Pixel Shader - Viitorul arata bine!

Plăci video, acceleratoare 3d, acceleratoare grafice ... cum doriţi să le numiţi.

Moderator: Moderatori

User avatar
2K
Posts: 4140
Joined: Mon Feb 06, 2006 1:36 am

Post by 2K »

Se pare ca anul acesta ATI nu va scoate o placa video cu suport DX10,insa nvidia va scoate G80 care va avea unified shader arhitecture,cu alte cuvinte shaderele actuale vor fi unite in unul singur,lucrul acesta facand munca de scriere a codurilor mai usoara,nvidia va lansa si SM4.0,lucrul acesta este benefic deoarece nvidia va mai exista in implementarea suportului DX10 si vom avea is noi o gama variata de placi la lansarea VISTA cu suport DX10.
User avatar
Lucifer
Posts: 646
Joined: Tue Oct 28, 2003 7:18 pm

Post by Lucifer »

2K wrote:Se pare ca anul acesta ATI nu va scoate o placa video cu suport DX10,insa nvidia va scoate G80 care va avea unified shader arhitecture,cu alte cuvinte shaderele actuale vor fi unite in unul singur,lucrul acesta facand munca de scriere a codurilor mai usoara,nvidia va lansa si SM4.0,lucrul acesta este benefic deoarece nvidia va mai exista in implementarea suportului DX10 si vom avea is noi o gama variata de placi la lansarea VISTA cu suport DX10.
meh.. G80 iunie, R600 Sept-oct deci anul asta. Poate nu anul fiscal..
vanhelsing wrote:Revin,fara suportul oferit de Vista,o placa cu direct X10 este inutila...Vista este amanat si in cazul in care NVidia si ATI vor vinde anul acesta placi compatibile X10,acestea vor fi inutile...
QFT
"Better to die, and to sleep
The never waking sleep, than linger on,
And dare to live, when the soul's life is gone."
[Sophocles (496BC-406-5BC)]
User avatar
novi
Posts: 7280
Joined: Sun Mar 10, 2002 2:00 am

Post by novi »

Noul engine CRYTEK arata chiar foarte bine!Detalii AICI!:wink:
User avatar
2K
Posts: 4140
Joined: Mon Feb 06, 2006 1:36 am

Post by 2K »

Da. noul engine crytek arata bine cat despre afirmatia cu ati se pare ca ai dreptate(partial urmatorul chip ATI care va duela ce G80 este R580+)care cred ca va fi lansat tot in iunie sau iulie asa ca nush sigur cand va sosi R600 pe piata)
User avatar
Neon Biker
Posts: 4590
Joined: Mon Sep 27, 2004 1:32 pm

Post by Neon Biker »

Mey baieti, nu va ambalati prea tare, ca se pare ca nici G80 nu va avea shadere unificate, ci va fi o strutzo-camila, asa cum ii place nVidiei sa faca. Zvonul e deja vechiutz dar vad ca voi inca nu l-ati auzit: X-bit Labs. :tongue3:
Foloseste voucherul SN5MXIMX cand cumperi de la PC Garage si ai discount 1%
User avatar
2K
Posts: 4140
Joined: Mon Feb 06, 2006 1:36 am

Post by 2K »

Stirea aia e veche,uite aici una mai recenta cu un update in privinta lui G80 http://www.theinquirer.net/?article=30623
User avatar
Neon Biker
Posts: 4590
Joined: Mon Sep 27, 2004 1:32 pm

Post by Neon Biker »

Da, am citit-o si p'aia, dar nu se refera la G80 decat tangential, asa ca nu i-as acorda mare importanta. Anyway, cum Vista a fost amanata pan' la anu' ... va mai curge multa apa pe Dunare pana ajungem sa jucam si noi ceva in DX10. :sad1:
Foloseste voucherul SN5MXIMX cand cumperi de la PC Garage si ai discount 1%
calin186
Posts: 77
Joined: Sat Apr 01, 2006 10:52 am

Post by calin186 »

Daca e sa dam crezare celor ce se afla in acest domeninu(DirectX10), acesta va aduce o performanta de vreo 6 ori mai mare plus alte chestii care fac trecerea la acest nou API o necesitae...ramane de vazut. Placile DirectX10 cand vor aparea(inainte sau dupa noul Windows) momentan este irelevant, deoarece daca nu aduc cumva acea performanta(adica viteza) si in jocurile actuale, nu vor fi decat niste placi care sa ne ia banii, ca multe din predecesoarele lor de altfel, cu performante promise in viitor si alte vrajeli ieftine. Oricum jocuri complete DirectX10 vor aparea probabil peste 1 an asa ca... X1900xt(x) momentan rulz. :thumbleft:
Multi stiu ce trebuie facut, dar numai cei priceputi o duc la indeplinire.
User avatar
2K
Posts: 4140
Joined: Mon Feb 06, 2006 1:36 am

Post by 2K »

Bine ai venit pe forum,acea performanta de care zici nu va fi adusa in jocurile actuale datorita faptului ca noul DX nu este compatibil cu DX9 asa ca acea performanta de 6 ori va fi prezenta in jocurile DX10.
User avatar
craezee
Posts: 519
Joined: Mon Feb 27, 2006 12:59 pm

Post by craezee »

iata mai pe clar diferentele intre sm2.0 si sm 3.0,in nfsmw,cu fraps pt a vedea diferenta de frame-uri intre cele doua versiuni.placa video e 6600gt-u meu,si am activat sm 2.0 din riva tuner,driver settings/customize/direct draw and direct 3d settings/shaders.
parerea mea personala e ca jocu arata mult mai bine cu sm3.0.imaginile au fost facute la 1024/768 cu totul la maxim din joc(+aa si af).pt cei care lauda 2.0 si zic ca nu e nici o diferentza,tre sa va mai zic ca cu sm2.0 nu se pot activa din joc shadows si rain effect,fiind randate in intregime in 3.0(cred eu).si in imaginile din seria 1(la iesirea din hideout) am framerate mai mic pt ca sunt activate si shadows.daca le dezactivez am performanta mai mare cu 2-3 frameuri decat in ps2.0 (care nu le suporta,pt ca sunt native 3.0 cum am zis mai sus, deci le are dezactivate by default) asa ca cei care spun ca s.m3.0 din seria 6 e o chichita de marketing sa faca teste sau sa mai intrebe si dupa aia sa traga concluzii.parerea mea e ca nvidia au facut o treaba buna mai ales ca e un amarat de 6600gt,poate la 6800gt/ultra se misca si mai bine in 3.0 tinand cont de diferentza dintre cipuri.
Attachments
SM2.0.JPG
sm3.0.JPG
Last edited by craezee on Sun Apr 02, 2006 10:10 am, edited 1 time in total.
User avatar
craezee
Posts: 519
Joined: Mon Feb 27, 2006 12:59 pm

Post by craezee »

nu va zic cat m-am chinuit sa asez masina la fel in primele doua poze,ca o sa radeti de mine :D
Attachments
SM2.0 2.JPG
sm3.0 2.JPG
User avatar
Neon Biker
Posts: 4590
Joined: Mon Sep 27, 2004 1:32 pm

Post by Neon Biker »

Felicitari pentru efortul de a face niste teste intre SM2.0 si 3.0. E bine ca mai exista membri care sa mai aduca si ceva constructiv, nu numai fanatisme incorijibile care nu duc decat la flame-uri idioate. [smilie=Respect.gif]

In prima imagine SM2.0 vad ca umbrele (umbra masinii) sunt randate corect, ceea ce nu prea corepunde realitatii. Posesorii de placi SM2.0 adevarate iti pot spune ca umbrele sunt foarte patratoase daca sunt setate din meniu pe high detail (sau ceva de genul asta).

In afara de acest aspect, cu parere de rau ma vad nevoit sa spun din nou ca in Most Wanted SM3.0 nu pare a fi folosit decat la accentuarea stupidului efect de Bloom/HDR dincolo de orice limita impusa de realitate sau de bunul gust. :sad1:
Foloseste voucherul SN5MXIMX cand cumperi de la PC Garage si ai discount 1%
User avatar
2K
Posts: 4140
Joined: Mon Feb 06, 2006 1:36 am

Post by 2K »

Felicitari pentru ceea ce ai facut :thumbleft:
calin186
Posts: 77
Joined: Sat Apr 01, 2006 10:52 am

Post by calin186 »

Neon Biker wrote:cu parere de rau ma vad nevoit sa spun din nou ca in Most Wanted SM3.0 nu pare a fi folosit decat la accentuarea stupidului efect de Bloom/HDR dincolo de orice limita impusa de realitate sau de bunul gust. :sad1:
Bine precizat, dupa cum s-a mai discutat se vede ca s-a cam exagerat in MW cu shaderele. Stralucirea aia da dureri de cap :sad1:
Insa viitorul le apartine! Diferenta de la DirectX8 la DirectX9 este mare si se vede(pentru a compara oarecum trecerea de la DX9 la DX10 si de la PS 1.0 la 2.0 la 3.0 si in final la 4.0 ). Daca sunt sau nu bine implementate(shaderele) asta tine de producatorii de jocuri. Ca si in prezent, se mai poate face mult cu actuala generatie de hardware e adevarat, dar totusi nu vreau sa mai uit la poze. :sad1:
Multi stiu ce trebuie facut, dar numai cei priceputi o duc la indeplinire.
User avatar
van helsing
Posts: 962
Joined: Thu Jan 06, 2005 12:13 pm

Post by van helsing »

Pentru deliciul vostru vizual am o monstra noua din demoul 'Crysis' (sper ca nu ati vazut-o) :d
http://downloads.guru3d.com/downloadget ... a7d9d3e593
Arata genial si pentru joculetul acesta vom avea nevoie de scule performante,varianta cu detalii medii nu va exista....
User avatar
alexwinfast
Posts: 3151
Joined: Thu Apr 24, 2003 10:12 pm

Post by alexwinfast »

van helsing wrote:Pentru deliciul vostru vizual am o monstra noua din demoul 'Crysis' (sper ca nu ati vazut-o) :d
http://downloads.guru3d.com/downloadget ... a7d9d3e593
Arata genial si pentru joculetul acesta vom avea nevoie de scule performante,varianta cu detalii medii nu va exista....
Si cand apare smecheria asta?Sa ceara mai mult decat Oblivion?Nu cred...
Asus P5E3 Premium :: Intel Q9550@3.8Ghz :: 4GB Corsair TWIN3X
EVGA GeForce GTX 275 :: WD 640GB AAKS :: Antec Quatro 1KW
Thermaltake Kandalf :: Samsung 2253BW :: Logitech Z2300
Xbox One :: Xbox 360:: PS4 :: PS3 :: TV SONY Bravia 40HX800
User avatar
2K
Posts: 4140
Joined: Mon Feb 06, 2006 1:36 am

Post by 2K »

Din cate stiu eu noul engine CRYTEK se va baza pe DX10 si va aparea jocul in 2007 dupa lansarea lui VISTA asa ca se pare ca vom avea jocuri cu DX10 cat mai devreme.
User avatar
craezee
Posts: 519
Joined: Mon Feb 27, 2006 12:59 pm

Post by craezee »

pai nu ma pricep ce inseamna placa video sm 2.0 adevarata(chiar nu stiu la ce placa se refera neon biker,si daca nu ai sm3.0 nu poti seta umbrele deloc,am mai zis),dar mie mi se pare ca in sm 3.0 stralucirea aia de care vorbiti voi nu se mai vede si nu te mai doare capu.eu cel putin am jucat jocu si in sm2.0 pt ca atunci cand aparuse l-am jucat pe un 9600xt. totu se vedea galbejit si culorile nici nu existau practic.l-am pus pe prietenu meu sa dea visual treatment pe low sa mai disting si eu niste culori.cand am ajuns acasa si am instalat jocu am remarcat ca totu era ok si se vedea supermisto(si se misca si bine:D).asa ca am facut niste teste in riva tuner din curiozitate(pe care mai tarziu vi le-am impartasit si voua) si am constatat ca in sm2.0 se vede super aiurea.acum nu stiu nici eu prea bine daca asa e normal sa se vada(adica daca sm2.0 e mult inferior)sau daca nu cumva e vreo manarie intre EA si nVidia tinand cont ca ati nu avea suport sm3.0 la vremea cand aparuse jocu(in oct nov parca)ca sa puna in valoare placile lor.va salut si mersi pt aprecieri,da tre sa fug la scoala :D
User avatar
van helsing
Posts: 962
Joined: Thu Jan 06, 2005 12:13 pm

Post by van helsing »

Alexe,fara suparare daca compari Oblivion cu Crysis,primul nu exista.Urmareste cu atentie demoul,dupa asta porneste Oblivion si ai sa vezi diferenta....Eu asta am facut si :sad1: La finalul demoului apare un mesaj 'play it at Q3 2006',putin probabil pentru ca nu exista suport soft....Cred ca jocul acesta va fi bonusul de la lansarea Vista.
User avatar
2K
Posts: 4140
Joined: Mon Feb 06, 2006 1:36 am

Post by 2K »

SM3.0 nu e deloc omanarie,pt mai multe detalii in privinta diferentelor uita-ta aici http://www.xtrempc.ro/forum/viewtopic.p ... sc&start=0
User avatar
pixelmonster
Posts: 218
Joined: Sun Mar 16, 2003 1:32 am

Post by pixelmonster »

2K wrote:SM3.0 nu e deloc omanarie,pt mai multe detalii in privinta diferentelor uita-ta aici http://www.xtrempc.ro/forum/viewtopic.p ... sc&start=0
deci pozele alea chiar nu inteleg ce vor sa explice...
adica ce vor aia sa spuna e ca pana acum jocurile se vedeau ca-n prima parte.. apoi au descoperit bump-ul ?! sa fim seriosi... pozele alea provoaca zambete...
o fi un mare pas trecerea de la 2 la 3... pt ca ajuta programatorii sa bage efecte mai ..."mari" ... dar problema e ca alea trebuiesc sustinute si de putere de calcul... si nu prea vad pe nicaieri mega salturi in treaba asta...
era o moda inainte... sa se scrie ce latime de banda suporta, cate milioane de poligoane poate procesa... etc... acum totul se reduce la versiunea de shadere suportata... [smilie=Nice-try.gif]
asta e... sa aruncam cu banu'... viata mere inainte...
User avatar
2K
Posts: 4140
Joined: Mon Feb 06, 2006 1:36 am

Post by 2K »

pixelmonster wrote:
2K wrote:SM3.0 nu e deloc omanarie,pt mai multe detalii in privinta diferentelor uita-ta aici http://www.xtrempc.ro/forum/viewtopic.p ... sc&start=0
deci pozele alea chiar nu inteleg ce vor sa explice...
adica ce vor aia sa spuna e ca pana acum jocurile se vedeau ca-n prima parte.. apoi au descoperit bump-ul ?! sa fim seriosi... pozele alea provoaca zambete...
o fi un mare pas trecerea de la 2 la 3... pt ca ajuta programatorii sa bage efecte mai ..."mari" ... dar problema e ca alea trebuiesc sustinute si de putere de calcul... si nu prea vad pe nicaieri mega salturi in treaba asta...
era o moda inainte... sa se scrie ce latime de banda suporta, cate milioane de poligoane poate procesa... etc... acum totul se reduce la versiunea de shadere suportata... [smilie=Nice-try.gif]
asta e... sa aruncam cu banu'... viata mere inainte...
Eu zic sa te mai documentezi inainte sa postezi,uite aici un review cu screen din joc, ca sa vezi exact performanta si diferenta in calitate [smilie=maniac.gif]
http://www.hardocp.com/article.html?art=NjA5LDE=
User avatar
alexwinfast
Posts: 3151
Joined: Thu Apr 24, 2003 10:12 pm

Post by alexwinfast »

Sa ma tina cineva si restul trageti-mi cate un glont in cap!
Nu se poate asa ceva...se vede mai bine decat realitatea...pur si simplu nu se poate asa ceva!!!
Splendid,magnific...oare acest "joc" de la Crytek va incheia socotelile cu actualele placi video high end 7800/7900,X1800/X1900 sau vom mai face ceva cu ele in acest joc?
Asus P5E3 Premium :: Intel Q9550@3.8Ghz :: 4GB Corsair TWIN3X
EVGA GeForce GTX 275 :: WD 640GB AAKS :: Antec Quatro 1KW
Thermaltake Kandalf :: Samsung 2253BW :: Logitech Z2300
Xbox One :: Xbox 360:: PS4 :: PS3 :: TV SONY Bravia 40HX800
User avatar
2K
Posts: 4140
Joined: Mon Feb 06, 2006 1:36 am

Post by 2K »

7800-7900/X1800-X1900XTX NU VOR FI COMPATIBILE CU DX10 ASA CA NU VA MERE JOCUL LA CALITATEA AIA
Post Reply