Ferrari de anul trecut (dpv al aerodinamicii) si cat de "clean" e acum. Sincer, mi se pare un pas inainte pentru Formula 1.Zen wrote:reducerea numarului de elemente aerodinamice inseamna cateva kg de fibra de carbon in minus...deci costuri mai putine...am inteles
Da, parca-i plug.ursu wrote:..
Apropo, aripa fatza mi se pare mult prea joasa. Adica la cum arata acuma n-ai nici o sansa sa o iei pe aratura fara s-o lasi in urma ta. Asta daca ai norocul sa se rupa, ca daca nu te tine suspendat in nisip.
Din imaginile respective nu mi se pare ca modelul F60 are un ampatament mai mic fata de modelul F2008. As zice ca sunt tot pe-acolo. In schimb F60 pare mai lung decat modelul anterior.ursu wrote:daca pozele comparative la ferrari sunt 1:1 asta zice ca un ampatament mai mic face masina mai agila pe viraje.
SursaFerrari F60 este cel de-al 55-lea monopost construit de Ferrari special penru a alerga in Campionatul Mondial de Formula 1. Numele masinii a fost ales pentru a celebra participarea Scuderiei in toate cele 60 de Campionate Mondiale organizate din 1950 pana acum.
Proiectul, ce poarta denumirea interna de 660, reprezinta interpretarea regulamentului ce intra in vigoare in acest an, unul care include multe noutati.
In ceea ce priveste aerodinamica, aceste modificari sunt rezultatul muncii depuse de Overtaking Working Group, creat de FIA si echipe pentru a elabora un nou set de reguli in vederea cresterii numarului de depasiri pe circuit: aripa fata, care are un profil central neutru, comun tuturor echipelor, este mai elaborata doar in partile laterale si este mult mai lata decat in trecut; caroseria nu mai poate avea aripile fata care au caracterizat Ferrari in anii precedenti.
Alte elemente aerodinamice au fost de asemenea reduse ca dimensiuni; aripa spate este mai inalta si mai ingusta decat in trecut; difuzorul a fost mutat mai in spate. Combinatia de modificari a dus in mod natural la alegerea unor noi cai in alegerea proiectarii sidepod-urilor si a elementelor de protectie: deschiderile sidepod-urilor au fost reduse si mutate mai in spate, in timp ce deschiderile de sus si din spate sunt mai mari pentru a permite o evacuare mai usoara a aerului.
Noul regulament in privinta aerodinamicii a dus de asemenea si la modificarea suspensiei, caci 'protectia' acestora nu mai poate fi facuta la fel de bine acum. Suspensia si intregul layout al masinii au fost reproiectate pentru a respecta regulamentul si pentru a obtine cea mai buna repartizare a greutatii.
Proiectarea a tinut cont si de alte doua modificari foarte importante ale regulamentului pentru 2009: posibilitatea folosirii sistemului de recuperare a energiei cinecite (KERS) si revenirea la pneurile slick. Sistemul KERS montat pe noul F60 a fost proiectat de Ferrari in colaborare cu Magneti Marelli si este montat central pe motor in partea din spate a sasiului; gandirea acestui sistem a implicat toate departamentele din Gestione Sportiva. Revenirea la pneurile fara santuri este un alt element aparut in urma muncii depuse de OWG (Overtaking Working Group), ca si introducerea unui element pe aripa fata care poate fi reglat de pilot in timp ce masina se afla in miscare.
Software-ul care coordoneaza acest element, ca si cel pentru KERS, a fost proiectat in Maranello. Transmisia a fost reproiectata pentru a optimiza eficienta aerodinamica a masinii. Carcasa cutiei de viteze este si acum construita din fibra de carbon, iar aceasta este aplasata tot longitudinal. Exista de asemenea un nou sistem de franare, cu etrieri proiectati de Brembo.
In ceea ce priveste motorul, care este in continuare montat longitudinal si are rol de structura de sustinere, regulamentul impune un numar total de 8 motoare ce pot fi folosite pe parcursul celor 17 weekend-uri din calendar. In consecinta, turatia maxima a motorului a fost redusa la 18.000 rpm, iar distanta pe care o va avea un motor de parcurs se situeaza in jurul a 2.500 km.
SursaChassis
Carbon-fibre and honeycomb composite structure
Ferrari longitudinal garbo Limited-slip differential
Semiautomatic sequential electronically controlled garbo - quick shift
Number of gears 7 + Reverse
Brembo ventilated carbon-fibre disc brakes
Independent suspension, push-rod activated torsion springs front and rear
Weight (with water, lubricant and driver) 605 kg
BBS Wheels (front and rear) 13"
Kinetic energy recovery system by Ferrari in cooperation with Magneti Marelli
Engine
Type: 056
Number of cylinders: 8
Cilinder block in cast aluminium: V 90°
Number of valves: 32
Pneumatic distribution
Total displacement: 2398 cm3
Piston bore: 98 mm
Weight > 95 kg
Magneti Marelli digital electronic injection
Magneti Marelli static electronic ignition
Fuel: Shell V-Power ULG-66L/2
Lubricant: Shell
sponsorii cred ca dau culoarea masinii...caraboy wrote: Si culorile ma streseaza, parca e masinuta chinezeasca de plastic.
Aici gresesti.Yeti wrote:La Ferrari o fi fost asa in trecut acum deja este o traditie, nu mai da bani Marlboro.