A aparut ATI Radeon 9700
Moderator: Moderatori
Noul R300 sau Radeon 9700 cum se va numi oficial a aparut si primele teste le gasiti pe site-ul http://www.anandtech.com
Placa efectiv sterge cu Nvidia Ti4600 pe jos, deci se pare ca in sfirsit ATI a reusit sa depaseasca Nvidia si nu pentru o saptamina sau doua, ci pentru mai multe luni.
Driverele sint inca beta, deci este loc de performante si mai bune.
Way to go ATI!
Placa efectiv sterge cu Nvidia Ti4600 pe jos, deci se pare ca in sfirsit ATI a reusit sa depaseasca Nvidia si nu pentru o saptamina sau doua, ci pentru mai multe luni.
Driverele sint inca beta, deci este loc de performante si mai bune.
Way to go ATI!
C2Q6600@3.0-Gigabyte-P35DS4-Thermalright-Ultra120eXtreme-Scythe-S-Flex-1600RPM-4GB-Corsair-DHX-Leadtek-Gf-8800-GTS-640MB-Seagate-500GB-Case-Antec-Titan650-Microsoft-Wireless-Laser-6000 kit
-
- Posts: 1643
- Joined: Sun Apr 07, 2002 3:00 am
se pare ca in sfirsit avem un cistigator clar...
citate de prin diferite locuri despre inculpat...
"the R300 manages to outperform the fastest GeForce4 by an incredible 54%, no driver release in the world could get rid of that performance gap"
"UT2003 - 1600x1200x32; 4XAA; 16XAF The Radeon 9700 doused the Ti4600 by about 25%. Now get a load of this, that is with the GF4 running without AA or AF. With 4XAA turned on the Ti4600 was crushed by nearly 300%. The Radeon 9700 simply made quick work of the Ti4600 under this UT2003 demo"...
presupun ca nu mai e nimic de adaugat...oricum gf5 sau cum se va chema e pe vine...
citate de prin diferite locuri despre inculpat...
"the R300 manages to outperform the fastest GeForce4 by an incredible 54%, no driver release in the world could get rid of that performance gap"
"UT2003 - 1600x1200x32; 4XAA; 16XAF The Radeon 9700 doused the Ti4600 by about 25%. Now get a load of this, that is with the GF4 running without AA or AF. With 4XAA turned on the Ti4600 was crushed by nearly 300%. The Radeon 9700 simply made quick work of the Ti4600 under this UT2003 demo"...
presupun ca nu mai e nimic de adaugat...oricum gf5 sau cum se va chema e pe vine...
-
- Posts: 1643
- Joined: Sun Apr 07, 2002 3:00 am
Si stirea lunii: Creative va produce placi video cu chipset ATI!!!!
Nvidia este in colt si cred ca trebuie sa scoata ceva urgent, pt ca ATI are toate sansele sa detroneze Nvidia in privinta vinzarilor si atunci....
Din cite am citit eu pe net, ATI va scoate si o varianta mai ieftina a lui 9700 si anume 9500 care va fi mai ieftina si va concura cu Ti4400 si 4200 la pret. Ca performanta, cred ca si 9500 va depasi Ti4600, deci Nvidia o sa mai vinda.... TnT2M64 peste vreo 2 luni
Asta pentru ca au scos deja Radeon 9000 si 9000Pro care sint cam la acelasi pret cu Gf4Mx460 dar... mult mai performante.
Nvidia este in colt si cred ca trebuie sa scoata ceva urgent, pt ca ATI are toate sansele sa detroneze Nvidia in privinta vinzarilor si atunci....
Din cite am citit eu pe net, ATI va scoate si o varianta mai ieftina a lui 9700 si anume 9500 care va fi mai ieftina si va concura cu Ti4400 si 4200 la pret. Ca performanta, cred ca si 9500 va depasi Ti4600, deci Nvidia o sa mai vinda.... TnT2M64 peste vreo 2 luni
Asta pentru ca au scos deja Radeon 9000 si 9000Pro care sint cam la acelasi pret cu Gf4Mx460 dar... mult mai performante.
C2Q6600@3.0-Gigabyte-P35DS4-Thermalright-Ultra120eXtreme-Scythe-S-Flex-1600RPM-4GB-Corsair-DHX-Leadtek-Gf-8800-GTS-640MB-Seagate-500GB-Case-Antec-Titan650-Microsoft-Wireless-Laser-6000 kit
-
- Posts: 1108
- Joined: Sat May 04, 2002 3:00 am
In data de 2002-07-19 23:23, Razvan Radulescu a scris:
NV30 pe langa faptul ca va fi mai rapid ca single procesor decat Radeon9700 va fi capabil de a functiona se pare si multiprocesor si sa vezi atunci ce o sa stearga pe jos cu Radeon 9700. Tehnologiile 3DFx isi fac aparitia...
Buna observatie..asta ma intrebam si io,de ce naiba nu pun cate 2,3 sau chiar 4 procesoare pe o placa??
Nu se poate realiza diviziunea muncii intre ele??Si sa aiba un 1gb de Ram.Asta ar fi la un pret de 1000$.
Cu asa o placa crapi monitoru'.
Mai merita sa cumpar o placa 8500 in conditiile actuale??
<font size=-1>[ Acest Mesaj a fost editat de: savantu la 2002-07-20 12:40 ]</font>
- Striker_DEA
- Radioactiv
- Posts: 30
- Joined: Fri Jul 12, 2002 3:00 am
Clar ATI a rupt!
Faza e ca si dupa ce va aparea NV30 ATI va fi tot prima companie pt. ca hmmm se pregatesc sa mai scoata un chip pana in ianuarie 2003 iar NV30 deocamdata am citit e doar pe hartie bun ca testele care le-au facut aia de la nVidia acolo la ei in laborator au iesit mai proaste decat G4Ti4600. Faza e ca ATI a pus mana pe ceva oameni dotatzi si am inteles ca are un nou actionar de vreo 2 ani incoace care are ceva bani din afaceri pretoliere. Faza e ca Ati o sa rupa capu' nVidiei de acum inainte la fiecare 6 luni si nu numai in FPS-uri in jocuri in tot tehnologie, calitatea imaginii, rendering real-time tot.
Eu as vrea sa scoata o placa care sa bata WildCat-urile de la 3dLbs (alea de peste 2000$) in 3dMAX.
Faza e ca si dupa ce va aparea NV30 ATI va fi tot prima companie pt. ca hmmm se pregatesc sa mai scoata un chip pana in ianuarie 2003 iar NV30 deocamdata am citit e doar pe hartie bun ca testele care le-au facut aia de la nVidia acolo la ei in laborator au iesit mai proaste decat G4Ti4600. Faza e ca ATI a pus mana pe ceva oameni dotatzi si am inteles ca are un nou actionar de vreo 2 ani incoace care are ceva bani din afaceri pretoliere. Faza e ca Ati o sa rupa capu' nVidiei de acum inainte la fiecare 6 luni si nu numai in FPS-uri in jocuri in tot tehnologie, calitatea imaginii, rendering real-time tot.
Eu as vrea sa scoata o placa care sa bata WildCat-urile de la 3dLbs (alea de peste 2000$) in 3dMAX.
"A fi inseamna a fi relativ!"
Pai si tu crezi ca Ati doarme ? Ei deja lucreaza la 2 chipseturi. R300 pe 0.13 microni si R400 sau ceva de genul asta. In momentul de fata Ati are avans tehnologic in fata celor de la Nvidia si avans de timp.In data de 2002-07-19 23:23, Razvan Radulescu a scris:
NV30 pe langa faptul ca va fi mai rapid ca single procesor decat Radeon9700 va fi capabil de a functiona se pare si multiprocesor si sa vezi atunci ce o sa stearga pe jos cu Radeon 9700. Tehnologiile 3DFx isi fac aparitia...
-------------------------------------------In data de 2002-07-19 23:23, Razvan Radulescu a scris:
NV30 pe langa faptul ca va fi mai rapid ca single procesor decat Radeon9700 va fi capabil de a functiona se pare si multiprocesor si sa vezi atunci ce o sa stearga pe jos cu Radeon 9700. Tehnologiile 3DFx isi fac aparitia...
Adica tu vrei sa spui ca va aparea un NV30 capabil de SLI (ca la Voodoo2). Bun ! No problem, deja ATI lucreaza la R300 MAXX (va mai aduceti aminte de Rage Fury MAXX care aproape ca se batea cu Geforce256 si rupea orice TNT2 Ultra ?! Avea 2 x Rage128 PRO pe placa si care lucrau in AFR, tehnologie mai rapida ca SLI). Atunci sa vezi ce va sterge pe jos ATI cu NVidia. By the way, tehnologiile FIREGL isi fac aparitia ... (NVidia's falling started since R8500 and now is continuing).
Degeaba ATi fac hardware performant si la capitolul driveri si compatibilitate sunt verze .In data de 2002-07-21 12:09, peste a scris:
Pai si tu crezi ca Ati doarme ? Ei deja lucreaza la 2 chipseturi. R300 pe 0.13 microni si R400 sau ceva de genul asta. In momentul de fata Ati are avans tehnologic in fata celor de la Nvidia si avans de timp.
"... I can only show you the door . You have to walk through it ."
Hei baiatu' capitolu' drivere proaste la ATI este istorie, mai bine vezi ultimele detonatoare de la NVidia ca sunt vai de steaua lor, mishuna bug-urile prin ele !! Mi-e mila de ei (de NVidia), le tremura fundul de frica, ca se duc in josIn data de 2002-07-27 14:11, Seth965 a scris:In data de 2002-07-21 12:09, peste a scris: Degeaba ATi fac hardware performant si la capitolul driveri si compatibilitate sunt verze .
Ia zi-mi un bug la ultimul Detonator 30.30 care nu iti permite sa joci orice joc sau iti da artefacte de grafica . La Radeon 8500LE , pune ultimul Catalyst si joaca MaxPayne ... daca poti ...
Pana si John Carmack (sper ca stii cine este )a recunoscut ca driverii sunt "calcaiul lui Achile" la ATi , si asta recent . Mai nou , in 26 iulie acelasi Carmack afirma :
" Nvidia is the first of the consumer graphics companies to firmly understand what is going to be happening with the convergence of consumer realtime and professional offline rendering. The architectural decision in the NV30 to allow full floating point precision all the way to the framebuffer and texture fetch, instead of just in internal paths, is a good example of far sighted planning. It has been obvious to me for some time how things are going to come together, but Nvidia has made moves on both the technical and company strategic fronts that are going to accelerate my timetable over my original estimations. My current work on Doom is designed around what was possible on the original Geforce, and reaches an optimal implementation on the NV30. My next generation of work is designed around what is made possible on the NV30. "
Pana in momentul de fata nVidia a demonstrat ca in real gaming placile lor se comporta bine si stabil , ceea ce nu sa intamplat cu ATi .
PS. Nu ma lua pe mine cu "baiatu`" ca nu esti tatal meu .
Pana si John Carmack (sper ca stii cine este )a recunoscut ca driverii sunt "calcaiul lui Achile" la ATi , si asta recent . Mai nou , in 26 iulie acelasi Carmack afirma :
" Nvidia is the first of the consumer graphics companies to firmly understand what is going to be happening with the convergence of consumer realtime and professional offline rendering. The architectural decision in the NV30 to allow full floating point precision all the way to the framebuffer and texture fetch, instead of just in internal paths, is a good example of far sighted planning. It has been obvious to me for some time how things are going to come together, but Nvidia has made moves on both the technical and company strategic fronts that are going to accelerate my timetable over my original estimations. My current work on Doom is designed around what was possible on the original Geforce, and reaches an optimal implementation on the NV30. My next generation of work is designed around what is made possible on the NV30. "
Pana in momentul de fata nVidia a demonstrat ca in real gaming placile lor se comporta bine si stabil , ceea ce nu sa intamplat cu ATi .
PS. Nu ma lua pe mine cu "baiatu`" ca nu esti tatal meu .
"... I can only show you the door . You have to walk through it ."
Da, probleme cu texturarea in RENEGADE, in GTA3, in JEDI OUTKAST si in NOLF, in special pe combinatia AthlonXP/Duron + placi VIA, mai vrei ..... ?! Daca mai caut lista mai poate continua, nu mai zic de probleme in Windows (cu revenirea din modul standby) si de calitate slaba pe partea de multimedia .... mai vrei ... plus aminteste-ti de recenta problema legata de activarea modului maxim FSAA care se putea face doar din Registry ... o tinem tot asa !
Si ma intreb de ce oare acelasi JOHN CARMACK a anuntat ca engine-ul DOOM III (cred ca stii ce este ?!
) este testat si optimizat pe R300, oare de ceeeee ... ?! 
Tot ce ai insirat tu acolo este istorie, este tot ceea ce era ATI odata , repet era, si incepe sa devina NVIDIA. Fani NV trebuie sa acceptati ca lucrurile se schimba si iau o alta intorsatura. Si nu in favoarea NV ...
Bine Domnule nu o sa va mai iau cu baiatu' ! Cu Domnu' va place domnule ?!
Si ma intreb de ce oare acelasi JOHN CARMACK a anuntat ca engine-ul DOOM III (cred ca stii ce este ?!
Tot ce ai insirat tu acolo este istorie, este tot ceea ce era ATI odata , repet era, si incepe sa devina NVIDIA. Fani NV trebuie sa acceptati ca lucrurile se schimba si iau o alta intorsatura. Si nu in favoarea NV ...
Bine Domnule nu o sa va mai iau cu baiatu' ! Cu Domnu' va place domnule ?!
-
- Posts: 1643
- Joined: Sun Apr 07, 2002 3:00 am
care problema cu texturarea in in GTA3, in JEDI OUTKAST ???
le-am jucat pe amindoua foarte bine...si cu xp si via...
acum intreb si io ce era cu ceata aia care se lasa in gta 3 pe radeoane si nu mai vedeai la 2 metri in fata...era "feature" ???
iar despre carmack baiatul merge dupa curent...azi lauda nvidia miine ati...
le-am jucat pe amindoua foarte bine...si cu xp si via...
acum intreb si io ce era cu ceata aia care se lasa in gta 3 pe radeoane si nu mai vedeai la 2 metri in fata...era "feature" ???
iar despre carmack baiatul merge dupa curent...azi lauda nvidia miine ati...
Da sa vezi ce mai pete "mishto" pe texturi, mici si albe zici ca le-ai spalat cu detergent si nu le-ai limpezit
:) ! Mishto driverele NVidia nu ?!
Apropo despre declaratia lui Carmack in legatura cu R300:
"ATI's chip was chosen because it offers the most advanced, high-performance graphics architecture to power the demonstration at E3 2002. DOOM III, scheduled for release in 2003, has been highly anticipated both as an unbelievable game and as a true measure of today - and tomorrow's - graphics architectures. Also highly anticipated, ATI's next generation product, scheduled for release this fall, will cement ATI firmly as a leader in the ultra-high-end 3D and gaming graphics market."
Chestia aia care se lasa la Radeoane in GTA 3 si care tu o numesti ceata se cheama in jocuri FOG si este ceea ce se pare ca nu prea pot sa faca placile NV ca lumea
:)
Cat despre Carmack aici s-ar putea sa ai dreptate, el trebuie sa se puna bine cu toti producatorii de cipuri video, ca doar jocurile lui pe alea merg si el doar din asta traieste nu ?!
Apropo despre declaratia lui Carmack in legatura cu R300:
"ATI's chip was chosen because it offers the most advanced, high-performance graphics architecture to power the demonstration at E3 2002. DOOM III, scheduled for release in 2003, has been highly anticipated both as an unbelievable game and as a true measure of today - and tomorrow's - graphics architectures. Also highly anticipated, ATI's next generation product, scheduled for release this fall, will cement ATI firmly as a leader in the ultra-high-end 3D and gaming graphics market."
Chestia aia care se lasa la Radeoane in GTA 3 si care tu o numesti ceata se cheama in jocuri FOG si este ceea ce se pare ca nu prea pot sa faca placile NV ca lumea
Cat despre Carmack aici s-ar putea sa ai dreptate, el trebuie sa se puna bine cu toti producatorii de cipuri video, ca doar jocurile lui pe alea merg si el doar din asta traieste nu ?!
-
- Posts: 1643
- Joined: Sun Apr 07, 2002 3:00 am
care pete mah...ai auzit si tu pe net nu stiu unde dreaqu si acum aberezi...
chestia aia e bug de zile mari mah ...
si acum sa vedem ce zicea carmack...
There's also an obligatory comment from John Carmack who seems to be giving the NV30 his stamp of approval:
Nvidia is the first of the consumer graphics companies to firmly understand what is going to be happening with the convergence of consumer realtime and professional offline rendering. The architectural decision in the NV30 to allow full floating point precision all the way to the framebuffer and texture fetch, instead of just in internal paths, is a good example of far sighted planning. It has been obvious to me for some time how things are going to come together, but Nvidia has made moves on both the technical and company strategic fronts that are going to accelerate my timetable over my original estimations. My current work on Doom is designed around what was possible on the original Geforce, and reaches an optimal implementation on the NV30. My next generation of work is designed around what is made possible on the NV30.
http://www.nvnews.net/ in caz ca nu ma crezi... si sa nu ne miram daca miine o sa laude xabre sau parhelia...
chestia aia e bug de zile mari mah ...
si acum sa vedem ce zicea carmack...
There's also an obligatory comment from John Carmack who seems to be giving the NV30 his stamp of approval:
Nvidia is the first of the consumer graphics companies to firmly understand what is going to be happening with the convergence of consumer realtime and professional offline rendering. The architectural decision in the NV30 to allow full floating point precision all the way to the framebuffer and texture fetch, instead of just in internal paths, is a good example of far sighted planning. It has been obvious to me for some time how things are going to come together, but Nvidia has made moves on both the technical and company strategic fronts that are going to accelerate my timetable over my original estimations. My current work on Doom is designed around what was possible on the original Geforce, and reaches an optimal implementation on the NV30. My next generation of work is designed around what is made possible on the NV30.
http://www.nvnews.net/ in caz ca nu ma crezi... si sa nu ne miram daca miine o sa laude xabre sau parhelia...
Una la mana, nu ma lua tu ma mine cu "mah", doi, tu esti ala care aberezi, si eu si prietenii mei avem Radeoane si jucam GTA3 de rupem si nu am vazut nici o "ceata", cred ca tu ai vazut pe net nu stiu ce "dreaqu" de idiotenie asa ca mai bine casca ochii.
Apropo, cineva spunea ca NV va folosi tehnologiile 3DFX, pt ca NVidia a cumparat 3DFX si detine toate drepturile asupra tehnologiilor lor.
Insa hai sa ne amintim pe cine a cumparat ATI anul trecut ? Pe FIREGL baieti, care este o firma puternica in 3D profesional ca si 3DLabs ca si InterGraph. Stau si ma intreb ale carui tehnologii sunt mai tari ? Ale lui 3DFX sau ale lui FIREGL ... ?!
Iar cu Carmack mai scuteste-ma ca m-am plictisit (ca si de NV dealtfel
).
Apropo de Parhelia, o prefer de 1.000.000 de ori in loc de NVidia pentru calitatea imaginii pe care o are si pe care placile NV nu o vor avea niciodata. Nu uita ca la aceste capitole: calitate generala a imaginii (indif. 2D sau 3D) si multimedia, ATI si MATROX au fost intotdeauna cele mai tari si cu traditie (chiar rivale la aceste capitole), NV mai are de mancat multa mamaliga pana sa ajunga acolo. Si toate astea dintr-un simplu motiv, RAMDAC-urile facute de aceste 2 firme sunt cu mult superioare celor NVidia.
Partea cea mai dureroasa este ca si la 3D ATI a inceput sa le-o dea in freza celor de la NV, deci overall la toate capitolele (2D + 3D + MultiMedia), placile ATI si MATROX sunt mult mai bune.
Mi-e asa o mila de NVIDIA. S-a saturat lumea de suprematia lor. Le tremura fundul de frica pt ca duc in jos bine de tot
Cu asta am terminat pe ziua de azi.
Bye.
Apropo, cineva spunea ca NV va folosi tehnologiile 3DFX, pt ca NVidia a cumparat 3DFX si detine toate drepturile asupra tehnologiilor lor.
Insa hai sa ne amintim pe cine a cumparat ATI anul trecut ? Pe FIREGL baieti, care este o firma puternica in 3D profesional ca si 3DLabs ca si InterGraph. Stau si ma intreb ale carui tehnologii sunt mai tari ? Ale lui 3DFX sau ale lui FIREGL ... ?!
Iar cu Carmack mai scuteste-ma ca m-am plictisit (ca si de NV dealtfel
Apropo de Parhelia, o prefer de 1.000.000 de ori in loc de NVidia pentru calitatea imaginii pe care o are si pe care placile NV nu o vor avea niciodata. Nu uita ca la aceste capitole: calitate generala a imaginii (indif. 2D sau 3D) si multimedia, ATI si MATROX au fost intotdeauna cele mai tari si cu traditie (chiar rivale la aceste capitole), NV mai are de mancat multa mamaliga pana sa ajunga acolo. Si toate astea dintr-un simplu motiv, RAMDAC-urile facute de aceste 2 firme sunt cu mult superioare celor NVidia.
Partea cea mai dureroasa este ca si la 3D ATI a inceput sa le-o dea in freza celor de la NV, deci overall la toate capitolele (2D + 3D + MultiMedia), placile ATI si MATROX sunt mult mai bune.
Mi-e asa o mila de NVIDIA. S-a saturat lumea de suprematia lor. Le tremura fundul de frica pt ca duc in jos bine de tot
Cu asta am terminat pe ziua de azi.
Bye.
-
- Posts: 1643
- Joined: Sun Apr 07, 2002 3:00 am
in primul rind io vorbesc cu "mah" cu toti de pe forum...nu stiu de ce ar trebui sa fii tu diferit...
intimplator cind cineva a facut un test gf3ti200 220/480 meu vs. ati radeon 8500le oc 275/275 exact faza cu ceata s-a intimplat...si intimplator daca in 3dmark default settings ti200 a fost putin mai rapid in fsaa 4x a spulberat radeonul...
asa ca fapt divers si fara relevanta
faptul ca ati a cumparat pe nu stiu cine chiar nu are importanta...doar nu te amagesti ca vor folosi tehnologii pe care au dat zeci de milioane de $$$ in placi de 200-300 $...
tu ai adus vorba de carmack nu io...
intradevar parhelia rulz
nu ai decit sa te joci la 15 cadre /secunda dar ai calitate nenicule nu gluma... 
intimplator cind cineva a facut un test gf3ti200 220/480 meu vs. ati radeon 8500le oc 275/275 exact faza cu ceata s-a intimplat...si intimplator daca in 3dmark default settings ti200 a fost putin mai rapid in fsaa 4x a spulberat radeonul...
asa ca fapt divers si fara relevanta
faptul ca ati a cumparat pe nu stiu cine chiar nu are importanta...doar nu te amagesti ca vor folosi tehnologii pe care au dat zeci de milioane de $$$ in placi de 200-300 $...
tu ai adus vorba de carmack nu io...
intradevar parhelia rulz
Eu as vrea sa scoata o placa care sa bata WildCat-urile de la 3dLbs (alea de peste 2000$) in 3dMAX.In data de 2002-07-20 13:17, Striker_DEA a scris:
Eu as vrea sa scoata o placa care sa bata WildCat-urile de la 3dLbs (alea de peste 2000$) in 3dMAX.
[/quote]
Asta se poate intimpla, dar mai este cale lunga pina ca ATI si Nvidia sa inlocuiasca Wildcat-urile. E vorba de o clasa diferita de produse, in care Quadro si Fury sunt niste glume (conteaza stabilitatea din OpenGL si calitatea modelului randat).
Mircea, ATI va scoate acel "ceva" care o sa bata tot in domeniul placi profesionale, si acel ceva se numeste FireGl X1. Placa are 256 Mb DDR, suport pt Direct X9 si OpenGl 2.0 si ATI zice ca va depasi in performante orice placa profesionala de pe piata. De asemenea, placa poate face o prerenderizare real time a unei scene fara a folosi procesorul sistemului!!!!
Placa va apare in octombrie, pretul nefiind inca anuntat
Placa va apare in octombrie, pretul nefiind inca anuntat
C2Q6600@3.0-Gigabyte-P35DS4-Thermalright-Ultra120eXtreme-Scythe-S-Flex-1600RPM-4GB-Corsair-DHX-Leadtek-Gf-8800-GTS-640MB-Seagate-500GB-Case-Antec-Titan650-Microsoft-Wireless-Laser-6000 kit
Fac pariu ca nu va fi asa. Este adevarat ca ATI si Nvidia au avut o crestere impresionanta a performantelor, dar sa nu uitam ca terget-ul lor principal este reprezentat de jocuri; din punct de vedere al arhitecturii noua placa de la 3dLabs este mult mai atragatoare pentru profesionisti, fiind complet programabila (ceea ce nu vom vedea prea curind la ATI sau Nvidia); uita-te la suportul acordat de marile firme de CAD/CAM/CAE si vei vedea 3DLabs, nu altceva.In data de 2002-07-29 17:45, Player_1 a scris:
Mircea, ATI va scoate acel "ceva" care o sa bata tot in domeniul placi profesionale, si acel ceva se numeste FireGl X1. Placa are 256 Mb DDR, suport pt Direct X9 si OpenGl 2.0 si ATI zice ca va depasi in performante orice placa profesionala de pe piata. De asemenea, placa poate face o prerenderizare real time a unei scene fara a folosi procesorul sistemului!!!!
Placa va apare in octombrie, pretul nefiind inca anuntat![]()
Este adevarat ca piata userilor profesionisti este mult mai dificila si mai ,,saraca'', ceea ce s-a tradus si prin falimentul unor firme precum Elsa!
citat de pe http://www.anandtech.com:
"Tom's Hardware has posted the first Parhelia review albeit in German. But we all know that benchmark charts are the universal techie language :-) And if my geek knowledge serves me correctly, shorter bars = lower performance and the Parhelia has a LOT of those
**UPDATE**
Well, it looks as though the page has been taken down now. HardOCP has posted an analysis of the benchmarks on their site though:
Aquanox - Parhelia was beaten by ATI's 128MB 8500 and the Ti4600 nearly doubled the score.
Comanche 4 - Parhelia not breaking the 30FPS barrier at 1024x768 while the Ti4600 broke 40.
Jedi Knight 2 - At 1024x768 the Parhelia was about 30% behind both the 8500 and the Ti4600.
3DMark2002 SE v330 - Just breaking into the 7000s while their test system was breaking 10K with the Ti4600. The 8500 dusted it again as well.
Quake 3 Arena - Parhelia lagging way behind both cards and not even giving deathmatch playable frame rates at 1600x1200 in my opinion. "
Asta pentru cine vrea sa se joace cu Parhelia.
Cat despre concurenta ATI NVIDIA, s-o tina tot asa. Noi nu o sa avem decat de castigat.
"Tom's Hardware has posted the first Parhelia review albeit in German. But we all know that benchmark charts are the universal techie language :-) And if my geek knowledge serves me correctly, shorter bars = lower performance and the Parhelia has a LOT of those

**UPDATE**
Well, it looks as though the page has been taken down now. HardOCP has posted an analysis of the benchmarks on their site though:
Aquanox - Parhelia was beaten by ATI's 128MB 8500 and the Ti4600 nearly doubled the score.
Comanche 4 - Parhelia not breaking the 30FPS barrier at 1024x768 while the Ti4600 broke 40.
Jedi Knight 2 - At 1024x768 the Parhelia was about 30% behind both the 8500 and the Ti4600.
3DMark2002 SE v330 - Just breaking into the 7000s while their test system was breaking 10K with the Ti4600. The 8500 dusted it again as well.
Quake 3 Arena - Parhelia lagging way behind both cards and not even giving deathmatch playable frame rates at 1600x1200 in my opinion. "
Asta pentru cine vrea sa se joace cu Parhelia.
Cat despre concurenta ATI NVIDIA, s-o tina tot asa. Noi nu o sa avem decat de castigat.
I know Kung-Fu!!!
O luna nu ai sa moriIn data de 2002-07-30 14:48, Kitty a scris:
Deci eu am acuma 550 $ si ce ma sfatuiti sa mai astept sa apara ati radeon 9700 sau sa imi cumpar un g-force 4 ti 4600 ??
Eu tind sa astept sa apara radeon-u voi ce ma sfatuiti ??
Vorbeste cu mah cu cine vrei tu dar nu cu mine, faptul ca unii accepta acest lucru nu inseamna ca nu pot exista si multi altii care sa NU accepte asta. Nu i-ai intalnit tu inca pe aceia pana la mine, asa ca te rog vorbeste cum trebuie ...
Apropo de R8500 vs. GF3, si eu am facut si am vazut mai multe teste intre un GF3Ti500 si Radeon 8500 normal adica NU versiunea LE. L-a cam spulberat 8500 pe Ti500 cu aproape 1000 de puncte in 3DMark2001 SE ambele placi ruland pe aceleasi sisteme. Asta tot asa ca fapt divers fara cine stie ce relevanta, nu-i asa ... ?!
Nu, nu vor putea folosi integral tehnologia de la FIREGL dar macar partial vor putea ceea ce inseamna (avand in vedere nivelul profesional la FIREGL) mult mai mult decat tehnologiile 3DFX...
Din cate imi amintesc eu bine nu eu am pomenit primul de Carmack.
Apropo de Parhelia, hai sa nu exageram cu 15 FPS ca nu este chiar asa, oricum este cam la nivelul unui GF3Ti200 si doar ala nu merge cu 15 cadre nu-i asa.
Insa, lasand-o pe Parhelia la o parte ramane problema cu ATI care le-o cam trage in gornitza de la o vreme celor de la NVidia.
Si mai ramane si problema calitatii imaginii. N-am sa suport niciodata culorile spalacite ale placilor NVidia. Doar nu degeaba toti profesionistii in grafica 2D - DTP (Desktop Publishing daca nu stiai
) prefera ATI si MATROX si NICIODATA NVidia ...
:) Oare de ce ?!?!
:):)
Apropo de R8500 vs. GF3, si eu am facut si am vazut mai multe teste intre un GF3Ti500 si Radeon 8500 normal adica NU versiunea LE. L-a cam spulberat 8500 pe Ti500 cu aproape 1000 de puncte in 3DMark2001 SE ambele placi ruland pe aceleasi sisteme. Asta tot asa ca fapt divers fara cine stie ce relevanta, nu-i asa ... ?!
Nu, nu vor putea folosi integral tehnologia de la FIREGL dar macar partial vor putea ceea ce inseamna (avand in vedere nivelul profesional la FIREGL) mult mai mult decat tehnologiile 3DFX...
Din cate imi amintesc eu bine nu eu am pomenit primul de Carmack.
Apropo de Parhelia, hai sa nu exageram cu 15 FPS ca nu este chiar asa, oricum este cam la nivelul unui GF3Ti200 si doar ala nu merge cu 15 cadre nu-i asa.
Insa, lasand-o pe Parhelia la o parte ramane problema cu ATI care le-o cam trage in gornitza de la o vreme celor de la NVidia.
Si mai ramane si problema calitatii imaginii. N-am sa suport niciodata culorile spalacite ale placilor NVidia. Doar nu degeaba toti profesionistii in grafica 2D - DTP (Desktop Publishing daca nu stiai
Placile care au AGP 8X sint compatibile si cu AGP 4X. Si nu cred ca va fi diferenta prea mare intre o placa pusa pe 8X si aceeasi pusa pe 4X. Cred ca va fi la fel ca trecerea de la AGP 2X la AGP 4X, adica diferente foarte mici.
C2Q6600@3.0-Gigabyte-P35DS4-Thermalright-Ultra120eXtreme-Scythe-S-Flex-1600RPM-4GB-Corsair-DHX-Leadtek-Gf-8800-GTS-640MB-Seagate-500GB-Case-Antec-Titan650-Microsoft-Wireless-Laser-6000 kit
-
- Posts: 1643
- Joined: Sun Apr 07, 2002 3:00 am
paramedics, daca te uiti mai bine din nou la mesajul meu ai sa vezi ca am spus "cu aproape 1000 de puncte" ! Iar acest lucru inseamna o valoare relativ apropiata de 1000, dar pana in 1000. Si ca sa fiu mai clar pe acelasi sistem Ti500 a dat 8140 de puncte, iar R8500 a dat 8890. Daca stii putina aritmetica de aici rezulta o diferenta de 750 puncte care inseamna 3/4 din 1000, adica asa cum am spus o val relativ apropiata de 1000. Gata cu lectia de aritmetica pe ziua de azi ?! Trecem la altceva ?!
:D
-
- Posts: 1643
- Joined: Sun Apr 07, 2002 3:00 am
Stimabile Michael_nu_stiu_cum, io am facut benchul ala cu Radeon vs TI200.
Pe aceeasi platforma, adica XP 1700 @ 1800 256 DDR Mushkin si Epox KHA+
ti 200: 8000 - radeon: 8800 3d mark default
ti 200: 3500 - radeon: 2500 3d mark default + FSAA 4x
in Quake 3 a fost tot timpul o diferentza in favoarea ti 200, de la neglijabil la mic, cu sau fara FSAA
Radeon era ATI Radeon LE 250/250 dus in 275/275
TI 200 175/400 dus in 220/480
Detonatoare 28.80, la ATI prima versiune Catalyst
Deca daca tu zici ce citesti pe net, e nashpa.
Welcome to the real world
<font size=-1>[ Acest Mesaj a fost editat de: REDMAN la 2002-08-03 23:45 ]</font>
Pe aceeasi platforma, adica XP 1700 @ 1800 256 DDR Mushkin si Epox KHA+
ti 200: 8000 - radeon: 8800 3d mark default
ti 200: 3500 - radeon: 2500 3d mark default + FSAA 4x
in Quake 3 a fost tot timpul o diferentza in favoarea ti 200, de la neglijabil la mic, cu sau fara FSAA
Radeon era ATI Radeon LE 250/250 dus in 275/275
TI 200 175/400 dus in 220/480
Detonatoare 28.80, la ATI prima versiune Catalyst
Deca daca tu zici ce citesti pe net, e nashpa.
Welcome to the real world
<font size=-1>[ Acest Mesaj a fost editat de: REDMAN la 2002-08-03 23:45 ]</font>
Pt PARAMEDICS : Da ma, gata cu abureala asa e ... oricum Ti500 si-o ia in freza lejer de la R8500, and by the way testele le-am facut cu cele mai noi versiuni de drivere (luate de la http://www.ati.com si de la http://www.nvidia.com la vremea resp, adica acum o luna), ale ambelor placi.
Pt. REDMAN : Stimabile REDMAN, in primul rand tot ceea ce sustin este testat de mine, ceea ce citesc pe net nu face decat sa-mi confime rezultatele obtinute. Aceste rezultate (adica cele din mesajul precedent)au fost obtinute pe urmat. platforma: P4 1.8GHz, 256 Rambus, MB ASUS cu chipset I850. Driverii folositi au fost aceeasi, adica: 28.80 si Catalyst ver 1. Thats the real world ! As you see it is very painfull to see how things are changing in that world
Si apropo ca tot ii dati atat cu FSAA-ul asta.Poate aici aveti ceva dreptate desi nu sunt convins 100% inca, mai am de facut niste teste, dar hai sa ne uitam ce se intampla si cu filtrarea anisotropica (AF).
Daca activam AF pe val maxima (care inseamna acelasi nivel de calitate) la fiecare din cele doua placi, R8500 efectiv il ucide pe Ti500. Pe acelasi sistem in Quake3 1024x768/32 bit la activarea AF pe maxim R8500 pierde 7 cadre (189 -> 182) in timp ce Ti500 pierde 78 de cadre (190 -> 112) !!! Nesemnificativ nu-i asa ?!
.
Testul a fost facut pe acelasi sistem de mai sus.
Si apoi nu stiu de ce ma mai obosesc sa mai vorbesc despre niste cipuri deja depasite ca R8500 si Ti500. Hai sa privim in prezent si in viitor unde R300 il spulbera pe Ti4600 si asta pentru ceva vreme de aici inainte, iar 9000 si 9000PRO le spulbera pe MX440 si pe MX460.
Pt. REDMAN : Stimabile REDMAN, in primul rand tot ceea ce sustin este testat de mine, ceea ce citesc pe net nu face decat sa-mi confime rezultatele obtinute. Aceste rezultate (adica cele din mesajul precedent)au fost obtinute pe urmat. platforma: P4 1.8GHz, 256 Rambus, MB ASUS cu chipset I850. Driverii folositi au fost aceeasi, adica: 28.80 si Catalyst ver 1. Thats the real world ! As you see it is very painfull to see how things are changing in that world
Si apropo ca tot ii dati atat cu FSAA-ul asta.Poate aici aveti ceva dreptate desi nu sunt convins 100% inca, mai am de facut niste teste, dar hai sa ne uitam ce se intampla si cu filtrarea anisotropica (AF).
Daca activam AF pe val maxima (care inseamna acelasi nivel de calitate) la fiecare din cele doua placi, R8500 efectiv il ucide pe Ti500. Pe acelasi sistem in Quake3 1024x768/32 bit la activarea AF pe maxim R8500 pierde 7 cadre (189 -> 182) in timp ce Ti500 pierde 78 de cadre (190 -> 112) !!! Nesemnificativ nu-i asa ?!
Testul a fost facut pe acelasi sistem de mai sus.
Si apoi nu stiu de ce ma mai obosesc sa mai vorbesc despre niste cipuri deja depasite ca R8500 si Ti500. Hai sa privim in prezent si in viitor unde R300 il spulbera pe Ti4600 si asta pentru ceva vreme de aici inainte, iar 9000 si 9000PRO le spulbera pe MX440 si pe MX460.
Vin si eu cu o poza a placii de la Hercules:


Nvchips-frElle sera commercialisée aux alentours de 430 ŕ 450 hors taxe ŕ partir de la mi-septembre, ou plus probablement au début du mois d'octobre.
Deci un Radeon 8500 bate in 3d mark un Ti500. Aste e chiar si in ultimul nr de la Xtrempc. Cit despre Fsaa...hmm nu stiu daca cineva dintre voi o foloseste.
Depre R9700 se poate spune ca e o placa buna iar Ati au reusit in sfirsit sa se ridice la valoarea celor de la Ati. Eu ma bucur pentru ei. Si concurenta e buna intotdeauna.
A si inca o chestia. Ati a reusit de curind o chestie foarte interesanta de care se pare ca va profita foarte mult. Am dat si link-ul.
http://biz.yahoo.com/bw/020725/250018_1.html
Depre R9700 se poate spune ca e o placa buna iar Ati au reusit in sfirsit sa se ridice la valoarea celor de la Ati. Eu ma bucur pentru ei. Si concurenta e buna intotdeauna.
A si inca o chestia. Ati a reusit de curind o chestie foarte interesanta de care se pare ca va profita foarte mult. Am dat si link-ul.
http://biz.yahoo.com/bw/020725/250018_1.html
-
- Posts: 1643
- Joined: Sun Apr 07, 2002 3:00 am
OOOoooooooo !!! "ultimele detonatoare care nu sint cele mai bune", vad bine ?!
. Mishto driverele NVidia, de la o versiune mai veche la una mai noua performanta scade in loc sa creasca !!! Mishto ! Sa tot iti iei placa NVidia, de fapt numai la ei am vazut asa ceva ... Mai bine arunc calculatorul pe geam decat sa fac asemenea imprudenta ...

Si apropo, doar nu te amagesti ca, cu un driver ceva mai vechi (si poate ceva mai rapid) reusesti sa obtii o crestere de 800 (sau 1000 daca vrei sa-l iei pe 8500) de puncte in 3DMark.
Si apropo, doar nu te amagesti ca, cu un driver ceva mai vechi (si poate ceva mai rapid) reusesti sa obtii o crestere de 800 (sau 1000 daca vrei sa-l iei pe 8500) de puncte in 3DMark.
-
- Posts: 1643
- Joined: Sun Apr 07, 2002 3:00 am